Djurgårdens IF - Linköpings HC. 26/12, 2012.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Re: Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC. 26/12, 2012.

Inlägg av -daniel- »

Magnutz skrev:
-daniel- skrev:
Magnutz skrev:
Mäklaren skrev:Det är sådan fruktansvärd klasskillnad mellan dessa lag att jag vet inte var jag skall ta vägen. LHC ser ut som värsta dreamteam-laget om man jämför med DIF. Rättvisa siffror efter två perioder skulle ha varit 1-5 eller något, utan att överdriva. Vi har ingen spelare som är kreativ med pucken och ingen som kan hitta passningar, samma sak som jag tjatar om efter alla jävla matcher. Det kan inte nämnas för ofta.

Årets upplaga av DIF måste vara den absolut ofarligaste någonsin. Åtta skott på mål på två perioder på HEMMAPLAN. Det är nog bara DIF i hockeyvärlden som kan vara så patetiskt praktusla. Vi har absolut ingenting.
Trams. Lhc kom fan inte ut ur egen zon på 20 minuter. DIF ägde denna match i 57 minuter.
Ägde vi denna match? Efter 2 perioder stod det 8-24 i skott till Linköping. :lol:

Jag håller faktiskt med Mäklaren helt, den här matchen var riktigt pissig stora delar (men framförallt 2:a perioden som var fruktansvärt tvärusel).
Vet du vart fan plastcluben tog sina skott då? I helt omöjliga lägen. Varför? För att DIF pressade ut dem dit. Statistik är bajs.
Jag kunde räkna till minst 3-4 solklara mål i 2:a perioden om inte Wesslau hade stått på huvet (och haft tur vid nåt som ribbskottet exempelvis).

Förstår inte hur du kan tycka matchen som helhet var bra från Djurgårdens sida, för det var den verkligen inte. Du lär ha jämfört med er annandagsmatch innan och då var den säkert fantastisk i jämförelse. ;)
Magnutz

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC. 26/12, 2012.

Inlägg av Magnutz »

Alltid, oavsett. Belackare och pessimister bajsar på sig! ;p
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Norrastååå

Inlägg av Norrastååå »

Såg matchen på TV4 (Kanalj+ producerade så det var en ok sändning).

Välförtjänt seger trots allt. Det finns en del saker som talar för DIF: Wesslau, publikstödet och inställningen (främst i matchöppningen idag). Tyvärr är det bedrövligt på backsidan och i PP. Dessutom så vidhåller jag att Hardy är för passiv. Fenomenet med bra inställning i matchöppningen och sedan fjösigt tyder på att laget behöver en aktiv coach.

Det är inte bara Wesslau som är bra. LHC är ju patetiskt ineffektivt också. Det ser mörkt ut för dem.

Löjligt snack i sändningen om att domarteamet är så rutinerat. I utvisningssituationen när Jämtin filmade var han den ende som visade rutin. Hade Tjärna varit rutinerad hade han inte haft händerna där, hade domarna varit rutinerade hade de inte gått på filmningen. Samma sak när de tog en dubbelutvisning i slutet. Som någon påpekade skulle de redan ha blåst innan DIF-utvisningen kom till.

Bara att ta med sig inställningen i inledningen och bygga på det.

// JV
Bigge

Inlägg av Bigge »

Fruktansvärt rättvis seger, vem fan behöver renodlade målskyttar då alla kan göra mål.

:D

IRONISK!

Själv missade jag hela jävla matchen, satt å byggde playmobil slott å skepp till grabben då jag kom på att klockan va tio över sju... Glömde liksom bort att det var annandag jul :)

Slog igång hockeyappen i mobilen och såg att DIF vunnit med 3-1, jahaa det va den matchen det :)
There is no I in TEAM!!!!
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Är det någon mer än jag som är jävligt trött på att klacken kör: "den som inte hoppar är ett gnagarsvin" efter varje match?

Tycker det var mycket bättre förr om säsongerna när man antingen bara tackade eller när spelarna gjorde kullebyttor, kastade sig, paddlade osv...

Okej om man kör "den som inte hoppar är ett gnagarsvin" på derbyna men att köra den efter varje match blir bara uttjatat...........
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

tomten skrev:Är det någon mer än jag som är jävligt trött på att klacken kör: "den som inte hoppar är ett gnagarsvin" efter varje match?

Tycker det var mycket bättre förr om säsongerna när man antingen bara tackade eller när spelarna gjorde kullebyttor, kastade sig, paddlade osv...

Okej om man kör "den som inte hoppar är ett gnagarsvin" på derbyna men att köra den efter varje match blir bara uttjatat...........
Förbannade idioter som startar den hela tiden. Ska börja köras efter en vinst mot gnaget.
Expert.
MGC

Inlägg av MGC »

Så skönt att komma hem efter matchen och se att mäklaren håller stilen. Såga,såga,såga.
Ingen höjdarmatch men vi såg till att linköping ofta sköt från ofarliga lägen. De gånger dom inte gjorde det, var Wesslan kung.
Tycker att Mackan är helt suverän som spelare (ej kapten). En av de få i laget som klarar av att behandla pucken, hålla bort motståndare och leta efter medspelare samtidigt. Tänk om han fått en målgörare brevid sig.

En av DT sämsta matcher i år.
Saknar Honkens skott, saknar Printz försvar, saknar en målgörare.
Carlsson och MT på bänken eller sälj, tillför inte mycket.

Underbart med 3 poäng!!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Bra laginsats! Bombom va också bra idag. Jag har alltid gillat den killen.
MGC

Inlägg av MGC »

Magnutz skrev:Bra laginsats! Bombom va också bra idag. Jag har alltid gillat den killen.
Många öl efter eran match :wink:
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Skönt med tre poäng idag, det behövdes ju minst sagt.

Kul för Erik att få göra karriärens första elitseriemål, hoppas det stärker killens självförtroende.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Skönt med tre poäng. Räcker så.

Åberg var förövrigt på matchen, såg inte ut att ha större problem att röra sig som en normal människa i alla fall.
Magnutz

Re: Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC. 26/12, 2012.

Inlägg av Magnutz »

MGC skrev:
Magnutz skrev:Bra laginsats! Bombom va också bra idag. Jag har alltid gillat den killen.
Många öl efter eran match :wink:
Skapligt.. Micke Johanssons fel. Han sa "nu kliver ni på ölen va?!" Ocj så gjorde vi det ;)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Bra förstaperiod.
Dålig andra.
Jämn och medioker tredje.

Äntligen kunde vi dra längsta strået i en rafflande avslutning. Hade redan räknat in 2-2 och förlängning, men....

Ok, DT har spelat bättre, men håller högre klass än de flesta av våra backar trots en dålig dag på jobbet. Gjorde oehört stor nytta i många lägen där junisbackarna bara slog ifrån sig.
Håller i och ser till att spelet lugnar ned sig. Sedan spelade han aldrig fast sina orutinerade backkamrater utan sökte hellre andra alternativ.

Jaja, alla vet väl att DT är min stora ögonsten i detta lag. Har alltid tyckt han varit en grymt bra back. Om vi bara hade haft en till i samma klass (jävla Raggeaxel).
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Kentta skrev:Skönt med tre poäng. Räcker så.

Åberg var förövrigt på matchen, såg inte ut att ha större problem att röra sig som en normal människa i alla fall.
Jag frågade Hardy om Åberg när vi käkade burgare på hyllan. Han sa att Åberg kunde röra axlarna helt normalt och att "det i alla fall var ett gott tecken". Dock fanns det ingen ytterligare information, eller så ville han bara inte delge den!
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

SirDIFalot skrev:
tomten skrev:Är det någon mer än jag som är jävligt trött på att klacken kör: "den som inte hoppar är ett gnagarsvin" efter varje match?

Förbannade idioter som startar den hela tiden. Ska börja köras efter en vinst mot gnaget.
Verkar ju inte som alla spelarna gillar det heller...
Skriv svar