Djurgårdens IF - Linköpings HC. 26/12, 2012.
Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC. 26/12, 2012.
Kissar man på DT är man - ursäkta - inte helt självförsörjande på indianer. Det är några platser lediga i kanoten så att säga. Att DT dippar och gör mindre bra matcher är inte onaturligt. Att påstå att han är dålig är lågintelligent.
Utan DT hade vi legat sist. Utan DT och Wesslau... oj oj.
Så.
Så.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Läs om mina inlägg och förstå.BOMBOM BOUCHARD skrev: För din skull önskar jag att värvningen av DT misslyckats och att han spelat i en annan klubb.
Själv tackar jag högre makter att han tillslut blev klar för oss och undrar samtidigt var i tabellen vi legat utan honom.
Att vi fick DT var enbart positivt, men det går inte att bortse från sanningen att han är oerhört trött och seg just nu. DT har varit där i många tillfällen och räddat oss, men just nu är han en säkerhetsbrist, tillslut får han hjärnsläpp a la Boumedienne och ger bort tre viktiga poäng.
Kritik ges till dom som förtjänar den. Både bra och dålig. DT dippar oerhört mycket, han sjunkar lägre och lägre för varje match. Igår bjöd han nästan på ett mål. Spelar han när vi möter Timrå (som jag antar att han gör) så har han nått botten. Karln har ingen bensin kvar, han rullar sista metern och tillslut kommer han stanna helt.Magnutz skrev:Kissar man på DT är man - ursäkta - inte helt självförsörjande på indianer. Det är några platser lediga i kanoten så att säga. Att DT dippar och gör mindre bra matcher är inte onaturligt. Att påstå att han är dålig är lågintelligent.
Så.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
DT var riktigt kass igår men en bänkning känns långt ifrån befogat. Speciellt med vår nuvarande backbesättning. Vi ska hålla hårt i DT, Josef, Honken och Kyle i nuläget!
100% DJURGÅRDSJ***L
Att DT inte håller NHL-klass är väl sant, och tur för om han gjorde det skulle han spela där. Sett till ES-mått mätt är han grym. Ibland är han mindre lyckad, helt klart, men se hans spel över säsongen så här långt och bedöm efter det. Inte efter enstaka matcher.
Kul är att Kyle börjat spela ganska bra och att Josef (min personliga favorit) också börjat ta sitt jobb å allvar. Det är värt mycket!
Kul är att Kyle börjat spela ganska bra och att Josef (min personliga favorit) också börjat ta sitt jobb å allvar. Det är värt mycket!
-
Bom Bom har varit bäste back i tre matcher i rad nu. Skitkul men de vettefan om man redan vågar hoppas på att grodan äntligen blivit en prins....
100% DJURGÅRDSJ***L
-
Ja, Bombom har verkligen höjt sig, men något nytt kontrakt ska han inte ha, ty han har redan bränt sina skepp. Ska bli skönt att slippa honom nästa säsong.
Skönt med tre poäng! Försök att glädja er åt det istället för att ständigt plocka fram det negativa. Plx?
Skönt med tre poäng! Försök att glädja er åt det istället för att ständigt plocka fram det negativa. Plx?
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Boumedienne har varit riktigt bra senaste 10 matcherna, en klart större jämnhet än vad han hade förra säsongen. Fortsätt så!
Kyle fortsätter att blanda & ge för mycket, väger för lätt i egen zon emellanåt.
Jag tror vår backsida börjar hitta en större jämnhet igen, det kommer behövas framöver om vi skall kunna behålla slutspelsplatsen. Matchen imorgon (upp med matchtråd förövrigt, plz) blir dock jäkligt viktig; kan vi göra 3:e matchen i rad som inte är en plattmatch?...
Kyle fortsätter att blanda & ge för mycket, väger för lätt i egen zon emellanåt.
Jag tror vår backsida börjar hitta en större jämnhet igen, det kommer behövas framöver om vi skall kunna behålla slutspelsplatsen. Matchen imorgon (upp med matchtråd förövrigt, plz) blir dock jäkligt viktig; kan vi göra 3:e matchen i rad som inte är en plattmatch?...
Och denna match går i repris på canal plus sport 1 för den som vill se den igen..
Börjar 19.00
Börjar 19.00
Tråd uppe-daniel- skrev:Boumedienne har varit riktigt bra senaste 10 matcherna, en klart större jämnhet än vad han hade förra säsongen. Fortsätt så!
DT gjorde inte sin bästa match men jag håller honom som vår klart bästa över serien så här långt.. Jag skulle gärna se honom med ett 3-års kontrakt och som kapten.
Saknar dock Printz, även om övriga klarade sig bra.
Saknar också Claesson som jag tycker är vår 3:dje bästa back tillsamans med Honken än så länge. Tycker Claesson fått oförtjänt med skit. Fortsätter Bombom som de senaste matcherna, kliver han upp på 3:dje platsen. Han kan dock fortfarande ta lite för svåra val i uppspelen för att det ska kännas trygt.
Saknar dock Printz, även om övriga klarade sig bra.
Saknar också Claesson som jag tycker är vår 3:dje bästa back tillsamans med Honken än så länge. Tycker Claesson fått oförtjänt med skit. Fortsätter Bombom som de senaste matcherna, kliver han upp på 3:dje platsen. Han kan dock fortfarande ta lite för svåra val i uppspelen för att det ska kännas trygt.
Folk sågar DT, väldigt roligt det där, ta en titt nästa gång en forward möter DT i vår zon, han täcker av perfekt varenda gång så att till slut blir forwarden tvungen att skjuta ett skott som Wesslau klarar alla dagar i veckan med fri sikt. Han gjorde det 4 gånger mot LHC och då var det hans sämsta match för säsongen. Sen att människan spelar 26-27 minuter i snitt per match så är det klart han blir trött också och då kan misstag komma även från honom!
Har läst igenom alla inlägg och har 2 saker jag skulle vilja säga:
1, Att bedöma DTs prestation på enstaka matcher är det dummaste man kan göra (det gäller alla spelare). Som många andra skrivit så är han våran klart bästa back sett över säsongen och hade han inte lirat med oss så vette gudarna vart detta hade tagit vägen. Att man missar pucken eller gör ett par felbedömningar i någon match här och där är bara mänskligt. Ska man se det positivt så kan man ju hoppas på att han gör dom i samma match.
2, Många har påpekat att LHC hade 3-4 heta målchanser i andra perioden som skulle ha resulterat i 2-3 mål om inte Wesslau hade stått på öronen. Det var möjligtvis ingen av er som såg de 3-4 chanserna DIF hade som också skulle ha lett till 2-3 mål? Ta friläget efter BP:t tex.
Börjar bli trött på denna "det var inte vi som var bra, det var motståndet som var dåliga" mentaliteten. Visst, vi gjorde ingen toppmatch, men det räkte till 3 pinnar vilket är det viktigaste just nu.
1, Att bedöma DTs prestation på enstaka matcher är det dummaste man kan göra (det gäller alla spelare). Som många andra skrivit så är han våran klart bästa back sett över säsongen och hade han inte lirat med oss så vette gudarna vart detta hade tagit vägen. Att man missar pucken eller gör ett par felbedömningar i någon match här och där är bara mänskligt. Ska man se det positivt så kan man ju hoppas på att han gör dom i samma match.
2, Många har påpekat att LHC hade 3-4 heta målchanser i andra perioden som skulle ha resulterat i 2-3 mål om inte Wesslau hade stått på öronen. Det var möjligtvis ingen av er som såg de 3-4 chanserna DIF hade som också skulle ha lett till 2-3 mål? Ta friläget efter BP:t tex.
Börjar bli trött på denna "det var inte vi som var bra, det var motståndet som var dåliga" mentaliteten. Visst, vi gjorde ingen toppmatch, men det räkte till 3 pinnar vilket är det viktigaste just nu.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Tack. Det är alltid det andra laget som är dåligt. Det är aldrig DIF som gör dom dåliga, eller det andra laget som gjorde DIF dåliga. Det är svart eller mera svart för att blandas med lite tur ibland. Det är bara att inse att det är en sjukt jämn elitserie i år med och att alla vinner mot alla. Vissa har mer stolpträffar än andra. Men, att Djurgården saknar de här riktiga målskyttarna är helt sant, men det får Djurgården ta igen på andra sätt.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Jag måste korrigera mig en smula, såg om matchen på TV och det är alltid annorlunda att se matchen framför dumburken...
Alltså, 1:a perioden var OK och andra var riktigt dålig från DIFs sida men kanske inte SÅ praktusel jag upplevde igår. 3:e perioden var bra, men vidhåller framförallt att Wesslau gör en sjukt bra match. Så löjligt små marginaler; Wesslau gör 2st dubbelräddningar på givna mål när det är kvar ca minuten i 3:e perioden och sekundrarna senare gör vi mål i öppen bur.
Totalt sett en något bättre prestation idag än vad jag upplevde det som igår.
Alltså, 1:a perioden var OK och andra var riktigt dålig från DIFs sida men kanske inte SÅ praktusel jag upplevde igår. 3:e perioden var bra, men vidhåller framförallt att Wesslau gör en sjukt bra match. Så löjligt små marginaler; Wesslau gör 2st dubbelräddningar på givna mål när det är kvar ca minuten i 3:e perioden och sekundrarna senare gör vi mål i öppen bur.

Du är förlåten. Tomten kommer och besöker dig även nästa år-daniel- skrev:Jag måste korrigera mig en smula, såg om matchen på TV och det är alltid annorlunda att se matchen framför dumburken...

Jag är inte arg, och inte besviken.