Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Troligtvis lär det inte hända ett skit.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Knut Henrik minns jag när han spelade härnere i Nyköping. Väldigt duktig i Allsvenskan så helt omöjligt är det ju inte, med tanke på kriterierna vi haft i värvningarna hittilsMetal Machine skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8389-daniel- skrev:Jag har hört att Lasse Lassen finns tillgänglig annars, där snackar vi spets rakt igenom. Släng dig i väggen, brorsan.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4226
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=35992
Ny förstakedja?

100% DJURGÅRDSJ***L
-
Ja, skulle vi bara få hit en av dem skulle vi ha mer spets än någon annan ES-klubb. 

- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Åfyfan vilka kalla namn som kommer fram i den här tråden. Det här kommer inte att gå bra. Skjut mig.
- Jim Morrison
Håller med. Helt iskallt kring Djurgården nu. Väldigt trist.SkönaDjurgårn skrev:Åfyfan vilka kalla namn som kommer fram i den här tråden. Det här kommer inte att gå bra. Skjut mig.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Ser hellre Björn Svensson i DIF än Almtork
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
- antti-pekka
- Medlem: Ja, ständig medlem
Tomas Alm kan kanske kliva in? Rundade av sin karriär för några år sedan men han är säkert i toppform efter några ispass på Hovet. Billig lösning som Hardy har nyttjat tidigare...Jockmaniac skrev:Räcker nog fan till att spetsa till vårt nuvarande lagMäklaren skrev:Haha, är det ett skämt? Division 3?
http://eliteprospects.com/player.php?player=1283
-
Trist att sportchefen inte har högre ambitioner än att låna in Lennhammer som utfyllnad. Vi skulle behöva en bra defensiv back som inte gör misstag. Bom-Bom och amerikanen kastar bort alldeles för mkt puckar. Tycker DIF borde kunna ha högre ambitioner om vi ska låna/hyra in en back när junisarna är i VM och Printz skadad.
Borde kunna gå att hyra någon hygglig Finne från SM-liga eller liknande i tre veckor. Mkt hellre det att låna in Lennhammer som inte ens imponerar i allsvenskan.
Lånar vi en en finne kanske han kan vara något för nästa säsong? Lite try-out så att säga.
vad hände med Anders Eriksson förresten? Han gjorde väl hyfsat ifrån sig när han hyrdes in av Timrå när de hade liknande beskymmer? Vi behöver någon med rutin. Inte Lennhammer.
Delar också folks åsikt här inne om att vi behöver en bättre andrekeeper än Sandberg som uppbackning ifall Wesslau går sönder. Borde finnas någon på marknaden.
Borde kunna gå att hyra någon hygglig Finne från SM-liga eller liknande i tre veckor. Mkt hellre det att låna in Lennhammer som inte ens imponerar i allsvenskan.
Lånar vi en en finne kanske han kan vara något för nästa säsong? Lite try-out så att säga.
vad hände med Anders Eriksson förresten? Han gjorde väl hyfsat ifrån sig när han hyrdes in av Timrå när de hade liknande beskymmer? Vi behöver någon med rutin. Inte Lennhammer.
Delar också folks åsikt här inne om att vi behöver en bättre andrekeeper än Sandberg som uppbackning ifall Wesslau går sönder. Borde finnas någon på marknaden.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Anders Eriksson var inte tillräckligt bra för att få vara kvar i Modo. Han var fan riktigt dålig.
För övrigt, säga vad man vill om Järlan... Men hade det funnits kapital tror jag att man hade värvat redan.
För övrigt, säga vad man vill om Järlan... Men hade det funnits kapital tror jag att man hade värvat redan.
Expert.
Ta in André Hult på tryout, han verkar ha fått kicken Lev Poprad, eller ja, han spelade ju inte en enda match för Lev i KHL, utan har tillbringat sin tid i den Slovakiska ligan.
Men letandet efter ny spelare är väl inte slut redan? Järlan sa ju att det skulle värvas in ny eller?
-
Drömmen hade förstås varit att få hem Staffan Kronwall. DIF borde isf skriva ett längre kontrakt med honom över typ 3-4 år. Men han går säkert tyvärr för bra borta i Ryssland.
Janne J har sagt mycket som inte häntStocky skrev:Men letandet efter ny spelare är väl inte slut redan? Järlan sa ju att det skulle värvas in ny eller?
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
JJ har faktiskt inte sagt att några spelare ska in. Och har inte vad jag vet lovat saker som han inte utlovat helller? Man kan kritisera honom för mycket så det känns väl rätt onödigt att hitta på saker som inte hänt.Bjurre skrev:Janne J har sagt mycket som inte häntStocky skrev:Men letandet efter ny spelare är väl inte slut redan? Järlan sa ju att det skulle värvas in ny eller?
Expert.
Vi ska vara ett topp 4 lag är vi det tycker du?SirDIFalot skrev:JJ har faktiskt inte sagt att några spelare ska in. Och har inte vad jag vet lovat saker som han inte utlovat helller? Man kan kritisera honom för mycket så det känns väl rätt onödigt att hitta på saker som inte hänt.Bjurre skrev:Janne J har sagt mycket som inte häntStocky skrev:Men letandet efter ny spelare är väl inte slut redan? Järlan sa ju att det skulle värvas in ny eller?