Timrå IK - Djurgårdens IF, 28/12 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mash

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 28/12 2011

Inlägg av Mash »

Hahaha, tråden mot LHC påpekade man själv att DT var slö typ, fick man mothugg. Här gnälls det borde från höger och vänster :lol: Ironin är hög.

Gnäll finns det alltid, även vid en 3-7 seger. Allting såg inte bra ut, långt ifrån mycket väl genomförd match. Blir svårt match mot Luleå, slarv i egen zon och dåliga rensningar blir minst likadana siffror till Luleå på fredag..
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

Vilken jävla utdelning det blev idag. Var själv på plats och dom 20 tal Djurgårdare i klacken gjorde ett utmärkt jobb..
Roligast var nog när trumkillen i timråklacken klev av inför 3e :lol:..

Dock måste det hända något angående bombom. Så jävla urusel man kan vara fattar jag inte.
Våra junisar går ju in och fullständigt krossar honom.
Hoppas verkligen Printz får ta bomboms plats då han är kry igen.
Användarvisningsbild
crike
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av crike »

SkönaDjurgårn skrev:Längesen man såg nåt från Tim "Mighty Mouse" Eriksson. Han åker väl runt och tänker på NHL... ;)
Ska du ge och ta lite? Han var ju inte överdrivet dålig idag kan iaf jag tycka.

Lite seriöst nu, ca 16min på slowmo-kedjan. Det är tjänstefel om något från tränarstaben. Är så.jävla trött på dom tre (ni får själva gissa på vilka tre).
Användarvisningsbild
Daniel942
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

crike skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Längesen man såg nåt från Tim "Mighty Mouse" Eriksson. Han åker väl runt och tänker på NHL... ;)

Lite seriöst nu, ca 16min på slowmo-kedjan. Det är tjänstefel om något från tränarstaben. Är så.jävla trött på dom tre (ni får själva gissa på vilka tre).
Man måste ju fördela speltiden så hela laget orkar spela.
DIF!
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Med lite distans till igår så måste jag säga att jag riktigt positivt överraskad av #28. Tycker att Lennhammer har gått in och spelat rejält och enkelt, precis som han ska göra. Har aldrig tänkt, eller sett, att han gjort någon form av misstag. Riktigt kul att utlåningen har gett någon form av resultat!
Användarvisningsbild
carne

Inlägg av carne »

Återigen pinsamt när "Den som inte hoppar är ett gnagarsvin" sjöngs av de 20-tal Djurgårdare, efter slutsignal.
No Rules In The Animal Kingdom
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

crike skrev:

Vad är det för skitsnack? Tim hade tre assist och låg bakom en jävla massa igår, och så får han skit?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

carne skrev:Återigen pinsamt när "Den som inte hoppar är ett gnagarsvin" sjöngs av de 20-tal Djurgårdare, efter slutsignal.

Äsch då. Det är landsortsDIF som vill uppleva att deras hjältar hoppar för deras skull. Inte konstigt alls. Synd bara att inte killarna i laget fattade det. Våra landsortssupportrar menade inget illa, de ville bara få uppleva det vi som kan se DIF Hockey live i Stockholm regelbundet fått uppleva.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Mäklaren skrev:
crike skrev:

Vad är det för skitsnack? Tim hade tre assist och låg bakom en jävla massa igår, och så får han skit?
Nu är ni lite taskiga mot mig. Jag skrev det där kl 19.31 och då hade han då inte gjort några poäng eller något annat. Det visade sig vara en bra jinx från mig!

Och Mäklaren, jag ser bara två assists i protokollet men du kanske kryddade lite bara? :)
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Inlägg av pulverapa »

DIFRobbex skrev:Vilken jävla utdelning det blev idag. Var själv på plats och dom 20 tal Djurgårdare i klacken gjorde ett utmärkt jobb..
Roligast var nog när trumkillen i timråklacken klev av inför 3e :lol:..

Dock måste det hända något angående bombom. Så jävla urusel man kan vara fattar jag inte.
Våra junisar går ju in och fullständigt krossar honom.
Hoppas verkligen Printz får ta bomboms plats då han är kry igen.
Vad pratar du om? Bom-Bom har varit grym på sistone och igår visade han en härlig inställning. Bäst inställning i hela laget. Han tände till som om det vore en sjunde jävla final när det i själva verket var en serielunkfajt den 28 december 2011. Kempe blåste honom på en poäng också. Nä, Bom-Bom har fått mycket skit de senaste två säsongerna men när han är bra då tycker jag han förtjänar att höra att han är bra också. Någon som verkligen måste upp med koncentrationen är Daniel Tjärnqvist som sett helt vilsen ut senaste 3-4 matcherna.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Bra igår:
3p
Fimpen
Otto
Vi driver in på mål, tar avslut, vilket ger returer som leder till några "enkla mål".
Att Tik är överlägset sämst i ES underlättade en hel del

Sämre igår:
Kyle i egen zon (jälva tomte, Julen är över!)
#17 överallt i alla moment.
D.Tjärnqvist som tydligen tagit ledigt över Jul&Nyår (vilket han iofs är värd)
Hardys väntan med TO i 3:e när 4-5-pucken studsade på mållinjen 3-4 gånger.
Mikael Johanssons analys efter matchen
-Tycker vi gör en riktigt bra match idag, men när Timrå går All In i 3:e så blir det lite spännande

Sanningen är att om DIF möt saik med detta spel hade en ny 1-8 legat runt hörnet
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Haha, nä du LHO. Det är ett annat driv i allt just nu. Men eftersom vi är vana så kanske det går åt skogen mot Lule imorgon, men när Djurgården spelar såhär blir det svårt för andra lags långsamma fixstjärnor. Såhär såg det inte ut från Djurgården i den förlusten du tänker på.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Mash

Inlägg av Mash »

Match om 26 timmar! Upp med tråd!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Sitter och tittar på matchen nu och undrar vad Boumedienne är så jävla arg över. Dels då han blir skitförbannad efter hemspel till Wesslau men också när han får 2 för hooking.. märkligt!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

ca 18.30 in i period 2 delar Yared Hagos ut en helt vansinnig blindside-smäll på Philip Holm. Holm rättar lite groggy till hjälmen efter smällen. Hade svinet Hagos träffat som han hade tänkt skulle Holm fått utgå med trolig hjärnskakning. I det här fallet anser jag tamejfan att en anmälan är befogad. Fega jävla svin har inte i sporten att göra. Visst, han träffade ju inte, men fatta hur små marginalerna är. En liten bråkdel av en sekund avgör om huvudet träffas eller inte.

Hagos klev precis upp på Topp 5-listan över skit som spelar hockey.
Skriv svar