Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Uhm... kan du berätta lite mer om denna Kevin Day? Aldrig hört talas om honom och en googling säger absolut ingenting (förutom att han har en namne som är ståupp-artist)
- Jim Morrison
Japp, hem.Daniel942 skrev:Hem?Jim Morrison skrev:Fan vilken duktig hockeyspelare Nicklas Danielsson är. HOPPAS att han kommer hem nästa säsong.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Nu är väl inte vi "hem" när det kommer till #44.Jim Morrison skrev:Japp, hem.Daniel942 skrev:Hem?Jim Morrison skrev:Fan vilken duktig hockeyspelare Nicklas Danielsson är. HOPPAS att han kommer hem nästa säsong.
DIF!
- -daniel-
Tror det är stor sannolikhet att Danielsson hamnar i KHL eller liknande; riktigt bra poängskörd samt en imponerande plus/minus statistik för att vara ett bottengäng.
Han har utvecklats enormt senaste två säsongerna faktiskt, tycker inte han var i närheten av att ha en sådan jämnhög nivå som han haft i Modo.
Linkan är väl inte HELT otänkbart om Hardy flyttar på sig tills nästa säsong, men jag är tveksam till det ändå tyvärr.
Engqvist hoppas man ju också verkligen stenhårt på.
Han har utvecklats enormt senaste två säsongerna faktiskt, tycker inte han var i närheten av att ha en sådan jämnhög nivå som han haft i Modo.
Linkan är väl inte HELT otänkbart om Hardy flyttar på sig tills nästa säsong, men jag är tveksam till det ändå tyvärr.
Engqvist hoppas man ju också verkligen stenhårt på.
-
Tänk på att Linkan är ETT år äldre nästa säsong. 39 år på en forward, då börjar tom jag tycka att ålder spelar roll-daniel- skrev:

Tror inte det är så troligt att han kommer dock... Tror att det i tränarfrågan står mellan Challe Berglund, huvudansvar på Tomas Monten, alternativt, Wikegårds egna favorit på posten, Tommy Albelin. Relativt unga killar som kommer att vilja börja om lagbygget säkerligen. Tror inte någon av dessa känner att Linkan är rätt väg att gå.
Bedrövligt att vi inte tog upp honom i år däremot. Vi behöver spets, framförallt i pp, han håller fortfarande klass, det har han bevisat, han är relativt skadefri och vi behöver fler spelare nu ring årskiftet. Hade varit ett värdigt avslut för världens bästa #23. Säger fortfarande att han ihop med Åberg skulle skapa Elitseriens mest fruktade duo...
100% DJURGÅRDSJ***L
- Jim Morrison
Han hör hemma här.Daniel942 skrev:Nu är väl inte vi "hem" när det kommer till #44.Jim Morrison skrev:Japp, hem.Daniel942 skrev:Hem?Jim Morrison skrev:Fan vilken duktig hockeyspelare Nicklas Danielsson är. HOPPAS att han kommer hem nästa säsong.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Han spelade för Ryerson Rams i CIS! Vet inte speciellt mycket om honom bara sett han i ishallen i solna och nu såg jag att han helt plötsligt tränade med Djurgården !Enbom skrev:Uhm... kan du berätta lite mer om denna Kevin Day? Aldrig hört talas om honom och en googling säger absolut ingenting (förutom att han har en namne som är ståupp-artist)
- Jim Morrison
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... l-nylander
aih nobbar igen. Kan DIF hugga? Ge honom ett korttidskontrakt under jul/JVM när hans nuvarande kontrakt löper ut. Då tar vi två flugor i en smäll, ersätter junisar som drar och ger nyllet en chans att visa upp sig i elitserien.
Förstår faktiskt inte hur aih kan nobba. Mannen är ett spelgeni som skulle äga Elitserien. Han verkligen älskar hockey, jag menar, vem annan skulle gå igenom hans resa efter skadan han fick? Vid hans ålder?
aih nobbar igen. Kan DIF hugga? Ge honom ett korttidskontrakt under jul/JVM när hans nuvarande kontrakt löper ut. Då tar vi två flugor i en smäll, ersätter junisar som drar och ger nyllet en chans att visa upp sig i elitserien.
Förstår faktiskt inte hur aih kan nobba. Mannen är ett spelgeni som skulle äga Elitserien. Han verkligen älskar hockey, jag menar, vem annan skulle gå igenom hans resa efter skadan han fick? Vid hans ålder?
- -daniel-
Har du hört talas om att Solna har rätt taskig ekonomi? Nylander spelar säkert inte gratis, trots att han redan har en hel del deg på kontot.
- Jim Morrison
Alltid dessa spekulationer om löner. Ingen vet. Ändå tror alla att en nyss livshotande skdad 39 årig Nylander ska kräva hur mycket som helst, för att få spela en halv säsong med aih, för att kunna vara närmare sina barn i Stockholm och avsluta sin långa karriär?-daniel- skrev:Har du hört talas om att Solna har rätt taskig ekonomi? Nylander spelar säkert inte gratis, trots att han redan har en hel del deg på kontot.
Visst, han kräver säkert pengar, men nu när Videll är borta så borde dom ändå kunna lösa ut lite pengar - men istället värvar man Pavlikovsky.
Citat från Expressen;
"Sportchefen Anders Gozzi öppnade för en comeback i AIK den här gången, eftersom läget har förändrats en del sedan september månad - och att AIK valt att sälja sin stora värvning inför säsongen, Linus Videll."
- -daniel-
Att Solna har taskig ekonomi är knappast någon spekulation.
Nylander lär vara betydligt dyrare än Pavlikovsky; det tror jag de allra flesta inser. Han vill med stor sannolikhet kräma ur det sista han kan tjäna under sin aktiva karriär... det är ju inte direkt så att han har en sådär fantastiskt stark anknytning till Aik heller att han spelar gratis (vad är det, typ 2 eller kanske t.om 1 säsong han spelat där).
Tror det är 99% sannolikhet det handlar om en pengafråga.
Nylander lär vara betydligt dyrare än Pavlikovsky; det tror jag de allra flesta inser. Han vill med stor sannolikhet kräma ur det sista han kan tjäna under sin aktiva karriär... det är ju inte direkt så att han har en sådär fantastiskt stark anknytning till Aik heller att han spelar gratis (vad är det, typ 2 eller kanske t.om 1 säsong han spelat där).
- Jim Morrison
Det var väl fan inte det jag sa heller? Läs om, läs rätt. Jag säger att folk alltid spekulerar om LÖNER och att ingen riktigt vet.-daniel- skrev:Att Solna har taskig ekonomi är knappast någon spekulation.
Du kan inte veta om Nylander kräver en så pass hög lön att dom är tvungna att nobba. Låter väldigt udda, speciellt när Gozzi gick ut och sa att läget har förändrats sedan sist och att en försäljning av Videll har skett.
I intervjun med Sportbladet talar Janne J om eventuella korttidsvärvningar. Känner mig väldigt skeptisk till sådana, tar tid att komma in i lag. Speciellt DIF.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
- -daniel-
Det jag försöker få fram är att eftersom vi alla vet att Solna har usel ekonomi så förstår inte jag hur du kan tycka det är konstigt att inte Nylander, vi talar om en spelare som så sent som för 1 år sen var en topplirare i NHL, signas till klubben.Jim Morrison skrev:Det var väl fan inte det jag sa heller? Läs om, läs rätt. Jag säger att folk alltid spekulerar om LÖNER och att ingen riktigt vet.-daniel- skrev:Att Solna har taskig ekonomi är knappast någon spekulation.
Du kan inte veta om Nylander kräver en så pass hög lön att dom är tvungna att nobba. Låter väldigt udda, speciellt när Gozzi gick ut och sa att läget har förändrats sedan sist och att en försäljning av Videll har skett.

Jag säger inte att jag vet, läs om läs rätt (för att citera herrn själv). Skrev att JAG tror det är en pengafråga och förstår verkligen inte hur man kan tro något annat. Aik är riktigt pissnära ruinens brant, hade de inte haft den här "svarta massan" som lånar ut pengar stup i kvarten hade de garanterat konkat vid det här laget...