Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Heaty
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Heaty »

a-h skrev: Du skrämmer mig. Det handlar om att ändra DIFhockeys ställningstagande och för att få bort Abbe.
Äsch ge dig. Det handlar indirekt om polisens agerande också, och om du påstår att det polisen inte har med den inställda JK-dagen att göra så är det du som skrämmer mig.
Viktory

Inlägg av Viktory »

Nu är allt spikat. Kom och stöd, fråga, sup, festa, lyssna på Sucks 2 B U. Före matchen 13-16 och efter matchen 18-01.

http://www.jarnkaminerna.se/artikel/jk/ ... rdag-13-01

Vi är Djurgårdsfamiljen.
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

En fråga bara ...Hur är upplägget rent sångmässigt? kommer det vara Anti-snuten ramsor matchen igenom eller kommer det vara som en vanlig serielunksmatch?
Losing all hope was freedom.
a-h

Inlägg av a-h »

Heaty skrev:
a-h skrev: Du skrämmer mig. Det handlar om att ändra DIFhockeys ställningstagande och för att få bort Abbe.
Äsch ge dig. Det handlar indirekt om polisens agerande också, och om du påstår att det polisen inte har med den inställda JK-dagen att göra så är det du som skrämmer mig.
Ja? Klart som fan att polisen också är inblandade men de bryr sig inte. Varför skulle du spela dum från första början? Du visste redan vad det handlade om.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Sluta pinka i varandras läskeblask nu. Vill ni bestämt munhuggas och kivas får ni sköta den biten via PM.

JK-dagen och ämnet rörande beslutet att ställa in hela dagen finns i en annan tråd. Använd den, och gör det klokt.

Tips: Har ni vädrat samma åsikter i fem olika poster kan det räcka nu.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Daniel942 skrev:
pulverapa skrev: Ett påstående helt utan substans. Jag är ytterst tveksam till att en sådan kvot existerar.
De har ju sagt det själva? Det är ju det som är det sjuka.
Hittade.
http://www.svd.se/sport/hardsatsning-mo ... 475928.svd
DIF!
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Daniel942 skrev:
Daniel942 skrev:
pulverapa skrev: Ett påstående helt utan substans. Jag är ytterst tveksam till att en sådan kvot existerar.
De har ju sagt det själva? Det är ju det som är det sjuka.
Hittade.
http://www.svd.se/sport/hardsatsning-mo ... 475928.svd
Det var ju helt klart intressant. Även om permanent tillträdesförbud inte är samma sak som att på matchdagen avvisa någon från en arena. Det kanske ligger något i bakhuvudet där trots allt.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Alltså hur är polisens strategi egentligen?

Nu har jag kollat på videon några gånger. Killarna i videon frågar gång på gång på polisen varför de blir avvisade och får inget svar, varför?

Kanske är det så att om en en polis anser att en man bör avvisas så hjälps alla i polisen åt även fast 95% av dem kanske inte har en aning om vilken orsaken till detta är. Därför kan den här polisen i videon inte ordentligt svara på killarnas frågor och därför blir det lite hetsigt. Det finns liksom inte tid för polisen att ställa sig i grupp och ordentligt analysera en situation, därför drabbas några oskyldiga.

När jag funderar vidare på hur polisen skulle kunna ändra sina arbetssätt, hur skulle det kunna bli effektivare? Det måste vara ett oerhört svårt problem för polisen.
FredrikH

Inlägg av FredrikH »

pulverapa skrev:När jag funderar vidare på hur polisen skulle kunna ändra sina arbetssätt, hur skulle det kunna bli effektivare? Det måste vara ett oerhört svårt problem för polisen.
Det är precis som du säger en svår fråga för Polismyndigheten.

Jag tror att deras största problem är pressen från media, förbund, klubbar och den svenska befolkningen. Det s.k. huligan problemet är så överdrivet att jag knappt finner ord för det. Det beror till 95% på grund av medias sätt att uppmärksamma samhällsproblem kopplade till elitidrott i allmänhet och Stockholmsidrotten i synnerhet.

Derbyn beskrivs i media som en frizon för kravaller, narkotika, alkohol och andra liknande problem. Detta har satt en enorm press på Polisen att agera. Det krävs från media och svenska medborgare att detta ska bort. De som ställer till med dessa kravaller, de som drar ladd och de som tar en bira för mycket har inget på en arena att göra. Jag kan hålla med om att på tända ligister som endast vill slåss inte borde vara en arenan. Faktum är dock att dessa personer inte existerar.

Tänker er följande; Anna 39år skriver till Aftonbladet och säger att hennes lilla flicka på 4år är livrädd efter att de stått i klacken på ett derby och personen bredvid minsann skrek att Viktor Fasth var en hora för att sen sula över 4 bitar från sin Gott&Blandat påse på sittplats där det sitter en stenhård Aikare och hetsade. Godisbitarna gjorde att "barnfamiljer på sittplats fick fly undan huliganerna" enligt AB.
Aftonbladet uppmärksammar historian och lyckas där ge en fet känga till Polisen där de kräver hårdare tag. Den vanlige svensken köper hela storyn och sluter upp på kvällspressens sida och menar att Stockholmsjävlarna bara förstör.

Polisen väljer därför att tillämpa en taktik som säkert skulle fungera om man vill lösa något likt det jag beskrev i mitt andra stycke, men när det dessa påtända ligister saknas hamnar den vanliga hockey supportern i kläm.

Jag tror faktiskt att Polisen borde se över sin strategi och komma underfund med att problemen inte är så gigantiska som de kanske tror eller tvingas tro ibland.

Att ta ett steg tillbaka, ha så ytterst få Poliser som möjligt inne på klacksektionen och i Hovet/Globens gångar tror jag skulle lösa mycket av den irritation som finns mot dem i dagsläget. När den irritationen är borta kommer dialogen mellan oss supportrar och Polis sakta men säkert förbättras. Det leder till att derbyn kanske inte kommer vara så extremt jävla farliga som man ibland kan tro.
Foreveryoung

Inlägg av Foreveryoung »

FredrikH skrev:Faktum är dock att dessa personer inte existerar.
Kom igen.. Självklart finns det flera medlemmar i de stora firmorna som skiter totalt i sporten. De dyker kanske inte upp mot Timrå en tisdag men väl mot aik och andra stormatcher. Och då hoppas de på annat än spännande fight på plan.
FredrikH

Inlägg av FredrikH »

Foreveryoung skrev:Kom igen.. Självklart finns det flera medlemmar i de stora firmorna som skiter totalt i sporten. De dyker kanske inte upp mot Timrå en tisdag men väl mot aik och andra stormatcher. Och då hoppas de på annat än spännande fight på plan.
Jag vet inte vad du bygger ditt resonemang på, men låt mig gissa.. dina egna åsikter?

Egentligen är det helt ointressant om det finns en väldigt, väldigt liten klick vars mål endast är att supa och slåss eftersom de i princip aldrig lyckas leva rövare på läkaren.
Faktum kvarstår att Polisens brutalitet mot oss supportrar orsakas av det drev som finns mot oss.
Foreveryoung

Inlägg av Foreveryoung »

FredrikH skrev:
Foreveryoung skrev:Kom igen.. Självklart finns det flera medlemmar i de stora firmorna som skiter totalt i sporten. De dyker kanske inte upp mot Timrå en tisdag men väl mot aik och andra stormatcher. Och då hoppas de på annat än spännande fight på plan.
Jag vet inte vad du bygger ditt resonemang på, men låt mig gissa.. dina egna åsikter?

Egentligen är det helt ointressant om det finns en väldigt, väldigt liten klick vars mål endast är att supa och slåss eftersom de i princip aldrig lyckas leva rövare på läkaren.
Faktum kvarstår att Polisens brutalitet mot oss supportrar orsakas av det drev som finns mot oss.
Jag "bygger mitt resonemang" på verkligheten och egna erfarenheter, alla med minsta insyn vet att det finns flertalet grabbar, inom våra led och andra, som inte bryr sig om sporten på riktigt. Nog med ot.
FredrikH

Inlägg av FredrikH »

Foreveryoung skrev:Jag "bygger mitt resonemang" på verkligheten och egna erfarenheter, alla med minsta insyn vet att det finns flertalet grabbar, inom våra led och andra, som inte bryr sig om sporten på riktigt. Nog med ot.
Man kan ju fråga sig varför dessa individer aldrig lyckas med sitt mål, om de nu existerar i den utsträckning som många personer samt media tror.

Oavsett vad, så förändrar det inte att oskyldiga hamnar i kläm på grund av en skev media rapportering.
Ragge1

Inlägg av Ragge1 »

Ämnet tas upp lite grann i del 2 av 08hockey.

http://www.svenskafans.com/fantv/program/152.aspx

http://difhockey.se/nyhet.php?news=8971
DIF:s agerande nu

http://www.difhockey.se/nyhetprint.php?id=3969
DIF:s agerade då

Vad hände på vägen?
Bäst i stan!
Mash

Inlägg av Mash »

Härlig insats nedre! Applåder och all ära till er!
Inte ens Nisse var värd att stå upp för och klappa till, fan avgå och sätt er i tv-soffan - Där gör ni lika ''mycket'' nytta.
Skriv svar