Djurgårdens IF - Solna Aik IF Hockey, 22/12 2011 Derby 3/5

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF vs Solna Aik IF Hockey, 22/12 2011 Derby

Inlägg av -daniel- »

Metal Machine skrev:Jag ångrar att jag la ut 300 spänn på en sittplatsbiljett (det enda som fanns kvar) till den här matchen. Jag skulle ha väntat till efter SAIK-matchen med att ta beslut angående derbyt. Men enträgen optimist som man är hoppades man ju på 3 poäng uppe i Norrland, och tänkte att ytterligare 2-3 raka 3-poängare hade kunnat innebära topp 5! Det tog inte lång tid innan de förhoppningarna grusades... varför fortsätter man ens att hoppas?
Herregud, den här posten måste ta priset i alla kategorier. Du kanske ska börja "heja" på något annat lag, typ ett som vinner lite oftare?

:|
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:
Metal Machine skrev:Jag ångrar att jag la ut 300 spänn på en sittplatsbiljett (det enda som fanns kvar) till den här matchen. Jag skulle ha väntat till efter SAIK-matchen med att ta beslut angående derbyt. Men enträgen optimist som man är hoppades man ju på 3 poäng uppe i Norrland, och tänkte att ytterligare 2-3 raka 3-poängare hade kunnat innebära topp 5! Det tog inte lång tid innan de förhoppningarna grusades... varför fortsätter man ens att hoppas?
Herregud, den här posten måste ta priset i alla kategorier. Du kanske ska börja "heja" på något annat lag, typ ett som vinner lite oftare?

:|
Seså, han har säkert blivit difhockey.se/forum-raped ... :shock:
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
FredrikH

Inlägg av FredrikH »

Challen skrev:Undrar om det kommer vara massa fjortisar i klacken på derbyt. Tycker dom har minskat på Hovet under de senaste hemmamatcherna? :shock:
Det har ju inte gått så bra på senare tid så visst lär de inte dyka upp mot Solna heller. Verkar som att vi blir av med några muppar här ifrån som går på DIF för att se fantastisk hockey, och när vi inte blir bjudna på det skiter de i att gå. Pinsamt är bara förordet.
Det sägs att NHL bjuder på fin underhållning. Ni kan hålla er till det :)
Rix

Inlägg av Rix »

Får se om vi får se ännu en Disney on ice match från vår sida eller om vi kanske kan kriga ihop 3 poäng. Ser ju inte bra ut och om både Otto och Printz är borta blir det åka av. Men man ska aldrig glömma att ett derby alltid är ett derby och allt kan hända.
Gode

Inlägg av Gode »

Inte ett dugg orolig, tjejen ska med. Hon har aldrig sett DIF förlora på plats
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

7-0 till Gnaget

Bång
Bång
Rosén
Viklund
Bång
Gynge
Gynge

Skott
23 Aik
45 DIF

Fasth spelar som i vm bortsett finalen
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Gode skrev:Inte ett dugg orolig, tjejen ska med. Hon har aldrig sett DIF förlora på plats
Jag minns den tiden när det var detsamma för mig. Sedan bröts den sviten denna match är jag ganska säker på: http://www.difhockey.se/match.php?id=910

Mina känslor inför derbyt varierar kraftigt. Men jag tror att det var till våran fördel att vi förlorade mot SAIK eftersom vi inte kan vinna två matcher irad efter full tid.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
swallat

Inlägg av swallat »

Mattias_87 skrev:
Gode skrev:Inte ett dugg orolig, tjejen ska med. Hon har aldrig sett DIF förlora på plats
Jag minns den tiden när det var detsamma för mig. Sedan bröts den sviten denna match är jag ganska säker på: http://www.difhockey.se/match.php?id=910

Mina känslor inför derbyt varierar kraftigt. Men jag tror att det var till våran fördel att vi förlorade mot SAIK eftersom vi inte kan vinna två matcher irad efter full tid.
vidrig läsning att se 4-7 David Prinz
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

swallat skrev:
Mattias_87 skrev:

vidrig läsning att se 4-7 David Prinz
Tänkte också på det. Inte okej.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Äh, årets upplaga tycker emellanåt att det är befogat att ta av sig skridskoskydden och svetta ner sig. Kan mycket väl vara i denna match de tänker ta i. Efter en seger så får de naturligtvis sina sedvanliga vattenskallar och åker på en klar förlust i nästföljande omgång.

Vore på något vis lättare om vi alltid vore lika värdelösa. Till och från får man faktiskt hoppet tillbaka.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Äh, årets upplaga tycker emellanåt att det är befogat att ta av sig skridskoskydden och svetta ner sig. Kan mycket väl vara i denna match de tänker ta i. Efter en seger så får de naturligtvis sina sedvanliga vattenskallar och åker på en klar förlust i nästföljande omgång.

Vore på något vis lättare om vi alltid vore lika värdelösa. Till och från får man faktiskt hoppet tillbaka.
Precis så.
DIF!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Äh, årets upplaga tycker emellanåt att det är befogat att ta av sig skridskoskydden och svetta ner sig. Kan mycket väl vara i denna match de tänker ta i. Efter en seger så får de naturligtvis sina sedvanliga vattenskallar och åker på en klar förlust i nästföljande omgång.

Här håller jag med dig, känns som ganska många i vår trupp inte riktigt kan / orkar / vill motivera sig för vanligt grundserielunk. "Säsongen är lång", osv.

Men man borde känna kvalserien som verkligen ligger och nafsar laget i arslet... dags att börja prestera men kanske framförallt hitta en jämnare nivå.
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

Bjurre skrev:7-0 till Gnaget

Bång
Bång
Rosén
Viklund
Bång
Gynge
Gynge

Skott
23 Aik
45 DIF

Fasth spelar som i vm bortsett finalen
Hmm, du finns i Skelefteå, har en gul/svart cowboy som profilbild och rabblar hellre gnagarnamn än Djurgårdare i matchtråden.. Har vi en liten smyg-gnagare ibland oss månne? :D
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

-daniel- skrev:

Här håller jag med dig, känns som ganska många i vår trupp inte riktigt kan / orkar / vill motivera sig för vanligt grundserielunk. "Säsongen är lång", osv.

Men man borde känna kvalserien som verkligen ligger och nafsar laget i arslet... dags att börja prestera men kanske framförallt hitta en jämnare nivå.
Mm, känns inte bra att det är så här i ett lag som kallar sig Järnkaminerna. Som någon varit inne på, det skulle vara roligt att få veta sanningen. Att exempelvis få en intervju med Fimpen om 5 år där han berättar om hur dessa 3 år var. Något är inte som det ska vara.
Även om jag ser luckor i lagbygget så ska vi inte behöva vara så här ojämna.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

Raus skrev:det är ju pinsamt att se hur många som är totalt livrädda för solna aik.

Jag kommer vara på plats, sjunga halsen av mig, för att senare på kvällen fira en derbyseger. Räcker så.

Hahahaha! ååh nej det är inte solna tattarna vi är rädda för. Det är DIF spelarna.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Skriv svar