DIF Fotboll
Re: DIF Fotboll
Såhär skriver gruppen "Jag är för en arena på ÖIP" på Facebook:
Medlemsmötet måste väl vara avslutat nu?
Vad i hela helvete? Snälla säg att det är någon som trollar?ÖIP-projektet läggs ner. Mer info kommer inom kort.
Medlemsmötet måste väl vara avslutat nu?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
DIF Fotboll
Som jag förstår det läggs projektet ner på obestämd tid tills dess att föreningens ekonomi tillåter nya tag.
Ingen cold turkey här inte.
Vi har gått från:
"aldrig hyresgäster" via
"vi kan behöva köra j-hov/solna ett tag eventuellt" till
"j-hov under tiden" för att slutligen köra
"_under tiden_ haha, gick ni på den lätta?"
Skaparna bakom HIF-DIF-kampanjen skrattar nog hela vägen till 740:n..
Ingen cold turkey här inte.
Vi har gått från:
"aldrig hyresgäster" via
"vi kan behöva köra j-hov/solna ett tag eventuellt" till
"j-hov under tiden" för att slutligen köra
"_under tiden_ haha, gick ni på den lätta?"
Skaparna bakom HIF-DIF-kampanjen skrattar nog hela vägen till 740:n..
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Ja har hört från en bekant som var på mötet att planerna är nedlagda på obestämd tid för en egen arena. Så vi kommer med andra ord vara fast på Stockholmsarenan i mer än ett sekel.
Avskaffa tre mot tre.
-
Det fattade man ju redan från början. Man skulle vart från landet! Helvete...
Vi kan glömma en arena vid öip eller liknande i framtiden, det mest troliga är väl då en arena vid loudden som det fanns tankar om förut men det lär i så fall dröja lång tid.
Men det skulle kunna bli bra då dem ska bygga upp spårvägen dit och massor av annat, tråkgit att det inte blir nu men tja det blev väl mer självklart med tiden.
Men det skulle kunna bli bra då dem ska bygga upp spårvägen dit och massor av annat, tråkgit att det inte blir nu men tja det blev väl mer självklart med tiden.
Göteborgs kommun är ju villig att hjälpa enskilda klubbar, en annan sak i sthlm minst sagt
Sent from my Desire HD using Tapatalk
Sent from my Desire HD using Tapatalk
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Inget oväntat beslut. Tycker tyvärr det har varit en jävla massa snack och ytterst lite verkstad i DIF-fotboll senaste 10 åren.
"Vi ska bygga en egen arena i centrala Stockholm"
"Vi ska bli Nordens bästa lag"
"Vi ska vara topp 10 år ett, topp 6 år två och topp 3 år tre"
"Vi ska köpa in billiga unga löften och sälja dyrt"
blablabla....
Visst ska man ha höga målsättningar, men när inga slår in börjar man tröttna. Dags att visa lite resultat snart. Måste vara rätt komiskt för andra klubbar att höra vår ledning sitta och dagdrömma helt öppet.
Luftslottet som sprängdes?
"Vi ska bygga en egen arena i centrala Stockholm"
"Vi ska bli Nordens bästa lag"
"Vi ska vara topp 10 år ett, topp 6 år två och topp 3 år tre"
"Vi ska köpa in billiga unga löften och sälja dyrt"
blablabla....
Visst ska man ha höga målsättningar, men när inga slår in börjar man tröttna. Dags att visa lite resultat snart. Måste vara rätt komiskt för andra klubbar att höra vår ledning sitta och dagdrömma helt öppet.
Luftslottet som sprängdes?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Lee Harvey Oswald
Eeh, jaha? Men du är ju det...Metal Machine skrev:Det fattade man ju redan från början.
Man skulle vart från landet! Helvete...

Annars blir det perfekt med gångavstånd till Alla-får-va-med-Svenskan
Då kanske man kommer gå på 2 matcher om året iaf
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
Vilka har köpt säsongsplåt till sista året på Stadion? Förnyade min plats nyss. Rekord många säsongskort är redan sålda, undrar om vi kan greja över 7000?
Glöm inte att förnya din plats innan 31.a december.
Glöm inte att förnya din plats innan 31.a december.
-
Det finns inga villor i stan, vettu. Född på söder däremot. Vet inte om det är så mycket att stoltsera med, men det är ett faktum som är rätt svårt att komma ifrån.Lee Harvey Oswald skrev:Eeh, jaha? Men du är ju det...Metal Machine skrev:Det fattade man ju redan från början.
Man skulle vart från landet! Helvete...![]()
Annars blir det perfekt med gångavstånd till Alla-får-va-med-Svenskan
Då kanske man kommer gå på 2 matcher om året iaf
- DIF_Soldier
Jag gillar söder. Det är mysigt. Lätt min favoritdel av Stockholm.
Säg den glädje som varar
-
Usch, nej. Bara rödingar, bajare och gnagare. Kan det bli värre? Och en annan jobbar ju där *ryser*DIF_Soldier skrev:Jag gillar söder. Det är mysigt. Lätt min favoritdel av Stockholm.
- SirDIFalot
Finns det någon här som sitter och velar mellan att köpa säsongsplåt i klacken sista året på Stadion eller att inte göra det? I så fall. KÖP!! Kommer bli en galen säsong läktarmässigt.
Klackförsäljningen har TIODUBBLATS mot vad den låg ifjol vid det här laget. Köp köp köp!
Är du över 20 år och inte medlem i DIF kostar det 2000 kr.
Är du över 20 år och medlem i DIF kostar det 1300 kr.
(Ta inte översta förslaget, det är billigare att bli medlem och köpa det rabatterade priset)
Är du född 92 eller yngre kostar det också bara 1300 kr, om du inte är medlem i DIF också. Då kostar det löjligt låga 1000 kr!!!
Kom igen nu alla och slå till och hetsa polarna. Vi går mot en galen säsong läktarmässigt!
http://dif.se/biljetter/
Har du någon 15-16-åring i släkten som du vill göra till Djurgårdare för livet? Så fan köp ett säsongskort i julklapp, grym investering.
Klackförsäljningen har TIODUBBLATS mot vad den låg ifjol vid det här laget. Köp köp köp!
Är du över 20 år och inte medlem i DIF kostar det 2000 kr.
Är du över 20 år och medlem i DIF kostar det 1300 kr.
(Ta inte översta förslaget, det är billigare att bli medlem och köpa det rabatterade priset)
Är du född 92 eller yngre kostar det också bara 1300 kr, om du inte är medlem i DIF också. Då kostar det löjligt låga 1000 kr!!!
Kom igen nu alla och slå till och hetsa polarna. Vi går mot en galen säsong läktarmässigt!
http://dif.se/biljetter/
Har du någon 15-16-åring i släkten som du vill göra till Djurgårdare för livet? Så fan köp ett säsongskort i julklapp, grym investering.
Expert.
-
Även om fotboll inte riktigt är min grej kan jag inte undvika att bli frestad. Stadion kommer ju aldrig igen. Måste lösa ett par saker innan jag vet om jag kommer att ha råd. Några matcher kommer man nog att gå på oavsett.