Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Fan att en av våra topp 3 backar går sönder.

En enda positiv sak.
Nu kan inte Järlan stå emot längre med sin tjurskallighet. Det är en back som ska in.

Senaste säsongerna har han alltid plockat in en sjuhundrafemtioelfte forward trots att vår backsida varit klen senaste 10 åren.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Birden

Inlägg av Birden »

http://hockeysverige.se/article/1264601 ... uccnorsken

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=18116

Vore en bra lösning i mina ögon att hyra in honom under JVM eftersom då får Djurgården känna lite på honom och han på Djurgården. Om nu han själv villl och att hans klubb går med på det.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Otroligt surt, Printz har varit extremt bra i ar. Blir spannande att se hur Jarlan loser detta men man har ju inga bra vibbar direkt...
Användarvisningsbild
dutti
Säsongskort: Ja

Inlägg av dutti »

(Förlåt om det är offtopic, men den här tråden kändes vettigast att skriva i)

Lite kul att följa Linkan.. På de 8 senaste matcherna har han gjort 7 poäng. Senaste matchen, när de vann med 2-0 borta mot SAIK, stod han för 1 assist och 1 mål. Sen Bremberg kom till Timrå har laget vunnit 6 av 9 matcher (att jämföras med vinst i 5 av 20 matcher fram tills dess). I matcherna 1-20 tog de totalt 3st 3-poängare, i matcherna 20-29 har de tagit 4st.

Nu har jag visserligen bara kollat highlights från matcherna och har egentligen ingen aning om hur mycket Linkan har med uppsvinget att göra, men nåt tillför han ju uppenbarligen.. För övrigt gjorde han förra säsongen totalt 9 poäng i grundserien, och efter 9 matcher i TIK har han alltså redan 7. Slump? Tveksamt va.

Jag hoppas verkligen han fortsätter producera och visar alla nötter (läs Järlan och Hardy) vad de går miste om. Bremberg förtjänar så fruktansvärt mycket mer respekt än vad han fått den senaste tiden.
Du är med oss överallt, Stefan.
DIFDIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIFDIF »

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=13431

Bra defensiv försvarare i en bra ålder. Spelade många matcher och var ass kapten förra året, kan vara nått :)
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

DIFDIF skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=13431

Bra defensiv försvarare i en bra ålder. Spelade många matcher och var ass kapten förra året, kan vara nått :)

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9399 han passar bättre
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Hur dålig är egentligen Jason Strudwick som hamnade i SSK som ingen ES-klubb ville ha? Visst, skillnad på stor rink men extremt många NHL-matcher som defensiv back och spelade ju där senast ifjol.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Hur dålig är egentligen Jason Strudwick som hamnade i SSK som ingen ES-klubb ville ha? Visst, skillnad på stor rink men extremt många NHL-matcher som defensiv back och spelade ju där senast ifjol.
Ingen aning men han har ju inte haft så många matcher att vänja sig vid stor rink...dessutom är han ju under kontrakt med SSK för tillfället.

Något alldeles uppenbart måste ju ske under uppehållet här innan den 22:a. Skulle sitta fint med en riktigt defensivt tung backpjäs och en klassforward framåt, men det kommer naturligtvis inte att ske. Får nog nöja oss med en uppflyttad junior och hemplockad Lennhammer. :|

EDIT: Glömde nämna att jag tycker man spelar ett JÄVLIGT högt spel med vår målvaktssituation, vad händer om Wesslau skadar sig? Tim håller tyvärr knappt Allsvensk klass (maken till mini-keeper har jag då aldrig skådat).
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

dutti skrev:(Förlåt om det är offtopic, men den här tråden kändes vettigast att skriva i)

Lite kul att följa Linkan.. På de 8 senaste matcherna har han gjort 7 poäng. Senaste matchen, när de vann med 2-0 borta mot SAIK, stod han för 1 assist och 1 mål. Sen Bremberg kom till Timrå har laget vunnit 6 av 9 matcher (att jämföras med vinst i 5 av 20 matcher fram tills dess). I matcherna 1-20 tog de totalt 3st 3-poängare, i matcherna 20-29 har de tagit 4st.

Nu har jag visserligen bara kollat highlights från matcherna och har egentligen ingen aning om hur mycket Linkan har med uppsvinget att göra, men nåt tillför han ju uppenbarligen.. För övrigt gjorde han förra säsongen totalt 9 poäng i grundserien, och efter 9 matcher i TIK har han alltså redan 7. Slump? Tveksamt va.

Jag hoppas verkligen han fortsätter producera och visar alla nötter (läs Järlan och Hardy) vad de går miste om. Bremberg förtjänar så fruktansvärt mycket mer respekt än vad han fått den senaste tiden.

Håller med dig, kanske får man se honom nästa år om vi har tur. Dock så gjorde han 25 p förra säsongen och inte 9.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Ja folk tycker att Linkan var värdelös ifjol. Ändå gjorde han 25 poäng på runt 40 matcher trts oerhört dåligt med speltid. Krüger gjorde väl 32 eller något för oss vilket han vann interna poängligan på och blev hyllad som någon offensiv storstjärna. Bremberg är fortfarande en av seriens absolut vassaste forwards och att vi säger nej till honom är troligtvis det mest horribla och felaktiga beslut som en DIF-förening någonsin har tagit.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Se upp födingar här kommer Djurgårdens backuppsättning:

Holmqvist - Tjärnqvist
Klubertanz - Holm
Gustafsson - Boumedienne
Lennhammer

Lägg därtill en skada på våran bästa back för stunden, Josef så SM-Guld here we come

(Bara jag som hör Hardys röst upprepa: "Vi har nästan onödigt bra backar", gång på gång i mitt huvud)
100% DJURGÅRDSJ***L
Magnutz

Re: Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och la

Inlägg av Magnutz »

Jockmaniac skrev:Se upp födingar här kommer Djurgårdens backuppsättning:

Holmqvist - Tjärnqvist
Klubertanz - Holm
Gustafsson - Boumedienne
Lennhammer

Lägg därtill en skada på våran bästa back för stunden, Josef så SM-Guld here we come

(Bara jag som hör Hardys röst upprepa: "Vi har nästan onödigt bra backar", gång på gång i mitt huvud)
Ajaj ajaj ajaj. Aj.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Amadeus

Inlägg av Amadeus »

Mäklaren skrev:Ja folk tycker att Linkan var värdelös ifjol. Ändå gjorde han 25 poäng på runt 40 matcher trts oerhört dåligt med speltid. Krüger gjorde väl 32 eller något för oss vilket han vann interna poängligan på och blev hyllad som någon offensiv storstjärna. Bremberg är fortfarande en av seriens absolut vassaste forwards och att vi säger nej till honom är troligtvis det mest horribla och felaktiga beslut som en DIF-förening någonsin har tagit.
Jag vet inte, men det kanske var så också att Linkan själv inte ville hit.
Hans relation med ledningen avslutades inte så himla bra och har för mig att jag läst att han sagt "samarbetet med DIF är över för gott" för han var så lack på ledningen.

Om inte så är fallet, så håller jag med dig om att det är rent vansinnigt att inte försöka
få hit honom till DIF.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Expert.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Ja, vi släpper in åtta mål och behöver helt klart en ny forward! Gör vi nio mål vinner vi ju trots avsaknaden av bra backar. :)

Nej men allvarligt talat så verkar Rosseli vara en intressant spelare. Hoppas vi får se honom lite nu och sedan kanske knyta upp honom till nästa säsong?

Men vad vet jag, allt känns som ett jävla mörker just nu. Man har längtat efter och hoppats på stora förändringar i månader nu men inte ett....jävla....skit....har hänt. Ja, förutom tröjfärgen då som chockade till oss ett par poäng.
Låst