Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av android »

Heaty skrev:Ursäkta att jag lägger mig i, men vad är det han inte skulle ta för total sanning? Är ganska säker på att Mäklaren slängt ur sig att Cehlin, Kempe och co. var "Stureplanskillar" (Nåväl, i alla fall någonting i stil med "Stureplanskillarna ser i alla fall nöjda ut"). Så jag förstår inte riktigt vad det är du syftar på att han tar som total sanning, han bara drev lite med att Mäklaren inte kritiserar någon utan grund?
Risk för många missförstånd och väldigt off-topic.

Jag tror inte att han driver med Mäklaren. Kanske jag som har missuppfattat det. Min uppfattning är att han litar blint på Mäklaren och har skaffat sig en bild av dessa spelare som är kraftigt överdriven.

Nog om det.

Vi är alltså sämst i serien period ett och tre. Tredje bäst i period två. Vi har nionde bäst PP och BP.

Alltså, jobba med det mentala i inledningen av matcherna. Övertända/undertända? Nöt PP och BP och knyt ihop säcken.

Jag tror på att börja lite mer defensivt. Nu vill vi gärna pumpa på, men gör misstag och släpper 3 mot ettor etc rätt ofta.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Heaty skrev:Ursäkta att jag lägger mig i, men vad är det han inte skulle ta för total sanning? Är ganska säker på att Mäklaren slängt ur sig att Cehlin, Kempe och co. var "Stureplanskillar" (Nåväl, i alla fall någonting i stil med "Stureplanskillarna ser i alla fall nöjda ut"). Så jag förstår inte riktigt vad det är du syftar på att han tar som total sanning, han bara drev lite med att Mäklaren inte kritiserar någon utan grund?
Han älskar ju Mäklaren, eller så är dom släktingar alternativt att Bjurre är Mäklaren själv. Allt Mäklaren säger, säger Bjurre också. Han la till och med upp en best of Mäklaren bild här nyligen. Han är ett troll och inget annat. Troll.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

seppuko skrev:
Han älskar ju Mäklaren, eller så är dom släktingar alternativt att Bjurre är Mäklaren själv. Allt Mäklaren säger, säger Bjurre också. Han la till och med upp en best of Mäklaren bild här nyligen. Han är ett troll och inget annat. Troll.
Tuffa Killar online idag ser jag
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

isolerad skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev: Håller inte med.
Kyle var i mångas ögon hyllad senast han var här. Jag tycker han var bättre då, men alldeles för vek, inte minst när det gällde som mest i slutspelet. Klart överskattad liksom flertalet andra. Blev helt enkelt en del silverstänk på en annars rätt medelmåttig amerikan.

Claesson har jag inte sett någon större talang i. Långt ifrån att vara en stabil elitserieback förra säsongen och har inte visat mer detta år.

Boumedienne ville jag skicka iväg redan förra säsongen.

Så med andra ord:

INFÖR denna säsong såg jag tre (möjligen 4 med Kyle) stabila backar.
- Tjärna (som jag hyllat som en av de bästa backar vi någonsin haft i modern tid, rätt märkligt att flera på forumet ville att han skulle fara och flyga med sina lönekrav????)
- Printz (tyvärr inte alla som fattar hur jävla mycket han betyder, ibland önskar jag att hans belackare skulle få se honom i ett annat lag så skulle de nog få upp ögonen för hur bra han är)
- Honken (ingen jätte defensivt, men riktigt bra offensiv)
- Kyle (ok, hade han spelat som under grundserien så visst, men hans veka slutspel fick mig att börja ana oråd)

Men 4 backar gör ingen vinter. Inte om man ska vara ett lag för den övre halvan.
Jag vidhåller fortfarande att det är helt obegripligt hur man kunde se denna backsida som en av de bättre i serien.

Hade vi lagt till Fernholm hade vi kunnat börja snacka stabilitet.
Men då ett lag ofta använder sex backar gör det stor skillnad för varje säkerhetsrisk man har inne på banan. Inte lika känsligt att spela med 2 mindre skickliga forwards som med 2 osäkra backar.
Vilka backbesättningar i elitserien tycker du var bättre på förhand?
Luleå, Saik, FBK, HV71 utan tvekan.

Kan inte hitta något lag som hade sämre än oss, förutom Timrå och Växjö.

Många lag hade inte lika många toppar som oss, men en bättre bredd vilket går lite på ett ut beroende på tycke och smak.

Som sagt. Varken Claesson eller Boumedienne imponerade på mig förra säsongen och dessutom har Kyle bara blivit ännu svagare i defensiven (skadad? otränad? oinspirerad? vattenskalle?)

Men, innan säsongen såg jag Tjärna, Honken, Printz och Kyle som starka kort.
Det innebär att 33% av backsidan var undermålig. Sedan oroade det mig enormt att vi helt saknar bredd.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Lakrisal

Inlägg av Lakrisal »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Sedan oroade det mig enormt att vi helt saknar bredd.
Vadå saknar bredd? Hela vår trupp är breddspelare, det som saknas är SPETS!
Gneblon

Inlägg av Gneblon »

Gillar hur folk gnäller som fan på spelare som faktiskt är riktigt bra...
Claesson är ju ett utmärkt exempel. Killen är +8 i ett lag som spelar som krattor efter nästan halva säsongen. Han är uttagen till JVM där han troligtvis kommer spela i typ 2a backpar och få en hel del tid i PK. dvs han anses alltså vara top5 i Sverige för killar som är <20 och som inte spelar i NHL.
Detta då utav folk som med 99% säkerhet kan mer om hockey än vad alla på detta forumet. Men ändå skall folk försöka kapa honom vid fotknölarna.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Gneblon skrev:Gillar hur folk gnäller som fan på spelare som faktiskt är riktigt bra...
Claesson är ju ett utmärkt exempel. Killen är +8 i ett lag som spelar som krattor efter nästan halva säsongen. Han är uttagen till JVM där han troligtvis kommer spela i typ 2a backpar och få en hel del tid i PK. dvs han anses alltså vara top5 i Sverige för killar som är <20 och som inte spelar i NHL.
Detta då utav folk som med 99% säkerhet kan mer om hockey än vad alla på detta forumet. Men ändå skall folk försöka kapa honom vid fotknölarna.

Riktigt bra? Statistik är inte allt. I sådant fall är Victor Hedman på väg mot en rätt dålig säsong och det är inte direkt vad coacherna i Tampa verkar tycka. http://www.nhl.com/ice/player.htm?id=8475167.
Claesson har helt klart andra brister som inte syns i hans +/- men visst är det bra av honom att ha en så god statistik som han har i ett annars klart "minus-lag".
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Gneblon skrev:Gillar hur folk gnäller som fan på spelare som faktiskt är riktigt bra...
Snacka om att bara glo på statistiken för Claesson. Herregud.

Han har varit tokusel i praktiken hela säsongen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lakrisal skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Sedan oroade det mig enormt att vi helt saknar bredd.
Vadå saknar bredd? Hela vår trupp är breddspelare, det som saknas är SPETS!
Ogillar skarpt ditt sätt att lösrycka en mening ur sitt sammanghang och ge en meningslös kommentar.

Vi snackade om backsidan. Och att ha fyra dugliga backar är väl knappast att ha bredd?

Eller?

Äh, du lär knappast vilja försöka fatta.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Helt seriöst jag har svårt att se en spelare vara rejält dålig om han spelar någorlunda kontinueligt samt är en av få spelare i laget som har bra +- statistik.

En dålig spelare skulle ju kunna räddas av att han spelar med superspelare som producerar massor, men detta gör ju inte Claesson heller.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Tycker folk stirrar sig blinda på plus/minus. Det handlar ju också om hur spelare matchas. Vissa spelar oftast mot motståndarnas bästa kedja och/eller är inne i slutet när vi jagar kvittering och har tagit ut målvakten, då får man ofta en del minus på köpet. Jämför med spelare som inte får spela i lika utsatta lägen, de riskerar inte få minus på samma sätt.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

jensa öhling skrev:Tycker folk stirrar sig blinda på plus/minus. Det handlar ju också om hur spelare matchas. Vissa spelar oftast mot motståndarnas bästa kedja och/eller är inne i slutet när vi jagar kvittering och har tagit ut målvakten, då får man ofta en del minus på köpet. Jämför med spelare som inte får spela i lika utsatta lägen, de riskerar inte få minus på samma sätt.
Exakt, håller med fullt ut.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Så vi ska bara använda plusminus-statistiken när det passar vårt klagande (Kyle, BomBom mfl.) men inte då en spelare faktiskt har riktigt bra statistik? :)

Jag tycker faktiskt man kan ge Claesson lite credd här för fina siffror. Tycker att han varit mycket bättre än Kyle tex, och detta vid låg ålder och för låg lön.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SkönaDjurgårn skrev:Så vi ska bara använda plusminus-statistiken när det passar vårt klagande (Kyle, BomBom mfl.) men inte då en spelare faktiskt har riktigt bra statistik? :)

Jag tycker faktiskt man kan ge Claesson lite credd här för fina siffror. Tycker att han varit mycket bättre än Kyle tex, och detta vid låg ålder och för låg lön.
Tror inte jag själv påpekat Kyles minusstatistik i +/- mer än max någon gång, tycker helt enkelt inte sådan statistik säger sådär fruktansvärt mycket. Förra sejouren Klubertanz var här så hade han väl minus 30 eller nåt efter säsongen, men det var inte en jävel som klagade på det då när spelet i övrigt från hans sida var betydligt stabilare.

Mitt problem med Claesson är att jag får en känsla av att han tror han är så fruktansvärt bra och tar sig vatten över huvet alldeles för ofta. Inse dina begränsningar, människa! Inse att det finns fantastiskt mycket att jobba med för att förbättra så tror jag det kommer se oerhört mycket stabilare ut. Tycker som exempel han var hästlängder bättre när han kom fram förra säsongen...
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Japp, haller med om att han kandes battre forra sasongen, fast da hade man ju iof annu lagre krav pa honom och blev glatt overraskad.

Jag tycker val att han storsta svaghet ar att han missar fina chanser att spela ut pucken ur forsvarszonen och istallet spelar ner den igen i densamma hela tiden. Jag hatar sant backspel, laget satts ju i press hela tiden.
Skriv svar