Blir nog svårt nu när Modo har kommit igångChallen skrev:Bara dom spelar hockey så skiter jag i om vi torskar.. Visa att vi slipper kvalserien iallafall.Mash skrev:Dom försökte ju åtminstone..Jim Morrison skrev:0-5 senaste derbyt, 1-8 senaste matchen.
Tja, vad ska man säga.
Snälla, snälla snälla.. Jag ber er att åtminstone lira hockey denna match..
Djurgårdens IF - Solna Aik IF Hockey, 22/12 2011 Derby 3/5
Re: Djurgårdens IF vs Solna Aik IF Hockey, 22/12 2011 Derby
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Någon mer än jag som inte ska gå på matchen men som har biljett?
Derbyn i hockey och fotboll är fan det jobbigaste som finns, renaste formen av ångest i flera veckor innan match.
Blir irriterad på "småsaker". Grannens unge med aik mössa på sig. Tjejens kompis som är "så mycket aik" (trotts att hon inte ser och inte går på en enda match och har aldrig gjort) som hon ska påpeka så fort jag vistas i samma rum som skräpet. Morsan som efter 30 år fortfarande säger "men Pogue det är ju bara idrott".
Med irriterad menar jag, Elda upp ungjäkelns mössa samtidigt som jag skriker könsord, Skrika åt tjejens kompis och be henne dra åt... och binda fast henne vid ett jäkla träd i tattarland en lördagsnatt. Helt blankt sluta prata med morsan.
Och ni som frågar varför i helv... jag inte ska gå på matchen, jag är fan rädd för att något extremt dumt ska hända, vet att DIF inte presterar mer för att jag står och skriker sönder halsen, uppenbarligen!!! och det finns inte den blekaste att DIF vinner detta derby.
Känns fan som kvalet mot Assyriska kommer upprepas fast med ett annat slut denna säsong.
Derbyn i hockey och fotboll är fan det jobbigaste som finns, renaste formen av ångest i flera veckor innan match.
Blir irriterad på "småsaker". Grannens unge med aik mössa på sig. Tjejens kompis som är "så mycket aik" (trotts att hon inte ser och inte går på en enda match och har aldrig gjort) som hon ska påpeka så fort jag vistas i samma rum som skräpet. Morsan som efter 30 år fortfarande säger "men Pogue det är ju bara idrott".
Med irriterad menar jag, Elda upp ungjäkelns mössa samtidigt som jag skriker könsord, Skrika åt tjejens kompis och be henne dra åt... och binda fast henne vid ett jäkla träd i tattarland en lördagsnatt. Helt blankt sluta prata med morsan.
Och ni som frågar varför i helv... jag inte ska gå på matchen, jag är fan rädd för att något extremt dumt ska hända, vet att DIF inte presterar mer för att jag står och skriker sönder halsen, uppenbarligen!!! och det finns inte den blekaste att DIF vinner detta derby.
Känns fan som kvalet mot Assyriska kommer upprepas fast med ett annat slut denna säsong.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Gnagarpolaren undrade om jag ska med upp och se matchen, Haha, skulle inte tro det. Betalar knappast pengar för att se DIF bli nollade mot aik igen, gärna mot ett annat lag men inte aik...
Jag tror att matchen slutar 19-0 till aih innan domarn lessnar och bryter matchen efter 18 minuter i första perioden...
Stick då. Hoppas du stannar hemma under ett eventuellt slutspel också.diffarn1 skrev:Gnagarpolaren undrade om jag ska med upp och se matchen, Haha, skulle inte tro det. Betalar knappast pengar för att se DIF bli nollade mot aik igen, gärna mot ett annat lag men inte aik...
-
(Se kvalspel)FredrikH skrev:Stick då. Hoppas du stannar hemma under ett eventuellt slutspel också.diffarn1 skrev:Gnagarpolaren undrade om jag ska med upp och se matchen, Haha, skulle inte tro det. Betalar knappast pengar för att se DIF bli nollade mot aik igen, gärna mot ett annat lag men inte aik...

100% DJURGÅRDSJ***L
-
Jag ångrar att jag la ut 300 spänn på en sittplatsbiljett (det enda som fanns kvar) till den här matchen. Jag skulle ha väntat till efter SAIK-matchen med att ta beslut angående derbyt. Men enträgen optimist som man är hoppades man ju på 3 poäng uppe i Norrland, och tänkte att ytterligare 2-3 raka 3-poängare hade kunnat innebära topp 5! Det tog inte lång tid innan de förhoppningarna grusades... varför fortsätter man ens att hoppas?
Och i går missade Totti straff, vilket kostade oss 2 poäng mot Juve. Det hade man väl kunnat ge sig f-n på! Merda, merda!
Och i går missade Totti straff, vilket kostade oss 2 poäng mot Juve. Det hade man väl kunnat ge sig f-n på! Merda, merda!
Vi kan inte förvänta oss annat än att spelarna ska skämma ut sig ännu en gång.
Det laget vi har i år är det mest fittiga gäng jag upplevt i Djurgår'n.
Det laget vi har i år är det mest fittiga gäng jag upplevt i Djurgår'n.
det är ju pinsamt att se hur många som är totalt livrädda för solna aik.
Jag kommer vara på plats, sjunga halsen av mig, för att senare på kvällen fira en derbyseger. Räcker så.
Jag kommer vara på plats, sjunga halsen av mig, för att senare på kvällen fira en derbyseger. Räcker så.
Losing all hope was freedom.
Om inte grabbarna kör av råttorna på isen så får vi göra på det läktaren åtminstone.
Vägrar att förlora mot packet på läktaren, speciellt när jag VET att vi är mycket bättre än vad vi har visat.
Upp till bevis, kommer du infinna dig i Globen för att gnälla som en surkärring eller stå upp för föreningen vi alla älskar här inne och sjunga för skölden? Sjung ut packet! Även fast det står 0-222222 så ska dom inte få festa. Dom ska inte ens får fira ett dom leder och har förlöjligat oss.
Sjung för Djurgår'n, alltid oavsett!
Vägrar att förlora mot packet på läktaren, speciellt när jag VET att vi är mycket bättre än vad vi har visat.
Upp till bevis, kommer du infinna dig i Globen för att gnälla som en surkärring eller stå upp för föreningen vi alla älskar här inne och sjunga för skölden? Sjung ut packet! Även fast det står 0-222222 så ska dom inte få festa. Dom ska inte ens får fira ett dom leder och har förlöjligat oss.
Sjung för Djurgår'n, alltid oavsett!
-
Tänk såhär, sjung för Djurgården, för skölden för världens vackraste, snyggaste och härligaste förening. Inte för dessa oljeskadade småfeta chips-sälar till spelare och ledare. Det är en väsentlig skillnad och det brukar funka för mig!
100% DJURGÅRDSJ***L
- Amadeus
Nu börjar det lukta lite medgång....Är också nervös o irriterad som du, men tror du verkligen laget kommer prestera bättre om många tänkte som du o läktarna urholkades?Pogue Mahone skrev:Någon mer än jag som inte ska gå på matchen men som har biljett?
Laget kommer bli ännu nervösare o sämre om de ser att den sjätte utespelaren uteblivit.
Det är nu vi behövs som mest. Vi kan få igång detta slappa gäng med hjälp oss, det märkte vi under modo-matchen härom veckan. Ett kort tag då publiken tystnade segnade spelarna till, men så fort vi i klacken vaknade till gjorde laget det också och gav allt.
Dessutom ska vi visa råttorna hur en riktig jäkla läktarstämning är. Sjunga ut de fullständigt.
Visa de hur riktiga fans är. Inte som när solnaiterna hade hemmamatch och var och varannan stol gapade tom.
Kom igen nu och gå. Tänk om vi vinner ned 6-2! Vilken grej att missa det!
Man vet ju aldrig, men jag vet att laget behöver stödet (även om de eg inte är värda det just nu) annars blir det garanterat torsk. Och gissa vilket jävla liv det skulle bli på råttorna då.
Då kan man fan inte gå ut på en månad.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Fimpen
- Daniel942
Haha, herregud.Metal Machine skrev:Jag ångrar att jag la ut 300 spänn på en sittplatsbiljett (det enda som fanns kvar) till den här matchen. Jag skulle ha väntat till efter SAIK-matchen med att ta beslut angående derbyt. Men enträgen optimist som man är hoppades man ju på 3 poäng uppe i Norrland, och tänkte att ytterligare 2-3 raka 3-poängare hade kunnat innebära topp 5! Det tog inte lång tid innan de förhoppningarna grusades... varför fortsätter man ens att hoppas?

DIF!
- Daniel942
Hoppas du säljer din biljett isåfall till någon som behöver den så den användsPogue Mahone skrev:Någon mer än jag som inte ska gå på matchen men som har biljett?

DIF!
Undrar om det kommer vara massa fjortisar i klacken på derbyt. Tycker dom har minskat på Hovet under de senaste hemmamatcherna? 

Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66