HockeyAllsvenskan 2011/2012

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: HockeyAllsvenskan 2011/2012

Inlägg av -daniel- »

Är jag helt ensam i hockeyvärlden att tro att Malmö kommer lyfta efter senaste tidens minst sagt hysteriska turbulens?

Nu, när alla offentligt sågat varandra längs fotknölarna. Spelare, ledare, tränare, materialer, dammsugeförsäljare osv. Först nu kanske luften är rensad och alla inblandade ges chans att fokusera på det de flesta av divorna faktiskt har betalt för att göra; prestera på isen.
Magnutz

Re: Re: HockeyAllsvenskan 2011/2012

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:Är jag helt ensam i hockeyvärlden att tro att Malmö kommer lyfta efter senaste tidens minst sagt hysteriska turbulens?
Japp. 8-)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Antagligen gör dom det, fast man inte vill det. Strömberg var på förhand en ganska hånad coach (jobbar i S-tälje och hört en del) men inte ens han förtjänar detta.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

-daniel- skrev:Är jag helt ensam i hockeyvärlden att tro att Malmö kommer lyfta efter senaste tidens minst sagt hysteriska turbulens?

Nu, när alla offentligt sågat varandra längs fotknölarna. Spelare, ledare, tränare, materialer, dammsugeförsäljare osv. Först nu kanske luften är rensad och alla inblandade ges chans att fokusera på det de flesta av divorna faktiskt har betalt för att göra; prestera på isen.
Kan dom göra något annat än lyfta? Man kan väl inte med det spelarmaterialet spela sämre än vad dom gjort?
Iof håller jag med Wikegård som tycker att dom saknar några killar som står upp medan dom andra faller. Kvaliteten finns där och jag vidhåller min tidigare åsikt att i kvalet kommer dom bli farliga (dit jag tror dom tar sig via playoff).

Lite kuriosa, ikväll kommer Bofors-Örebro att spela X :wink:. Skulle vara första gången för Örebro på 37 seriematcher. Ger iaf 4,4 på BET365 (kanske mer någon annan sajt).
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tjae de flesta verkar ju trots allt tro att de kommer fortsätta stappla fram och knappt ta sig till KS. Jag tror precis som du att de blir farliga i kvalserien, för dit tror jag definitivt de tar sig.

Men lagmässigt så är det ett RIKTIGT jävla hopkok av spelare, som jag varit inne på tidigare. Finns ingen röd tråd någonstans tycker jag, lite som Modo (som dock lyckats spela ihop sig som ett lag rätt hyfsat på sistone) fast betydligt spretigare än Ö-vik laget.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Värt att notera om Malmö är att de har ett betydligt skickligare och mera tillspetsat lag än vad vi har här i Djurgården. Men som ni är inne på så saknas det ryggrad och det gör det hela väldigt svårmanövrerat. Skulle Malmö dock få allting att stämma, så skulle de leka upp oss på läktaren om/när vi möts i kvalserien!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Jockmaniac skrev:Värt att notera om Malmö är att de har ett betydligt skickligare och mera tillspetsat lag än vad vi har här i Djurgården. Men som ni är inne på så saknas det ryggrad och det gör det hela väldigt svårmanövrerat. Skulle Malmö dock få allting att stämma, så skulle de leka upp oss på läktaren om/när vi möts i kvalserien!
Tvivlar. Deras backar är riktigt stabbiga och deras målvakter håller knappast ES-klass.
Född till sportchef.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Och våra backar är inte riktigt stabbiga? Printz håller bra nivå. I övrigt, en lönnfet Tjärnqvist, en ojämn Bom Bom, en klen Kyle, en defensiv plankstek i Honken och en Claesson som inte klarar de enklaste uppgifter.

Målvakten ger jag dig dock!
100% DJURGÅRDSJ***L
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jockmaniac skrev:Värt att notera om Malmö är att de har ett betydligt skickligare och mera tillspetsat lag än vad vi har här i Djurgården. Men som ni är inne på så saknas det ryggrad och det gör det hela väldigt svårmanövrerat. Skulle Malmö dock få allting att stämma, så skulle de leka upp oss på läktaren om/när vi möts i kvalserien!
Ryggraden är väl vad som saknas hos DIF anno 2011 också -killar som står upp när andra faller. vi har för få såna känns det som. För få som spelar med smärta som närmaste vän.

Jag tror Malmö stannar kvar i AS. De får det inte att stämma. Allt för många ego-spelare där.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tänk om vi hade en tränare som stod för de här orden (efter matchen mellan Bofors vs Örebro som Örebro förlorade med 4-0):
- - -

Tränaren Peter Andersson var besviken när han kom till intervjun med Viasat Hockey:

– Det går inte att ha några bortförklaringar, Bofors var bättre än oss. Grundinställningen är att ha rätt attityd när du går in till en match, men i dag tycker jag inte att vi lever upp till den kravbild vi har satt upp, säger han.

– Jag får lite vibbar att det har varit lite för många ryggdunkningar och för mycket elitseriesnack. Många säger att vi i stort sett redan är där och det är ett jävla skitsnack. Vi är tamejfan inte ens nära. Vi har vunnit några matcher och är i topp i en serietabell. Men för helvete, det är det viktigaste kvar. Därför är jag besviken hur vi uppträder, att vi tror att vi är bättre än vad vi är.

- - -
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Alltså...Malmös förvarsspel är så jävla pinsamt dåligt att jag nästan inte orkar se. Det är riktigt jävla bedrövligt på alla plan. Lider nästan med alla skåningar...

Men sen är det ju ett fullständigt skämt med Klasen, Umicevic, Barta etc...fruktansvärt bleka, tama, slöa. Herregud vilket fruktansvärt patetiskt lag dom har fått ihop.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Alltså...Malmös förvarsspel är så jävla pinsamt dåligt att jag nästan inte orkar se. Det är riktigt jävla bedrövligt på alla plan. Lider nästan med alla skåningar...

Men sen är det ju ett fullständigt skämt med Klasen, Umicevic, Barta etc...fruktansvärt bleka, tama, slöa. Herregud vilket fruktansvärt patetiskt lag dom har fått ihop.
Det är rätt kul med alla experter som tippade att laget skulle vinna AS med typ 20 poäng, hur de nu säger saker som "laget är felbyggt från början, man saknar ledare etc!"
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Så är det, men inte direkt ovanligt att "experter" är kappvändare utan dess like.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Alltså...Malmös förvarsspel är så jävla pinsamt dåligt att jag nästan inte orkar se. Det är riktigt jävla bedrövligt på alla plan. Lider nästan med alla skåningar...

Det är rätt kul med alla experter som tippade att laget skulle vinna AS med typ 20 poäng, hur de nu säger saker som "laget är felbyggt från början, man saknar ledare etc!"
Såg ni matchen? Hur var "klippan" Lassen?
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Nummer19 skrev:
SirDIFalot skrev:

Såg ni matchen? Hur var "klippan" Lassen?
Han är tydligen nära att få kicken..
Expert.
Skriv svar