Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Magnutz »

seppuko skrev:Exakt.
Är nog så. Lite pilsner ibland är bara bra. :-) dyngfyllor inte. Drar man en tre fyra fem pilsner blir det väl inga större sviter av det. Görs det dessutom i glada och goda vänners lag är det ju på sin plats. 100% avhållsamhet är väl inte det jag eftersöker. Däremot tycker jag att det är fel att gå på krogen och fyllekröka. Det har inga positiva effekter.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Säsongen 2011/2012

Inlägg av seppuko »

Nä, men det är ju bara rykten. Så mycket som dom CODar hinner dom ju inte med att kröka :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

seppuko skrev:Nä, men det är ju bara rykten. Så mycket som dom CODar hinner dom ju inte med att kröka :)
Man kallas ju inte Sturpanskillarna av Mäklaren om det inte finns någon grund till detta
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Bjurre skrev:
seppuko skrev:Nä, men det är ju bara rykten. Så mycket som dom CODar hinner dom ju inte med att kröka :)
Man kallas ju inte Sturpanskillarna av Mäklaren om det inte finns någon grund till detta
Jag antar att du känner den gode Mäklaren personligen? Då du vet vem han är och håller på med?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

android skrev:
Bjurre skrev:
Jag antar att du känner den gode Mäklaren personligen? Då du vet vem han är och håller på med?
Nej det gör jag inte men jag är läs kunnig
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

På tal om COD så är det fan kul. Spelade för ett tag sen, förstår att dom vill spela det :D:D:D:D::DD:

Hahahah lol xd hihi .
:evil:
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Bjurre skrev:
android skrev:
Bjurre skrev:
Men tydligen inte skrivkunnig.

Besides, newsflash: allt som skrivs på nätet är inte alltid 110% sanning! :wink:
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:
Bjurre skrev:
android skrev:
Bjurre skrev:
Men tydligen inte skrivkunnig.

Besides, newsflash: allt som skrivs på nätet är inte alltid 110% sanning! :wink:
:shock:
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Att vår backsida var tunn redan från start visste alla med någorlunda hockeykunskaper.
Att Claesson var högaktuell för JVM anade nog även Lasse Anrell.

Vi hade kunnat stärka upp med Daniel Fernholm om vi velat. Nu står vi där med byxorna nere efter Skellefteås nyvunna namn på möten med oss, "UT CLASSICO".
Inga vidare bra backar finns att tillgå, möjligen Majesky som är en sisådär 10 ggr bättre än Lennhammer och Gustafsson.

Visst, Ferna hade kostat en del. Men att hamna i kvalserien har sina ekonomiska risker det med. Men att ta sig till slutspel har sina fördelar det också.

Jaja, Järlan lär nog kroka på ytterligare en forward. Har gett upp hoppet så länge han är kvar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag vidhåller fortfarande att vår backsida såg löjligt stark ut på förhand, om alla hade presterat efter förväntningarna och den nivån man trodde de höll hade det blivit hur jävla bra som helst.

Vem kunde veta att Klubertanz blivit 20 resor sämre? Kom inte dragandes med att han var lika dålig defensivt förra sejouren här för det var han fan inte...han var rätt skakig defensivt, det kan jag ge dig, men de gånger han blivit rundad eller bortlurad har redan efter halva säsongen varit betydligt fler i år än tidigare.

Vem kunde veta att Claesson skulle ta 12 steg bakåt i sin utveckling?

Vem kunde veta att Boumedienne skulle inleda säsongens första femtedel med en urusel hockey (Ok, den borde man kunna sett kanske om man vetat Josefs historik och ojämna spelstil - Kung ena matchen för att spela som en lodis på kryckor nästa).

Vem skulle kunna gissat sig till att Gustafsson när chansen gavs skulle vara en av de sämsta försvararna DIF ställt på banan senaste 15 åren?

....att Honken skulle få ryggproblem och bli borta stora delar av inledningen på säsongen?`

...att Printz, mannen som typ missat ett fåtal matcher totalt i sin sejour i DIF skulle bli borta längre perioder?

En av ES på förhand absolut starkaste backuppsättningar har blivit en ren fars.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

-daniel- skrev:Jag vidhåller fortfarande att vår backsida såg löjligt stark ut på förhand, om alla hade presterat efter förväntningarna och den nivån man trodde de höll hade det blivit hur jävla bra som helst.

Vem kunde veta att Klubertanz blivit 20 resor sämre? Kom inte dragandes med att han var lika dålig defensivt förra sejouren här för det var han fan inte...han var rätt skakig defensivt, det kan jag ge dig, men de gånger han blivit rundad eller bortlurad har redan efter halva säsongen varit betydligt fler i år än tidigare.

Vem kunde veta att Claesson skulle ta 12 steg bakåt i sin utveckling?

Vem kunde veta att Boumedienne skulle inleda säsongens första femtedel med en urusel hockey (Ok, den borde man kunna sett kanske om man vetat Josefs historik och ojämna spelstil - Kung ena matchen för att spela som en lodis på kryckor nästa).

Vem skulle kunna gissat sig till att Gustafsson när chansen gavs skulle vara en av de sämsta försvararna DIF ställt på banan senaste 15 åren?

....att Honken skulle få ryggproblem och bli borta stora delar av inledningen på säsongen?`

...att Printz, mannen som typ missat ett fåtal matcher totalt i sin sejour i DIF skulle bli borta längre perioder?

En av ES på förhand absolut starkaste backuppsättningar har blivit en ren fars.
Håller inte med.
Kyle var i mångas ögon hyllad senast han var här. Jag tycker han var bättre då, men alldeles för vek, inte minst när det gällde som mest i slutspelet. Klart överskattad liksom flertalet andra. Blev helt enkelt en del silverstänk på en annars rätt medelmåttig amerikan.

Claesson har jag inte sett någon större talang i. Långt ifrån att vara en stabil elitserieback förra säsongen och har inte visat mer detta år.

Boumedienne ville jag skicka iväg redan förra säsongen.

Så med andra ord:

INFÖR denna säsong såg jag tre (möjligen 4 med Kyle) stabila backar.
- Tjärna (som jag hyllat som en av de bästa backar vi någonsin haft i modern tid, rätt märkligt att flera på forumet ville att han skulle fara och flyga med sina lönekrav????)
- Printz (tyvärr inte alla som fattar hur jävla mycket han betyder, ibland önskar jag att hans belackare skulle få se honom i ett annat lag så skulle de nog få upp ögonen för hur bra han är)
- Honken (ingen jätte defensivt, men riktigt bra offensiv)
- Kyle (ok, hade han spelat som under grundserien så visst, men hans veka slutspel fick mig att börja ana oråd)

Men 4 backar gör ingen vinter. Inte om man ska vara ett lag för den övre halvan.
Jag vidhåller fortfarande att det är helt obegripligt hur man kunde se denna backsida som en av de bättre i serien.

Hade vi lagt till Fernholm hade vi kunnat börja snacka stabilitet.
Men då ett lag ofta använder sex backar gör det stor skillnad för varje säkerhetsrisk man har inne på banan. Inte lika känsligt att spela med 2 mindre skickliga forwards som med 2 osäkra backar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Håller inte med.
Kyle var i mångas ögon hyllad senast han var här. Jag tycker han var bättre då, men alldeles för vek, inte minst när det gällde som mest i slutspelet. Klart överskattad liksom flertalet andra. Blev helt enkelt en del silverstänk på en annars rätt medelmåttig amerikan.

Claesson har jag inte sett någon större talang i. Långt ifrån att vara en stabil elitserieback förra säsongen och har inte visat mer detta år.

Så med andra ord:

- Tjärna (som jag hyllat som en av de bästa backar vi någonsin haft i modern tid, rätt märkligt att flera på forumet ville att han skulle fara och flyga med sina lönekrav????)
- Printz (tyvärr inte alla som fattar hur jävla mycket han betyder, ibland önskar jag att hans belackare skulle få se honom i ett annat lag så skulle de nog få upp ögonen för hur bra han är)
- Kyle (ok, hade han spelat som under grundserien så visst, men hans veka slutspel fick mig att börja ana oråd)

Men 4 backar gör ingen vinter. Inte om man ska vara ett lag för den övre halvan.
Jag vidhåller fortfarande att det är helt obegripligt hur man kunde se denna backsida som en av de bättre i serien.

Men då ett lag ofta använder sex backar gör det stor skillnad för varje säkerhetsrisk man har inne på banan. Inte lika känsligt att spela med 2 mindre skickliga forwards som med 2 osäkra backar.
Om vi börjar med Kyle så var han riktigt vass offensivt förra sejouren, jag köper inte det resonemanget som vissa vill få det till att "jo men då hade vi flyt i offensiven och allt rullade på". Han har verkligen inte tagit för sig ens i närheten lika mycket offensivt som förra gången, inte de matcher vi faktiskt spelat riktigt bra. Han var som sagt tämligen vek i egen zon, och håller även med om att slutspelet lämnade en del övrigt att önska, men jag tycker han verkligen var hästlängder bättre i alla moment än vad han varit den här säsongen hittils.

Claesson såg jag en ganska stor potential i, och trodde han skulle utvecklas i likhet med exempelvis Oscar Eklund (som verkligen var det här forumets hackkyckling innan han "blommade ut" och blev en stabil ES back). Tyckte man såg väldigt många bra tendenser i Claessons spel förra året, visst en del klantiga misstag men de allra flesta trodde jag skulle kunna skrivas upp på J-kontot. Nu däremot så verkar pojkvaskern tro han är någon jäkla stjärna och åker mest runt och skämmer ut sig själv genom att stå totalt felplacerad 8 av 10 gånger. Nä, där hade jag trott på en positiv utveckling men det har snarare blivit flera klasser värre.

Boumedienne avslutade slutspelet i våras med att vara våran i särklass bästa back, personligen trodde (eller hoppades, snarare) jag att han hade hittat sitt spel och skulle bygga vidare på det redan från start den här säsongen. Det var antagligen ganska naivt för så vart det ju naturligtvis inte. Tycker dock Josef höjt sig betänkligt senaste kanske 10 omgångarna och tämligen frekvent varit våran bästa back.

D.Tjärnqvist behöver vi inte kommentera då han har varit precis så bra som både du & jag trott.

Sammanfattningsvis kan man väl säga att jag inte alls tycker det du skriver stämmer, på förhand hade vi offensiva spetsen på backsidan framåt genom Honken & Kyle (i viss mån Boumedienne), defensivt så hade vi en stabil pjäs i form av Printz men även Boumedienne har lite av det där spelet i sig; ruggigt bra utan klubba & puck. Daniel Tjärnqvist är ju en allroundback av riktigt hög klass. Vi hade Claesson & Holm som kändes helt OK för att vara 6:e back.

I vilket fall får våra tränare ta på sig en del av att det sett så förbannat uselt ut bakåt, allvarligt talat...varför envisats med den konstiga uppställningen som vi haft stora delar av säsongen? De flesta ansåg väl att Kyle skulle matchas med vår absolut starkaste defensiva back - förutom tränarna som försökte få till en "stjärnkonstellation" av DT / Klubertanz som inte fungerat en enda match. :|

In alles; jag köper som sagt inte alls ditt resonemang att det på förhand såg svagt ut på backsidan.
isolerad

Inlägg av isolerad »

BOMBOM BOUCHARD skrev: Håller inte med.

Så med andra ord:

Vilka backbesättningar i elitserien tycker du var bättre på förhand?
i
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Bjurre skrev:
android skrev:
Bjurre skrev:
Ett tips i all väl-mening. Var lite källkritisk på Internet. Gör inga absoluta sanningar i vad folk skriver anonymt. Jag säger inte att Mäklaren har fel, men du verkar ju verkligen ha hakat upp dig på detta.

Nu bor du ju i Skellefteå och har säkert blivit trackad för 8-1 torsken. Det gör ändå inte att du kan ta allt som skrivs här för absoluta sanningar.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Ursäkta att jag lägger mig i, men vad är det han inte skulle ta för total sanning? Är ganska säker på att Mäklaren slängt ur sig att Cehlin, Kempe och co. var "Stureplanskillar" (Nåväl, i alla fall någonting i stil med "Stureplanskillarna ser i alla fall nöjda ut"). Så jag förstår inte riktigt vad det är du syftar på att han tar som total sanning, han bara drev lite med att Mäklaren inte kritiserar någon utan grund?
Skriv svar