JK-Dagen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
DIFdalarna
Medlem: Ja, vanlig medlem

JK-Dagen

Inlägg av DIFdalarna »

När är den? Den 7e januari mot saik?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: JK Dagen

Inlägg av SirDIFalot »

Eventuellt. Jag skulle dock inte ta mig från Dalarna för att se den matchen. I alla fall inte boka något än... Vi vet ju inte hur det blir med JK-dagen riktigt än.
Expert.
DIFdalarna

Inlägg av DIFdalarna »

Okej! Ja de verkar ju så tyst om det,är väl bara att avvakta å se vad som händer.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIFdalarna skrev:Okej! Ja de verkar ju så tyst om det,är väl bara att avvakta å se vad som händer.
Snackas eventuellt om inställt och bojkott så avvakta du.
Expert.
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

Varför ska det bojkottas?
SirLeas

Inlägg av SirLeas »

Struten skrev:Varför ska det bojkottas?
Efter händelserna under gårdagens derby..
Användarvisningsbild
Jonas1891

Inlägg av Jonas1891 »

Jag håller med om att det var otrevligt med massor av vakter och poliser i klacken och att de felaktigt slängde ut personer är såklart förjävligt (det såg jag aldrig själv men antar att uppgifterna stämmer). Det blir dålig stämning när de överdriver så där.

Jag hoppas och tycker att JK dagen ska bli av som planerat. Det måste finnas bättre sätt att klaga på.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Ställer man in JK-dagen i någon skev protest mot polisen så tänker jag aldrig förlänga mitt medlemskap.
JK har gått ner sig rejält och blivit lata (speciellt i hockeyn) och jag vägrar ge pengar till JK som inte gör annat än arrangera borta-resor till fotbollen för dem.
Riktigt jävla pinsamt om man ställer in årets höjdpunkt p.g.a att man blev illa behandlad av några poliser ett par månader innan.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Heaty skrev:Ställer man in JK-dagen i någon skev protest mot polisen så tänker jag aldrig förlänga mitt medlemskap.
JK har gått ner sig rejält och blivit lata (speciellt i hockeyn) och jag vägrar ge pengar till JK som inte gör annat än arrangera borta-resor till fotbollen för dem.
Riktigt jävla pinsamt om man ställer in årets höjdpunkt p.g.a att man blev illa behandlad av några poliser ett par månader innan.
Helt enig. Dessutom var det väl ett par individer som blev felbehandlade och inte JK som gruppering.

Men gissningsvis så är snacket om bojkott bara något som väller ut i den ilska vissa känner.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Heaty skrev:Ställer man in JK-dagen i någon skev protest mot polisen så tänker jag aldrig förlänga mitt medlemskap.
Alltså det är inte några random poliser som betett sig illa. Det är DIF-säkerhet med Abbe T i spetsen. DIF fotboll gjorde sig av med dessa idioter när JK ställde ett krav om detta till styrelsen. Nu lär detsamma göras i hockeyn. För supportrarnas skull. Bojkott är dessvärre det enda som biter. Givetvis pisstråkigt. Men det är något som måste göras ibland. AMMC förklarar detta bättre i Klacktråden.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Edin skrev:
Helt enig. Dessutom var det väl ett par individer som blev felbehandlade och inte JK som gruppering.

Men gissningsvis så är snacket om bojkott bara något som väller ut i den ilska vissa känner.
Jag tror bojkotten kommer göras. Detta gör ju förstås alla som de själva vill, men lägger JK ner arbetet med hockeyn tills Abbe T är borta från DIF säkerhet så kommer han nog ryka. Som han gjorde i fotbollen.

Fabriken kommer i alla fall lämna in sina passerkort i dagarna och inte göra några mer tifon. Kan ju minst sagt förstå dem när de blir utslängda från Globen för att de har sina Fabriken/Ultras-tröjor på sig och där med blir stämplade som några bråkmakare.
Expert.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Bojkotta utan att få den andra sidan av historien berättad. Finns alltid två sidor av myntet! Sen är det konstigt att ett visst antal personer, "alltid" blir illa behandlade. Inte JK eller klackfolk överlag! Tänker fan inte stödja en bojkott så länge jag inte hört hela historien. Håller inte sura, gamla fotbollsfans ilskeinlägg särskilt högt!
100% DJURGÅRDSJ***L
Bäst-i-stan

Inlägg av Bäst-i-stan »

Bojkotta JK-dagen! Jag är jävligt trött på Abbe och gänget. Den fi**an ska bort och det är nu. Vi har alla sett hur mycket bättre det blivit med fotbollen sen han försvann. Nu ska han bort från Djurgårdens IF för all framtid.

Ryggar och ställer mig bakom JK och ger dom mitt fulla stöd och alla ni andra hundratals som blev behandlade som skit. Inser inte DIF hockey allvaret i det här kan vi nog hälsa hem vad det gäller stämning på Hovet, den stämning som JK med grymt hårt arbete byggt upp under många år.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Känns som att leka lite martyr. Nummer ett så är det polisen som det kastas mest skit på. De blir säkert jätteledsna när folk stannar hemma... Verkligen! Tänker inte ställa mig bakom några alls innan jag fått all fakta på bordet. Å jag är ledsen, håller inte de fulla kidsen i Fabriken som något starkt vittnesmål. Mest på grund av rutin, då jag vet mycket väl, att en klapp på en snuts axel(som någon skrev på JK-forum) i en berusad tonårings värld kan i verkligheten vara ett slag över armen samt något olämpligt specifikt könsord, som skribenten ovan nämner i sitt inlägg. Tro mig, har sett sådant förut. Häpnande vanligt speciellt från sådana som gillar att vara rebeller och har noll respekt för polisen sedan tidigare. Springer så fort man ser en uniform och sedan gråter ut om hur illa just jag blev behandlad med en rejält tillspetsad historia.

Såklart att allt detta kan stämma till punkt och pricka och då är det helt klart illa, men en bojkott är fan inte rätt i någon synpunkt. Som sagt, leka martyr, något barnsligt: det är synd om oss, vi är oumbärliga och världen stannar om just inte jag kommer. Ta upp en kraftig diskussion med DIF Hockey och fråga vafan de sysslar med till en början. Att ställa in årets evenemang är att spela dessa svin(om detta nu skulle vara sant) rätt i händerna.

Tvärtom, visa att vi är här mer än någonsin!
100% DJURGÅRDSJ***L
SirLeas

Inlägg av SirLeas »

Jockmaniac skrev:Känns som att leka lite martyr. Nummer ett så är det polisen som det kastas mest skit på. De blir säkert jätteledsna när folk stannar hemma... Verkligen! Tänker inte ställa mig bakom några alls innan jag fått all fakta på bordet. Å jag är ledsen, håller inte de fulla kidsen i Fabriken som något starkt vittnesmål. Mest på grund av rutin, då jag vet mycket väl, att en klapp på en snuts axel(som någon skrev på JK-forum) i en berusad tonårings värld kan i verkligheten vara ett slag över armen samt något olämpligt specifikt könsord, som skribenten ovan nämner i sitt inlägg. Tro mig, har sett sådant förut. Häpnande vanligt speciellt från sådana som gillar att vara rebeller och har noll respekt för polisen sedan tidigare. Springer så fort man ser en uniform och sedan gråter ut om hur illa just jag blev behandlad med en rejält tillspetsad historia.

Såklart att allt detta kan stämma till punkt och pricka och då är det helt klart illa, men en bojkott är fan inte rätt i någon synpunkt. Som sagt, leka martyr, något barnsligt: det är synd om oss, vi är oumbärliga och världen stannar om just inte jag kommer. Ta upp en kraftig diskussion med DIF Hockey och fråga vafan de sysslar med till en början. Att ställa in årets evenemang är att spela dessa svin(om detta nu skulle vara sant) rätt i händerna.

Tvärtom, visa att vi är här mer än någonsin!
Det är ju dock inte bara "kids" i fabriken som blev utskickade, även personer från JK:s styrelse bland annat ordföranden Dan Blomberg blev utskickade när de hade åsikter på hur polisarbetet utfördes.
Jag och många andra kommer stå bakom en bojkott om det bestämms så.
Skriv svar