android skrev:1-0 till DIF genom Erik Gustafsson i PP. Ännu en ass av Weigel och Jim Gustafsson. Både dom killarna har haft bra poängform senaste tiden.
In med 2-3 puckar till nu sista 10 innan periodvilan.
Edit: Fick som jag ville. Hägg och Holmén med varsitt mål.
Jopp, ketchup-effekten. Efter 17-6 i skott i första utan utdelning rasslar det till ordentligt i p2. Gott!
Skönt att vårat J20 får mer kvalificerat motstånd som istället för att harva kvar i fortsättningsserien med Luleå, Timrå, Leksand, Mora och Björklöven. Fy fan vad tråkigt det hade varit.
Ev fler förluster nu, men bra mycket mer utvecklande för våra spelare. Faktum är att DIF har slagit alla lag utom Skellefteå som man trots spelövertag på i dom två hemmamatcherna fick två uddamålsförluster. Så jag tror att topp-10 kan bli ganska rolig ändå.
android skrev:Skönt att vårat J20 får mer kvalificerat motstånd som istället för att harva kvar i fortsättningsserien med Luleå, Timrå, Leksand, Mora och Björklöven. Fy fan vad tråkigt det hade varit.
Ev fler förluster nu, men bra mycket mer utvecklande för våra spelare. Faktum är att DIF har slagit alla lag utom Skellefteå som man trots spelövertag på i dom två hemmamatcherna fick två uddamålsförluster. Så jag tror att topp-10 kan bli ganska rolig ändå.
EDIT: 16-1 i skott i andra perioden..
Björklöven darrar. 1 enda skott på 20 minuter. Det ska bli kul att följa J20 under våren, aktivt.
En rolig sak. Stefan Söder är nu i delad ledning avseende antal mål i J20 SuperElit genom tiderna med 77 stycken. Gör han ett till under topp10 går han upp i ensam ledning.
Han har väl suttit på bänken i Elitserien ett par gånger men undrar hur han står sig mot andra målvakter i J20-serien samt vad han är för målvakt. Tack på förhand.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Rent statistiskt:
3a i serien i räddningsprocent på 91,74%
1a i serien i GAA med 2,12
Förra året var han "bättre" med:
92,44%
2,06
Awards by league
- J18 Allsvenskan (Playoffs) Best Goaltender 09/10
- J18 Allsvenskan SM-silver Medal 09/10
- J18 Elit (East) Best GAA 09/10
- J18 Elit (East) Best SVS% 09/10
- J20 SuperElit (North) Best GAA 10/11
- J20 SuperElit (North) Best SVS% 10/11
- J20 SuperElit (Top 8) Best GAA 10/11
- J20 SuperElit SM-bronze Medal 10/11
- Rikspucken 2nd Place 08/09
- Rikspucken Best Goaltender 08/09
- U16 SM Best GAA 08/09
- U16 SM Best SVS% 08/09
- U16 SM Gold Medal 08/09
- U17 WHC Bronze Medal 09/10
Kan jämföras med te.x Tim Sandberg i samma ålder
90,63%
2,52
året innan:
91,89%
2,28
Awards by league
- J18 Allsvenskan (North) Best GAA 06/07, 07/08
- J18 Allsvenskan (North) Best SVS% 07/08
- J18 Allsvenskan Champion 07/08
- J20 SuperElit (North|Spring) Best GAA 09/10
- TV-Pucken Best GAA 06/07
Många, inklusive mig, tycker att Tim ser ganska liten ut i målet. Han är ett par cm längre än Due-boje. Ändå tycker jag att Due-boje, rent visuellt, ser lite större ut.
Nu kommer några riktiga amatöruttalanden. Due-boje är rätt följsam och ospektakulär. Läser spelet bra och jobbar med små rörelser. Snabb i sidled och hyfsad med klubban.