Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
"Vi har redan 14 forwards" säger Järlefelt. Men för i helvete karljävel ser du inte hur jävla usla hälften av dom är???
Och mitt som jag skriver detta så dunkar Nicke Danielsson in sitt 13:e mål. Just det... Samma kille som du inte skrev nytt kontakt med.
Och mitt som jag skriver detta så dunkar Nicke Danielsson in sitt 13:e mål. Just det... Samma kille som du inte skrev nytt kontakt med.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
De var dock sjukt få som för stunden tyckte att det var fel att släppa Nicklas Danielsson. Och han menar väl att vi sitter på 14 st löneposter. Så länge vi gör det så...Fricke skrev:"Vi har redan 14 forwards" säger Järlefelt. Men för i helvete karljävel ser du inte hur jävla usla hälften av dom är???
Expert.
- SirDIFalot
Han har inte direkt nå Zuccarello stats från Norge. Att ligga 11 i poängligan i norska ligan klassar inte jag som stortalang, om man inte är typ 18 bast. Nu är ju killen lika gammal som Cehlin.
Expert.
Känns som det var tvärtom, fattar inte varför vi gjorde oss av med Danielsson. Även om han skulle haft samma poängskörd som tidigare hos oss så var han en spelare man skulle haft kvar.
Gillade honom då han kan åka skridskor kan vara smågrinig och har spelsinne. Men jag är inte Järlan och tur är väl det.
Gillade honom då han kan åka skridskor kan vara smågrinig och har spelsinne. Men jag är inte Järlan och tur är väl det.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Visste inte vilken lönepost Danielsson hade men när jag fick veta att en grabb som Kempe skulle ersätta Nicky så såg jag det som ett rejält nedköp redan innan han blev klar för Modo. Gillade alltid Danielssons inställning, och hade till skillnad från Mario en potential i målkyttet. Kempe jobbar och sliter men det räcker inte i mitt tycke!
Trodde inte vi skulle få ångra försäljningen riktigt så mycket som vi nu fått göra men som sagt ett ordentligt nedköp....
Trodde inte vi skulle få ångra försäljningen riktigt så mycket som vi nu fått göra men som sagt ett ordentligt nedköp....
100% DJURGÅRDSJ***L
Zuccarello gjorde 64 poäng på 33 matcher under sista sista säsong i Norge. Vid det laget var Zuccarello 20 år gammal.SirDIFalot skrev:Han har inte direkt nå Zuccarello stats från Norge. Att ligga 11 i poängligan i norska ligan klassar inte jag som stortalang, om man inte är typ 18 bast. Nu är ju killen lika gammal som Cehlin.
Mats Rosseli har gjort 32 poäng på 25 matcher, 20 år gammal han med.
Så Zuccarello hade ju ett bättre snitt, men Roselli bör ändå av det man har hört ses som en stor talang. En intressant lirare är det definitivt, men att han blir lika bra som Zuccarello får ju dock ses som högst osannolikt, och jag tror inte att varken Frölunda eller Djurgården tror sig värva någon som ska bli lika bra som Zuccarello.
- SkönaDjurgårn
Jag kände nog varken bu eller bä angående NickyD´s flytt från DIF. Han har dock haft en fantastisk utveckling i Modo men vem kunde förutspå det? Just i det här fallet tycker jag inte att man kan klandra Järlan & co alltför mycket. Det kan man däremot i tusen andra fall.
- Ja-ke den andre
Kommer ihåg att det var en banderoll under finalspelet där det stod något i stil med "Förläng med #44".
- SkönaDjurgårn
Vaaaa....och Järlan lyssnade inte?!Ja-ke den andre skrev:Kommer ihåg att det var en banderoll under finalspelet där det stod något i stil med "Förläng med #44".

- SirDIFalot
Jag tror ingen i Modo trodde att Zuccarello var så pass bra som han var. Eller skulle bli. Utvecklingen kom senare. Att han gjorde över 60 poäng i Norge var verkligen inte lika med att han skulle göra ens hälften så mycket här. Hade folk vetat hur bra han skulle bli hade givetvis flera varit efter Zuccarello. Men norska ligan är ju verkligen piss och värva ett stjärnskott därifrån räknas ju som ett gamble. Zuccarello var inget säkert kort. Roselli ännu osäkrare. Men visst, kommer han upp i hälften av Zuccarellos nivå så har vi väl en bra spelare.Salas skrev:Zuccarello gjorde 64 poäng på 33 matcher under sista sista säsong i Norge. Vid det laget var Zuccarello 20 år gammal.SirDIFalot skrev:Han har inte direkt nå Zuccarello stats från Norge. Att ligga 11 i poängligan i norska ligan klassar inte jag som stortalang, om man inte är typ 18 bast. Nu är ju killen lika gammal som Cehlin.
Så Zuccarello hade ju ett bättre snitt, men Roselli bör ändå av det man har hört ses som en stor talang. En intressant lirare är det definitivt, men att han blir lika bra som Zuccarello får ju dock ses som högst osannolikt, och jag tror inte att varken Frölunda eller Djurgården tror sig värva någon som ska bli lika bra som Zuccarello.
Expert.
-
Kan han åka skridskor på en femårings nivå, samt en intelligens motsvarande en kåt 13årings, så är han ett tillskott till vårt lag....SirDIFalot skrev:Jag tror ingen i Modo trodde att Zuccarello var så pass bra som han var. Eller skulle bli. Utvecklingen kom senare. Att han gjorde över 60 poäng i Norge var verkligen inte lika med att han skulle göra ens hälften så mycket här. Hade folk vetat hur bra han skulle bli hade givetvis flera varit efter Zuccarello. Men norska ligan är ju verkligen piss och värva ett stjärnskott därifrån räknas ju som ett gamble. Zuccarello var inget säkert kort. Roselli ännu osäkrare. Men visst, kommer han upp i hälften av Zuccarellos nivå så har vi väl en bra spelare.Salas skrev:Zuccarello gjorde 64 poäng på 33 matcher under sista sista säsong i Norge. Vid det laget var Zuccarello 20 år gammal.SirDIFalot skrev:Han har inte direkt nå Zuccarello stats från Norge. Att ligga 11 i poängligan i norska ligan klassar inte jag som stortalang, om man inte är typ 18 bast. Nu är ju killen lika gammal som Cehlin.
100% DJURGÅRDSJ***L
- DIF_Soldier
Vill man ha någon så bra som Zuccarello? Missförstå mig inte, men en spelare som blir för bra kommer man ju ändå inte se röken av. Man vill ju gärna hitta de där borderline-spelarna som håller hög elitserieklass men som inte riktigt har vad som krävs för NHL. Danielsson var ett sånt exempel...Salas skrev:Zuccarello gjorde 64 poäng på 33 matcher under sista sista säsong i Norge. Vid det laget var Zuccarello 20 år gammal.SirDIFalot skrev:Han har inte direkt nå Zuccarello stats från Norge. Att ligga 11 i poängligan i norska ligan klassar inte jag som stortalang, om man inte är typ 18 bast. Nu är ju killen lika gammal som Cehlin.
Säg den glädje som varar
Bara jag som redan börjar drömma?
Satan vilket lag det skulle kunna bli, http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4064372.ab
Satan vilket lag det skulle kunna bli, http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4064372.ab
Drömmer fortfarande mardrömmar om senast detta hände 2004/2005. Jag är fullständigt ointresserad av att få in en handfull NHL-spelare i laget. Det är inte värt något för mig, personligen. Kanske för att jag vet hur det kändes efteråt.zolone skrev:Bara jag som redan börjar drömma?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Så du tycker inte att Jacob Josefson, Douglas Mouray, Gabriel Landeskog, Niklas Kronwall, Andreas Engqvist och Marcus Krüger låter bra? Tycker det låter för bra för att vara sant för det nuvarande laget, får vi dessa herrar (vilket nog inte kommer ske i första laget) så ska vi, framförallt Djurgårdens IF som lag, vara oerhört jävla stolta och tacksamma.Magnutz skrev:Drömmer fortfarande mardrömmar om senast detta hände 2004/2005. Jag är fullständigt ointresserad av att få in en handfull NHL-spelare i laget. Det är inte värt något för mig, personligen. Kanske för att jag vet hur det kändes efteråt.zolone skrev:Bara jag som redan börjar drömma?