Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Pogue Mahone
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Pogue Mahone »

Självklart kan inte en massa spela sparkas. Däremot kan en del få mindre speltid än andra och man kan ta upp junisar för att visa att detta inte är okej. Även om junisarna kanske inte gör att vi vinner en match så gör vi ju inte det i dagsläget iaf, så de kan iaf få lite erfarenhet av elitserien.

Sen finns det alltid tre tränare som kan kickas. Om någon av dem ska stanna kvar kan jag inte svara på men hoppas iaf på att något händer. In med en ny tränare som rör om i grytan och skapar lite liv i spelarna.

Och om DIF inte har ekonomin för att sparka 1-2 tränare och ta in en ny huvudtränare? Då ska fan de som sätter upp budgeten avgå
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Jag önskar av hela mitt hjärta att någon spelare skriver en "Zlatan-bok" efter karriären så man får veta vad som verkligen hänt de här åren under Hardys styre. Något känns fishy.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Ett problem som börjat göra sig mer och mer påmint är att idrottare på elitnivå tror de är James Fucking Dean. Detta gäller en del av de äldre och nästan alla av de yngre spelarna.

Istället för extrapass på is eller i gymet spelas det COD eller Battlefield. Det lagas middagar och det krökas i sann "metal-anda".

Lägg därtill ålderstigna ledare/tränare som inte fattar hur det står till. Att understå sig att inte vara aktiv i laget när så många är så in i helvete uppmärksamhetstörstande är roligt på riktigt.

Hoppas att det införs COD-förbud snart.

;)

Edit: Eller så är jag en grinig farbror.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Jadu Magnus. Strippa spelarna på privatliv så har vi DIF ala Sovjet snart :)
Det är lösningen på det problem Djurgården har idag, helt klart!
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Magnutz

Re: Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Magnutz »

seppuko skrev:Jadu Magnus. Strippa spelarna på privatliv så har vi DIF ala Sovjet snart :)
Det är lösningen på det problem Djurgården har idag, helt klart!
Du förstår säkert vad jag menar. Att utöva en kraftsport utan att vara hård och hårig verkar inte funka bra. Se bara hur ofta ESchipsen trillar och gråter hela tiden.

Hardy coachar vad han tror är ett hårt gäng. Jag tror han tänker fel.

Edit: Sen måste jag hävda att du som elit-spelare inte kan tillbringa din fritid hur du vill. Det är inget 9 to five-jobb dessa individer har. De förväntas prestera på topp under en lång tid och då måste de vara proffs. Det duger inte att vara kass mellan träningar och matcher bara för att anstränga sig de relativt få timmar man verkligen tränar och skapar sina förutsättningar. Att kalla professionalism för "Sovjet" får stå för andra. Spiller det gör gör på din fritid över på det du gör på ditt ELITjobb (ja, jag snackar inte om ICA-Jerry-jobb nu) är det skitdåligt och oproffsigt så det sjunger om det. Jag säger "Rädda killar spelar bandy" och "hårda killar spelar hockey" - Det lag som är mest professionellt vinner.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Klart jag förstår vad du menar. Men att inte få ägna kvällar åt pepparkaksbakande eller COD mot Riddarn som är 140 mil ifrån är ju helt fel tanke. Vad dom gör på dagarna är säkerligen mer vettigt att angripa i sådana fall. Antagligen tränar dom inte mer än dom gör på grund av att dom är inne i en träningsfas nu, där man varken får träna mer eller mindre.

Sen visst kan spelarna stå och slänga puckar mot mål tre timmar om dagen för att bli bättre istället för att göra något annat, men om man blir bättre för det är ju svårt att svara på. Och rädda killar spelar bandy, Djurgårdens spelare är väl de minst rädda av alla när det kommer till att spela fysiskt och ta emot tacklingar :)

Frågan är ju snarare definitionen på professionalism i elithockey i sådana fall. Tror knappast att Djurgården skulle vara mindre proffsiga än andra lag. Privatliv är viktigt. Att spela COD och slänga än tweet då och då hämmar nog inte utvecklingen :)
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

seppuko skrev:Klart jag förstår vad du menar. Men att inte få ägna kvällar åt pepparkaksbakande eller COD mot Riddarn som är 140 mil ifrån är ju helt fel tanke. Vad dom gör på dagarna är säkerligen mer vettigt att angripa i sådana fall. Antagligen tränar dom inte mer än dom gör på grund av att dom är inne i en träningsfas nu, där man varken får träna mer eller mindre.

Sen visst kan spelarna stå och slänga puckar mot mål tre timmar om dagen för att bli bättre istället för att göra något annat, men om man blir bättre för det är ju svårt att svara på. Och rädda killar spelar bandy, Djurgårdens spelare är väl de minst rädda av alla när det kommer till att spela fysiskt och ta emot tacklingar :)

Frågan är ju snarare definitionen på professionalism i elithockey i sådana fall. Tror knappast att Djurgården skulle vara mindre proffsiga än andra lag. Privatliv är viktigt. Att spela COD och slänga än tweet då och då hämmar nog inte utvecklingen :)
COD och tweets är inte problemet utan helt enkelt det som är enklast att angripa eftersom folk känner till det. :)

De får också baka pepparkakor och käka middag tillsammans, som Sillen lagar eftersom #middagarärmingrej. Det svetsar samman laget. Frågan är dock hur många som fattat att det är summan av nedlagd tid i sporten som ger resultat. Att för varje år som går så krävs det liiite mer träning för att komma upp i nivå. Överlag tycker jag det verkar som allt färre tränar tillräckligt. Mer knepiga skador och .. och detta är fan mysko på riktigt.. spelare som inte orkar lira hela matcher. Lag som faller samman i 3e för att orken tryter. Hur fan är det möjligt?!

Hur som helst tror jag att det Head Coach Hardy tror sig ha i laget är precis det som saknas. Hårdhet. Jävlar anamma. Samt en vilja av härdat jävla SSABstål. Det finns hos några i laget men inte i tillräckligt många. Att gå ut en sketen tisdag och köra så kransartärerna exploderar, att visa känslor när det skiter sig, att visa känslor när det lossnar (Ölvestad)att stå upp för sina medspelare, att vara hård framför målet BÅDE det egna och motståndarens. Hardy tror han har detta, men, det har visat sig att han inte alls har det.

Go figure. Och nej, det har inte med COD eller pepparkaksbak att göra. Jag håller med ;)

TILLÄGG: Och ja, professionalismen inom svensk Elithockey är inte på någon värre nivå som det ser ut. Tyvärr. Jag har alltid trott att elitspelare i olika sporter är vansinnigt bra tränade. Att man inte når allra högst om man inte offrar det mesta. Nu känns det som sosse-elit "Alla ska med".
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Magnutz skrev:Ett problem som börjat göra sig mer och mer påmint är att idrottare på elitnivå tror de är James Fucking Dean. Detta gäller en del av de äldre och nästan alla av de yngre spelarna.

Istället för extrapass på is eller i gymet spelas det COD eller Battlefield. Det lagas middagar och det krökas i sann "metal-anda".

Lägg därtill ålderstigna ledare/tränare som inte fattar hur det står till. Att understå sig att inte vara aktiv i laget när så många är så in i helvete uppmärksamhetstörstande är roligt på riktigt.

Hoppas att det införs COD-förbud snart.

;)

Edit: Eller så är jag en grinig farbror.
Du glömde NHL 12
Tror även Montén är med på någon Fifa turering då och då
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

seppuko skrev:Klart jag förstår vad du menar. Men att inte få ägna kvällar åt pepparkaksbakande eller COD mot Riddarn som är 140 mil ifrån är ju helt fel tanke. Vad dom gör på dagarna är säkerligen mer vettigt att angripa i sådana fall. Antagligen tränar dom inte mer än dom gör på grund av att dom är inne i en träningsfas nu, där man varken får träna mer eller mindre.

Tänk om alla DIF hade tränat som Ovechkin han gick upp 6 på morgen för att träna innan han gick till skolan knappas nått tv spel där
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Bjurre skrev:

Tänk om alla DIF hade tränat som Ovechkin han gick upp 6 på morgen för att träna innan han gick till skolan knappas nått tv spel där
För mycket lek, för lite proffs.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Magnutz skrev:
Bjurre skrev:

För mycket lek, för lite proffs.
Fast får ju inte glömmas att Ovvie lirar lite NHL med Bäckström han med men han har gjort sig förtjänt av att spela lite
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Man får verkligen inte den bilden av texter och dokumentärer ifrån NHL. Och speciellt inte med just Ovie som du nämner, som nu är inblandad i en ryktesvåg om att han käkat anabola under många år :)

Dock, i Sverige har vi inte den där vinnarmentaliteten från unga år, utan de proffs vi skickar i olika sporter utåt är ju rena talanger. Det börjar ju skifta mer och mer neråt i unga år nu och förhoppningsvis blir det med en ny generation fint att vinna även i unga år.

Hela grejen med denna diskussion är bara det att jag personligen stör mig på när man angriper helt tafatta orsaker och försöker få det som en orsak. Om ryktena om vissas behag ute på stureplan skulle vara riktiga så är jag böjd att hålla med om att det är fel, men så länge det är rykten och inte mer så lägger jag ingen större vikt på det. Det enda jag vet är att man har träningsfaser och brukar vara rejält "nertränade" vissa perioder för att kunna orka en hel säsong. Om denna träningsfas slår helt fel så blir ju spelarna riktigt trötta och möra, och då är det teamets fel och inte spelarnas. Att laget skulle vara slappt tränat från get go finner jag helt otänkbart, utan lutar mer åt det som nämnts flertalet gånger att dels är laget aningens fel sammansatt och spelsystemet alldeles för kollektivt. Spelarna som ska ha puck får inte ha puck, utan det är lite kötta på lika för alla. Wikegård har ju försökt fråga Otto om han gillar spelsystemet, då det är en spelare som ska ha mycket puck. Tycker vi har sett flera potentiella "finlirare" som inte blommar ut i Djurgården men gör det nästan direkt året efter i ett annat lag. Antagligen är spelsystemet byggt som ett kollektiv där alla har samma roll, och då blir det ju ingen utveckling helt enkelt.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

seppuko skrev:Man får verkligen inte den bilden av texter och dokumentärer ifrån NHL. Och speciellt inte med just Ovie som du nämner, som nu är inblandad i en ryktesvåg om att han käkat anabola under många år :)

Dock, i Sverige har vi inte den där vinnarmentaliteten från unga år, utan de proffs vi skickar i olika sporter utåt är ju rena talanger. Det börjar ju skifta mer och mer neråt i unga år nu och förhoppningsvis blir det med en ny generation fint att vinna även i unga år.

Hela grejen med denna diskussion är bara det att jag personligen stör mig på när man angriper helt tafatta orsaker och försöker få det som en orsak. Om ryktena om vissas behag ute på stureplan skulle vara riktiga så är jag böjd att hålla med om att det är fel, men så länge det är rykten och inte mer så lägger jag ingen större vikt på det. Det enda jag vet är att man har träningsfaser och brukar vara rejält "nertränade" vissa perioder för att kunna orka en hel säsong. Om denna träningsfas slår helt fel så blir ju spelarna riktigt trötta och möra, och då är det teamets fel och inte spelarnas. Att laget skulle vara slappt tränat från get go finner jag helt otänkbart, utan lutar mer åt det som nämnts flertalet gånger att dels är laget aningens fel sammansatt och spelsystemet alldeles för kollektivt. Spelarna som ska ha puck får inte ha puck, utan det är lite kötta på lika för alla. Wikegård har ju försökt fråga Otto om han gillar spelsystemet, då det är en spelare som ska ha mycket puck. Tycker vi har sett flera potentiella "finlirare" som inte blommar ut i Djurgården men gör det nästan direkt året efter i ett annat lag. Antagligen är spelsystemet byggt som ett kollektiv där alla har samma roll, och då blir det ju ingen utveckling helt enkelt.
Så att lira tv spel istället för extra träning om man inte är en superstar det blir man ju så mycket bättre på isen av
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Det är som konstaterats av Wikegård och Boork. Det är alldeles för oproffsigt i Sverige. Det sups under pågående säsong. Det flinas i båsen trots att laget spelar pissig hockey och får stryk. Fram för ökad professionalitet. Och vinnarmentalitet. Tack.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Sen använde jag "rädda killar spelar bandy" som ett talessätt. Menar att man måste offra sina nöjen till stor del om man ska få åka med till "Miramar" det krävs hårdhet.
Skriv svar