Jahapp, ny dag och nya bedrövelser. Det har inte hänt något på värvningsfronten idag heller?
Inget händer: inga nyförvärv, inga artiklar/intervjuer på hemsidan där t.ex. Hardy förklarar första halvans uselhet. Inga avgångar. Nada. Vi ligger ju för fan nästan sist i tabellen! Vad händer?! Man drivs till vansinne av den här skiten.
EDIT: det där var dagens gnäll. Sorry, ska skärpa mig och försöka vara mer positiv men det är svårt!
Mäklaren skrev:Det sjuka är att Conny skulle vinna vår interna poängliga hur enkelt som helst.
ja men det skulle dock behövas eftersom kollar man alla åren han speleat har han presterat BRA. Inte som våra sunkmon spelare ( Widing förra året t.ex ) " våra snipers i år " eller vad säger ja vi har inga :/
-daniel- skrev:Jag vet inte varför men började fundera på Fredrik Hynning som knappt får plats i SAIK, han är ju ändå Stockholmare och har en historia av ganska OK klass (poängmässigt usel i år dock men har väl inte riktigt fått chansen i Skellefteå). Kan tänka mig att han åtminstone diskuterats.
Typisk DIF värvning, han kollar man säkert på.
Allvarligt talat skulle han komma in slår vi nog alla rekord i elitseriens historia att ha bland den tråkigaste och mest lättlästa forwardsuppställningen någonsin!
Vi har det NÄSTAN redan nu.
Satt och tänkte lite på Nylander, hur intressant skulle det vara att få in en sådan spelare säsongen ut? Vad tycker ni? Han lär ju inte vara ute efter pengarna direkt.
Sjöwall skrev:Satt och tänkte lite på Nylander, hur intressant skulle det vara att få in en sådan spelare säsongen ut? Vad tycker ni? Han lär ju inte vara ute efter pengarna direkt.
Han snackar med SSK
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Sjöwall skrev:Satt och tänkte lite på Nylander, hur intressant skulle det vara att få in en sådan spelare säsongen ut? Vad tycker ni? Han lär ju inte vara ute efter pengarna direkt.
Han snackar med SSK
Ja, exakt. Egentligen borde DIF vara mycket mer intressant ur Nylanders synvinkel, dvs om han vill spela på en högre nivå?
Han snackar med SSK
Ja, exakt. Egentligen borde DIF vara mycket mer intressant ur Nylanders synvinkel, dvs om han vill spela på en högre nivå?
Ja det är ju klart med tanke på att han ville till NHL igen efter han bröt nacken
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Sjöwall skrev:Absolut! Men frågan kvarstår, vad hade ni tyckt om en sådan värvning? Positivt/Negativt?
Jag är positiv han skulle vara bättre än alla i DIF
Sjöwall skrev:Absolut! Men frågan kvarstår, vad hade ni tyckt om en sådan värvning? Positivt/Negativt?
Det är ingen dålig spelare, de matcher han gjorde innan han skadade sig var stabila. Han har fortfarande mycket att ge. Men DIF lär väl inte hugga i honom, bättre med en div 3 spelare.
Det är ingen dålig spelare, de matcher han gjorde innan han skadade sig var stabila. Han har fortfarande mycket att ge. Men DIF lär väl inte hugga i honom, bättre med en div 3 spelare.
tyvärr så är det ju sanningen
- Jag vet att kontraktet går ut, men jag är inte direkt nära att göra klart med nånting. Jag känner ingen stress på det sättet, säger Danielsson inför Tre Kronors match mot Tjeckien i Channel One Cup.
Hörde något rykte här på forumet om att han, med en tårögd blick, sagt att han ville tillbaka. Ta det med en nypa salt dock.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Angående norrmannen. Nej, det är knappast någon som förväntar sig att han ska bli en ny Zuccarello. Men killen är född 91, han var junis förra året. Det klart som korvspad att han har potential. En 20-25 poäng från hans sida, kanske redan nästa säsong, är inte helt omöjligt om allting klaffar.
Metal Machine skrev:Yetman? Woho, mer spets från SSK!
Angående norrmannen. Nej, det är knappast någon som förväntar sig att han ska bli en ny Zuccarello. Men killen är född 91, han var junis förra året. Det klart som korvspad att han har potential. En 20-25 poäng från hans sida, kanske redan nästa säsong, är inte helt omöjligt om allting klaffar.
Men är det inte "20-poängsspelare" vi kan ta upp ifrån de egna leden med den fina juniorverksamheten vi har, istället för att behöva jaga utomlands?