Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

sunne skrev:http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... -forstarka

Någon som vet något? Ligger det någon sanning i detta?
Har redan nämnt den där artikeln någon omgång men jag tror Hardy lite löst har svarat att han "gärna vill ha en en målskytt" på någon fråga från en journalist och sen slås det på stora trumman med "EXPRESSEN AVSLÖJAR!" blabla. Är personligen lite skeptisk till att det verkligen aktivt söks efter ytterligare en forward, men tror samtidigt det inte är omöjligt att vi plockar in någon om läget dyker upp och priset verkar rätt.

Viktigaste först vore dock att lösa Carlsson från kontraktet, måste gå att finna en lösning...
kaminor

Inlägg av kaminor »

Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Att signa Ladislav Nagy på ett kontrakt som löper för resten av säsongen skulle ju vara rena drömmen. Precis den typ av mönsterbrytare som detta lag så väl behöver, och trots att det känns som att killen har varit med nästan hur länge som helst så är han ändå "bara" 32 år. Där kan vi verkligen snacka om en spelare som skulle kunna spetsa till vårat tidigare så usla PP rätt rejält!

Tyvärr för oss supportrar så finns det nog inte en snöbollschans i helvetet att mellanmjölksledningen i DIF ens skulle överväga att plocka in en slovak på 30+, som knappast lär spela gratis och dessutom med ett tidigare rykte om sig att ha "tveksam karaktär". Otroligt synd, eftersom detta lag bokstavligt talat - ända från dag 1 - har skrikit efter en riktig målskytt i truppen...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Är han stockholmare? Nej
Är han djurgårdare? Nej
Är han en fantastisk skicklig hockeyspelare? Ja

Dessa tre frågor tror jag att Järlan och Hardy md.fl. ställer sig inför varje värvning. Svaren de vill ha är: ja, ja, nej.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Mäklaren skrev:Är han stockholmare? Nej
Är han djurgårdare? Nej
Är han en fantastisk skicklig hockeyspelare? Ja

Dessa tre frågor tror jag att Järlan och Hardy md.fl. ställer sig inför varje värvning. Svaren de vill ha är: ja, ja, nej.
Hehe...du har så rätt.

Helt klart är att årets lag inte räcker till. Ska vi ha någon chans att skrälla i ett slutspel behöver vi förstärka innan transferfönstret stänger.

Annars kan vi i bästa fall vinna någon enstaka match i slutspelet.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Är det verkligen en målskytt som vi skriker mest efter?

Vi har trots allt gjort 88 mål, vilket om jag såg rätt är 4e mest i serien.

Haken är ju snarast att vi tappat in 94 baljor bakåt vilket är tredje sämst i serien.

Missförstå mig inte nu, vi behöver en offensiv spelare av klass, men behövs det inte en defensiv back än mer som kan hjälpa till att förbättra vår svaga defensiv?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Kall-El skrev:Är det verkligen en målskytt som vi skriker mest efter?

Vi har trots allt gjort 88 mål, vilket om jag såg rätt är 4e mest i serien.

Haken är ju snarast att vi tappat in 94 baljor bakåt vilket är tredje sämst i serien.

Missförstå mig inte nu, vi behöver en offensiv spelare av klass, men behövs det inte en defensiv back än mer som kan hjälpa till att förbättra vår svaga defensiv?
Ska man vara ärlig så behövs både en målskytt och en stabil tvåvägsback. Sedan en bättre andramålis så inte Wesslan behöver köra slut på sig helt innan slutspelet.

Men då vi redan spelat ut våra kort och bundit upp vår spelarbudget på en del mindre lyckade värvningar kanske man bara kan hoppas på max ett nytillskott.

Även om backsidan sviktat rejält har den spelat upp sig på slutet, inte minst Boumedienne. Kan även Kyle lyfta sig? Kanske att vårt kollektiv då hellre är i behov av en sniper?
Tja, inte helt enkelt då även någon forward kan hamna i zonen. Cehlin? Zibbe? Carlsson?

I vilket fall, jag säger tack till vilket som. Förstärkning behövs.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Enkelt uttryckt lider vi enormt av signingarna av främst Carlsson och MT, men även till viss del av Almtorp.

Vi hade helt enkelt behövt bättre spelare eller lite andra spelartyper än dem.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Kall-El skrev:Enkelt uttryckt lider vi enormt av signingarna av främst Carlsson och MT, men även till viss del av Almtorp.

Vi hade helt enkelt behövt bättre spelare eller lite andra spelartyper än dem.
Sant, inte lätt att ändra på ett lag under pågående säsong.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Om laget gör mer mål än vad laget släpper in.. Win! Gör vi 88 baljor oh släpper in 94.. tja. Enkelt egentligen. En bättre defensiv är nyckeln? Spelar man tight och disciplinerat räcker det med 2 eller 3 mål för att vinna en match.

Jag tror på teorin att det är defensiven som sabbat för laget.. Det och coachningen. ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

sunne skrev:http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... -forstarka

Någon som vet något? Ligger det någon sanning i detta?
Tala om att göra en höna av en fjäder. Den där artikeln är fullständigt intetsägande om man läser vidare från rubriken...

Nagy vore rena drömmen.

Det viktigaste inför nästa säsong, som jag ser det, är att få in en tränare som kan få ut max av laget. Wikegård vore perfekt för det uppdraget om han förmår omsätta sina ord i praktik och göra det åtminstone en tiondel så bra som det låter. Just det han talar om är hur som helst femtiotusen procent sant - och då överdriver jag inte. Wikegård vore rena drömmen.

Annars måste vi verkligen spetsa till laget som flera av er andra varit inne på. Kronwall och Thoresen kan vi dock glömma. En andramålvakt är ett måste.

Metal Machine är trött nu. God natt...
Användarvisningsbild
Hompa1891

Inlägg av Hompa1891 »

I pikkarainen finns det annars oxå en naturlig poänggörare. Har inte släppt för honom än men ett miljöbyte kanske ändrar på det. Han spelar såklart för kosing men han lär ju inte ha allt för höga krav nu när timrå löst ut hans kontrakt.
LETS ALL DO THE CHIBSA
kaminor

Inlägg av kaminor »

Hompa1891 skrev:I pikkarainen finns det annars oxå en naturlig poänggörare. Har inte släppt för honom än men ett miljöbyte kanske ändrar på det. Han spelar såklart för kosing men han lär ju inte ha allt för höga krav nu när timrå löst ut hans kontrakt.
Pikkarainen vill jag inte ha in. Finns som sagt ett par slovaker på marknaden. Nagy, Stümpel, Svatos.

Annars har den här snubben just släppts fri. http://eliteprospects.com/player.php?player=11478

Nån som vet nåt om honom? Inte jag. Enligt eliteprospects är han ju en spelskicklig center, och han har producerat hyfsat i finska ligan i två säsonger. Kreativ center ville Hardy ha också, sa han nån gång.
Användarvisningsbild
Hompa1891

Inlägg av Hompa1891 »

kaminor skrev:
Hompa1891 skrev:I pikkarainen finns det annars oxå en naturlig poänggörare. Har inte släppt för honom än men ett miljöbyte kanske ändrar på det. Han spelar såklart för kosing men han lär ju inte ha allt för höga krav nu när timrå löst ut hans kontrakt.
Pikkarainen vill jag inte ha in. Finns som sagt ett par slovaker på marknaden. Nagy, Stümpel, Svatos.

Annars har den här snubben just släppts fri. http://eliteprospects.com/player.php?player=11478

Nån som vet nåt om honom? Inte jag. Enligt eliteprospects är han ju en spelskicklig center, och han har producerat hyfsat i finska ligan i två säsonger. Kreativ center ville Hardy ha också, sa han nån gång.
NLB Vilken liga är det? En hyfsat ung kille som verkar ha producerat var han än har spelat. Borde vara intressant. Jo men Järlan lär nog sist av allt plocka in 30+ slovaker, hur mkt som en skulle kunna bidra. De gillar killar som lyfter höga löner utan att prestera. (Carlsson & Tjärna m.flera)
LETS ALL DO THE CHIBSA
kaminor

Inlägg av kaminor »

Hompa1891 skrev:
kaminor skrev:

NLB Vilken liga är det? En hyfsat ung kille som verkar ha producerat var han än har spelat. Borde vara intressant. Jo men Järlan lär nog sist av allt plocka in 30+ slovaker, hur mkt som en skulle kunna bidra. De gillar killar som lyfter höga löner utan att prestera. (Carlsson & Tjärna m.flera)
NLB är den schweiziska andraligan.
Låst