Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Nummer19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Nummer19 »

Följande lag skulle jag inte tacka nej till:

Ölvestad-Engqvist-Danielsson
Möller-Ottosson-Nilson
Kempe-Almtorp-Tim Eriksson
H.Eriksson-Fimpen-Ahlén

S.Kronwall-Tjärnqvist
Klubertanz-Printz
Claesson-O.Eklund

Wesslau
(Rautio)

Extra:
Holm/Gustafsson
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Snälla sluta upp med att bara posta en random laguppställning. Tillför ingenting.
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

SirDIFalot skrev:Snälla sluta upp med att bara posta en random laguppställning. Tillför ingenting.
Vad tillför ditt gnäll då?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:Låt säga att Mattias Carlsson och Mathias Tjärnqvist tjänar mellan 350 000 och 400 000 kronor tillsammans per månad. Om vi kan lösa Carlsson och inte förlänga med Tjärnqvist, då har vi en riktigt bra lön att betala till en toppspelare. Låt det ske.

Är trött på halvtröga medelmåttor. Vill se ett lag likt Skellefteås. Vältränad bredd och ruggigt vass spets.

Vidare bör vi inte förlänga med Cehlin, Kempe eller Kyle. Andra som hänger löst är Boumedienne och Holmqvist.
Kyles kontrakt går inte ut i år. Hoppas också vi kan lösa Carlsson och Tjärna.

BomBoms högsta nivå är bra men vi kan inte förlänga med en back med en sådan lön som pendlar så enormt i prestation enligt mig.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:
SirDIFalot skrev:Snälla sluta upp med att bara posta en random laguppställning. Tillför ingenting.
Vad tillför ditt gnäll då?
Jo, jag menar ju att det är bättre att skriva ett inlägg som du gjorde nyss än att bara posta en random laguppställning som innehar orealistiska värvningar och inga förklaringar till varför kontrakterade spelare saknas. Håller du inte med?
Expert.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:
Mäklaren skrev:Låt säga att Mattias Carlsson och Mathias Tjärnqvist tjänar mellan 350 000 och 400 000 kronor tillsammans per månad. Om vi kan lösa Carlsson och inte förlänga med Tjärnqvist, då har vi en riktigt bra lön att betala till en toppspelare. Låt det ske.

Är trött på halvtröga medelmåttor. Vill se ett lag likt Skellefteås. Vältränad bredd och ruggigt vass spets.

Vidare bör vi inte förlänga med Cehlin, Kempe eller Kyle. Andra som hänger löst är Boumedienne och Holmqvist.
Kyles kontrakt går inte ut i år.
Det gillar jag. Kyle kan bättre och bör få chansen att bygga upp sig efter denna medeltida höst han haft.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Jag tycker gott och väl att vi kan behålla Kempe. Poängmässigt var han väl bättre förra säsongen, men den här säsongen har han förbättrat andra delar av sitt spel som jag värderar högre. Numer smäller han på, går på mål, kämpar, sliter, etc. Han gör ett bra jobb i det tysta helt enkelt. Till en skälig lön vill jag därför definitivt behålla honom i en 3:e eller 4:e-kedja. På sista tiden har han dessutom lyckats med sina dragningar. ;)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev: Vidare bör vi inte förlänga med Cehlin, Kempe eller Kyle. Andra som hänger löst är Boumedienne och Holmqvist.
Kempe förstår jag inte alls faktiskt, då jag tycker han är en av få som tagit flera steg sen förra året. Kyle är ju som flera påpekat redan under ett 2-års kontrakt. Cehlin är jag tveksam till, om han inte blommar ut på allvar resterande del av säsongen (vilket naturligtvis inte kommer ske) så tror jag han får röra på sig.

Carlsson har ju verkligen varit skrämmande anonym, så där bara måste det ordnas någon lösning (helst den här säsongen) och förlänger man med M.Tjärnqvist så vet jag ärligt talat inte vad jag gör.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Metal Machine skrev:Jag tycker gott och väl att vi kan behålla Kempe. Poängmässigt var han väl bättre förra säsongen, men den här säsongen har han förbättrat andra delar av sitt spel som jag värderar högre. Numer smäller han på, går på mål, kämpar, sliter, etc. Han gör ett bra jobb i det tysta helt enkelt. Till en skälig lön vill jag därför definitivt behålla honom i en 3:e eller 4:e-kedja. På sista tiden har han dessutom lyckats med sina dragningar. ;)
Håller med. Tycker inte vi ska göra några större förändringar. Vi behöver fylla på med 2-3 spetsspelare.

Tänk om vi kunde få in exempelvis Robban Nilsson och Staffan Kronwall.
Samtidigt blir vi av med Zibbe (tyvärr) och så får vi skicka iväg Mattias Carlsson och Tjärna jr.
Kanske även dumpa Tim och Boumedienne för att frigöra lite stålar även om båda har sina ljusa stunder.

Vi måste få in mer kvalité om vi på allvar ska kunna utmana topplagen och då kan vi lika gärna göra oss av med breddspelare som sitter på en hög lön och inte presterar som det är tänkt.

De billigare breddspelarna kan vi lika gärna behålla (främst juniorerna).
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Centrar:
Engqvist
Ottosson
Almtorp
Fimpen
Kommentar: Fyra ganska lika spelartyper. Tvåvägsspelare.

Yttrar (topp-4, spelare som på något vis kan bidra till att producera och vara ett hot)
Nilson
Åberg
Bremberg
Danielsson
Kommentar: Två målskyttar i Åberg och Danielsson. Två som är bra på att täcka puck.

Yttrar (bottom-4, spelare som är under utveckling, jobbiga att möta och/eller förhindra mål)
Ölvestad
Brodin
Kempe
Norman

Backar (Offensiva hot)
Holmqvist
Klubertanz
Allround
Tjärnqvist
Bra fråga. En ragge typ, finns det?
Defensiva
Printz
Claesson

Danielsson - Engqvist - Nilson
Åberg - Ottosson - Bremberg
Ölvestad - Almtorp - Kempe
Brodin - Fimpen - Norman

Mr.X (ragge) - Kyle
Tjärnqvist - Holmqvist
Printz - Claesson

Slutgiltig kommentar: Är inte helt nöjd med laget. Osäker på om Bremberg kommer hålla. Den kedjan är rätt dålig defensiv också. Förstakedjan har potential att producera framåt. Tror att Kempe kan blomma ut nästa säsong och tillsammans med Ölvestad bilda ett intensivt ytterpar som kan producera en del. Fjärdelinan jobbar hårt.
Backarna ser väl ok ut. X måste dock vara en riktigt bra back. En Frögren typ.
Hur man löser Carlsson från sitt kontrakt vette fan.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag hade lite förhoppningar om att SSK som letat forwards kunde tänka sig vara intresserad av Carlsson (han har ju en bra historia där trots allt), och ärligt talat så tror jag det kunde ha gått att få till en lösning redan under juluppehållet när SSK verkade intresserade av att låna Almtorp & Carlsson. Ekonomiskt så tror jag det hade gått att komma överens om en lösning faktiskt.

Men jag antar att det inte ens kommit upp till diskussion att bryta kontraktet med Mattias från DIFs sida...
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

android skrev:Centrar:
Engqvist
Ottosson
Almtorp
Fimpen

Yttrar (topp-4, spelare som på något vis kan bidra till att producera och vara ett hot)
Nilson
Åberg
Bremberg
Danielsson
Kommentar: Två målskyttar i Åberg och Danielsson. Två som är bra på att täcka puck.

Yttrar (bottom-4, spelare som är under utveckling, jobbiga att möta och/eller förhindra mål)
Ölvestad
Brodin
Kempe
Norman

Backar (Offensiva hot)
Holmqvist
Klubertanz
Allround
Tjärnqvist
Defensiva
Printz
Claesson

Brodin - Fimpen - Norman

Mr.X (ragge) - Kyle
Tjärnqvist - Holmqvist
Printz - Claesson

Slutgiltig kommentar: Är inte helt nöjd med laget. Osäker på om Bremberg kommer hålla. Den kedjan är rätt dålig defensiv också. Förstakedjan har potential att producera framåt. Tror att Kempe kan blomma ut nästa säsong och tillsammans med Ölvestad bilda ett intensivt ytterpar som kan producera en del. Fjärdelinan jobbar hårt.
Norman som ytter i fjärde, aj aj. Jag skulle begära att lämna DIF omedelbart den dagen han rankas så om jag vore honom.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Nagy? Till denna säsong alltså. Får lämna/lämnar Lev Poprad.

http://eliteprospects.com/player.php?player=5522

(Eller så går vi på det gamla spåret och plockar upp Sean Avery från AHL. Gärna för mig :lol: )
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

AMMC skrev:
android skrev:Centrar:
Engqvist
Ottosson
Almtorp
Fimpen

Nilson
Åberg
Bremberg
Danielsson

Ölvestad
Brodin
Kempe
Norman

Backar (Offensiva hot)
Holmqvist
Klubertanz
Allround
Tjärnqvist
Defensiva
Printz
Claesson

Brodin - Fimpen - Norman

Mr.X (ragge) - Kyle
Tjärnqvist - Holmqvist
Printz - Claesson

Norman som ytter i fjärde, aj aj. Jag skulle begära att lämna DIF omedelbart den dagen han rankas så om jag vore honom.
Då får han lämna så plockas Blomstrand upp. Jag älskar Normans speltyp, men han har knappt visat någon kreativitet alls framåt i år.
Han använder inte sin fart för att gå på genombrott, han utnyttjar inte sina kvicka vändningar vid sargerna för att ta sig mot mål. Det står ganska still, därför blir det i princip omöjligt att motivera en plats i kedja ett eller två i ett lag som ska vara mer kreativt än idag.

Centerrollen har han heller inte axlat fullt ut i A-laget än. Kan ju ha med bristande förtroende att göra också, men dom gånger han har fått chansen har tekningarna varit svaga och positionsspelet drivit mer ut mot kanterna än vad som kanske är optimalt.

Enligt min tanke får kedja tre och fyra ungefär lika mycket speltid. Kan man inte acceptera det som lovande 21-åring så bör man ta sig en funderare. John har ju gjort 17 poäng som mest i ES (10 i år) också. Det håller inte för att axla en roll i första eller andrakedjan. Men självklart kan även han blomma ut, 17 poäng är trots allt väldigt bra för en spelare med ganska defensiv spelstil.

Nu har jag ändå plockat bort många av våra egna produkter. Skickat Patrick till AHL/NHL, lånat ut Weigel etc.

Kan inte du sätta ihop ett lag AMMC? Det är fan svårare än vad man tror med tanke på vissas kontrakt, man vill värna om lagets egna produkter och samtidigt spetsa till laget så att man kan vinna matcher.

Samtidigt så kan en ny tränare kanske kräma ur 3-4% extra ur den befintliga truppen. Då är vi ju uppe topp-4 igen.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... -forstarka

Någon som vet något? Ligger det någon sanning i detta?
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Låst