JK-Dagen
Re: JK Dagen
Hoppas pa protestbanderoller och ingen sang under JK-dagen.
Avga Abbe
Avga Abbe
Är det det som man var rädda för kanske det hade varit en god idé att spela denna match vid ett annat tillfälle istället?-daniel- skrev:Vet inte varför man ändrade uppläget dock, när de senaste derbyna faktiskt varit hur lugna som helst. Antar det är för att man var livrädd för att 2010/12/22 skulle återupprepas igen....derby den 22:a december lät väl läskigt helt enkelt (lediga människor som får i sig alldeles för mycket öl etc).
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Nu är det ju dock inte polisen / DIF Säk som väljer speldatum, men jag håller naturligtvis med att hade de starka invändningar kunde man tagit upp saken till diskussion.Kall-El skrev:Är det det som man var rädda för kanske det hade varit en god idé att spela denna match vid ett annat tillfälle istället?-daniel- skrev:Vet inte varför man ändrade uppläget dock, när de senaste derbyna faktiskt varit hur lugna som helst. Antar det är för att man var livrädd för att 2010/12/22 skulle återupprepas igen....derby den 22:a december lät väl läskigt helt enkelt (lediga människor som får i sig alldeles för mycket öl etc).
-
Men varför inte bara uttnyttja JK-dagen som en gigantisk demonstration om det nu är så illa som alla gormar om? Idioti att stanna hemma, ingen kommer tycka synd om er för att ni skiter i det ni älskar!
100% DJURGÅRDSJ***L
- -daniel-
Handlar inte om att någon skall tycka synd om folk, utan snarare att få en reaktion på det som man upplever fungerar uruselt. Bästa sättet för det är naturligtvis en bojkott, eftersom det är det enda som verkligen märks.Jockmaniac skrev:Men varför inte bara uttnyttja JK-dagen som en gigantisk demonstration om det nu är så illa som alla gormar om? Idioti att stanna hemma, ingen kommer tycka synd om er för att ni skiter i det ni älskar!
Jag hoppas dock inte att det behöver gå så långt, vill se en dialog mellan JK / DIF Hockey innan det här så att saker & ting kan redas ut. Förloraren i långa loppet blir helt klart DIF Hockey om inget görs och man tror att allt kommer rulla på som vanligt.
-
Klart som fan att det märks tydligt till ledningen om en 3000-manna klack skriker ut sitt missnöje, innan man börjar med att bojkotta...-daniel- skrev:Handlar inte om att någon skall tycka synd om folk, utan snarare att få en reaktion på det som man upplever fungerar uruselt. Bästa sättet för det är naturligtvis en bojkott, eftersom det är det enda som verkligen märks.Jockmaniac skrev:Men varför inte bara uttnyttja JK-dagen som en gigantisk demonstration om det nu är så illa som alla gormar om? Idioti att stanna hemma, ingen kommer tycka synd om er för att ni skiter i det ni älskar!
Jag hoppas dock inte att det behöver gå så långt, vill se en dialog mellan JK / DIF Hockey innan det här så att saker & ting kan redas ut. Förloraren i långa loppet blir helt klart DIF Hockey om inget görs och man tror att allt kommer rulla på som vanligt.
100% DJURGÅRDSJ***L
- -daniel-
Jag kan lova dig att det märks betydligt mer om de 3000 personerna väljer att stanna hemma.Jockmaniac skrev:Klart som fan att det märks tydligt till ledningen om en 3000-manna klack skriker ut sitt missnöje, innan man börjar med att bojkotta...-daniel- skrev:Handlar inte om att någon skall tycka synd om folk, utan snarare att få en reaktion på det som man upplever fungerar uruselt. Bästa sättet för det är naturligtvis en bojkott, eftersom det är det enda som verkligen märks.Jockmaniac skrev:Men varför inte bara uttnyttja JK-dagen som en gigantisk demonstration om det nu är så illa som alla gormar om? Idioti att stanna hemma, ingen kommer tycka synd om er för att ni skiter i det ni älskar!
Jag skriker hellre ut mitt missnöje än sitta hemma och känna mig nöjd över att jag minsann gjort mitt yttersta för att få min röst hörd! Så förbannat patetiskt med bojkott så fort man vill få en ändring. Gör banderoller, kom med ramsor, marscher, demonstationer osv innan match!
Har noll respekt för JK och Ni som bojkottar JK-dagen.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Håller med dig. Sedan fattar jag inte det här med att bojkotta det lag man älskar. DIF behöver varenda krona. Börjar alla bojkotta kan vi snart skrika ut vårt missnöje på ett ödsligt hovet under en hemmamatch mot Almtuna.Heaty skrev:Jag skriker hellre ut mitt missnöje än sitta hemma och känna mig nöjd över att jag minsann gjort mitt yttersta för att få min röst hörd! Så förbannat patetiskt med bojkott så fort man vill få en ändring. Gör banderoller, kom med ramsor, marscher, demonstationer osv innan match!
Finns som sagt bättre sätt att visa missnöje mot vårt älskade och fattiga lag.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Frågan är ju bara hur mycket en styrelse bryr sig om om fansen skriker ut sitt missnöje under en del av en match?
De får ju då fortfarande in stålarna från biljetter osv.
Det mest effektiva medlet är enligt mig totalbojkott för det sänder en tydlig signal om att det krävs förändring och kommer den inte förlorar ni snart hela klacken och dessa intäkter.
Vill man pröva att gå en medelväg som antagligen skulle fungera bättre än att skrika ut sitt missnöje borde man kanske pröva idéen med att sitta helt tysta under första perioden och bara låta en banderoll förmedla ett tydligt budskap.
Jag stödjer dock fortfarande JKs bojkott till 100% och de som inte gör det tenderar nog tyvärr att kanske tänka lite för mycket kortsiktigt istället för långsiktigt.
De får ju då fortfarande in stålarna från biljetter osv.
Det mest effektiva medlet är enligt mig totalbojkott för det sänder en tydlig signal om att det krävs förändring och kommer den inte förlorar ni snart hela klacken och dessa intäkter.
Vill man pröva att gå en medelväg som antagligen skulle fungera bättre än att skrika ut sitt missnöje borde man kanske pröva idéen med att sitta helt tysta under första perioden och bara låta en banderoll förmedla ett tydligt budskap.
Jag stödjer dock fortfarande JKs bojkott till 100% och de som inte gör det tenderar nog tyvärr att kanske tänka lite för mycket kortsiktigt istället för långsiktigt.
Re: JK-Dagen
Lugna ner er nu. Vi har inte tagit något beslut om bojkott men vet att idén förekommer och verkar vara ganska populär. Vi ska diskutera hur vi ska gå vidare efter derbyt och kommer att träffa DIF i mellandagarna tillsammans med Fabriken.
- -daniel-
Det där låter jävligt bra, då vet man att det åtminstone förekommer en riktig dialog i ärendet. Tack för det!Viktory skrev:Lugna ner er nu. Vi har inte tagit något beslut om bojkott men vet att idén förekommer och verkar vara ganska populär. Vi ska diskutera hur vi ska gå vidare efter derbyt och kommer att träffa DIF i mellandagarna tillsammans med Fabriken.
- SirDIFalot
Sånt här får ju en att vilja spy för övrigt.
Polisens sammanfattning av detbyt:
http://www.polisen.se/Stockholms_lan/sv ... keyderbyt/
"Vid entrekontrollerna identifierades tre ungdomar under 15 år och kontakt togs med föräldrarna i syftet att uppmärksamma riskfyllda, olämpliga miljöer för unga."
Fyfan!
Polisens sammanfattning av detbyt:
http://www.polisen.se/Stockholms_lan/sv ... keyderbyt/
"Vid entrekontrollerna identifierades tre ungdomar under 15 år och kontakt togs med föräldrarna i syftet att uppmärksamma riskfyllda, olämpliga miljöer för unga."
Fyfan!
Expert.
- SirDIFalot
Möcke bra!-daniel- skrev:Det där låter jävligt bra, då vet man att det åtminstone förekommer en riktig dialog i ärendet. Tack för det!Viktory skrev:Lugna ner er nu. Vi har inte tagit något beslut om bojkott men vet att idén förekommer och verkar vara ganska populär. Vi ska diskutera hur vi ska gå vidare efter derbyt och kommer att träffa DIF i mellandagarna tillsammans med Fabriken.
Expert.
Man kanske kan dra nytta av att Jk dagen verkar vara huvudmatchen på Canal plus. Varför inte inleda med total tystnad i 5-10 minuter med en fet banderoll och därefter brakar det loss... automatiskt måste ju kommentatorerna förklara syftet med en klack på 3000 personer som är knäpptysta.BOMBOM BOUCHARD skrev:Håller med dig. Sedan fattar jag inte det här med att bojkotta det lag man älskar. DIF behöver varenda krona. Börjar alla bojkotta kan vi snart skrika ut vårt missnöje på ett ödsligt hovet under en hemmamatch mot Almtuna.Heaty skrev:Jag skriker hellre ut mitt missnöje än sitta hemma och känna mig nöjd över att jag minsann gjort mitt yttersta för att få min röst hörd! Så förbannat patetiskt med bojkott så fort man vill få en ändring. Gör banderoller, kom med ramsor, marscher, demonstationer osv innan match!
Finns som sagt bättre sätt att visa missnöje mot vårt älskade och fattiga lag.
Douglas Murray and Dan Boyle go together like peanut butter and jelly...