Elitserien 2011/2012
Elitserien 2011/2012
Ganska längesedan. Dock officiellt för ett par dagar sedan.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Re: Elitserien 2011/2012
Ja jesus, utifrån den korta texten kan man ju säga att det verkligen är Växjö kommun som väljer om Lakers ska finnas eller inte. Dock kommer dom nog aldrig med det styret dom har idag att tillåta sin "investering" falla ifrån. Pengarna kommer således fortsättas att pumpas in.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Ja kommunen har ju inget intresse i att Lakers läggs ner. Dels för att supportrarna och klubben inbringar pengar till stan och framför allt för att Lakers har miljontals kronor att betala tillbaka till kommunen.crike skrev:
Ja jesus, utifrån den korta texten kan man ju säga att det verkligen är Växjö kommun som väljer om Lakers ska finnas eller inte. Dock kommer dom nog aldrig med det styret dom har idag att tillåta sin "investering" falla ifrån. Pengarna kommer således fortsättas att pumpas in.
Expert.
Alltså, lhc, vad gör ni..? Med den truppen. Säcken är nog snart körd.
Jag tror de gamla tränarna - runt 60 - inte riktigt funkar i dagens ishockey... det är en känsla jag fått. Fel/Rätt? Ingen aning. Bara en känsla.kaminor skrev:Alltså, lhc, vad gör ni..? Med den truppen. Säcken är nog snart körd.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mycket möjligt.Magnutz skrev:Jag tror de gamla tränarna - runt 60 - inte riktigt funkar i dagens ishockey... det är en känsla jag fått. Fel/Rätt? Ingen aning. Bara en känsla.kaminor skrev:Alltså, lhc, vad gör ni..? Med den truppen. Säcken är nog snart körd.
Hardy, Säcken och Perra, som väl är de äldsta (?) har det ju inte gått nåt vidare för.
Sen kommer kanske Kenta Johansson och Roger Melin i åldershierarkin, och där går det ju också sådär.
Topp-4 har relativt unga tränare.
SAIK - Anders Forsberg, 43
Fuleå - Jonas Rönnqvist, 38
Brunass - Tommy Jonsson, 40
Hiv - Ulf Dahlén 44
Jag tror det finns STOORA svårigheter för de gamla coacherna att förstå hur de unga spelarna fungerar. Det är inte som det var på 80talet eller 90talet heller. Att de MÅSTE få synas i coachens ögon annars vissnar de. Attention-junkies?! Sure, men det går ju inte att ändra detta faktum. Yngre coacher är ett måste. ~45 är kanske den bästa åldern?kaminor skrev:Mycket möjligt.Magnutz skrev:Jag tror de gamla tränarna - runt 60 - inte riktigt funkar i dagens ishockey... det är en känsla jag fått. Fel/Rätt? Ingen aning. Bara en känsla.kaminor skrev:Alltså, lhc, vad gör ni..? Med den truppen. Säcken är nog snart körd.
Hardy, Säcken och Perra, som väl är de äldsta (?) har det ju inte gått nåt vidare för.
Sen kommer kanske Kenta Johansson och Roger Melin i åldershierarkin, och där går det ju också sådär.
Topp-4 har relativt unga tränare.
SAIK - Anders Forsberg, 43
Fuleå - Jonas Rönnqvist, 38
Brunass - Tommy Jonsson, 40
Hiv - Ulf Dahlén 44
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Johan Åkerman kickad av lhc, enligt deras hemsida.
- SirDIFalot
Inte så konstigt. Inte ens i närheten av samma klass som för ett par år sedan.kaminor skrev:Johan Åkerman kickad av lhc, enligt deras hemsida.
Expert.
Elitserien 2011/2012
Hoppas verkligen att C+ väljer att visa hela ceremonin imorgon för Liv, och inte en massa jidder från c+ panelen, samt att HV lyckas sätta ihop en hyllning värdig sånt här. Vi är ju riktigt kassa på sånt i Sverige.
2014-04-07, vad hände?
Haha, Harald Lückner klar för LHC.
- SirDIFalot
Är nog inte helt dumt.Kentta skrev:Haha, Harald Lückner klar för LHC.
Expert.
- Lee Harvey Oswald
Ser inte riktigt det komiska i det där, tror tyvärr han är precis rätt man för det jobbet.Kentta skrev:Haha, Harald Lückner klar för LHC.
Hade hellre sett att man passivt avvaktade så clubben kunde sjunka som en sten & bli ännu mer förankrade i botten
Dåliga nyheter aik, modo, växjö & DIF
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan