Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Gnällandet på detta forum spyr man ju över...
JK-dagen vill inte genomföras av fabriken och Järnkaminerna acceptera det.
De sliter som djur inför JK-dagen och andra tifo "dagar" och att påstå att "om jag bodde närmare, om jag hade tid osv" så skulle jag också vara där e bara vidrigt sagt.
De tycker väl helt enkelt inte att det är värt att bjuda på detta till denna JK-dag då de har fått ta emot för mycket skit.
Och om de skulle läsa detta forum är jag fan rädd att de lägger ner arbetet helt och hållet, en del är så jäkla otacksamma att det är läskigt.
Känns fan som folk tror att JK-dagen är till deras ära...
Jag ser JK-dagen som en hyllning till alla de supportrar som lägger ner så otroligt mycket tid på DIF( så mkt mer än mig att jag skäms ) och om de personerna inte vill genomföra detta pga vilken anledning så är det deras rätt att göra så utan att folk gnäller som hyenor på dem.
Tänker inte ge mig in i debatten vad som hände under matchen eller inte då jag enbart är på sittplats och inte närheten av klacken men att tro att folk skulle hitta på allt är väl bara för mkt?
Sen att det skulle vara "samma personer som gnäller varje gång" stämmer verkligen det?
JK-dagen vill inte genomföras av fabriken och Järnkaminerna acceptera det.
De sliter som djur inför JK-dagen och andra tifo "dagar" och att påstå att "om jag bodde närmare, om jag hade tid osv" så skulle jag också vara där e bara vidrigt sagt.
De tycker väl helt enkelt inte att det är värt att bjuda på detta till denna JK-dag då de har fått ta emot för mycket skit.
Och om de skulle läsa detta forum är jag fan rädd att de lägger ner arbetet helt och hållet, en del är så jäkla otacksamma att det är läskigt.
Känns fan som folk tror att JK-dagen är till deras ära...
Jag ser JK-dagen som en hyllning till alla de supportrar som lägger ner så otroligt mycket tid på DIF( så mkt mer än mig att jag skäms ) och om de personerna inte vill genomföra detta pga vilken anledning så är det deras rätt att göra så utan att folk gnäller som hyenor på dem.
Tänker inte ge mig in i debatten vad som hände under matchen eller inte då jag enbart är på sittplats och inte närheten av klacken men att tro att folk skulle hitta på allt är väl bara för mkt?
Sen att det skulle vara "samma personer som gnäller varje gång" stämmer verkligen det?
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Att man orkar klaga över en banderoll när ett gäng pajaser från as kastar mynt och annat skit mot de mest engagerade supportrarna är väl ändå bra jävla stört, eller hur? En banderoll riktad mot polisen är inte hela världen, men att börja angripa supportrar från samma lag på grund av de uttrycker sin åsikt är ju det absolut mest idiotiska som finns. Och då har man passerat gränsen för bra jävla länge sedan enligt min mening..
Re: Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Att kasta mynt mot någon som håller på samma lag men har en annan åsikt är riktigt vidrigt! Bra skrivet!DIFHeNcE skrev:Att man orkar klaga över en banderoll när ett gäng pajaser från as kastar mynt och annat skit mot de mest engagerade supportrarna är väl ändå bra jävla stört, eller hur? En banderoll riktad mot polisen är inte hela världen, men att börja angripa supportrar från samma lag på grund av de uttrycker sin åsikt är ju det absolut mest idiotiska som finns. Och då har man passerat gränsen för bra jävla länge sedan enligt min mening..
Det var väl för fan en person som agerade på egen hand. Riktigt pinsamt att kasta mynt så klart men det är ju inte så att hela AS har skämt ut sig.DIFHeNcE skrev:Att man orkar klaga över en banderoll när ett gäng pajaser från as kastar mynt och annat skit mot de mest engagerade supportrarna är väl ändå bra jävla stört, eller hur? En banderoll riktad mot polisen är inte hela världen, men att börja angripa supportrar från samma lag på grund av de uttrycker sin åsikt är ju det absolut mest idiotiska som finns. Och då har man passerat gränsen för bra jävla länge sedan enligt min mening..
Stör mig lite på "de mest engagerade supportrarna". Det finns mååååånga som engagerar sig mycket för DIF Hockey, jag en av dem. Kom inte och säg att de är mer engagerade än andra. Jag betvivlar inte att de flesta som håller upp banderollerna är jävligt engagerade (vad betyder acab?). Men känslan man får efter matchen är att vissa personer bryr sig ganska mycket om sig själva mer än Djurgårdens IF. Det är känslan man får.
Två man bakom mig på AS skämde ut sig genom att skrika könsord och spy galla över "hard core-gänget" nere i hörnet. Så jävla pinsamt av dessa två personer. Killarna där nere går fan på alla matcher, inklusive European Trophy. De lägger hela sin själ på DIF och så sitter det två muppar bakom mig som tycker de har rätt att skrika könsord. Blir så förbannad på dem så jag skakar.
Skärpning till de som kastar mynt och de som skriker könsord till andra djurgårdare och spelare! Jag går inte på hockey för att se sån skit.
Nu kör vi över äckliga Växjö och Skellefteå nästa vecka!
All Cops Are Bastards!pulverapa skrev:(vad betyder acab?).
Samma personer som höll upp den fjantiga banderollen sitter garanterat och gråter och sörjer över att alla Djurgårdare dras över en kant som huliganer.
Avd. dubbelmoral när den är som bäst!
Senast redigerad av Salas den 2012-01-01 21:00:03, redigerad totalt 1 gånger.
OTSalas skrev:All Cops Are Bastards!pulverapa skrev:(vad betyder acab?).
Samma personer som höll upp den fjantiga banderollen sitter garanterat och gråter och sörjer över att alla Djurgårdare dras över en kant som huliganer.
Avd. hybris när den är som bäst!
"... att dras över samma kam..."
Hybris betyder att gå emot gudarnas vilja, att trotsa sitt förutbestämda öde. (Som Odysseus skriker när han ska segla hem till Ithaka efter att Sparta vunnit kriget mot Troja "I am Odysseus, and I do not need the gods. I can make my own way home!" -> Poseidon ruttnar och ställer till det för Odysseus - Hybris. Gudarna hade andra planer och O dissade dessa.)
Ville bara påpeka detta.

/OT
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Men du tycker själv det är okej för ordningsmakten att generalisera å det grövsta och slänga ut folk på inga eller lösa grunder? Förklara gärna mer ingående hur du kommit fram till den ståndpunkten.Salas skrev:All Cops Are Bastards!pulverapa skrev:(vad betyder acab?).
Avd. hybris när den är som bäst!
Det finns hos väldigt många unga personer i vårt samhälle ett utbrett missnöje gentemot poliser... Agerar de som under derbyt främjar det knappast respekten och förtroendet för dessa "samhällsbärare". Fråga vilken tonårskille som helst i norra Botkyrka hur han tycker det känns att bli stoppad av polisen för en "rutinkontroll" utan anledning, så får du nog ungefär den känslan som jag anar att många i våra led hade efter derbyt. Detta viftar andra djurgårdare bort som "fjantigt" och som något som bara gäller "fjuniga tonåringar". Lite skrämmande, måste jag säga.
Jag tror dubbelmoral är ordet du söker.Avd. hybris när den är som bäst!
Har aldrig upplevt OV's och poliser som otrevliga en enda gång jag gått på derby igenom åren (00 och framåt i fotboll&hockey), men om det ni säger är sant är det ju fruktansvärt tråkigt
Losing all hope was freedom.
Oroväckande hur den här diskussionen förs. Det växer fram en spricka mellan delar av de engagerade i klacken och delar av AS/klack. Denna spricka växer sig större, påhejat av Jock mfl.
En intressant utveckling. Det här kan sluta precis hur som... Jag kommer i alla fall aldrig sluta sjunga att Abbe ska dra åt helvete så länge han är kvar.
Ni som tycker det är patetiskt kan göra något annat. Antingen fortsätter ni att sitta här och gråta för att ni tycker synd om spelarna, grina lite mer över att 30 pers sjöng om DIF-säk (något som gör att klyftan mellan de olika åsikterna växer) eller så kan ni göra något åt det. Ni är enligt er själva en stor majoritet som utan problem skulle kunna tysta oss snorungar. Ändå valde ni att hålla käften på match och gå in här och lipa.
En intressant utveckling. Det här kan sluta precis hur som... Jag kommer i alla fall aldrig sluta sjunga att Abbe ska dra åt helvete så länge han är kvar.
Ni som tycker det är patetiskt kan göra något annat. Antingen fortsätter ni att sitta här och gråta för att ni tycker synd om spelarna, grina lite mer över att 30 pers sjöng om DIF-säk (något som gör att klyftan mellan de olika åsikterna växer) eller så kan ni göra något åt det. Ni är enligt er själva en stor majoritet som utan problem skulle kunna tysta oss snorungar. Ändå valde ni att hålla käften på match och gå in här och lipa.
Givetvis finns det poliser som missköter sig. Två poliser kommer ju bl.a. åtalas för kidnappning nu den närmsta tiden, bara för att ta ett exempel. Sen finns det hundratals våldsbenägna snutar som går igång på att misshandla andra, men man ska alltid komma ihåg att dessa utgör en bråkdel av landets poliser.Raus skrev:Men du tycker själv det är okej för ordningsmakten att generalisera å det grövsta och slänga ut folk på inga eller lösa grunder? Förklara gärna mer ingående hur du kommit fram till den ståndpunkten.
Det finns hos väldigt många unga personer i vårt samhälle ett utbrett missnöje gentemot poliser... Agerar de som under derbyt främjar det knappast respekten och förtroendet för dessa "samhällsbärare". Fråga vilken tonårskille som helst i norra Botkyrka hur han tycker det känns att bli stoppad av polisen för en "rutinkontroll" utan anledning, så får du nog ungefär den känslan som jag anar att många i våra led hade efter derbyt. Detta viftar andra djurgårdare bort som "fjantigt" och som något som bara gäller "fjuniga tonåringar". Lite skrämmande, måste jag säga.
Därför är begreppet A.C.A.B otroligt löjligt, och det är helt meningslöst att stå och skämma ut sig med en sådan banderoll.
De snutar som jag genom åren har pratat med har alla haft en sak gemensamt. Dom har varit trevliga. Med detta sagt så menar jag givetvis inte att alla är det, utan just som tidigare sagt att man inte ska generalisera alla poliser som våldsbenägna svin, precis som man inte ska generalisera alla Djurgårdare som tokiga huliganer som slår ner första bästa barnfamilj som kommer i deras väg.
Det är givetvis inte ok att poliser generaliserar oss klackmänniskor ganska rejält, men vad gör det för nytta att vara lika usla tillbaka? Det är lite som dilemmat som är vanligt bland småbarn: "Bara för han gjorde det, så ska jag minsann också göra det!".
Man måste få visa missnöje, och det har Järnkaminerna gjort, men att hålla uppe en banderollen med budskapet om att alla snutar är dåliga jävlar är totalt meningslöst, och framförallt pinsamt.
Klacktråden - Järnkaminerna
Exakt.Salas skrev:Givetvis finns det poliser som missköter sig. Två poliser kommer ju bl.a. åtalas för kidnappning nu den närmsta tiden, bara för att ta ett exempel. Sen finns det hundratals våldsbenägna snutar som går igång på att misshandla andra, men man ska alltid komma ihåg att dessa utgör en bråkdel av landets poliser.Raus skrev:Men du tycker själv det är okej för ordningsmakten att generalisera å det grövsta och slänga ut folk på inga eller lösa grunder? Förklara gärna mer ingående hur du kommit fram till den ståndpunkten.
Därför är begreppet A.C.A.B otroligt löjligt, och det är helt meningslöst att stå och skämma ut sig med en sådan banderoll.
De snutar som jag genom åren har pratat med har alla haft en sak gemensamt. Dom har varit trevliga. Med detta sagt så menar jag givetvis inte att alla är det, utan just som tidigare sagt att man inte ska generalisera alla poliser som våldsbenägna svin, precis som man inte ska generalisera alla Djurgårdare som tokiga huliganer som slår ner första bästa barnfamilj som kommer i deras väg.
Det är givetvis inte ok att poliser generaliserar oss klackmänniskor ganska rejält, men vad gör det för nytta att vara lika usla tillbaka? Det är lite som dilemmat som är vanligt bland småbarn: "Bara för han gjorde det, så ska jag minsann också göra det!".
Man måste få visa missnöje, och det har Järnkaminerna gjort, men att hålla uppe en banderollen med budskapet om att alla snutar är dåliga jävlar är totalt meningslöst, och framförallt pinsamt.
Jag förstår att det är sjukt svårt att ta när man blir oförrättad. Det gör jag verkligen men jag tror att tjafs/hårda ord och stök med Polis och OV på plats bara förvärrar en redan dålig situation. Angående videon fick jag informationen från en OV att Polisen upplevde området/sektionen vid klackens utgång som stökig och bad därför folket som fanns där att lämna platsen. Som jag förstod det påpekade någon att han minsann hade rätt att vara där och det hela eskalerade till det vi alla sett.
Huruvida detta är 100% sanningsenligt kan väl ingen avgöra men det låter inte helt orimligt. Vad jag tror är viktigt dock är att man tar manifestationer på rätta ställen och med seriösa metoder då Polisen blir mer cyniska, generaliserande och nolltoleranta för varje hotfull situation som uppstår och att vi får svårt med gehör i möten med beslutsfattande om vi samtidigt snickrar acab-banderoller.
Vi måste också komma ihåg att detta är deras jobb medan det är vår passion/fritidssysselsättning och därför vart ansvaret ligger egentligen är helt oväsentligt eftersom att det alltid är vi som förlorar i slutändan nått något skit uppstår.
P.S
Vi hade tydligen en publikvärd som blev hoppad på och blev blåslagen över halva kroppen. Är det någon som känner till hur detta gick till? (Olyckshändelse?)
Om det är derbyt du pratar om så misstänker jag att "schizofrenia" kan vara boven i dramat.
Det var en del OV/publikvärdar som kom i kläm där.
Det var en del OV/publikvärdar som kom i kläm där.
"...om det ni säger är sant"?Raus skrev:Jag tror dubbelmoral är ordet du söker.Avd. hybris när den är som bäst!
Har aldrig upplevt OV's och poliser som otrevliga en enda gång jag gått på derby igenom åren (00 och framåt i fotboll&hockey), men om det ni säger är sant är det ju fruktansvärt tråkigt
Varför tvivlar du på sanningshalten i de stora mängder ögonvittnesskildringar som finns? Vad skulle medlemmar ur Järnkaminernas styrelse ha att tjäna på att fabricera dylika uppgifter? Konstigt resonemang, tycker jag.
Den här tråden är ett bra exempel på varför det finns ordningsproblem.
Om man inte kan ta till sig skriven text (där man har möjlighet att läsa hur många gånger som helst innan man svarar) så är chansen att man ska lyckas ta till sig vad någon (ex.vis en polis eller OV) säger EN gång inte speciellt stor tyvärr.
Om man inte kan ta till sig skriven text (där man har möjlighet att läsa hur många gånger som helst innan man svarar) så är chansen att man ska lyckas ta till sig vad någon (ex.vis en polis eller OV) säger EN gång inte speciellt stor tyvärr.
If you're not confused, you're misinformed
Varför diskuteras samma sak i två trådar?