Djurgårdens IF - Solna Aik IF Hockey, 22/12 2011 Derby 3/5
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF vs Solna Aik IF Hockey, 22/12 2011 Derby
LHO; glömt Brynolf matchen där vi gjorde 4:a snabba i 1:a perioden?
Ett derby är trots allt just ett derby, tycker inte man kan förvänta sig något fantastiskt skönspel. Efter förutsättningarna tycker jag vi gör en bra match - på de allra flesta håll faktiskt (förutom Carlsson och M.Tjärnqvist som är så fruktansvärt uddlösa så man undrar varför de ens får dra på sig grillorna för).
Lite tidigt att redan börja fokusera på LHC-matchen men tror den blir tuff som satan, Linköping är på gång. På allvar.
Ett derby är trots allt just ett derby, tycker inte man kan förvänta sig något fantastiskt skönspel. Efter förutsättningarna tycker jag vi gör en bra match - på de allra flesta håll faktiskt (förutom Carlsson och M.Tjärnqvist som är så fruktansvärt uddlösa så man undrar varför de ens får dra på sig grillorna för).
Lite tidigt att redan börja fokusera på LHC-matchen men tror den blir tuff som satan, Linköping är på gång. På allvar.
Gustafsson hade ingen istid alls. Bra av Lennhammer och Holm dock.Gneblon skrev:En som förtjänar extra hyll är Lennhammer! Sjukt bra att inte ha spelat en ESmatch med laget och ändå komma in i en av grundseriens viktigaste matcher och spela så bra som han gjorde. Gustafsson och Holm gjorde det också jättebra men jag fokuserade lite extra på Kim under matchen. Överlag gjorde laget en bra prestation.
Känns helt sjukt att det var D. Tjärnqvist och Honken som var backar vid aik-målen.
Haha det där gjorde min dagPNY skrev:En liten film till de i Solna.
http://sendables.jibjab.com/view/8dU50I3hBaLPVXwI

Jag är inte arg, och inte besviken.
- Lee Harvey Oswald
Jepp, sånt där glättigt rinner liksom av rätt fort.-daniel- skrev: LHO; glömt Brynolf matchen där vi gjorde 4:a snabba i 1:a perioden?
Det är tyvärr svärtan som består, sån är jag (som om ni inte visste det redan

Men som du säger skit i lhc just nu,
God Jul alla galningar!!!, nu drar jag julsäcken över huvudet & försvinner nån vecka
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- SkönaDjurgårn
Haha, Mackans ansiktuttryck är ju helt underbart. Mysnonchalant på något sätt.Stulle skrev:Haha det där gjorde min dagPNY skrev:En liten film till de i Solna.
http://sendables.jibjab.com/view/8dU50I3hBaLPVXwI

- -daniel-
Är det Särkijärvi i julutstyrsel?Lee Harvey Oswald skrev: nu drar jag julsäcken över huvudet & försvinner nån vecka

GO' JUL men se till att vara tillbaka snart igen, det accepteras inte någon längre frånvaro!
Mash skrev:Den som innehaver intervjun med Kempe efter matchen får gärna lägga upp den, med hans klockrena kommentar ''Jag är inte ett gnagarsvin''
Läs The Escapist inlägg ifall du vill veta mer om vad som hände igår.
http://www.jarnkaminerna.se/forum/viewt ... 2&start=40
blå-blå skrev:Läs The Escapist inlägg ifall du vill veta mer om vad som hände igår.
Trist som fan det där... Hoppas att JK orkar fortsätta jobba med hockeyn och att detta reds ut och ursäkter delas ut.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jag var ute i rökrutan under den andra periodpausen och märkte inte av någonting. Jag uppfattade matchen som väldigt ordningsam, och lyfter därför lite på ögonbrynen när jag läser allt detta. Sjukt tråkigt om allt som sagts är sant.
Sedan så har jag varit positivt inställd till dessa larmbågar förr, men igår var det fan droppen. Jag går fram till killen som ska sköta visitationen, som säger att jag ska tömma fickor och dylikt. Så jag tömmer fickor och tar av mig jackan som var fylld av småsaker, och lägger den på rullbandet. Sedan går jag genom larmbågen, och tar emot mina saker, och i synnerhet min jacka som ordningsvakten inte ens vidrörde. Hade jag velat så hade jag kunnat smuggla in 15 bengaler i den jackan, helt jävla bedrövligt. Vad fan är meningen med dom svindyra verktygen när dom enbart försämrar visitationen?
Sedan så har jag varit positivt inställd till dessa larmbågar förr, men igår var det fan droppen. Jag går fram till killen som ska sköta visitationen, som säger att jag ska tömma fickor och dylikt. Så jag tömmer fickor och tar av mig jackan som var fylld av småsaker, och lägger den på rullbandet. Sedan går jag genom larmbågen, och tar emot mina saker, och i synnerhet min jacka som ordningsvakten inte ens vidrörde. Hade jag velat så hade jag kunnat smuggla in 15 bengaler i den jackan, helt jävla bedrövligt. Vad fan är meningen med dom svindyra verktygen när dom enbart försämrar visitationen?
- DIF_Soldier
Varför sa du inget då? Här har din åsikt noll inflytande.
Säg den glädje som varar
För att jag inte hade någon lust att tjafsa när jag väl kommit in. Ska ta det med någon i DIF Hockey istället, måste kontakta dom i alla fall eftersom mitt säsongskort slutat fungera av någon anledning. Biljettkontrollanten släppte som tur var in mig igår trots att den inte funkade.DIF_Soldier skrev:Varför sa du inget då? Här har din åsikt noll inflytande.
På tal om säsongskort. Inte en enda gång under hela kvällen var det någon som scannade sträckkoden på baksidan. Behövde bara visa upp kortet två gånger tror jag, vid själva entrén och vid sektions ingången. Hade kunnat komma förbi med en papperskopia hur enkelt som helst...
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Det är enbart jävla patetiskt... Stod och påpekade det själv från AS, jävla massa snutar välde in samtidigt som det kom enstaka publikvärdar på gnagets sida.blå-blå skrev:Läs The Escapist inlägg ifall du vill veta mer om vad som hände igår.
Snuten har helt fel vy på det hela, och organiserar sig för helt fel saker.
Ganska ironiskt att dom kallar in hela länets snutar till ett hockeyderby men när det är rån på G4S värdedepå så kan man inte ens lyfta pistolen och avfyra ett skott. Patetiskt är bara förnamnet.
Gick ut i foajen under andra periodpausen och det var väldigt tyst, men tänkte att folk var slut efter prestationerna på läktaren. Tänkte inte mer på det och gick tillbaka till min plats.
Var något gäng i gången till vänster i klacken som började hoppa och vakten omkring började veva som det gällde livet, åtminstone vad det såg ut som.
Lite förklaringar och anledningar till detta. Låt snuten stå utanför men be dom fan inte att komma in, det är sånt som skapar alla jävla bråk på läktaren. Det är inte supportrarna, snuten är skyldig till det 9/10, garanterat.
Och vad fan är det för grej att ha larmbågar om dom inte utnyttjas? Jag hade en stor och tjock vinterjacka på mig igår, la den i lådan och tog den när jag gått igenom. Kunde haft med mig 10st C4 och spräng hela Globen, härligt jobbat!
- SirDIFalot
Påpekar du brister i säkerheten för någon OV/Polis kan du ligga illa till. Fråga JK:s ordförande.DIF_Soldier skrev:Varför sa du inget då? Här har din åsikt noll inflytande.
Expert.