Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Byström
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Byström »

Simon08 skrev:
Byström skrev:Stod bredvid ett par tomtar som jag tror kallar sig "DIFanatics" eller liknande i onsdags varav en av dessa hade en sån OTROLIGT dålig tajming i ramsorna och satte gång på gång igång "Den som inte hoppar" och "Hardy Nilssons/Johanssons Järnkaminer" hörde jag honom skriva tre fyra gånger innan den fick fäste. Vid helt otroligt dåliga tillfällen. Visst, att sätta igång en ramsa ibland när det är tystnad kan vara bra, men att hela tiden ösa på med nya ramsor från en och samma gubbe med den otroligt dåliga tajmingen är bara fel.

Att jag inte tog mod till mig och sade till honom ångrar jag såhär i efterhand men å andra sidan. En femtonårig grabb har kanske inte så mycket att sätta emot ifall man får mothugg.

Kan lägga till att FBR såg riktigt taggade ut i början av matchen innan dessa herrar från "Fanatics" började härja på läktaren.
Haha dom är ju störtsköna..!
Imo förstör de bara stämningen på läktaren.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Byström skrev:Imo förstör de bara stämningen på läktaren.
Alla som startar "Den som inte hoppar han är gnagarsvin" (i matcher där gnaget inte är vår motståndare) är omogna fjun helt i avsaknad av fantasi. Det är fan värt att betala för att dessa personer ska försvinna från A18, för att jag är så fruktansvärt jävla trött på den fullkomligt värdelösa ramsan och de riksmongon som envisas med att starta igång den 24/7. Detsamma gäller alla som envisas med att starta "sittplats ställ er upp" för att sedan stå som fågelholkar och vara överlyckliga när folk ställer sig upp.

Vår klack har sina ljusa sidor, men vissa lyckas verkligen alltid med bedriften att vara stämningsdödare med katastrofala val av ramsor. Sad, but true.
Användarvisningsbild
Leow

Inlägg av Leow »

Salas skrev:
Alla som startar "Den som inte hoppar han är gnagarsvin" (i matcher där gnaget inte är vår motståndare) är omogna fjun helt i avsaknad av fantasi. Det är fan värt att betala för att dessa personer ska försvinna från A18, för att jag är så fruktansvärt jävla trött på den fullkomligt värdelösa ramsan och de riksmongon som envisas med att starta igång den 24/7. Detsamma gäller alla som envisas med att starta "sittplats ställ er upp" för att sedan stå som fågelholkar och vara överlyckliga när folk ställer sig upp.

Vår klack har sina ljusa sidor, men vissa lyckas verkligen alltid med bedriften att vara stämningsdödare med katastrofala val av ramsor. Sad, but true.
Håller helt och hållet med dig Salas! bra skrivet
Mash

Inlägg av Mash »

Salas skrev:

Var det inte någon som föreslog medlemskap och klacktest innan man får köpa klackkortet?
Även fast det låter extremt korkat så tycker jag det verkar en bra idé. Dessa nötter som köpt klackkort för att det är billigt och man får se hockey kan dra, ni medför ingenting.

Kan även hålla med Mäklaren, tråkigt att JK verkar lägga allt fokus på kommande fotbollssäsong. Slutför första projektet innan ni börjar med det andra...
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Mäklaren skrev:Järnkaminerna verkar skita fullständigt i hockeyn den här säsongen. Allt fokus ligger på kommande fotbollssäsong. Som medlem i Järnkaminerna har jag svårt att acceptera att precis allt fokus ligger på fotbollen mitt under brinnande hockeysäsong.

Bedrövligt.

Tillbaka med den gamla styrelsen! De prioriterade rätt hela tiden. Hockey på vintern och fotboll på sommaren.
Skriv det på JK-Forum så det går fram till rätt personer.
DIF!
henka83

Inlägg av henka83 »

Mäklarns inlägg berör inte bara honom, den berör många fler än så. Många som valt att inte stötta JK för att de stöttar fotbollen mer än hockeyn. Satsar de lika mycket på båda produkterna tror jag vi har en djävulskt mycket fler medlemmar, jag en av dem.

Ger hellre extra cash direkt till DIF än en till till JK i dagsläget, sad but true ;)
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Är själv inte klackperson längre (för gammal) men förstår problemen. Jag tror dock att för vissa är det inte uppenbart vad man i helhet tycker att man ska bidra med om man ställer sig i klacken, att det inte framgår. Man kanske skulle kunna göra ett i samarbete med JK informationsavtal eller liknande vid bokning av säsongskort i klacken. Kanske inte med tanke på att klacken ska bli bäst, utan det faktum att det en dålig dag faktiskt kan bli hotfull stämning mot dessa som inte följer de oskrivna reglerna. För det är synd att "förpesta" en så magisk klack med personer som inte förstår saken och bara köper de billigaste biljetterna.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Håller med Mäklarn helt och hållet, det är ju bara att läsa järnkaminernas statusuppdateringar på FB och artiklarna på hemsidan. Något är jävligt ruttet, då dem hetsar mer inför kommande fotbollssäsong än inför pågående hockeysäsong. Det är derby snart och det hetsas inte upp ett skit, vad fan är fel?
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Raus skrev:Det är derby snart och det hetsas inte upp ett skit, vad fan är fel?
Felet är att det förmodligen enbart sitter inbitna fotbollssupportrar i JK. Personer som givetvis brinner för hockeyn, men som prioriterar Djurgården - Gefle inför 6000 på stadion om fem månader framför Djurgården - aik inför ett fullsatt globen om två veckor.

Det är fel att klandra dom för det, med tanke på att jag själv prioriterar hockeyn framför fotbollen sju dagar i veckan, varje vecka om året. Det man kan klaga på är att JK uppenbarligen inte verkar anstränga sig det minsta för att förbättra situationen, och det är jävligt tråkigt.
Dom ska ha cred för att dom försöker få folk att köpa säsongsplåt inför nästa fotbollssäsong, men om dom inte har ork och tid för att engagera sig i hockeysektionen så bör dom ändå ställa sin plats till förfogande för eventuella personer som skulle kunna tänka sig att göra det.

Det lär aldrig hända, eftersom det hade skadat JKs varumärke, men som sagt, det är synd att dom är passiva under hela vintern bortsett från de gånger då klacken är grym, då de minsann snabbt som bara den ska vara på plats och ta åt sig allt beröm.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

En anledning till att det nu är mer fokus på fotbollen än hockeyn är ju för att DIF fotboll kallade till ett möte för alla supportrarna för att diskutera hur vi ska locka folket till fotbollen på nytt, hur vi ska få 10 000 pers igen. De har verkligen brytt sig om JK's åsikt och bildat ett intimt samarbete.

Hockeyn har vad jag hört mer eller mindre slutat brytt sig om JK's åsikter kring arrangemang och sånt nu när de väl fått tillbaka publiken. De verkar inte förstå att man måste aktivt jobba för att behålla den. Ett exempel är ju DJ snubben på Hovet som är övertygad om att klacken vill höra massa technodunk.

Kan vara en anledning till att energin och drivkraften för hockeyn inte kommit fram på samma sätt i år, man får ju en helt annan drivkraft om man verkligen känner att någon lyssnar på en och man får gehör. JK's fotografer fick ju tydligen tjata sig till att få fotografera på Hovet ifjol (som att det skadar någon om de skulle ha 1, 2, eller 5 pers nedanför klacken som fotar). Till slut fick det EN plats. (På bortaderbyna mot Gnaget fick JK två platsar - av gnaget) Anledningen som ansvarige på hockeyn gav var tydligen att de måste satsa på att ha fotografer som de tjänar något på att ha på plats, dvs inte JK enligt DIF.

Aja för att summera, DIF fotboll har börjat föra en aktiv dialog med fotbollen om hur man ska jobba tillsammans. DIF hockey har slutat bry sig allt mer nu när publiken är tillbaka. Det lär fan inte bli bättre när Ednertz lämnar.

Det kommer alltid vara såhär, DIF lyssnar, får tillbaka publiken, slutar bry sig, inser att man måste börja lyssna igen när publiken är borta, och det gäller både fotbollen och hockeyn. Just nu gör fotbollen det bäst. För två år sedan var det tvärtom. Och det kommer vara så i all tid och evighet.
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Men Järnkaminerna ska väl för fan inte bara gå efter hur föreningen DIF Hockey bemöter dem? Då borde JK slutat att stötta fotbollen för fem år sedan. Det handlar om att få till så bra stöttning som möjligt för laget som är på isen, inget annat. Personligen tycker jag det är helt bedrövligt som det är nu. Vi hockeyintresserade DIF-supportar ska väl inte behöva lida för att dialogen mellan DIF Hockey och Järnkaminerna är dålig.

Uselt.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:Men Järnkaminerna ska väl för fan inte bara gå efter hur föreningen DIF Hockey bemöter dem? Då borde JK slutat att stötta fotbollen för fem år sedan. Det handlar om att få till så bra stöttning som möjligt för laget som är på isen, inget annat. Personligen tycker jag det är helt bedrövligt som det är nu. Vi hockeyintresserade DIF-supportar ska väl inte behöva lida för att dialogen mellan DIF Hockey och Järnkaminerna är dålig.

Uselt.
Vad tycker du JK ska göra annorlunda?

Är väl inte helt märkligt att de lägger sin ideella kraft på sin lediga tid till den sporten som man får gehör hos? Det är ju knappast så att JK ignorerar hockeyn på något sätt. Påstår du det är det ju bara löjligt.
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

SirDIFalot skrev:
Mäklaren skrev:Men Järnkaminerna ska väl för fan inte bara gå efter hur föreningen DIF Hockey bemöter dem? Då borde JK slutat att stötta fotbollen för fem år sedan. Det handlar om att få till så bra stöttning som möjligt för laget som är på isen, inget annat. Personligen tycker jag det är helt bedrövligt som det är nu. Vi hockeyintresserade DIF-supportar ska väl inte behöva lida för att dialogen mellan DIF Hockey och Järnkaminerna är dålig.

Uselt.

Är väl inte helt märkligt att de lägger sin ideella kraft på sin lediga tid till den sporten som man får gehör hos? Det är ju knappast så att JK ignorerar hockeyn på något sätt. Påstår du det är det ju bara löjligt.
Jag tycker att man ska fokusera mer på det som är aktuellt. Det lag som behöver stöd och på den usla stämningen som varit på Hovet. Vad kan man göra åt den?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:
SirDIFalot skrev:

Uselt.

Jag tycker att man ska fokusera mer på det som är aktuellt. Det lag som behöver stöd och på den usla stämningen som varit på Hovet. Vad kan man göra åt den?
På läktaren under matchtid jobbar inte JK annorlunda under någon av sporterna. Så varför drog du jämförelsen till fotbollen om det handlade om det?

En dålig klacktrend är tung att vända, men alla får ju se till sig själva, se till att göra sin del och se till att polarna gör sin del och de som står i närheten.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Det är väl ändå ganska uppenbart att det behövs en klackledare på plats för att klacken skall vara riktigt bra? Jag förstår faktiskt inte varför ingen tar på sig det uppdraget, varför inte JK själva försöker pusha för det i egna leden. Ofattbart i mitt tycke.
Skriv svar