Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Shitkicker

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av Shitkicker »

android skrev:
Stadion skrev:Dmytro Timashov klar för DIF!

http://difhockey.se/nyhet.php?news=8921
Fantastiskt kul. Nu får vi se. Han och Nylander har ju ryktats tillsammans.
:shock:

Fint formulerat där. I Mordor gnuggar dom händerna och saliverar nu. "Sverigescenen erfar.."

Är det som i damfotboll, man köper en ny spelare och får en "rumskompis" på köpet? :wink:
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Shitkicker skrev:
android skrev:

Fint formulerat där. I Mordor gnuggar dom händerna och saliverar nu. "Sverigescenen erfar.."

Är det som i damfotboll, man köper en ny spelare och får en "rumskompis" på köpet? :wink:
Tja kanske lite hastigt formulerat och om man vill så lämnar det öppet för tolkningar. Förstår inte vad du menar med mordor och sverigescenen?

För att förtydliga så har både Nylander och Timashov varit aktuella för ssk och LHC. Dom gillar att spela med varandra från tv-pucken och SDE J18. Inga konstigheter.

Vet inte hur bra koll du har, men "Nyllet" har en son. Det är han som jag syftar på.
Född till sportchef.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

android skrev:
Shitkicker skrev:
android skrev:

Tja kanske lite hastigt formulerat och om man vill så lämnar det öppet för tolkningar. Förstår inte vad du menar med mordor och sverigescenen?

För att förtydliga så har både Nylander och Timashov varit aktuella för ssk och LHC. Dom gillar att spela med varandra från tv-pucken och SDE J18. Inga konstigheter.

Vet inte hur bra koll du har, men "Nyllet" har en son. Det är han som jag syftar på.
Jag förstår mycket väl vem och vad du syftar på, kära android. Vi har en konkurrentklubb vi snart möter i ett ödesderby, deras huliganwannabes ventilerar sina åsikter på ett forum som kallas Sverigescenen och de har en historia av att sprida infama bögrykten om våra spelare. Är du med mig?

Din formulering om att Timashov och Nylander ryktades tillsammans tedde sig i skenet av detta en smula..olämplig.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Shitkicker skrev:
android skrev:
Shitkicker skrev:
android skrev:

Jag förstår mycket väl vem och vad du syftar på, kära android. Vi har en konkurrentklubb vi snart möter i ett ödesderby, deras huliganwannabes ventilerar sina åsikter på ett forum som kallas Sverigescenen och de har en historia av att sprida infama bögrykten om våra spelare. Är du med mig?

Din formulering om att Timashov och Nylander ryktades tillsammans tedde sig i skenet av detta en smula..olämplig.
:)
Jag trodde ingenting annat heller.

Då får dom väl material nu då. Svårt att tro att någon bryr sig nämnvärt åt sagoscenen ändå.
Fel forum och tråd om detta. Tack för din rättning. Jag ska försöka undvika sådana formuleringar i fortsättningen. Även fast det blev ganska roligt.

Timashov spelar med nummer 8 idag för alla som ska dit. Eller alla och alla..
Född till sportchef.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

android skrev:
:)
Jag trodde ingenting annat heller.

Då får dom väl material nu då. Svårt att tro att någon bryr sig nämnvärt åt sagoscenen ändå.
Fel forum och tråd om detta. Tack för din rättning. Jag ska försöka undvika sådana formuleringar i fortsättningen. Även fast det blev ganska roligt.

Timashov spelar med nummer 8 idag för alla som ska dit. Eller alla och alla..
Äh. Det är bara jag som har kass humor. Jag avgår. Heja Timashov.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Shitkicker skrev:
android skrev:
Shitkicker skrev:
android skrev:

Även om det skulle stämma är jag den förste att säga so what.

Gryymt med Timashov! Som sagt, den enligt mig mest intressanta liraren i TV-Pucken!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Lite orättvist att bedöma Timashov igår. Nytt lag med allt vad det innebär, underårig, riktigt bra motstånd etc.

Han är liten och ger ett litet intryck på isen. Hade inte jättemycket puck, men när han hade den såg man att hans spelsinne och "smartness" är långt mycket bättre än andra sextonåringar. Hans åkvägar och passningar. I ett PP gick han in och styrde och ställde. Bort fått med sig någon poäng.

Å andra sidan är hans kroppspråk lite risigt. Tränarna skrek "start och stopp" till honom en hel då han gärna bågade.
Han åkte ut för en klockren hakning och borde åkt för en till då han körde vattenskidor istället för skridskor.

Det kommer nog bli bra. Ett par år i gymmet, växa lite, förhoppningsvis skolas i defensiven och attittyd bara.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Pratade idag med en som är relativt väl insatt i SDE:s juniorer, och han sa att det redan var klart att Nyllet skulle börja lira med Södertäljes J20 lag. Vet dock inte hur mycket man kan lita på det..
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Kentta skrev:Pratade idag med en som är relativt väl insatt i SDE:s juniorer, och han sa att det redan var klart att Nyllet skulle börja lira med Södertäljes J20 lag.
Kan det vara den spetsvärvning som kan vända på skeppet?! :shock:
Stadion

Inlägg av Stadion »

Skön vinst mot gnaget i Stavdal Cup med 5-3 efter att DIF legat under med 0-2 efter 1 period.

Målskyttar:

T Liljendahl x2
O Andrèn
V Stoppel
A Fors
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Kentta skrev:Pratade idag med en som är relativt väl insatt i SDE:s juniorer, och han sa att det redan var klart att Nyllet skulle börja lira med Södertäljes J20 lag. Vet dock inte hur mycket man kan lita på det..
Mycket möjligt.

Jag har hört att han kommer leta lag på andra sidan atlanten också. Dom flesta lag där öppnar sina try-outs i april någon gång. Så tror inte sista ordet är sagt i den frågan.

Kanske håller han i J20. Efter vad jag har sett av Timashov skulle han inte hålla i J20 i dagsläget. Nyllet är väl aningen större så kanske.

Såg du matchen Stadion? En kort resume? AMMC?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

android skrev:
Kentta skrev:Pratade idag med en som är relativt väl insatt i SDE:s juniorer, och han sa att det redan var klart att Nyllet skulle börja lira med Södertäljes J20 lag. Vet dock inte hur mycket man kan lita på det..
Mycket möjligt.

Jag har hört att han kommer leta lag på andra sidan atlanten också. Dom flesta lag där öppnar sina try-outs i april någon gång. Så tror inte sista ordet är sagt i den frågan.

Kanske håller han i J20. Efter vad jag har sett av Timashov skulle han inte hålla i J20 i dagsläget. Nyllet är väl aningen större så kanske.

Såg du matchen Stadion? En kort resume? AMMC?
Ytterligare en källa som påvisar SSK-flytt för lill-nyllet

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4124088.ab
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

http://eliteprospects.com/player.php?player=38703
http://www.sskoveralltalltid.se/?p=7529

William Nylander klar för SSK J18. Alltså inte deras J20. Helt jävla absurt i min mening att han går dit, snacka om att sabba för sig själv.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Jim Morrison skrev:http://eliteprospects.com/player.php?player=38703
http://www.sskoveralltalltid.se/?p=7529

William Nylander klar för SSK J18. Alltså inte deras J20. Helt jävla absurt i min mening att han går dit, snacka om att sabba för sig själv.
Tror fortfarande att William kommer leta något på andra sidan pölen. Men den som lever får se.

Tror att han, precis som Timashov, har blivit tillsagda att han har en bra chans att få spela J20 nästa säsong, även om han börjar i J18.

Han får ju annars spela förstafiolen i deras J18. I te.x DIF hade han ju inte varit den självskrivna ledaren då DIF har många bra 95or och kommer få in en hel del riktigt bra 96or.
Född till sportchef.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Seger med 2-1 mot gnägget J18.
Skriv svar