Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
crike
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av crike »

Jockmaniac skrev:Tycker det är löjligt att gnälla så mycket på Carlsson när vi har snubbar som tjockis-Tjärna, fylle-Cehlin, höns-Kyle och liknande som är betydligt allvarligare problem.
Han är ju en i gänget som inte uppfyllt de förväntningar som folk har haft. Det är ju inte så att lill-Tjärna och de andra inte får sin beskärda del av kritiken.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Jockmaniac skrev:Tycker det är löjligt att gnälla så mycket på Carlsson när vi har snubbar som tjockis-Tjärna, fylle-Cehlin, höns-Kyle och liknande som är betydligt allvarligare problem.
Håller ju faktiskt med, speciellt M.Tjärnqvist (som förvisso varit höstens hackkyckling för egen del). Förlängningen med hans kontrakt var redan från början bedrövligt, i mitt tycke det absolut mest korkade beslut som togs inför säsongen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
Håller ju faktiskt med, speciellt M.Tjärnqvist (som förvisso varit höstens hackkyckling för egen del). Förlängningen med hans kontrakt var redan från början bedrövligt, i mitt tycke det absolut mest korkade beslut som togs inför säsongen.
Ja, inte för att Tjärna var dålig ifjol direkt men med tanke på hur många forwardsplatser som återstod och vad för spelartyp Tjärna är... Jaja vi behöver inte älta det där. Du vet vad ska komma till redan.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
Ja, inte för att Tjärna var dålig ifjol direkt men med tanke på hur många forwardsplatser som återstod och vad för spelartyp Tjärna är... Jaja vi behöver inte älta det där. Du vet vad ska komma till redan.
Nä, precis. Jag tycker iofs att Tjärna var tämligen dålig förra säsongen. Han tillförde inte ett jävla skit i 5 mot 5, svår att placera in i någon kedja eftersom han mer eller mindre sänkte hela kedjan med sin slöa spelstil. I PP var han dock kung, eftersom han alltid vågade ge sig in i smeten framför mål.

I år har han totalt sett varit bedrövlig på alla plan, han verkar alltför ofta för "fin" för att ge sig in i skiten framför mål. Skridskoåkningen har varit under all jävla kritik, och att han har en rätt taskig speluppfattning och halvuselt skott gör att han måste anses som en HÖGST medioker hockeyspelare. Han höjde sig några matcher, började tacklas, såg ut som han kunde åka skridskor igen osv men sen föll han tillbaka till samma gamla jävla tomteprestationer.

Aja, vi droppar det här nu för jag blir bara förbannad.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

roj skrev:Wesslua är sämst i serien av 1.a Målvakterna. Så han kan nog få söka nytt jobb om han fortsätter att falla.
Att man ens kan gnälla på Wesslau är en gåta. :shock: Han har ju koner till försvarare som bara står stilla på isen som om dom vore förlamade. Wesslau har enligt mig varit DIFs viktigaste spelare och den klart bästa spelaren (sen är kanske inte konkurrensen direkt mördande om den titeln i år). Utan honom hade vi fått vara med om flera 8-1 förluster.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
Nä, precis. Jag tycker iofs att Tjärna var tämligen dålig förra säsongen. Han tillförde inte ett jävla skit i 5 mot 5, svår att placera in i någon kedja eftersom han mer eller mindre sänkte hela kedjan med sin slöa spelstil. I PP var han dock kung, eftersom han alltid vågade ge sig in i smeten framför mål.

I år har han totalt sett varit bedrövlig på alla plan, han verkar alltför ofta för "fin" för att ge sig in i skiten framför mål. Skridskoåkningen har varit under all jävla kritik, och att han har en rätt taskig speluppfattning och halvuselt skott gör att han måste anses som en HÖGST medioker hockeyspelare. Han höjde sig några matcher, började tacklas, såg ut som han kunde åka skridskor igen osv men sen föll han tillbaka till samma gamla jävla tomteprestationer.

Aja, vi droppar det här nu för jag blir bara förbannad.
Men! Bara för att vissa spelare kanske varit sämre än Carlsson, betyder ju inte det att vi ska tacka nej till chansen att dumpa Carlsson om det tillfället skulle dyka upp. Det är rätt svårt att sköta en klubb med "sämst, först ut" argumentet. Som många råsundafetton på läktaren kan skrika på exempelvis Stadion. "Hur fan kunde de släppa Haginge men behålla..." Jo, Haginge hade en hög lön och... *trumvirvel* VI FICK ETT BUD PÅ HONOM men inte på de spelarna du anser vara sämre.

Nu vet jag inte varför jag skrev detta då du inte heller påstod att det skulle vara på det viset..
Expert.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Är det här Kevin Day? Känner inte igen mannen.
Bild

Inte fan är det Mario iaf?
zolone

Inlägg av zolone »

Kentta skrev:Är det här Kevin Day? Känner inte igen mannen.
Bild

Kände inte heller igen han, kan dock vara någon junior som är med och tränar?
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

Bild

Är det du som tagit fotot?

Vore trevligt och höra någon rapport på spelare som provtränar.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Struten skrev: Är det du som tagit fotot?

Nej, det där är en print screen från senaste videoklippet som ligger på hemsidan.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kentta skrev:
Struten skrev: Är det du som tagit fotot?

Nej, det där är en print screen från senaste videoklippet som ligger på hemsidan.
04:40 in i klippet för er som inte orkar leta.

Det skulle kunna vara Benjamin Nemes... Men tvivlar på att han är tillräckligt bra för att träna med A-laget. Är ganska lik i alla fall.

Bild

Edit: Han syns för övrigt igen riktigt bra. 07:48
Expert.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Att man valde att förlänga med en spelare som trots allt gjorde rätt många mål förra säsongen, MT, känns väl inte fel.

Problemet var väl snarast i det läget det förlängdes med honom samt vilka behov truppen hade.

Ser ju i sådana fall de båda värvningarna av SSK-spelare som mycket värre.

Deras meriter från säsongen före var att spela ur SSK ur Elitserien.

och deras tidigare meriter imponerade inte mycket heller tyvärr.

Det stora problemet med SSK-spelarna är ju inte bara det faktum att de inte färgar hos oss det uppfyller inte heller någon funktion som vi saknar. Almtorp har inte den offensiv somvår nya center hade behövt och vad tusan har Carlsson egentligen? Han skulle visst vara en tuff, skridskostark målskytt och jag har då inte sett mycket av detta alls.

Kyle har iofs inte heller rosat marknaden, men där har jag i alla fall vissa förhoppningar till bättring.

Bremberg har nu för övrigt gjort 7 pinnar på 9 matcher.

Carlsson har som jämförelse gjort 6 pinnar på 26.

Värst är dock att de händer något i de allra flesta lags trupper utom vår, men vad tusan hos oss jobbas det väl istället med att plocka fram flamtröjorna då dessa skall få oss heta igen...

I övrigt känns det helt rätt att man kan få sin matchtröja signerad av valfri spelare just nu, undrar om det ingår en schysst kommentar från Fimpen också om man nu skulle råka välja han?
isolerad

Inlägg av isolerad »

Förlängningen av MT var fel när man redan hade skrivit kontrakt med Carlsson.

Kan det ha varit så att DIF från början hade tänkt att ersätta MT med Carlsson men för att locka hit DT skrev man kontrakt med MT också?
i
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Bild

Var det inte nån här inne på forumet som sa att den där norrmannen skulle vara med och träna under uppehållet eller dylikt? Annars är det väldigt lik den där Nemes.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Är likt Nemes. Någon gång i klippet ser man numret på hjälmen också. Ser ut som 43, men skulle lika gärna kunna vara 48, Nemes. Så antagligen.

Andra mer eller mindre säkre juniorer som deltar:
Nyberg (16, vita, galler)
Wennberg (tror jag, röda laget, galler)
Blomstrand (Röda, lite osäkert här också)

Antagligen går det att hitta andra där också. Kanske Arnesson, Weigel, Gustafsson kan jag tänka mig. En gallerprydd herre kunde jag inte placera.
Född till sportchef.
Låst