BOMBOM BOUCHARD skrev:Äh, årets upplaga tycker emellanåt att det är befogat att ta av sig skridskoskydden och svetta ner sig. Kan mycket väl vara i denna match de tänker ta i. Efter en seger så får de naturligtvis sina sedvanliga vattenskallar och åker på en klar förlust i nästföljande omgång.
Vore på något vis lättare om vi alltid vore lika värdelösa. Till och från får man faktiskt hoppet tillbaka.
Här håller jag med dig, känns som ganska många i vår trupp inte riktigt kan / orkar / vill motivera sig för vanligt grundserielunk. "Säsongen är lång", osv.
Men man borde känna kvalserien som verkligen ligger och nafsar laget i arslet... dags att börja prestera men kanske framförallt hitta en jämnare nivå.
Mm, känns inte bra att det är så här i ett lag som kallar sig Järnkaminerna. Som någon varit inne på, det skulle vara roligt att få veta sanningen. Att exempelvis få en intervju med Fimpen om 5 år där han berättar om hur dessa 3 år var. Något är inte som det ska vara.
Även om jag ser luckor i lagbygget så ska vi inte behöva vara så här ojämna.
Ja, jag håller med. Måste vara hyfsat frustrerande för de som verkligen är krigare när det stundtals kan se så bedrövligt ut på vissa håll i laget.
Jag tror som jag varit inne på flertal gånger tidigare att Hardy inte sprider några roliga vibbar i laget, skall bli oerhört jäkla skönt att "börja om" nästa säsong; bara hoppas vi finns kvar i högsta serien.
Durden skrev:Vad är detta för förlorarmentalitet man skådar? Folk som yrar om utklassningar och givit upp redan åtta dagar före nedsläpp? Skärp er.
Hela laget andas förlorarmentalitet tyvärr.
Sen när betyder det att vi på läktarplats per automatik ska lägga oss ner och dö, ge upp, och apa efter laget? Vill inte spelarna visa upp någon järnkaminanda så är det upp till oss supportrar. Plocka bort "rädd" och "förlora" ur era vokabulär.
Åtta dagar, så jag längtar. Älska Djurgår'n, hata solna!
Durden skrev:Vad är detta för förlorarmentalitet man skådar? Folk som yrar om utklassningar och givit upp redan åtta dagar före nedsläpp? Skärp er.
Sen när betyder det att vi på läktarplats per automatik ska lägga oss ner och dö, ge upp, och apa efter laget? Vill inte spelarna visa upp någon järnkaminanda så är det upp till oss supportrar. Plocka bort "rädd" och "förlora" ur era vokabulär.
Metal Machine skrev:Jag ångrar att jag la ut 300 spänn på en sittplatsbiljett (det enda som fanns kvar) till den här matchen. Jag skulle ha väntat till efter SAIK-matchen med att ta beslut angående derbyt. Men enträgen optimist som man är hoppades man ju på 3 poäng uppe i Norrland, och tänkte att ytterligare 2-3 raka 3-poängare hade kunnat innebära topp 5! Det tog inte lång tid innan de förhoppningarna grusades... varför fortsätter man ens att hoppas?
Herregud, den här posten måste ta priset i alla kategorier. Du kanske ska börja "heja" på något annat lag, typ ett som vinner lite oftare?
Alla som heter Daniel verkar ha väldigt svårt med läsförståelsen. Nåja, era problem är ju inte mina.
8 dagar kvar till den viktigaste matchen hittills den här säsongen, i ett riktigt hatderby mot aik på hemmaplan.
Trots detta så har Järnkaminerna inte skrivit ett ord om matchen på dess hemsida, utan en bortamatch mot Elfsborg den 31 mars känns mer relevant att skriva om.
Nog för att alla vet att JK prioriterar fotbollen till 110%, men det här börjar fan bli löjligt. Om dom ska vara Djurgården Hockeys supporterförening så får dom fan åtminstone visa lite intresse. Det är fan pinsamt hur jävla inaktiva JK är när Djurgården Hockey behöver stöd som mest. Vad är det för en jävla mentalitet som dom visar upp?
För jävligt egentligen att jag köpte ett medlemskap för resan till Jönköping. Hade varit mer värt att betala 300-400 kr extra för att ta sig ner till Jönköping på egen hand och på så sätt inte bidragit till Järnkaminerna Fotboll. Jag har tappat allt förtroende och lite därtill för Järnkaminerna, som uppenbarligen skiter blanka fan i Djurgården Hockey. Pinsamma är vad dom är, och då är mina ord skrivna i en mild bemärkelse.
Salas skrev:8 dagar kvar till den viktigaste matchen hittills den här säsongen, i ett riktigt hatderby mot aik på hemmaplan. Trots detta så har Järnkaminerna inte skrivit ett ord om matchen på dess hemsida, utan en bortamatch mot Elfsborg den 31 mars känns mer relevant att skriva om.
Globen är ju mer eller mindre slutsåld, endast fåtalet platser kvar, och då endast på tredje etaget och skymd sikt bakom båsen. Detta utan någon hets från JK-håll och med över veckan kvar till nedsläpp. Att det samtidigt dyker upp en liten artikel om premiären för den kommande fotbollssäsongen i dagarna när spelschemat släpptes har jag svårt att finna något negativt med.
Krävs det en JK-text för att du innan ett derby ska bli tillräckligt taggad?
Durden skrev:Krävs det en JK-text för att du innan ett derby ska bli tillräckligt taggad?
Det jag kräver är att Järnkaminerna visar intresse. Det är det minsta man kan begära av lagets officiella supporterförening. Klarar dom inte av att visa intresse så är dom inte lämpade för ansvaret som en officiell supporterförening (vilket dom är egentligen, det är bara det att dom för tillfället skiter i hockeyn).
Sedan är det bara patetiskt att skriva att det är över en vecka kvar tills nedsläpp o.s.v. JK brukar ju sätta igång skrivandet veckor innan fotbollsderbyna, så det är ingen ursäkt.