Säsongen 2011/2012
Re: Säsongen 2011/2012
Vore inte en amerikan alternativt en kanadensare i båset att föredra, känns som att de har det i blodet jämfört med oss "ingenting får sticka ut"-svenskar?
Och sjung när det går snett.
@Magnutz, med ett uns kritisk röst så måste jag säga att det gått lite inflation i att skylla på killarnas eventuella alkoholvanor. Jag är först med att ställa mig i ledet som tycker att alkohol försämrar din prestation men "prestationskurvan" dalar inte av betydelse på öl 1-3 utan det är gänget som kommer därefter som är det stora problemet. Iaf så har jag starka tvivel att det skulle vara grabbarnas alkoholvanor som gör att dom presterar sämre än t.ex. Skellefteå. Medelspelaren i dagens DIF har nog exakt samma vanor som medelspelaren i hela ES. Fast va fan, skoterraggarnas friska luft kanske gör dom gott jämfört med avgaserna i Stockholm-city?
Näe jag tror att det sitter i huvudet på killarna, det tycker jag dom har visat de fåtal ggr dom faktiskt valt att ta på skridskorna innan dom äntrat isen. Vad gör man åt det då? Ingen jävla aning, hade jag vetat det hade jag inte suttit på mitt kontor och slösat tid här på forumet, då hade jag haft en plats i båset.
Näe jag tror att det sitter i huvudet på killarna, det tycker jag dom har visat de fåtal ggr dom faktiskt valt att ta på skridskorna innan dom äntrat isen. Vad gör man åt det då? Ingen jävla aning, hade jag vetat det hade jag inte suttit på mitt kontor och slösat tid här på forumet, då hade jag haft en plats i båset.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Ändå fett coolt att du har ett kontor. Allt jag gör är och bloggar. Hemifrån!crike skrev:@Magnutz, med ett uns kritisk röst så måste jag säga att det gått lite inflation i att skylla på killarnas eventuella alkoholvanor. Jag är först med att ställa mig i ledet som tycker att alkohol försämrar din prestation men "prestationskurvan" dalar inte av betydelse på öl 1-3 utan det är gänget som kommer därefter som är det stora problemet. Iaf så har jag starka tvivel att det skulle vara grabbarnas alkoholvanor som gör att dom presterar sämre än t.ex. Skellefteå. Medelspelaren i dagens DIF har nog exakt samma vanor som medelspelaren i hela ES. Fast va fan, skoterraggarnas friska luft kanske gör dom gott jämfört med avgaserna i Stockholm-city?
Expert.
SirDIFalot skrev:Ändå fett coolt att du har ett kontor. Allt jag gör är och bloggar. Hemifrån!crike skrev:@Magnutz, med ett uns kritisk röst så måste jag säga att det gått lite inflation i att skylla på killarnas eventuella alkoholvanor. Jag är först med att ställa mig i ledet som tycker att alkohol försämrar din prestation men "prestationskurvan" dalar inte av betydelse på öl 1-3 utan det är gänget som kommer därefter som är det stora problemet. Iaf så har jag starka tvivel att det skulle vara grabbarnas alkoholvanor som gör att dom presterar sämre än t.ex. Skellefteå. Medelspelaren i dagens DIF har nog exakt samma vanor som medelspelaren i hela ES. Fast va fan, skoterraggarnas friska luft kanske gör dom gott jämfört med avgaserna i Stockholm-city?
Haha ohhh ja, tur att vår IT-avdelning är alldeles för liten för att orka bry sig om att min nätverkstrafik går allt som oftast till en och samma internetadress.
- Nummer19
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Frågan är ju hur länge DIF kommer att ha tålamod med Patrik Cehlin, Tim Sandberg och Daniel Brodin som verkligen inte har utvecklats den här säsongen. Dom har ju snarare gått ett steg bakåt i utvecklingen. Vet inte när deras kontrakt går ut men Cehlin och Brodin lär ju inte vara aktuella för NHL spel till nästa säsong. Undrar om DIF kommer förlänga med dom eller släppa dom helt. Om dom inte börjar leverera så hoppas jag på det sistnämnda..
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
- SirDIFalot
Tim och Cehlin har utgående i år. Brodin har kontrakt över nästa säsong också.Nummer19 skrev:Frågan är ju hur länge DIF kommer att ha tålamod med Patrik Cehlin, Tim Sandberg och Daniel Brodin som verkligen inte har utvecklats den här säsongen. Dom har ju snarare gått ett steg bakåt i utvecklingen. Vet inte när deras kontrakt går ut men Cehlin och Brodin lär ju inte vara aktuella för NHL spel till nästa säsong. Undrar om DIF kommer förlänga med dom eller släppa dom helt. Om dom inte börjar leverera så hoppas jag på det sistnämnda..
Jag hoppas att Cehlin väljer AHL-spel, sedan efter tre år vänder hem som en producerande spelare. Går han till Modo eller något annat skit blir han garanterat en ny Nicke Danielsson och den klubben kommer bli "hans klubb" i Sverige.
Expert.
Varför skulle han gå till Modo? Är han inte uttalad Djurgårdare? Om inte så tror jag ändå inte han skulle trivas i en småstad.SirDIFalot skrev: Jag hoppas att Cehlin väljer AHL-spel, sedan efter tre år vänder hem som en producerande spelare. Går han till Modo eller något annat skit blir han garanterat en ny Nicke Danielsson och den klubben kommer bli "hans klubb" i Sverige.
- SirDIFalot
Det var ju Danielsson också.Rallarn skrev:Varför skulle han gå till Modo? Är han inte uttalad Djurgårdare? Om inte så tror jag ändå inte han skulle trivas i en småstad.SirDIFalot skrev: Jag hoppas att Cehlin väljer AHL-spel, sedan efter tre år vänder hem som en producerande spelare. Går han till Modo eller något annat skit blir han garanterat en ny Nicke Danielsson och den klubben kommer bli "hans klubb" i Sverige.
Grejjen är att jag tror inte Cehlin får förlängt med DIF om han fortsätter såhär. Därav ovanstående.
Expert.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Cehlin ar den nya Figren. Liten kvick rightare med bra teknik som liksom aldrig kommer uppna sin fulla potential. Tar nagra ar i nordamerika och kommer tillbaka till Elitserien.
Ja, jo jag vet men fan vad irRiterad jag är på alla pissiga resultat så här långt. Jag retar mig på rykten om spelare som röker och krökar, jag blir ilsken när jag ser junisar som står och flinar i båset när det pågår en hockey-rape på isen... Jag famlar efter halmstrån, efter enkla förklaringar.crike skrev:@Magnutz, med ett uns kritisk röst så måste jag säga att det gått lite inflation i att skylla på killarnas eventuella alkoholvanor. Jag är först med att ställa mig i ledet som tycker att alkohol försämrar din prestation men "prestationskurvan" dalar inte av betydelse på öl 1-3 utan det är gänget som kommer därefter som är det stora problemet. Iaf så har jag starka tvivel att det skulle vara grabbarnas alkoholvanor som gör att dom presterar sämre än t.ex. Skellefteå. Medelspelaren i dagens DIF har nog exakt samma vanor som medelspelaren i hela ES. Fast va fan, skoterraggarnas friska luft kanske gör dom gott jämfört med avgaserna i Stockholm-city?

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
* Forecheck med två forwards, en tacklar back, en tar puckMagnutz skrev:Jag famlar efter halmstrån, efter enkla förklaringar.
* Skjut
* Fullfölj på mål, ta ev. returer. Attackera målet och ta ev. stryk.
* Vinn närkamper
* Fullfölj tacklingen i samtliga situationer som tillåter detta.
Dessa A-B-C-punkter är dock alldeles för obekvämt och obehagligt för många utav spelarna. Jag tar hellre en knarkande spelare som är ute och dricker och knullar på stureplan och sen utför detta, än nyktra spelare som inte vill offra något för lagets bästa då och då.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Och jag tar mycket hellre nyktra spelare som gör det du beskrev.sensei skrev:* Forecheck med två forwards, en tacklar back, en tar puckMagnutz skrev:Jag famlar efter halmstrån, efter enkla förklaringar.
* Skjut
* Vinn närkamper
Dessa A-B-C-punkter är dock alldeles för obekvämt och obehagligt för många utav spelarna. Jag tar hellre en knarkande spelare som är ute och dricker och knullar på stureplan och sen utför detta, än nyktra spelare som inte vill offra något för lagets bästa då och då.

Givetvis. Men det är också viktigt att spelarna är i mental balans. Dvs att de mår bra, har kul och är nöjda med livet i största allmänhet. I denna ekvation ingår samkväm där alkohol förekommer. Det finns även en teambildande effekt i detta. Jag tror inte att total avhållsamhet är bra. Någonstans finns en optimal kompromiss.Magnutz skrev:Och jag tar mycket hellre nyktra spelare som gör det du beskrev.sensei skrev:* Forecheck med två forwards, en tacklar back, en tar puckMagnutz skrev:Jag famlar efter halmstrån, efter enkla förklaringar.
* Skjut
* Vinn närkamper
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Re: Re: Säsongen 2011/2012
Är nog så. Lite pilsner ibland är bara bra.sensei skrev:Givetvis. Men det är också viktigt att spelarna är i mental balans. Dvs att de mår bra, har kul och är nöjda med livet i största allmänhet. I denna ekvation ingår samkväm där alkohol förekommer. Det finns även en teambildande effekt i detta. Jag tror inte att total avhållsamhet är bra. Någonstans finns en optimal kompromiss.Magnutz skrev:Och jag tar mycket hellre nyktra spelare som gör det du beskrev.sensei skrev:* Forecheck med två forwards, en tacklar back, en tar puckMagnutz skrev:Jag famlar efter halmstrån, efter enkla förklaringar.
* Skjut
* Vinn närkamper