Eftersom du inte var där och såg vad som pågick så känns det extremt korkat att överhuvudtaget uttala sig.Don66-2 skrev:Inte en susning, jag var inte där! Enkel logik bara! Det finns inte på världskartan att jag skulle tro på att polisen började skicka ut folk utan att NÅGOT hade hänt!Millwall skrev:Du som tydligen har koll. Vad var det som egentligen hände och som gjorde att Ordningsmakten godtyckligt avvisade Djurgårdare från Globen?Don66-2 skrev:Hade ingenting hänt från supporterhåll så hade inte polisen börjat skicka ut folk heller!
Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Det e väl helt självklart att polisen agerar helt oprovocerat (ironi)!Don66-2 skrev:Inte en susning, jag var inte där! Enkel logik bara! Det finns inte på världskartan att jag skulle tro på att polisen började skicka ut folk utan att NÅGOT hade hänt!Millwall skrev:Du som tydligen har koll. Vad var det som egentligen hände och som gjorde att Ordningsmakten godtyckligt avvisade Djurgårdare från Globen?Don66-2 skrev:Hade ingenting hänt från supporterhåll så hade inte polisen börjat skicka ut folk heller!
Jag var på plats och jag hade ingen anledning att vara i kontakt med varken OV eller Polis och konstigt nog fan jag blev inte utkastad...
Men fan det kanske är polisen och ordningsvakters fel när folk blir utkastade från krogen också. Jag menar det måste ju vara bara för att dom finns där som att folk blir för berusade och/eller börjar bråka.
*suckar* Ja, jag har gått på hockey sedan sent 70-tal, sedermera i Blue Saints regim, och därför vet jag hur det funkar! Lägger ner mina kommentarer ang. detta nu så kan alla huligan-wannabies i munkjackor få reclaima sina läktare bäst dom vill, trist att dom inte fattar att det bara skadar DIF.SirDIFalot skrev:Har du varit på någon match överhuvudtaget?Don66-2 skrev:Inte en susning, jag var inte där! Enkel logik bara! Det finns inte på världskartan att jag skulle tro på att polisen började skicka ut folk utan att NÅGOT hade hänt!Millwall skrev:Du som tydligen har koll. Vad var det som egentligen hände och som gjorde att Ordningsmakten godtyckligt avvisade Djurgårdare från Globen?Don66-2 skrev:Hade ingenting hänt från supporterhåll så hade inte polisen börjat skicka ut folk heller!
Polisen beter sig ofta som drägg. Synd bara att man ska behöva leva med det på hemmamatcherna till och med. Räcker väl på bortamatcherna där man får höra att man är en "Jääävla Stockholmare!" hela tiden. Det kan visserligen vara lite komiskt så länge det inte går för långt.
Och nej, alla supportrar är inte guds bästa barn heller. Men det finns sjukt många exempel på när DIF-säk betet sig sjukt illa och därför betvivlar jag inte uppgifter denna gång.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Det förvånar mig oerhört eftersom du verkar sjukt lost i det här sammanhanget...Don66-2 skrev: *suckar* Ja, jag har gått på hockey sedan sent 70-tal, sedermera i Blue Saints regim, och därför vet jag hur det funkar! Lägger ner mina kommentarer ang. detta nu så kan alla huligan-wannabies i munkjackor få reclaima sina läktare bäst dom vill, trist att dom inte fattar att det bara skadar DIF.
Expert.
Stämmer detta så är det ju faktiskt inte mer än rätt att folk åker ut...Jitenu skrev:Vad jag fått höra i efterhand så "hämnades" vissa ur JK på "trappockuperingen", genom att ställa sig i vägen för folk vid ingången till klacken, varpå ordföranden var en av dom som plockades bort.
Stämmer? Stämmer ej?
Så pass? Jag kanske bara växte upp...men det gör nog de flesta här också så småningom?SirDIFalot skrev:Det förvånar mig oerhört eftersom du verkar sjukt lost i det här sammanhanget...Don66-2 skrev: *suckar* Ja, jag har gått på hockey sedan sent 70-tal, sedermera i Blue Saints regim, och därför vet jag hur det funkar! Lägger ner mina kommentarer ang. detta nu så kan alla huligan-wannabies i munkjackor få reclaima sina läktare bäst dom vill, trist att dom inte fattar att det bara skadar DIF.
Jag älskar hur några av er kör med "Jag var där, och jag blev inte arresterad. Alltså så var inget fel" eller med den att så länge man var där så har man full koll på vad som hände? Jag menar, du är i Globen bland 13000 andra människor och ett dussintal blir utslängda, hur fan kan du sitta där och säga att du minsann var där och inte blev utslängd, så då är det lugnt?
Kan omöjligt veta vad situationen var eller inte var.
Om man sedermera ser på videon som JK lagt ut så blir ju killen som filmar utslängd av usla anledningar? Hade han blivit utslängd av en annan anledning än att han filmade så hade han inte fått stå i mitten av alla och springa runt och filma vad som hände?
Om man sedermera ser på videon som JK lagt ut så blir ju killen som filmar utslängd av usla anledningar? Hade han blivit utslängd av en annan anledning än att han filmade så hade han inte fått stå i mitten av alla och springa runt och filma vad som hände?
Jag säger inte att polisen inte begick misstag det gjorde dom säkert.Heaty skrev:Jag älskar hur några av er kör med "Jag var där, och jag blev inte arresterad. Alltså så var inget fel" eller med den att så länge man var där så har man full koll på vad som hände? Jag menar, du är i Globen bland 13000 andra människor och ett dussintal blir utslängda, hur fan kan du sitta där och säga att du minsann var där och inte blev utslängd, så då är det lugnt?
Men som folk sagt tidigare man kanske skall rannsaka sig själv innan man hoppar på andra?
som så många sagt tidigare det finns en anledning till att polisen ens är på plats och det är ju för att folk inte kunnat uppföra sig och eftersom det har pågått skit fanimig på läktare i över 20 års tid så har jag ju faktiskt svårt att se att "helt plötsligt ska det inte hända något"...
Men eftersom det nu faktiskt då finns på film så borde det ju innebära att polisernas agerande blivit anmält till DO?
Du är inte en man som står vid sitt ord åtminstone det är ju helt klart...Don66-2 skrev:Så pass? Jag kanske bara växte upp...men det gör nog de flesta här också så småningom?SirDIFalot skrev:Det förvånar mig oerhört eftersom du verkar sjukt lost i det här sammanhanget...Don66-2 skrev: *suckar* Ja, jag har gått på hockey sedan sent 70-tal, sedermera i Blue Saints regim, och därför vet jag hur det funkar! Lägger ner mina kommentarer ang. detta nu så kan alla huligan-wannabies i munkjackor få reclaima sina läktare bäst dom vill, trist att dom inte fattar att det bara skadar DIF.
För att jag svarade på ytterligare ett påhopp? Lugn, menade bara att jag inte skulle lägga mig i nya trådar om Den Orättvisa Behandlingen På Globen.Fubar skrev:Du är inte en man som står vid sitt ord åtminstone det är ju helt klart...Don66-2 skrev:Så pass? Jag kanske bara växte upp...men det gör nog de flesta här också så småningom?SirDIFalot skrev:Det förvånar mig oerhört eftersom du verkar sjukt lost i det här sammanhanget...Don66-2 skrev: *suckar* Ja, jag har gått på hockey sedan sent 70-tal, sedermera i Blue Saints regim, och därför vet jag hur det funkar! Lägger ner mina kommentarer ang. detta nu så kan alla huligan-wannabies i munkjackor få reclaima sina läktare bäst dom vill, trist att dom inte fattar att det bara skadar DIF.
Jitenu: Vem vill du svartmåla? Det där är ren och skär lögn.Gneblon skrev:Stämmer detta så är det ju faktiskt inte mer än rätt att folk åker ut...Jitenu skrev:Vad jag fått höra i efterhand så "hämnades" vissa ur JK på "trappockuperingen", genom att ställa sig i vägen för folk vid ingången till klacken, varpå ordföranden var en av dom som plockades bort.
Stämmer? Stämmer ej?
Så här gick det till när JK:s ordförande åkte ut. Vi stod ett gäng ur styrelsen med lite annat folk och pratade om bland annat JK:s ekonomi utanför kioskerna vid klacken. Det uppstod oroligheter vid en av entrédörrarna in till läktaren, en vakt tog strypgrepp, poliser fällde en annan supporter. Dan (vår ordförande) går åt sidan för att se bättre vad som händer och frågar poliserna vad de håller på med (lugn ton jämfört med många andra). Sekunden senare kommer två poliser och bär ut honom i varsin arm. Han har fortfarande ont i axeln typ. Jag stod precis bakom när de plockade honom, de hade plockat mig med om jag så ens öppnat munnen.
Sluta snacka skit när ni inte var där.
Vad jag ser så skriver Don66-2 att han inte försvarar polisens beteende och beklagar att oskyldiga kastats ut. Det gör nog alla, det känns ganska uppenbart att personerna i den där numer kända youtubevideon är oskyldiga.
Men någonting fick polisen att kasta ut de första personerna. Frågan är vad. De avvisningarna behöver ju inte varit felaktiga. Vad jag läst så åkte 10-15 personer fast för narkotikabrott. Det kanske finns ett samband?
Men någonting fick polisen att kasta ut de första personerna. Frågan är vad. De avvisningarna behöver ju inte varit felaktiga. Vad jag läst så åkte 10-15 personer fast för narkotikabrott. Det kanske finns ett samband?
Det jag såg med egna ögon:
Minst 10 som skickades ut när de frågade varför deras kompis skickades ut. Åtta pers som skickades ut för att de hade Fabriken eller UCS-tröja på sig.
När det gäller narkotikagrejen så var det väl tre som åkte fast om jag minns rätt av polisens siffror. Att sen typ 30 (stor majoritet uppenbarligen oskyldiga) pers fick pissa i en burk och missa hela eller delar av matchen kanske inte är mer än rätt enligt er?
Minst 10 som skickades ut när de frågade varför deras kompis skickades ut. Åtta pers som skickades ut för att de hade Fabriken eller UCS-tröja på sig.
När det gäller narkotikagrejen så var det väl tre som åkte fast om jag minns rätt av polisens siffror. Att sen typ 30 (stor majoritet uppenbarligen oskyldiga) pers fick pissa i en burk och missa hela eller delar av matchen kanske inte är mer än rätt enligt er?
Okej, men varför skickades de första kompisarna ut? Dessa bör väl rimligtvis inte vara oskyldiga.Viktory skrev:Det jag såg med egna ögon: