Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Kentta »

Mina tankar om nästa års lag:

Känns som att vi kommer ha väldigt låg spelaromsättning till nästa säsong. Typ tre-fyra spelare ut, lika många in. Hoppas vi tänker jävligt noggrant på vilka vi ska ta in, så att det inte blir några chansningar, typ som Carlsson var i år.. (Blir fan förbannad att man skrev ett tvåårskontrakt på honom, VARFÖR?!)

Ut:

Cehlin (Känns som att han har det alldeles för bekvämt här i Stockholm, ett miljöombyte och flytt till en annan stad, eller land, skulle nog få fart på hans karriär.)

M. Tjärnqvist (Alldeles för dålig med tanke på de pengar han förmodligen tjänar, hoppas och tror att ledningen tycker likadant)

Zibanejad (Jaja, kanske onödigt att ta med honom på ut-listan, men han försvinner i alla fall.)

Sandberg (Alldeles för dålig och för liten i målet för att ens vara andremålvakt. Men vem vet, han kanske utvecklas ju längre säsongen går)

Boumedienne (Är inte säker på att Järlan vill att Bombom ska gå, men han måste ju se det alla andra ser. Alldeles för dålig i sina sämsta stunder, vilket händer rätt ofta.)

In:

Engqvist (Så här måste det bara bli, Ante ska hem, så är det bara. Om han kommer hem så tror jag att det finns rätt stor chans att han blir den nya "Mr Djurgårn" och stannar ett bra tag.)

T. Pettersson (Osäkert om han är klar med utlandsäventyren, troligtvis inte, men om han vill spela i Elitserien är det bara att hugga. Är nog inte så där jättedyr.

R. Lash (Kvick, teknisk, snabb och en allmänt bra poängproducerande lirare. Vi kan nog dra nytta av att vi har två tidigare Södertäljespelare i laget redan.)

N. Dahlberg (Perfekt andremålvakt som kan utmana om förstaspaden på riktigt om det vill sig. Stockholmskille dessutom)

Vilket skulle ge:

Lash-Engqvist-Nilson
Tjärnqvist-Holmqvist

Ölvestad-Ottosson-Åberg
Printz-Klubertanz

Carlsson-Almtorp-Norman
Pettersson-Claesson

Eriksson-Eklund-Kempe
Brodin

Wesslau
Dahlberg

Brodin får vara extraspelare i mina framtida laguppställningar, tills han har bevisat att faktiskt kan producera några poäng också. Dock lite svårt när man knappt får någon speltid.. På pappret känns det här spontant som ett lite mer stabilare lag, dock lite dyrare. Men det är bara att slanta upp, om man vill vara kvar i Elitserien.

Ny huvudtränare är ju en självklarhet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Jag hoppas att vi inte tar tillbaka Timmy P. Han har verkligen överromantiserats något fruktansvärt sedan han lämnade. Han spelade i tredje backparet av en anledning. Och han har sina bästa år bakom sig. Ser inget syfte i att ta hem honom.

För övrigt tror jag att Åberg inte stannar kvar till nästa säsong. Får känslan av att han vill sticka över så snabbt som möjligt.
Expert.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

SirDIFalot skrev:Jag hoppas att vi inte tar tillbaka Timmy P. Han har verkligen överromantiserats något fruktansvärt sedan han lämnade. Han spelade i tredje backparet av en anledning. Och han har sina bästa år bakom sig. Ser inget syfte i att ta hem honom.

För övrigt tror jag att Åberg inte stannar kvar till nästa säsong. Får känslan av att han vill sticka över så snabbt som möjligt.
Bilden jag har av Timmy är att han är en som är stabil i defensiven, och inte går bort sig särskilt ofta. Men det är klart, det kan ha hänt en del dom åren han har varit borta. Vi behöver verkligen någon som prioriterar defensiven först, och där tycker jag Timmy passar in bra.

Har du några andra förslag? Kronwall tror jag inte kommer vända hem redan till nästa säsong.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kentta skrev:
SirDIFalot skrev:Jag hoppas att vi inte tar tillbaka Timmy P. Han har verkligen överromantiserats något fruktansvärt sedan han lämnade. Han spelade i tredje backparet av en anledning. Och han har sina bästa år bakom sig. Ser inget syfte i att ta hem honom.

Bilden jag har av Timmy är att han är en som är stabil i defensiven, och inte går bort sig särskilt ofta. Men det är klart, det kan ha hänt en del dom åren han har varit borta. Vi behöver verkligen någon som prioriterar defensiven först, och där tycker jag Timmy passar in bra.

Har du några andra förslag? Kronwall tror jag inte kommer vända hem redan till nästa säsong.
Tror som dig angående Kronnis. Hade varit en utmärkt ersättare till BomBom annars.

Vi har ju Fernholm som ett alternativ. Även om jag inte gillar honom personligen. Men ska vi ha in en back som går rakt in i ett tredje backpar, med Claesson/Holm för de första två backparen känns rätt spikade. Så kan ju Oscar Eklund vara ett alternativ. Men tror han skulle ha bättre erbjudanden än att gå i ett tredje backpar i DIF. Daniel Rahimi? Men antar att vi inte kan matcha hans lön i HV. Elias Granath? När Timrå åker ur... Eller Nichlas Torp? Tittar vi emot utlandet har vi... Dennis Persson?
Expert.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

SirDIFalot skrev:Elias Granath? När Timrå åker ur... Eller Nichlas Torp? Tittar vi emot utlandet har vi... Dennis Persson?
Granath tycker jag också känns intressant, men det känns ju sådär att värva ÄNNU en som vant sig vid förlorarmentaliteten..
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Kentta skrev:Mina tankar om nästa års lag:

Känns som att vi kommer ha väldigt låg spelaromsättning till nästa säsong. Typ tre-fyra spelare ut, lika många in. Hoppas vi tänker jävligt noggrant på vilka vi ska ta in, så att det inte blir några chansningar, typ som Carlsson var i år.. (Blir fan förbannad att man skrev ett tvåårskontrakt på honom, VARFÖR?!)

Ut:

Cehlin (Känns som att han har det alldeles för bekvämt här i Stockholm, ett miljöombyte och flytt till en annan stad, eller land, skulle nog få fart på hans karriär.)

M. Tjärnqvist (Alldeles för dålig med tanke på de pengar han förmodligen tjänar, hoppas och tror att ledningen tycker likadant)

Zibanejad (Jaja, kanske onödigt att ta med honom på ut-listan, men han försvinner i alla fall.)

Sandberg (Alldeles för dålig och för liten i målet för att ens vara andremålvakt. Men vem vet, han kanske utvecklas ju längre säsongen går)

Boumedienne (Är inte säker på att Järlan vill att Bombom ska gå, men han måste ju se det alla andra ser. Alldeles för dålig i sina sämsta stunder, vilket händer rätt ofta.)

In:

Engqvist (Så här måste det bara bli, Ante ska hem, så är det bara. Om han kommer hem så tror jag att det finns rätt stor chans att han blir den nya "Mr Djurgårn" och stannar ett bra tag.)

T. Pettersson (Osäkert om han är klar med utlandsäventyren, troligtvis inte, men om han vill spela i Elitserien är det bara att hugga. Är nog inte så där jättedyr.

R. Lash (Kvick, teknisk, snabb och en allmänt bra poängproducerande lirare. Vi kan nog dra nytta av att vi har två tidigare Södertäljespelare i laget redan.)

N. Dahlberg (Perfekt andremålvakt som kan utmana om förstaspaden på riktigt om det vill sig. Stockholmskille dessutom)

Vilket skulle ge:

Lash-Engqvist-Nilson
Tjärnqvist-Holmqvist

Ölvestad-Ottosson-Åberg
Printz-Klubertanz

Carlsson-Almtorp-Norman
Pettersson-Claesson

Eriksson-Eklund-Kempe
Brodin

Wesslau
Dahlberg

Brodin får vara extraspelare i mina framtida laguppställningar, tills han har bevisat att faktiskt kan producera några poäng också. Dock lite svårt när man knappt får någon speltid.. På pappret känns det här spontant som ett lite mer stabilare lag, dock lite dyrare. Men det är bara att slanta upp, om man vill vara kvar i Elitserien.

Ny huvudtränare är ju en självklarhet.
Carlsson ska ut först av alla
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Bjurre skrev:Carlsson ska ut först av alla
Nödvändigt att citera hela jävla inlägget för att skriva något så oerhört genomtänkt.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Kentta skrev:
Bjurre skrev:Carlsson ska ut först av alla
Nödvändigt att citera hela jävla inlägget för att skriva något så oerhört genomtänkt.
Du som är chefen här eller?
Senast redigerad av Bjurre den 2011-12-17 03:06:52, redigerad totalt 1 gånger.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Har gärna kvar Bombom. Tycker vi kan överväga ett 'C' på honom om han vill gå "all in" med DIF in i framtiden. Tror som åskådare han är oerhört lämplig som C eller A. Nej, det är ingen ironi alls.

Sen vill jag att vi köper över Ahlén också till vår checkline med fimpen och någon mer.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

sensei skrev:Har gärna kvar Bombom. Tycker vi kan överväga ett 'C' på honom om han vill gå "all in" med DIF in i framtiden. Tror som åskådare han är oerhört lämplig som C eller A. Nej, det är ingen ironi alls.

Sen vill jag att vi köper över Ahlén också till vår checkline med fimpen och någon mer.
Vi tar Kåberg och Strömberg
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Ryktet om att någon vid namn Kevin Day skulle vara och träna med DIF stämmer ej.
Kanske redan har klar gjorts men fick det bekräftat igår.
HomeOfSvenTumba

Inlägg av HomeOfSvenTumba »

Är det inte bevisat att det är slöseri att inte spela Nilson med Otto och Jimmie?
Jag ser ett mönster...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

HomeOfSvenTumba skrev:Är det inte bevisat att det är slöseri att inte spela Nilson med Otto och Jimmie?
...vår bäst fungerande formation i år och typ hela elitseriens bästa under 09/10?
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Staffan Kronwall hattrick mot Ryssarna... Känns som en hyfsad uppgradering över Boumedienne till nästa säsong.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Jim Morrison skrev:Staffan Kronwall hattrick mot Ryssarna... Känns som en hyfsad uppgradering över Boumedienne till nästa säsong.
Nästa säsong? skulle inte tro det.

NHL/KHL för Kronwall ett par år framöver.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Låst