Säsongen 2011/2012
Säsongen 2011/2012
Jag tycker claesson överarbetar många situationer. Han ger dock inte bort pucken i farliga lägen särskilt ofta. Han är bra en mot en och stark framför mål och längs med sargerna. Precis som han ska. Han spelar ofta med oddsen på sin sida och har därför hög +/-
Sen är hans "smartness" rätt låg ibland. Men det kan han nog utveckla med åren. Ibland slår han pucken i rundeln när han borde slå den i mitten etc.
Att snacka om spel i utsatta lägen etc stämmer väl. Men Fredrik spelar nästan 20 min per match. Då spelar man mot bästa motståndarna etc.
+/- under så här lång tid som det gått nu ljuger sällan. Enskilda matcher visst. Men inte halva serien.
Sen är hans "smartness" rätt låg ibland. Men det kan han nog utveckla med åren. Ibland slår han pucken i rundeln när han borde slå den i mitten etc.
Att snacka om spel i utsatta lägen etc stämmer väl. Men Fredrik spelar nästan 20 min per match. Då spelar man mot bästa motståndarna etc.
+/- under så här lång tid som det gått nu ljuger sällan. Enskilda matcher visst. Men inte halva serien.
Född till sportchef.
- antti-pekka
- Medlem: Ja, ständig medlem
Re: Säsongen 2011/2012
- 2 på Kyle den säsongen . Ingen större katastrof i jämförelse med de siffror han har nu. Dessutom är han spelmässigt klasser svagare än han var då.-daniel- skrev:Tror inte jag själv påpekat Kyles minusstatistik i +/- mer än max någon gång, tycker helt enkelt inte sådan statistik säger sådär fruktansvärt mycket. Förra sejouren Klubertanz var här så hade han väl minus 30 eller nåt efter säsongen, men det var inte en jävel som klagade på det då när spelet i övrigt från hans sida var betydligt stabilare.SkönaDjurgårn skrev:Så vi ska bara använda plusminus-statistiken när det passar vårt klagande (Kyle, BomBom mfl.) men inte då en spelare faktiskt har riktigt bra statistik?![]()
Jag tycker faktiskt man kan ge Claesson lite credd här för fina siffror. Tycker att han varit mycket bättre än Kyle tex, och detta vid låg ålder och för låg lön.
Mitt problem med Claesson är att jag får en känsla av att han tror han är så fruktansvärt bra och tar sig vatten över huvet alldeles för ofta. Inse dina begränsningar, människa! Inse att det finns fantastiskt mycket att jobba med för att förbättra så tror jag det kommer se oerhört mycket stabilare ut. Tycker som exempel han var hästlängder bättre när han kom fram förra säsongen...
När det gäller Claesson tycker jag att han gör ett ganska bra jobb överlag. Måhända att han slår bort nån puck här och där men oftast spelar han enkelt. Hans +/- imponerar. Starkt i ett lag som läcker som ett såll.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jasså? Hade för mig Kyle hade klart sämst plus/minus i DIF den säsongen (alltså betydligt sämre än -2), men kan ha fel. Eller så "spelade han upp sig" under tiden från att ha varit rejält på minus.antti-pekka skrev:- 2 på Kyle den säsongen . Ingen större katastrof i jämförelse med de siffror han har nu. Dessutom är han spelmässigt klasser svagare än han var då.-daniel- skrev:Tror inte jag själv påpekat Kyles minusstatistik i +/- mer än max någon gång, tycker helt enkelt inte sådan statistik säger sådär fruktansvärt mycket. Förra sejouren Klubertanz var här så hade han väl minus 30 eller nåt efter säsongen, men det var inte en jävel som klagade på det då när spelet i övrigt från hans sida var betydligt stabilare.SkönaDjurgårn skrev:Så vi ska bara använda plusminus-statistiken när det passar vårt klagande (Kyle, BomBom mfl.) men inte då en spelare faktiskt har riktigt bra statistik?![]()
Jag tycker faktiskt man kan ge Claesson lite credd här för fina siffror. Tycker att han varit mycket bättre än Kyle tex, och detta vid låg ålder och för låg lön.
Mitt problem med Claesson är att jag får en känsla av att han tror han är så fruktansvärt bra och tar sig vatten över huvet alldeles för ofta. Inse dina begränsningar, människa! Inse att det finns fantastiskt mycket att jobba med för att förbättra så tror jag det kommer se oerhört mycket stabilare ut. Tycker som exempel han var hästlängder bättre när han kom fram förra säsongen...
När det gäller Claesson tycker jag att han gör ett ganska bra jobb överlag. Måhända att han slår bort nån puck här och där men oftast spelar han enkelt. Hans +/- imponerar. Starkt i ett lag som läcker som ett såll.
Jag förstår inte riktigt hur man kan tycka att Claesson spelar enkelt, det är precis det han inte gör i mitt tycke. Samt att han väldigt ofta står helt felpositionerad. Tycker han var han bra mycket stabilare på den punkten förra säsongen.
- SirDIFalot
Vinner vi våra två hängmatcher så är vi sex poäng ifrån andraplatsen. Helt sjukt.
Expert.
Tror du vi har en chans att vinna mot aik eller? Dom har haft oflyt! Hur kan du se positivt på våran situation? Vi behöver en backa-djävul nu nu nu. Faaan Hardy och järlanMickefaan.SirDIFalot skrev:Vinner vi våra två hängmatcher så är vi sex poäng ifrån andraplatsen. Helt sjukt.
Född till sportchef.
- -daniel-
Du glömde "droppen!!"android skrev:Tror du vi har en chans att vinna mot aik eller? Dom har haft oflyt! Hur kan du se positivt på våran situation? Vi behöver en backa-djävul nu nu nu. Faaan Hardy och järlanMickefaan.SirDIFalot skrev:Vinner vi våra två hängmatcher så är vi sex poäng ifrån andraplatsen. Helt sjukt.
Re: Re: Säsongen 2011/2012
Och "det var <insert droppen here>"-daniel- skrev:Du glömde "droppen!!"android skrev:Tror du vi har en chans att vinna mot aik eller? Dom har haft oflyt! Hur kan du se positivt på våran situation? Vi behöver en backa-djävul nu nu nu. Faaan Hardy och järlanMickefaan.SirDIFalot skrev:Vinner vi våra två hängmatcher så är vi sex poäng ifrån andraplatsen. Helt sjukt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
Vem var det som startade det där med droppen? Måste jag ha missat-daniel- skrev:Du glömde "droppen!!"android skrev:Tror du vi har en chans att vinna mot aik eller? Dom har haft oflyt! Hur kan du se positivt på våran situation? Vi behöver en backa-djävul nu nu nu. Faaan Hardy och järlanMickefaan.SirDIFalot skrev:Vinner vi våra två hängmatcher så är vi sex poäng ifrån andraplatsen. Helt sjukt.

Hur som helst är det för en gångs skull 100 % skönt att inte ha biljett. På så sätt slipper man derbyångesten något!
0-6, samtliga mål insläppta av en fladdrande Wesslau
(eller hur den där forumramsan nu gick

100% DJURGÅRDSJ***L
- SirDIFalot
Haha du skrev droppen efter Modo hemma...Jockmaniac skrev:Vem var det som startade det där med droppen? Måste jag ha missat-daniel- skrev:Du glömde "droppen!!"android skrev:Tror du vi har en chans att vinna mot aik eller? Dom har haft oflyt! Hur kan du se positivt på våran situation? Vi behöver en backa-djävul nu nu nu. Faaan Hardy och järlanMickefaan.SirDIFalot skrev:Vinner vi våra två hängmatcher så är vi sex poäng ifrån andraplatsen. Helt sjukt.
Hur som helst är det för en gångs skull 100 % skönt att inte ha biljett. På så sätt slipper man derbyångesten något!
(eller hur den där forumramsan nu gick)
Expert.
-
Haha gjorde jag? Måste verkligen ha varit de då, eftersom jag annars föredrar att skriva nu är måttet rågat!SirDIFalot skrev:Haha du skrev droppen efter Modo hemma...Jockmaniac skrev:Vem var det som startade det där med droppen? Måste jag ha missat-daniel- skrev:Du glömde "droppen!!"android skrev:Tror du vi har en chans att vinna mot aik eller? Dom har haft oflyt! Hur kan du se positivt på våran situation? Vi behöver en backa-djävul nu nu nu. Faaan Hardy och järlanMickefaan.SirDIFalot skrev:Vinner vi våra två hängmatcher så är vi sex poäng ifrån andraplatsen. Helt sjukt.
(eller hur den där forumramsan nu gick)
100% DJURGÅRDSJ***L
- SirDIFalot
Expert.
-
Haha dock så står jag fast vid det. Har inte varit på Hovet sen dess och då har de spelat upp sig. Men lite förvånad att jag valde just droppen. Tror du kan leta hur långt bak du vill i min forumhistoria utan att hitta detta ord igen!
100% DJURGÅRDSJ***L
- DIF_Soldier
Poängen, men framförallt målet var enormt viktigt för Klubertanz. Låt oss hoppas att det lossnar nu. Man ser att det sitter mentalt då han aldrig törs skjuta i PP trots att han besitter ett mycket välriktat skott.
Säg den glädje som varar
Kyle Klubertanz, som tycks underprestera match för match. Fruktansvärt slarvig och loj.
Samtidigt poängbästa back i DIF.
Då undrar jag om det är för att han spelar så mycket i alla dess former?
Eller kan det vara så att det döljer sig en spelskicklig back under den där värdelösa fasaden?
Eller kan det vara så att det döljer sig en spelskicklig back under den där värdelösa fasaden?
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
- SirDIFalot
Att det är en spelskicklig back är det väl inget snack om. Förra sejouren låg han ju på gränsen till att klara sig defensivt men det kunde accepteras med tanke på hans grymma offensiv. Många trodde väl att ett år i AHL skulle gjort hans defensiv gott. Men den har ju blivit sämre och offensiven har inte klickat fullt lika bra som när han var här sist, men det tror jag delvis beror på att vi saknar kreativitet i laget. Säkert 3-4 av hans mål och 9-10 av hans assister förra sejouren kom på passningar från Krüger. Han har inte fått utnyttja sitt direktskott en enda gång i år typ. Förra sejouren så visst, Honken hade tyngre bössa men när det kom till direktskott var Kyle överlägsen. Han satte varenda flippmacka från Krüger på mål. Vi har inte särskilt många spelskickliga forwards kvar.Billx skrev:Kyle Klubertanz, som tycks underprestera match för match. Fruktansvärt slarvig och loj.
Expert.