Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Cehlin har enormt mycket i sig och trots att han varit blek är det idioti att släppa honom. Han kommer få en nytändning med nytt ledarskap.
Säg den glädje som varar
+1DIF_Soldier skrev:Cehlin har enormt mycket i sig och trots att han varit blek är det idioti att släppa honom. Han kommer få en nytändning med nytt ledarskap.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Nu tog jag ju bort Cehlin från min visningsbild och han gör en bra match direkt... Som sagt... Hehe
Expert.
- wingmachine
- Säsongskort: Ja
Kan inte bara Håkan Södergren starta en framgångsrik tränarkarriär, vore härligt att få tillbaka honom till Hovet...
-
Åberg skadad redan i värmningsmatchen mot Kanada och åker hem innan JVM startat! Fan va illa, hoppas han är tbax snart!
-
Men apjudeh-veteskitfan! Varför måste just Åberg skada sig? Fan, kunde inte Rask eller någon annan praktsopa gjort det istället?! Nu blev jag grinig...
En fråga annars: Ni är medvetna om att centerFORWARD är en slags forward, va? Det heter centerforward eller ytterforward. Kan också benämnas center eller ytter, kort och gott.
En fråga annars: Ni är medvetna om att centerFORWARD är en slags forward, va? Det heter centerforward eller ytterforward. Kan också benämnas center eller ytter, kort och gott.
Medan Linkan fortsätter att mata fram assist efter assist i Timrå, sitter Järlan på Hovets läktare och njuter av åtta skott på mål efter två perioder och en enda het målchans på hela matchen. Fantastiskt!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Håller med.. Helt otroligt 1 skott i mitt perioden vad händer inge!
Borde inte Järlan sitta löst efter så många svaga säsonger och bleka värvningar? Jag menar det är ju ändå han som är the "master mind" bakom mängder av floppar och konstigt ihopsatta lagbyggen... Så jävla helig kan han väl inte vara! Vore intressant med lite nya ideér hos en ny sportchef!Mäklaren skrev:Medan Linkan fortsätter att mata fram assist efter assist i Timrå, sitter Järlan på Hovets läktare och njuter av åtta skott på mål efter två perioder och en enda het målchans på hela matchen. Fantastiskt!
Borde inte Järlan sitta löst efter så många svaga säsonger och bleka värvningar? Jag menar det är ju ändå han som är the "master mind" bakom mängder av floppar och konstigt ihopsatta lagbyggen... Så jävla helig kan han väl inte vara! Vore intressant med lite nya ideér hos en ny sportchef!Mäklaren skrev:Medan Linkan fortsätter att mata fram assist efter assist i Timrå, sitter Järlan på Hovets läktare och njuter av åtta skott på mål efter två perioder och en enda het målchans på hela matchen. Fantastiskt!
-
Intressant att se de allsvenska spelarna i JVM. Leksands Filip Forsberg är från Ragges Östervåla, bara det borde göra att vi värvar honom.
Västerås William Karlsson (Arlanda-kille) har Mats Waltin som tränare. Kan/vill Waltin lägga ett gott ord för DIF månne?
Fast med tanke på att vi har en grym 94-kull på väg fram är det kanske tveksamt om man kommer värva någon junior utifrån. Möjligen Karlsson då som är mer "färdig".
Västerås William Karlsson (Arlanda-kille) har Mats Waltin som tränare. Kan/vill Waltin lägga ett gott ord för DIF månne?
Fast med tanke på att vi har en grym 94-kull på väg fram är det kanske tveksamt om man kommer värva någon junior utifrån. Möjligen Karlsson då som är mer "färdig".
Hej
Är det någon mer än jag som har reagerat på att Daniel Brodin match efter match får så lite speltid.. Under säsongen har han flera gånger fått 0min speltid. Igår hade han 3:59. Jag vet att han inte har bevisat så mycket under säsongen,men han måste ju få speltid om han ska hitta självförtroendet igen.. Känns som vissa spelare aldrig behöver vara orolig,medan andra får försöka bygga upp förtroendet direkt när de gör ett misstag. Hade samma känsla för Nicklas Danielsson. Är han småskadad eller????
Är det någon mer än jag som har reagerat på att Daniel Brodin match efter match får så lite speltid.. Under säsongen har han flera gånger fått 0min speltid. Igår hade han 3:59. Jag vet att han inte har bevisat så mycket under säsongen,men han måste ju få speltid om han ska hitta självförtroendet igen.. Känns som vissa spelare aldrig behöver vara orolig,medan andra får försöka bygga upp förtroendet direkt när de gör ett misstag. Hade samma känsla för Nicklas Danielsson. Är han småskadad eller????
Mjo du har en poäng, fast Nicke D är och var ju en målskytt åtminstone så det är väl inte så konstigt att han kommit igång lite nu. Brodin är ju bara en brunkare.LUJA skrev:Hej
Är så klart ohållbart att Brodin, som ifjol var landslagsman, snittar 7.12 minuters istid per match, medan M. Tjärnqvist snittar 16.31 och Mattias Carlsson snittar 14.40. Det är inte bra för varken DIF eller Brodin. 3.59 minuter i den senaste matchen, där både Zibbe och Åberg saknades dessutom. Å andra sidan har inte Brodin varit bra, men med så lite istid är det inte lätt att visa nåt.
Ger mig fan på att om vi går till slutspel kommer typ Cehlin att explodera och göra en helvetes massa poäng vilket gör att vi tappar honom till NHL (AHL).
Född till sportchef.