Instämmer något fruktansvärt.-daniel- skrev:Det är väl ändå ganska uppenbart att det behövs en klackledare på plats för att klacken skall vara riktigt bra? Jag förstår faktiskt inte varför ingen tar på sig det uppdraget, varför inte JK själva försöker pusha för det i egna leden. Ofattbart i mitt tycke.
Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Ja det är astråkigt, synd bara att det är så svårt på Hovet. Står man längst ner så hörs man ju inte många rader upp, samt du ser betydligt mindre av matchen där än vad du skulle göra på Stadion exempelvis. Kan tycka att JK kan pusha för det, men om man verkligen vill ha igenom det är det ju bara kliva upp själv faktiskt..-daniel- skrev:Det är väl ändå ganska uppenbart att det behövs en klackledare på plats för att klacken skall vara riktigt bra? Jag förstår faktiskt inte varför ingen tar på sig det uppdraget, varför inte JK själva försöker pusha för det i egna leden. Ofattbart i mitt tycke.
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Äh, det där tycker jag bara är löjligt. Vi har en fantastisk supporterförening som verkligen kan om man vill, det borde ju vara av allra största vikt och ligga i deras egna intresse (annars undrar jag starkt varför man överhuvudtaget existerar) att skapa så bra stämning som möjligt. Således borde det vara prio ett på möten osv att få fram en grupp av människor som kan elda på resten.SirDIFalot skrev:Ja det är astråkigt, synd bara att det är så svårt på Hovet. Står man längst ner så hörs man ju inte många rader upp, samt du ser betydligt mindre av matchen där än vad du skulle göra på Stadion exempelvis. Kan tycka att JK kan pusha för det, men om man verkligen vill ha igenom det är det ju bara kliva upp själv faktiskt..-daniel- skrev:Det är väl ändå ganska uppenbart att det behövs en klackledare på plats för att klacken skall vara riktigt bra? Jag förstår faktiskt inte varför ingen tar på sig det uppdraget, varför inte JK själva försöker pusha för det i egna leden. Ofattbart i mitt tycke.
Att man inte hörs tycker jag inte riktigt stämmer heller, i praktiken varje gång någon ställt sig på räcket och skrikit uppåt så blir det ju betydligt bättre. Klart som fan det hörs.
- SirDIFalot
Ja, det är förstås ett misslyckande. Inget jag tror man är nära att lösa heller. Jag tror de resonerar som mig att de som vill ha en klackledare kan lika gärna ta tag i det själva. De som finns i JK nu är mer kompetenta att jobba med annat.-daniel- skrev:Äh, det där tycker jag bara är löjligt. Vi har en fantastisk supporterförening som verkligen kan om man vill, det borde ju vara av allra största vikt och ligga i deras egna intresse (annars undrar jag starkt varför man överhuvudtaget existerar) att skapa så bra stämning som möjligt. Således borde det vara prio ett på möten osv att få fram en grupp av människor som kan elda på resten.SirDIFalot skrev:Ja det är astråkigt, synd bara att det är så svårt på Hovet. Står man längst ner så hörs man ju inte många rader upp, samt du ser betydligt mindre av matchen där än vad du skulle göra på Stadion exempelvis. Kan tycka att JK kan pusha för det, men om man verkligen vill ha igenom det är det ju bara kliva upp själv faktiskt..-daniel- skrev:Det är väl ändå ganska uppenbart att det behövs en klackledare på plats för att klacken skall vara riktigt bra? Jag förstår faktiskt inte varför ingen tar på sig det uppdraget, varför inte JK själva försöker pusha för det i egna leden. Ofattbart i mitt tycke.
Att man inte hörs tycker jag inte riktigt stämmer heller, i praktiken varje gång någon ställt sig på räcket och skrikit uppåt så blir det ju betydligt bättre. Klart som fan det hörs.
Expert.
- -daniel-
Förstår inte hur man kan engagera sig så fall i en supporterförening men ändå missa det enda som verkligen är viktigt. Ofattbart.SirDIFalot skrev:Ja, det är förstås ett misslyckande. Inget jag tror man är nära att lösa heller. Jag tror de resonerar som mig att de som vill ha en klackledare kan lika gärna ta tag i det själva. De som finns i JK nu är mer kompetenta att jobba med annat.-daniel- skrev:Äh, det där tycker jag bara är löjligt. Vi har en fantastisk supporterförening som verkligen kan om man vill, det borde ju vara av allra största vikt och ligga i deras egna intresse (annars undrar jag starkt varför man överhuvudtaget existerar) att skapa så bra stämning som möjligt. Således borde det vara prio ett på möten osv att få fram en grupp av människor som kan elda på resten.SirDIFalot skrev:Ja det är astråkigt, synd bara att det är så svårt på Hovet. Står man längst ner så hörs man ju inte många rader upp, samt du ser betydligt mindre av matchen där än vad du skulle göra på Stadion exempelvis. Kan tycka att JK kan pusha för det, men om man verkligen vill ha igenom det är det ju bara kliva upp själv faktiskt..-daniel- skrev:Det är väl ändå ganska uppenbart att det behövs en klackledare på plats för att klacken skall vara riktigt bra? Jag förstår faktiskt inte varför ingen tar på sig det uppdraget, varför inte JK själva försöker pusha för det i egna leden. Ofattbart i mitt tycke.
- SirDIFalot
Tror helt enkelt inte de har någon som är lämpad att ta tag i det där. Vi står just nu emellan generationer när det kommer till klackledare, någon dyker väl upp snart..-daniel- skrev:Förstår inte hur man kan engagera sig så fall i en supporterförening men ändå missa det enda som verkligen är viktigt. Ofattbart.SirDIFalot skrev:Ja, det är förstås ett misslyckande. Inget jag tror man är nära att lösa heller. Jag tror de resonerar som mig att de som vill ha en klackledare kan lika gärna ta tag i det själva. De som finns i JK nu är mer kompetenta att jobba med annat.-daniel- skrev:Äh, det där tycker jag bara är löjligt. Vi har en fantastisk supporterförening som verkligen kan om man vill, det borde ju vara av allra största vikt och ligga i deras egna intresse (annars undrar jag starkt varför man överhuvudtaget existerar) att skapa så bra stämning som möjligt. Således borde det vara prio ett på möten osv att få fram en grupp av människor som kan elda på resten.SirDIFalot skrev:Ja det är astråkigt, synd bara att det är så svårt på Hovet. Står man längst ner så hörs man ju inte många rader upp, samt du ser betydligt mindre av matchen där än vad du skulle göra på Stadion exempelvis. Kan tycka att JK kan pusha för det, men om man verkligen vill ha igenom det är det ju bara kliva upp själv faktiskt..-daniel- skrev:Det är väl ändå ganska uppenbart att det behövs en klackledare på plats för att klacken skall vara riktigt bra? Jag förstår faktiskt inte varför ingen tar på sig det uppdraget, varför inte JK själva försöker pusha för det i egna leden. Ofattbart i mitt tycke.
Expert.
- -daniel-
Det må vara möjligt, men man borde väl verkligen åtminstone försöka? Jag får intrycket av att de inte bryr sig.SirDIFalot skrev: Tror helt enkelt inte de har någon som är lämpad att ta tag i det där. Vi står just nu emellan generationer när det kommer till klackledare, någon dyker väl upp snart..
Aja, just nu känns det kanske inte som den mest viktiga frågan när vårt uteliggar-lag blivit våldtagna i alla hål.
Borde vara spöstraff på att dra igång "Sittplats ställ er upp" utan att ha någon plan på vad som ska sjungas efter.
Klackledarfrågan är viktig ja, men att kasta in en klackledare i nuläget vore konstgjord andning och vi skulle bli ännu sämre när den klackledaren inte är på plats. Det bästa jag vet är när det är 30 man på räcket (vissa bortamatcher i fotbollen ifjol typ), alltså att alla är så jävla taggade. Alldeles för mycket jävla fågelholkar som står och väntar på att någon annan ska sjunga åt dem i vår hockeyklack.
Vi i JK jobbar stenhårt med stämningsfrågan liksom med mycket annat, det var bland annat därför vi kallade till supportermötet nyligen där 70 pers dök upp. Överlag handlar det om att grupper och individer måste ta ett större ansvar för sitt närområde i klacken och se till så att folk sjunger. Vi har haft fantastiskt mycket bättre stämning i hockeyn tidigare än vad vi har i år även fast vi inte haft någon klackledare.
Sen kan jag bekräfta att ingen i styrelsen väl är någon klackledare, jag försöker ibland men ingen uppgift jag tar mig an själv. Fråga till er som är så kritiska - lyssnar ni då när Pang eller Ludde till exempel varit klackledare?
Sen låter det ungefär som att vi skulle kunna "tillsätta" en klackledare imorgon om vi ville. Så funkar det inte och så har det aldrig funkat. Hade vi haft folk som velat ta det "jobbet" hade de redan gjort det.
Vi i JK jobbar stenhårt med stämningsfrågan liksom med mycket annat, det var bland annat därför vi kallade till supportermötet nyligen där 70 pers dök upp. Överlag handlar det om att grupper och individer måste ta ett större ansvar för sitt närområde i klacken och se till så att folk sjunger. Vi har haft fantastiskt mycket bättre stämning i hockeyn tidigare än vad vi har i år även fast vi inte haft någon klackledare.
Sen kan jag bekräfta att ingen i styrelsen väl är någon klackledare, jag försöker ibland men ingen uppgift jag tar mig an själv. Fråga till er som är så kritiska - lyssnar ni då när Pang eller Ludde till exempel varit klackledare?
Sen låter det ungefär som att vi skulle kunna "tillsätta" en klackledare imorgon om vi ville. Så funkar det inte och så har det aldrig funkat. Hade vi haft folk som velat ta det "jobbet" hade de redan gjort det.
-
Det där låter ju skit. Hur f-n man kan jobba på det sättet är för mig fullständigt oförståeligt. Höjden av ignorans.SirDIFalot skrev:En anledning till att det nu är mer fokus på fotbollen än hockeyn är ju för att DIF fotboll kallade till ett möte för alla supportrarna för att diskutera hur vi ska locka folket till fotbollen på nytt, hur vi ska få 10 000 pers igen. De har verkligen brytt sig om JK's åsikt och bildat ett intimt samarbete.
Hockeyn har vad jag hört mer eller mindre slutat brytt sig om JK's åsikter kring arrangemang och sånt nu när de väl fått tillbaka publiken. De verkar inte förstå att man måste aktivt jobba för att behålla den. Ett exempel är ju DJ snubben på Hovet som är övertygad om att klacken vill höra massa technodunk.
Kan vara en anledning till att energin och drivkraften för hockeyn inte kommit fram på samma sätt i år, man får ju en helt annan drivkraft om man verkligen känner att någon lyssnar på en och man får gehör. JK's fotografer fick ju tydligen tjata sig till att få fotografera på Hovet ifjol (som att det skadar någon om de skulle ha 1, 2, eller 5 pers nedanför klacken som fotar). Till slut fick det EN plats. (På bortaderbyna mot Gnaget fick JK två platsar - av gnaget) Anledningen som ansvarige på hockeyn gav var tydligen att de måste satsa på att ha fotografer som de tjänar något på att ha på plats, dvs inte JK enligt DIF.
Aja för att summera, DIF fotboll har börjat föra en aktiv dialog med fotbollen om hur man ska jobba tillsammans. DIF hockey har slutat bry sig allt mer nu när publiken är tillbaka. Det lär fan inte bli bättre när Ednertz lämnar.
Det kommer alltid vara såhär, DIF lyssnar, får tillbaka publiken, slutar bry sig, inser att man måste börja lyssna igen när publiken är borta, och det gäller både fotbollen och hockeyn. Just nu gör fotbollen det bäst. För två år sedan var det tvärtom. Och det kommer vara så i all tid och evighet.
Jag har lyssnat varje gång Pang, Ludde eller Fonz står på räcket. Det skulle bli otroligt mycket bättre stämning om dom pallrade ner sig dit åtminstånde en match i månaden.
Losing all hope was freedom.
Vårt stora problem är att vi är för beroende av klackledare.
Jag tycker faktiskt att vi gjort det ganska bra i hockeyn att skapa oss en mer självständig klack som inte är så sjukligt beroende av en stark kraft. Det vinner vi på i längden. Det är ju nämligen så att är folk vana vid klackledare blir stämning ännu sämre när de inte är där. När det nu kommer upp folk ibland borgar det ju faktiskt för att alla bli än mer taggade än om vi skulle ha det varje match.
Klackledare är långtifrån det viktigaste. Det viktigaste är att få tillbaks glädjen och humorn på våra läktare. Inge mer Tjockis - fetto eller där kan du sitta din jävla f*tta. Mer äkta spontanitet helt enkelt. Det är inte så jävla viktigt att ha tryck varenda match på Hmm hmms järnkaminer och Kämpa Djurgår'n.
Jag upplever det också som att EXTREMT många som står i Hovets kurva har dålig koll på vår läktarkultur. Där behöver vi bli betydligt bättre på att få alla att förstå kärnvärdena i vår kultur. Det är vi mycket bättre på i fotbollen just nu enligt mig.
Jag tycker faktiskt att vi gjort det ganska bra i hockeyn att skapa oss en mer självständig klack som inte är så sjukligt beroende av en stark kraft. Det vinner vi på i längden. Det är ju nämligen så att är folk vana vid klackledare blir stämning ännu sämre när de inte är där. När det nu kommer upp folk ibland borgar det ju faktiskt för att alla bli än mer taggade än om vi skulle ha det varje match.
Klackledare är långtifrån det viktigaste. Det viktigaste är att få tillbaks glädjen och humorn på våra läktare. Inge mer Tjockis - fetto eller där kan du sitta din jävla f*tta. Mer äkta spontanitet helt enkelt. Det är inte så jävla viktigt att ha tryck varenda match på Hmm hmms järnkaminer och Kämpa Djurgår'n.
Jag upplever det också som att EXTREMT många som står i Hovets kurva har dålig koll på vår läktarkultur. Där behöver vi bli betydligt bättre på att få alla att förstå kärnvärdena i vår kultur. Det är vi mycket bättre på i fotbollen just nu enligt mig.
Måste dock berömma publiken, 1800 st klackbiljetter sålda vs gnagets 300. Dock brukar ju klackarna vara ungefär lika stora på matcherna, men ändå.
Hahaha, JK haussar upp bortapremiären på en lerig åker i 2 minusgrader mot Elfsborg den 31 Mars, som är först om några månader. Inte en enda artikel eller hets om hockeyderbyt den 22a, som är några dagar bort.
Snälla säg mig, har JK någonsin haussat upp en bortapremiär i ishockey mer än ett fotbollsderby? Humor..
Aja, tänker inte älta det här något mer. Det är ju klart och tydligt att klyftan mellan JK och difhockey verkar växa för varje dag som går. tråkigt!
Snälla säg mig, har JK någonsin haussat upp en bortapremiär i ishockey mer än ett fotbollsderby? Humor..
Aja, tänker inte älta det här något mer. Det är ju klart och tydligt att klyftan mellan JK och difhockey verkar växa för varje dag som går. tråkigt!