Hellre vänta lite och hitta rätt back än att panikvärva in fel spelare. Vi har ju bara sett på elitserien senaste åren. Som ifjol. Folk skrek att vi skulle tagit in Greiss. Sedan blev han en flopp och Owuya hade högst räddningsprocent i ES(?). Och Schubert som folk tyckte DIF skulle tagit in och kallade föreningen idioter för att de inte gjorde så, de fick väl äta upp det när Frölunda sedan fick sparka Schubert. Alltså finns det inte rätt spelare på marknaden så lägg inte pengar på någon sopa.jensa85 skrev:SirDIFalot skrev:Visste man att Printz skulle bli skadad också? Och att Kyle skulle ha en skitsäsong?jensa85 skrev:Att du orkar. Detta visste DIF med 99% säkerhet att Claesson skulle försvinna. Hade man bara haft en liiite mindre loserstämpel hade man förberett sig för detta på ett betydligt bättre sätt.SirDIFalot skrev:För att vi har tillräckligt bra juniorer för att bli sårade under JVM?Jim Morrison skrev:http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... for-derbyt
Jävla skämt till förening just nu.
Nu känns de lite som typ.
Nämen oj va tokigt, nu tappade vi ju tre spelare till JVM, det var vi ju inte med på.
Och ojdå hoppsan, fick vi en skada på en spelare nu inför uppehållet. Kan sådant verkligen hända?
Men äh, vi plockar upp lite juniorer inför derbyt så blir det finfint.
Att man offensivt inte tagit in kreativitet är förstås skit. Men om Montén och tränarna fått veta att det inte finns utrymme kvar i budgeten ska det självklart gå ut med citat som att nuvarande lag ska vända detta.
Om man VERKLIGEN hade tyckt att man behövt ta in en ny back hade man såklart gjort det. Var ju inte direkt i förmiddags man fick veta om Printz skada.
När man har en sådan tunn backsida som DIF har och åker på skador samt spelare till JVM måste man agera. Visa att ni försöker för fan, ta in en back från vad fan som helst på ett korttidskontrakt. Gör något!
Det hade iaf varit mer tillfredsställande än "vi är nöjda"
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Expert.
Jo absolut. Fast i denna situationen blir det bara löjligt. Bättre att hålla käften och inte kommentera det alls isf. Sådana uttalanden leder bara till än mer frustration hos fans, vilket kan tyckas onödigt.SirDIFalot skrev:Ja det hade ju verkligen varit smart att säga... Håller fullständigt med Wikegård som att det var undermåligt när Frölunda höll på med såna citat till media ifjol. Sånt tar man internt punkt slut.jensa85 skrev:SirDIFalot skrev:Men ärligt talat. Det är väl klart att tränaren ska backa sin trupp? Frölunda ifjol var ju skämmigt att se hur oprofessionellt de skötte sig.Shitkicker skrev:– Just nu känns det som att vi klarar oss bra med det vi har.
Tomas Montén till HockeyExpressen.se.
Årets citat.
Helt ärligt talat att jag nog fan velat se något i stil med.
"Vi hade verkligen behövt ha in en etablerad back när läget är som det är"
Nu är det samma signaler som vanligt. Alla är nöjda och glada oavsett hur jävla illa det är.
Sen behöver man inte gå ut och såga spelare i det egna laget, men att skicka lite andra signaler än att bara vara "nöjda" hela jävla tiden hade nog inte varit helt fel ibland.
Montén behöver väl förfan inte kommunicera med JJ via media? Jag är säker på att tränartrion har sagt till JJ att de vill ha in nyförvärv. Varför skulle de säga nej till en sån sak liksom. Men det är givetvis helt rätt att säga att man tror på nuvarande lag.
Alla supportrar är inte lika duktiga och förstående som du är måste du tänka på.

Om man tagit in "rätt" eller "fel" back är sällan lätt att svara på innan man vet svaret så att säga.
Nog hade vi kunnat ta in en back som skulle göra bättre ifrån sig än Lennhammer/Gustafsson iaf, det är nästan omöjligt att inte lyckas med det.
Visst hade det varit i början av säsongen hade jag köpt det hela lite mer. Men nu är vi i ett jobbigt skede av säsongen och de kommande sju matcherna med den backbesättningen Montén är "nöjd" över så kan vi ha ett väldigt äckligt skräckscenario framför oss i Januari. Oerhört viktig period väntar runt hörnet för DIF Hockey. Då kanske man måste göra åtgärder man inte gjort om förutsättningarna varit lite annorlunda. Det gör iaf samtliga av ES övriga klubbar när de är i behov av det.
Säger inte att det per automatik skulle bli bättre av att "panikvärva" in en back på ett korttidskontrakt eller liknande. Men nog fan skulle chansen öka markant än att njuta av Erik Gustafsson och Kim Lennhammer som ordinarie backar framöver.
Vad gör vi om någon av våra andra etablerade backar går sönder nu i dagarna?
Nä fy fan, känns som det kan bli något av den jobbigaste tiden på länge för mitt kära Djurgården framöver.
Men DIF tar inte det hela på allvar, "nuvarande lag" ska vända på det här oavsett vad som händer.
Blir så trött...
Nog hade vi kunnat ta in en back som skulle göra bättre ifrån sig än Lennhammer/Gustafsson iaf, det är nästan omöjligt att inte lyckas med det.
Visst hade det varit i början av säsongen hade jag köpt det hela lite mer. Men nu är vi i ett jobbigt skede av säsongen och de kommande sju matcherna med den backbesättningen Montén är "nöjd" över så kan vi ha ett väldigt äckligt skräckscenario framför oss i Januari. Oerhört viktig period väntar runt hörnet för DIF Hockey. Då kanske man måste göra åtgärder man inte gjort om förutsättningarna varit lite annorlunda. Det gör iaf samtliga av ES övriga klubbar när de är i behov av det.
Säger inte att det per automatik skulle bli bättre av att "panikvärva" in en back på ett korttidskontrakt eller liknande. Men nog fan skulle chansen öka markant än att njuta av Erik Gustafsson och Kim Lennhammer som ordinarie backar framöver.
Vad gör vi om någon av våra andra etablerade backar går sönder nu i dagarna?
Nä fy fan, känns som det kan bli något av den jobbigaste tiden på länge för mitt kära Djurgården framöver.
Men DIF tar inte det hela på allvar, "nuvarande lag" ska vända på det här oavsett vad som händer.
Blir så trött...
- Jim Morrison
Samtliga(?) klubbar har värvat. Vissa bra lag som vill bli ännu bättre, vissa dåliga lag som vill ta sig ur träsket och kämpa om slutspel.
Vi är mätta och nöjda.
Vi är mätta och nöjda.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
Jag kan bara inte förstå hur folk blir upprörda över att man kallar tillbaka Lennhammer. Det är väl jävligt naturligt att man kallar tillbaka en back som man har utlånad när man drabbas av skador...?
Expert.
- SirDIFalot
Hur ser vår budget ut då? Hur mycket utrymme har vi? Jag tror DIF vill ta in spelare, men det gäller ju att kunna betala honom också? Sedan att du försöker få det att låta som en bra sak att vissa tvingas ändra i sitt lagbygge under pågående säsong är ju bara... ja..Jim Morrison skrev:Samtliga(?) klubbar har värvat. Vissa bra lag som vill bli ännu bättre, vissa dåliga lag som vill ta sig ur träsket och kämpa om slutspel.
Vi är mätta och nöjda.
Jag är hursomhelst ganska säker att vi får se minst en ny spelare anlända innan fönstret stänger.
Expert.
- Jim Morrison
Det kan du inte förstå? Ledningen går ut med att det letas förstärkningar till backsidan och sedan får man läsa att dom har gett upp det och istället kommer, ta-da, Kim Lennhammer. Får se hur bra det går när Lennhammer ska axla Printz roll som den enda duktiga defensiva backen. Eller ska Boumedienne göra det? Eller Holmqvist? Eller Klubertanz?SirDIFalot skrev:Jag kan bara inte förstå hur folk blir upprörda över att man kallar tillbaka Lennhammer. Det är väl jävligt naturligt att man kallar tillbaka en back som man har utlånad när man drabbas av skador...?
Säg mig, vem ska ta Printz roll?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Sen allt jävla gnäll på Järlan. Som att han betalar allt och väljer fritt vilka som ska komma och gå?
Befogat gnäll är värvningarna Almtorp och Carlsson, men fan inte om vi inte värvar en spelare under säsong.
Befogat gnäll är värvningarna Almtorp och Carlsson, men fan inte om vi inte värvar en spelare under säsong.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
- Nummer19
- Medlem: Ja, vanlig medlem
När stänger transfer fönstret förresten?SirDIFalot skrev:Hur ser vår budget ut då? Hur mycket utrymme har vi? Jag tror DIF vill ta in spelare, men det gäller ju att kunna betala honom också? Sedan att du försöker få det att låta som en bra sak att vissa tvingas ändra i sitt lagbygge under pågående säsong är ju bara... ja..Jim Morrison skrev:Samtliga(?) klubbar har värvat. Vissa bra lag som vill bli ännu bättre, vissa dåliga lag som vill ta sig ur träsket och kämpa om slutspel.
Vi är mätta och nöjda.
Jag är hursomhelst ganska säker att vi får se minst en ny spelare anlända innan fönstret stänger.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Tänkte första göra en riktig ansträngning till att försöka få dig att förstå. Men nog ingen idé.SirDIFalot skrev:Jag kan bara inte förstå hur folk blir upprörda över att man kallar tillbaka Lennhammer. Det är väl jävligt naturligt att man kallar tillbaka en back som man har utlånad när man drabbas av skador...?
- Nummer19
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Så du tycker att Järlefelt har varit lysande i år?Billx skrev:Sen allt jävla gnäll på Järlan. Som att han betalar allt och väljer fritt vilka som ska komma och gå?
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Du tycker inte att någon ska värvas?`Billx skrev:Sen allt jävla gnäll på Järlan. Som att han betalar allt och väljer fritt vilka som ska komma och gå?
Förklara.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
- SirDIFalot
Men för helvete, skilj på vad Montén och JJ säger. Tränarna kommer förstås säga att det är nöjda men den trupp de har.Jim Morrison skrev:Det kan du inte förstå? Ledningen går ut med att det letas förstärkningar till backsidan och sedan får man läsa att dom har gett upp det och istället kommer, ta-da, Kim Lennhammer. Får se hur bra det går när Lennhammer ska axla Printz roll som den enda duktiga defensiva backen. Eller ska Boumedienne göra det? Eller Holmqvist? Eller Klubertanz?SirDIFalot skrev:Jag kan bara inte förstå hur folk blir upprörda över att man kallar tillbaka Lennhammer. Det är väl jävligt naturligt att man kallar tillbaka en back som man har utlånad när man drabbas av skador...?
Säg mig, vem ska ta Printz roll?
Det är väl självklart att man kallar in en redan kontraktad spelare som är i matchform. Det betyder förstås inte att man slutar leta backvärvning. JJ sa ju förfan att man skulle kalla upp Kim, samt leta efter en back.
Expert.
- SirDIFalot
Alltså tror vissa att det går att bara värva och värva tills man är nöjda eller? Det finns en budget att hålla sig till. Och man har sagt att man letar en backvärvning. Vad fan är problemet?Challen skrev:Du tycker inte att någon ska värvas?`Billx skrev:Sen allt jävla gnäll på Järlan. Som att han betalar allt och väljer fritt vilka som ska komma och gå?
Förklara.
Expert.
- Jim Morrison
Okej. Men jag undrar fortfarande, om det inte kommer in en ny back utan det bara blir Lennhammer, vem ska då ta Printz roll? Är du då nöjd med ledningens agerande? Undrar bara.SirDIFalot skrev: Men för helvete, skilj på vad Montén och JJ säger. Tränarna kommer förstås säga att det är nöjda men den trupp de har.
Det är väl självklart att man kallar in en redan kontraktad spelare som är i matchform. Det betyder förstås inte att man slutar leta backvärvning. JJ sa ju förfan att man skulle kalla upp Kim, samt leta efter en back.