DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

Metal Machine skrev:Även om fotboll inte riktigt är min grej kan jag inte undvika att bli frestad. Stadion kommer ju aldrig igen. Måste lösa ett par saker innan jag vet om jag kommer att ha råd. Några matcher kommer man nog att gå på oavsett.
Härligt!
Expert.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

SirDIFalot skrev:
Metal Machine skrev:Även om fotboll inte riktigt är min grej kan jag inte undvika att bli frestad. Stadion kommer ju aldrig igen. Måste lösa ett par saker innan jag vet om jag kommer att ha råd. Några matcher kommer man nog att gå på oavsett.
Härligt!
Dock har inte jag samma band till Stadion som till Hovet. Jag är ju en hockeykille i grunden. Det var när vi gick upp i Allsvenskan på nytt, i början av seklet, som jag upptäckte fotbollen. Då var man i 13-årsåldern och gick i princip bara på derbyn (råttsunda). Det är först under senare år som jag har börjat gå på fotboll på Stadion, men även detta har skett alldeles för sällan. Det går dock inte att överskatta den betydelse som Stadion har haft för DIF fotboll.

Stadion är vårt hem!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Metal Machine skrev:
SirDIFalot skrev:
Härligt!
Dock har inte jag samma band till Stadion som till Hovet. Jag är ju en hockeykille i grunden. Det var när vi gick upp i Allsvenskan på nytt, i början av seklet, som jag upptäckte fotbollen. Då var man i 13-årsåldern och gick i princip bara på derbyn (råttsunda). Det är först under senare år som jag har börjat gå på fotboll på Stadion, men även detta har skett alldeles för sällan. Det går dock inte att överskatta den betydelse som Stadion har haft för DIF fotboll.

Stadion är vårt hem!
Även om man föredrar en sport så tycker jag att fotbollen/hockeyn borde kunna vara ett substitut på sommaren/vintern när den sporten men gillar mest ligger nere. Helt klart en abstinensdämpare kan jag tänka mig. För ärligt talat så är det ju ruskigt billig med klackkort i både hockeyn och fotbollen just nu.
Expert.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Det har du helt rätt i. Det här året fick jag en nytändning när det gäller fotbollen, så nästa år lär jag vara mer engagerad.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Metal Machine skrev:
DIF_Soldier skrev:Jag gillar söder. Det är mysigt. Lätt min favoritdel av Stockholm.
Usch, nej. Bara rödingar, bajare och gnagare. Kan det bli värre? Och en annan jobbar ju där *ryser*
Lagtillhörighet ger jag blanka fan i i mitt privatliv, så det stör mig inte nämnvärt.
Säg den glädje som varar
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

DIF_Soldier skrev:
Metal Machine skrev:
DIF_Soldier skrev:Jag gillar söder. Det är mysigt. Lätt min favoritdel av Stockholm.
Usch, nej. Bara rödingar, bajare och gnagare. Kan det bli värre? Och en annan jobbar ju där *ryser*
Lagtillhörighet ger jag blanka fan i i mitt privatliv, så det stör mig inte nämnvärt.
Håller med, Söder är favoritdelen av Sthlm... Undantaget Djurgården då på sommaren! Jäkligt mysigt att vandra runt på båda, eller sitta och ta en öl på den lilla uteserveringen på Gyllene Freden i Gamla Stan. Good times!
100% DJURGÅRDSJ***L
HomeOfSvenTumba

Inlägg av HomeOfSvenTumba »

Jag ser ett mönster...
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

HomeOfSvenTumba skrev:Brian Span klar för DIF!
http://dif.se/2011/12/20/brian-span-klar-for-dif/
Intressant, men känns ändå lite som en chansning. En amerikansk 19-åring som kommer direkt från college? Hm.. Har vi inte lite väl många mittfältare nu? Nåja, jag litar på MP!
kaminor

Inlägg av kaminor »

lajjnus skrev:Intressant, men känns ändå lite som en chansning. En amerikansk 19-åring som kommer direkt från college? Hm.. Har vi inte lite väl många mittfältare nu? Nåja, jag litar på MP!
Står att han är anfallare? Vet inget om honom...
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

kaminor skrev:
lajjnus skrev:Intressant, men känns ändå lite som en chansning. En amerikansk 19-åring som kommer direkt från college? Hm.. Har vi inte lite väl många mittfältare nu? Nåja, jag litar på MP!
Står att han är anfallare? Vet inget om honom...
"– Vi ser honom som en ytter på höger- eller vänsterkanten även om han kan användas som ”nia”. Hans fysiska egenskaper i kombination med hans goda teknik ger honom spetsegenskaper, säger Magnus Pehrsson."

Vet inte riktigt hur man ska tolka det, men jag gör det som att han är ytterlöpare men kan även liras centralt. Det ser jag som en mittfältare. Eller gör möjligheten att "spelas som nia" att man ska se honom som en anfallare? Jag vet faktiskt inte.

Måste in med en keeper och striker snart.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Wille Bäckström retweetade en artikel på en amerikansk sida och i kommentarerna så var det en länk på denna kille när han gör lite mål:

Brian "Cobi" Span Goals
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

James Keene klar för DIF! Så står det iaf i detta nu på Expressen. Känns ju rätt bra faktiskt!
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

SkönaDjurgårn skrev:James Keene klar för DIF! Så står det iaf i detta nu på Expressen. Känns ju rätt bra faktiskt!
Riktigt kul om det är så! En engelsman är precis det DIF behöver, i övrigt är det ju bara fullt med mumintroll... :wink:
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Ryktas ju om Ricardo Santos också.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Nummer19 skrev:
SkönaDjurgårn skrev:James Keene klar för DIF! Så står det iaf i detta nu på Expressen. Känns ju rätt bra faktiskt!
Riktigt kul om det är så! En engelsman är precis det DIF behöver, i övrigt är det ju bara fullt med mumintroll... :wink:
Ja, en engelsman med jävlaranamma och målkänsla känns inte helt fel!

Ricardo Santos minns jag inte mer än till utseendet, vet inte hur bra han är. Känns halvhett men inte helt ointressant heller kanske.

EDIT: Kikar lite Youtube nu och visst verkar Santos ha näsa för mål (inte minst mot DIF, haha).
Skriv svar