Snacka om fel längd på skadan, tillräckligt lång för att vi ska ligga illa till under derbyt och JVM, men förmodligen inte tillräckligt lång för att de ska tycka att en värvning är nödvändig...
Håller helt med, känns som det inte kommer bli någon ersätter under tiden.
PERKELE.
Sen är det iofs sjukt skönt om Printz kommer tillbaka inom hyfsat rimlig tid men risken är precis som du skriver att man tror man skall klara sig med nuvarande backuppställning. Heja.
Äh, vi behöver bara Printz positionering och styrka i försvaret, magiska händer har han då aldrig haft. Mitt förslag är helt sonika att tejpa fast klubban på underarmen så är han good to go.
crike skrev:Äh, vi behöver bara Printz positionering och styrka i försvaret, magiska händer har han då aldrig haft. Mitt förslag är helt sonika att tejpa fast klubban på underarmen så är han good to go.
crike skrev:Äh, vi behöver bara Printz positionering och styrka i försvaret, magiska händer har han då aldrig haft. Mitt förslag är helt sonika att tejpa fast klubban på underarmen så är han good to go.
Kul, men ändå lite orättvist. Printz spel med klubba/puck har blivit fem gånger bättre sen sin första säsong här. Från att ha varit livrädd när han hade pucken 2007 är jag nu riktigt trygg när han får pucken (i egen zon).
Trots allt ändå skönt att Printz "bara" verkar missa 2-3 veckor. Jag fruktade nämligen för att han skulle vara borta betydligt längre än så, kanske rentav att hela säsongen skulle vara i fara...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Kul, men ändå lite orättvist. Printz spel med klubba/puck har blivit fem gånger bättre sen sin första säsong här. Från att ha varit livrädd när han hade pucken 2007 är jag nu riktigt trygg när han får pucken (i egen zon).
Han klarar av sina resoluta passar även med klubban tejpad
Men du har helt rätt, vi ser sällan Printz göra bort sig, det händer men mycket mer sällan än för andra av våra backar. Om Claesson lyfter upp kepsen lite och ser lite mer på hur Printz spelar (enkelt) så kan han bli väldigt bra.