JK-Dagen
Re: JK Dagen
Supporterns enda maktmedel är att visa sitt missnöje genom att inte dyka upp och därmed se till att föreningen mister intäkter samt förlorar i stämning kring arrangemanget.
I detta fall har DIF fans blivit jävligt illa behandlade och snuten kommer aldrig lyssna på oss fans. Vår enda chans är att tvinga föreningen till att ta tag i problemet samt göra sig av med den säkerhetsansvariga om så krävs.
Att sedan vissa individer inte klarar av att inse att detta är en viktig fråga och att maktmedlet är just bojkott är bara beklagligt, men de kanske vaknar upp den gången då de drabbar dem personligen?
Att det sedan inte anordnas bortaresor i hockeyn beror väl helt enkelt på att intresset är för dåligt. Sluta upp och gnäll på JKs arbete och se till att komma med på de bortamatcher som anordnas så är chansen betydligt större att de blir fler i framtiden.
Klarar ni inte heller av att inse att nästa säsong för fotbollens del kommer vara jävligt speciell och att man av denna anledning väljer att satsa hårdare på densamma så är det riktigt illa ställt uppe på era hjärnkontor.
I detta fall har DIF fans blivit jävligt illa behandlade och snuten kommer aldrig lyssna på oss fans. Vår enda chans är att tvinga föreningen till att ta tag i problemet samt göra sig av med den säkerhetsansvariga om så krävs.
Att sedan vissa individer inte klarar av att inse att detta är en viktig fråga och att maktmedlet är just bojkott är bara beklagligt, men de kanske vaknar upp den gången då de drabbar dem personligen?
Att det sedan inte anordnas bortaresor i hockeyn beror väl helt enkelt på att intresset är för dåligt. Sluta upp och gnäll på JKs arbete och se till att komma med på de bortamatcher som anordnas så är chansen betydligt större att de blir fler i framtiden.
Klarar ni inte heller av att inse att nästa säsong för fotbollens del kommer vara jävligt speciell och att man av denna anledning väljer att satsa hårdare på densamma så är det riktigt illa ställt uppe på era hjärnkontor.
Vad har DIF säkerhet med hur Enskilda poliser agerar? Såvitt jag vet så lyder polisen under svensk lag och svensk lag ändras i riksdagen. Så frågan är ju hur DIF säk kan framstå som skyldiga till hur poliser agerar? Det är väl ändå ansvariga befäl inom polisen som får till svars. Och om det nu så är att dom gjort fel och det finns så mycket vittnen då kan man ju anmäla dom. Att "skrämma bort polisen" är ju bara så korkat så att det saknar ord det om något kommer ju skada klubben och sen att man som individ förstör sitt eget liv för en sådan sak... Well no offence men e man så osmart då kanske man bör sitta på anstalt för sitt eget bästa?
Sen e det ju märkligt som någon sa att det alltid är samma personer som drabbas och det är ofta dessa och deras gelikar som föreslår att man ska "bilda mobb mot polisen"... Kan det hänga ihop kanske? Jag menar att om man ens föreslår en sån sak. Då är väl inte aktionen långt borta och då kanske det finns grunder för att man blir utkastad/extrabevakad?
Jag befann mig vid rökområdet en stund i första pausen och visst det var mkt poliser och ordningsvakter där. Men fan jag kände mig märkligt nog inte det minsta paranoid eller extraövervakad? Kanske det är mig det e fel på?
Sen e det ju märkligt som någon sa att det alltid är samma personer som drabbas och det är ofta dessa och deras gelikar som föreslår att man ska "bilda mobb mot polisen"... Kan det hänga ihop kanske? Jag menar att om man ens föreslår en sån sak. Då är väl inte aktionen långt borta och då kanske det finns grunder för att man blir utkastad/extrabevakad?
Jag befann mig vid rökområdet en stund i första pausen och visst det var mkt poliser och ordningsvakter där. Men fan jag kände mig märkligt nog inte det minsta paranoid eller extraövervakad? Kanske det är mig det e fel på?
Folk från Fabriken blev utkörda från arenan och de arbetar ju för att höja stämningen på arrangemanget för tusan.
Folk från JKs styrelse skall enligt uppgift råkat ut för samma sak.
Inget snack om att det måste göras något och det omedelbart.
Att en tomte som Roos på Aftonbladet tycker att DIF gjort ett bra säkerhetsjobb säger väl allt.
Polisen måste trots allt lyssna på DIF hockey och DIF Hockey kan i slutändan komma att tvingas ta i tu med de personer som de själva har anställt för att sköta säkerheten.
Glöm inte heller bort att det visst skall vara samma muppar som sköter säkerheten i DIF hockey nu som alla var brutalt missnöjda med när de arbetade för fotbollen.
Inte direkt så att DIF hockey rosat marknaden denna säsong trots det har både klack och publik slutit upp och gjort de flesta matcher till fester för alla inblandade. Det vill nog till att DIF hockey lyssnar på JK för frågan är vilka som är viktigast för vem just nu...
Folk från JKs styrelse skall enligt uppgift råkat ut för samma sak.
Inget snack om att det måste göras något och det omedelbart.
Att en tomte som Roos på Aftonbladet tycker att DIF gjort ett bra säkerhetsjobb säger väl allt.
Polisen måste trots allt lyssna på DIF hockey och DIF Hockey kan i slutändan komma att tvingas ta i tu med de personer som de själva har anställt för att sköta säkerheten.
Glöm inte heller bort att det visst skall vara samma muppar som sköter säkerheten i DIF hockey nu som alla var brutalt missnöjda med när de arbetade för fotbollen.
Inte direkt så att DIF hockey rosat marknaden denna säsong trots det har både klack och publik slutit upp och gjort de flesta matcher till fester för alla inblandade. Det vill nog till att DIF hockey lyssnar på JK för frågan är vilka som är viktigast för vem just nu...
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag är verkligen oroad över den här utveckling, framförallt om det är så illa att DIF Hockey inte förstår att det är på allvar den här gången. Hoppas innerligt att Järnkaminerna officiellt har yttrat sitt missnöje och gjort klart för ledningen vad konsekvenserna kommer bli om inget sker inom väldigt kort.
Lyssnar inte DIF Hockey på det så skjuter de sig naturligtvis själva i foten o det grövsta....tråkig utveckling. Väldigt tråkig och så förbannat onödig.
Lyssnar inte DIF Hockey på det så skjuter de sig naturligtvis själva i foten o det grövsta....tråkig utveckling. Väldigt tråkig och så förbannat onödig.

De bore lärt sig av "globen-fiaskot" vad som händer om vi inte känner som välkomna / väljer att inte dyka upp längre.
- -daniel-
Jag tror inte det hjälper, men skickade ett tämligen långt mail till Janne Ednertz där jag förklarade min syn på saken och den oron jag känner inför framtiden. Uppmanar fler att göra samma sak.
Som jag tidigare själv påpekat här tycker jag fortfarande en hel del folk verkar allmänt livrädda för polisen, men att det eskalerat och definitivt inte skötts snyggt från DIF Säk & polisen på framförallt senaste derbyt är ju glasklart. Därom verkar ju de allra flesta vara överens. Jag tycker man skall ha som krav att JK representanter som ställer frågor till poliser / ordningsvakter skall få ett vänligt bemötande tillbaka. Får man inte ens det är det fullständig skandal, och det är främst den informationen som sipprat fram som gjort mig mest orolig.
Utvecklingen är som sagt jävligt skrämmande.
Som jag tidigare själv påpekat här tycker jag fortfarande en hel del folk verkar allmänt livrädda för polisen, men att det eskalerat och definitivt inte skötts snyggt från DIF Säk & polisen på framförallt senaste derbyt är ju glasklart. Därom verkar ju de allra flesta vara överens. Jag tycker man skall ha som krav att JK representanter som ställer frågor till poliser / ordningsvakter skall få ett vänligt bemötande tillbaka. Får man inte ens det är det fullständig skandal, och det är främst den informationen som sipprat fram som gjort mig mest orolig.
Utvecklingen är som sagt jävligt skrämmande.
- SirDIFalot
Man tycker ju att minnet inte borde vara så kort? Det är ju bara tre år sedan vi hade 4000 kring vissa matcher under säsongen. Man borde inte ha hunnit vänja sig vid att publiken kommer oavsett, märkligt...-daniel- skrev:Jag är verkligen oroad över den här utveckling, framförallt om det är så illa att DIF Hockey inte förstår att det är på allvar den här gången. Hoppas innerligt att Järnkaminerna officiellt har yttrat sitt missnöje och gjort klart för ledningen vad konsekvenserna kommer bli om inget sker inom väldigt kort.
Expert.
- -daniel-
Jag är osäker på om ens DIF Hockey vet om att det funnits ett missnöje från JK-folk tidigare? Känns som det är först nu de lär bli varse om det hela, men jag vet inte alls...det kanske är folk som kontinuerligt tagit upp den här frågan under senare tid?
- SirDIFalot
Man gick ju tydligen ut med en ny taktik till detta derby. Dvs hårdare tag. Och antar att JK-folket sett vart det är påväg (anno fotbollen för några år sedan med samma folk involverade) och vill stoppa blödning fort som fan..-daniel- skrev:Jag är osäker på om ens DIF Hockey vet om att det funnits ett missnöje från JK-folk tidigare? Känns som det är först nu de lär bli varse om det hela, men jag vet inte alls...det kanske är folk som kontinuerligt tagit upp den här frågan under senare tid?
Expert.
- -daniel-
Vet inte varför man ändrade uppläget dock, när de senaste derbyna faktiskt varit hur lugna som helst. Antar det är för att man var livrädd för att 2010/12/22 skulle återupprepas igen....derby den 22:a december lät väl läskigt helt enkelt (lediga människor som får i sig alldeles för mycket öl etc). 

- SirDIFalot
Trist att dock vissa ska behandlas som "en huligan tills bevisat motsats" , borde vara tvärtom.-daniel- skrev:Vet inte varför man ändrade uppläget dock, när de senaste derbyna faktiskt varit hur lugna som helst. Antar det är för att man var livrädd för att 2010/12/22 skulle återupprepas igen....derby den 22:a december lät väl läskigt helt enkelt (lediga människor som får i sig alldeles för mycket öl etc).
Expert.
Där kan ju deras inställning att "vårt mål är att gripa x antal personer" vara en viss förklaring kanske?SirDIFalot skrev:Trist att dock vissa ska behandlas som "en huligan tills bevisat motsats" , borde vara tvärtom.-daniel- skrev:Vet inte varför man ändrade uppläget dock, när de senaste derbyna faktiskt varit hur lugna som helst. Antar det är för att man var livrädd för att 2010/12/22 skulle återupprepas igen....derby den 22:a december lät väl läskigt helt enkelt (lediga människor som får i sig alldeles för mycket öl etc).
Kan det inte vart pga fighten innan som matchen gjorde att en gnagare hamna med hjärnskador på sjukhus då?
De rötägg till funktionärer och övrig ordningsmakt som har gjort bort sig bör naturligtvis identifieras och ställas till svars.
Jag kräver nolltollerans mot den här typen av maktmissbruk. Finns inga som helst förmildrande omständigheter IMO, de poliser som inte sköter sig skall inte ens komma in i arenan.
Såg själv matchen från en solig balkong i miami beach men vad jag kunde se på tv-bilderna så var det väsentligen städad och trevlig stämning på läktaren. Har vart med på ett antal resor med JK-bussar och att det finns rötägg inom polismakten är det ingen som helst tvekan om. Det finns gott om grisar som är synnerligen olämpliga i sin yrkesutövning.
Jag kräver nolltollerans mot den här typen av maktmissbruk. Finns inga som helst förmildrande omständigheter IMO, de poliser som inte sköter sig skall inte ens komma in i arenan.
Såg själv matchen från en solig balkong i miami beach men vad jag kunde se på tv-bilderna så var det väsentligen städad och trevlig stämning på läktaren. Har vart med på ett antal resor med JK-bussar och att det finns rötägg inom polismakten är det ingen som helst tvekan om. Det finns gott om grisar som är synnerligen olämpliga i sin yrkesutövning.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel