Hej,
Kan någon tala om den play-list som används av DIF hockey på hemmamatcherna under
uppvärmningen. Det startar alltid med "Don't Stop Believin" med Journey. Vilka är låtarna som
följer?
Jag hörde exakt samma musik på DIF-AIK den 22/12-2011 och DIF-Luleå den 30/12-2011.
Tacksam för hjälp.
Musik på uppvärmningen
Re: Re: Musik på uppvärmningen
Det är ju "dj yes" världshistoriens sämsta dj! Man kan inte förvänta sig nu mycket mer från honom.patrik_dif skrev:Hej,
Kan någon tala om den play-list som används av DIF hockey på hemmamatcherna under
uppvärmningen. Det startar alltid med "Don't Stop Believin" med Journey. Vilka är låtarna som
följer?
Jag hörde exakt samma musik på DIF-AIK den 22/12-2011 och DIF-Luleå den 30/12-2011.
Tacksam för hjälp.
Re: Musik på uppvärmningen
Def Leppard - Put Some Sugar On Me
Mustasch - Double Nature
Dem ända jag kom på just nu.
Mustasch - Double Nature
Dem ända jag kom på just nu.
Tyvärr är väl pausmusik och det som erbjuds då matchen inte är igång rätt så platt. Är detta så för att folk inte bryr sig utan stormar ut för en kokt me brö' och en bärs eller?
Det vore ju kul med lite mer planerad underhållning i form av musik men det är klart... det finns för få som gör detta gratis.
Det vore ju kul med lite mer planerad underhållning i form av musik men det är klart... det finns för få som gör detta gratis.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Andra låtar som ingår vid uppvärmningen är
Nickelback - Something In Your Mouth
Ozzy Osbourne - I Don't Wanna Stop
Mötley Crüe - Kickstart My Heart
ACDC - Hells Bells
+ några till
Nickelback - Something In Your Mouth
Ozzy Osbourne - I Don't Wanna Stop
Mötley Crüe - Kickstart My Heart
ACDC - Hells Bells
+ några till
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag tycker faktiskt att det spelas bra musik innan matchen och i periodpauserna. Ungefär dom låtar jag också hade valt.
Avskaffa tre mot tre.
Hade varit intressant och höra vad spelarna tycker.
Jag fattar att viss musik också bygger upp en stämning i arenan men för min egen del hade man iaf kunnat skruva ner volym något. Snacka om att låta som en gubbe men så är det faktiskt. När jag går med farsan som är av generation äldre och inte med en nyfödds hörsel är den höga volymen ett störningsmoment i våra konversationer pre-game. Jag vill nog säga att om volymen sänks något ger det mer nytta för fler än vad andra kommer sakna det. Som sagt flertalet verkar ju ändå tycka att musiken är av det sämre slaget.
Jag fattar att viss musik också bygger upp en stämning i arenan men för min egen del hade man iaf kunnat skruva ner volym något. Snacka om att låta som en gubbe men så är det faktiskt. När jag går med farsan som är av generation äldre och inte med en nyfödds hörsel är den höga volymen ett störningsmoment i våra konversationer pre-game. Jag vill nog säga att om volymen sänks något ger det mer nytta för fler än vad andra kommer sakna det. Som sagt flertalet verkar ju ändå tycka att musiken är av det sämre slaget.