isolerad skrev:BOMBOM BOUCHARD skrev:
Håller inte med.
Kyle var i mångas ögon hyllad senast han var här. Jag tycker han var bättre då, men alldeles för vek, inte minst när det gällde som mest i slutspelet. Klart överskattad liksom flertalet andra. Blev helt enkelt en del silverstänk på en annars rätt medelmåttig amerikan.
Claesson har jag inte sett någon större talang i. Långt ifrån att vara en stabil elitserieback förra säsongen och har inte visat mer detta år.
Boumedienne ville jag skicka iväg redan förra säsongen.
Så med andra ord:
INFÖR denna säsong såg jag tre (möjligen 4 med Kyle) stabila backar.
- Tjärna (som jag hyllat som en av de bästa backar vi någonsin haft i modern tid, rätt märkligt att flera på forumet ville att han skulle fara och flyga med sina lönekrav????)
- Printz (tyvärr inte alla som fattar hur jävla mycket han betyder, ibland önskar jag att hans belackare skulle få se honom i ett annat lag så skulle de nog få upp ögonen för hur bra han är)
- Honken (ingen jätte defensivt, men riktigt bra offensiv)
- Kyle (ok, hade han spelat som under grundserien så visst, men hans veka slutspel fick mig att börja ana oråd)
Men 4 backar gör ingen vinter. Inte om man ska vara ett lag för den övre halvan.
Jag vidhåller fortfarande att det är helt obegripligt hur man kunde se denna backsida som en av de bättre i serien.
Hade vi lagt till Fernholm hade vi kunnat börja snacka stabilitet.
Men då ett lag ofta använder sex backar gör det stor skillnad för varje säkerhetsrisk man har inne på banan. Inte lika känsligt att spela med 2 mindre skickliga forwards som med 2 osäkra backar.
Vilka backbesättningar i elitserien tycker du var bättre på förhand?
Luleå, Saik, FBK, HV71 utan tvekan.
Kan inte hitta något lag som hade sämre än oss, förutom Timrå och Växjö.
Många lag hade inte lika många toppar som oss, men en bättre bredd vilket går lite på ett ut beroende på tycke och smak.
Som sagt. Varken Claesson eller Boumedienne imponerade på mig förra säsongen och dessutom har Kyle bara blivit ännu svagare i defensiven (skadad? otränad? oinspirerad? vattenskalle?)
Men, innan säsongen såg jag Tjärna, Honken, Printz och Kyle som starka kort.
Det innebär att 33% av backsidan var undermålig. Sedan oroade det mig enormt att vi helt saknar bredd.