Djurgårdens IF - Brynäs IF. 7/12 2011.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF. 7/12 2011.

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Edin skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Skön....t
Var det du som sköt Svedberg?
Mmh, det råder delade meningar om det, vissa hävdar att det var fler skyttar inblandade (bla. från Hyllan)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Taskman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Taskman »

Här komma mina meningar över matchen.. Notera att detta är vad jag tycker och behöver inte vara vad alla tycker.

Första perioden är riktigt bra och fartfylld. Mycket nära 5-0 ett par gånger men blir 4-1 istället.
Andra perioden har vi redan börjat spela på ledningen och passar åt alla möjliga håll.
Vi skall vara glada att det blev 0-0 i andra och inte 2-3 mål i baken
Tredje perioden spelar vi upp oss en del och det är helt OK vi stänger matchen för en gångs skull med 5-2 istället för 4-3.

Vad hände med publiken denna match?
Första 10 i första var det OK det var inte jättebra.. Efter det så gick alla hem eller nynnade lite på låtarna som sjöngs.
Flera gånger började folk sjunga låtar men slutade sjunga lika fort vilket gjorde att folk högst upp började sjunga när det hördes dit men då hade nedre redan slutat sjunga.
En match som denna framförallt i första så borde taket på hovet flyga iväg av publikens sång.
I stället så beslutar vi oss för att sjunga begravningsramsor och den som inte hoppar...
Den som inte hoppar ramsan HÖR INTE HEMMA PÅ EN MATCH SOM INTE ÄR MOT GNIHET.

Sluta hata dem mer än vad ni älskar Djurgården.. Ni sjunger alltid högst i den medans i andra ramsor är ni tysta..

Och jag är inte ensam om att tycka så.. Vi är drygt 6-8st som står tillsammans på samma ställe högst upp i klacken och det nämns ofta.
Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Struten skrev:...och där kliver Jimmie in och står upp för sin lagkamrat. Granström slänger handskarna medan Jimmie står där och njuter av en fin Djurgårdskväll när idioten får åka av banan.
Märklig slutsats, idioten? Om du själv hade vart Granström, hur hade du då sett på saken? En 3:e person ger sig plötsligt in i en duell mellan två? Nej, tänk om. Granström är den som går av banan med äran i behåll i detta fall. Nu är det bara en petitess i en i övrigt härlig kväll men rätt ska vara rätt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Besviken på att Divebergs filmning inte var med i Hockeyligans highlights, någon som vet vart jag kan se den?
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

diffarn1 skrev:Besviken på att Divebergs filmning inte var med i Hockeyligans highlights, någon som vet vart jag kan se den?
Mash

Inlägg av Mash »

crike skrev:
Mash skrev:Någon som har en aning varför fjärdekedjan startade i varje period? Tyckte det var jävligt skumt..
Och jävlar vad Bombom får speltid, fortfarande?! Kanske dags att varva ner lite och ge någon annan den speltiden?
Flera matcher nu som man har låtit dom starta. En inte allt för dum gissning enligt mig själv iaf :wink: är att tränarna tycker att Fimpen är en av våra bättre tekare samtidigt som dom tre tillsammans endast vid ett fåtal ggr de senaste matcherna blivit nertryckta i egen zon. Det gör att vi slipper det där automatiska underläget som vi tidigare under säsongen haft de första 5 minuterna. Det är nog iaf tanken bakom det hela.
Håller helt med, vi vann ju första teken varje period. Upp i anfallszon och in med första kedjan som fick rulla runt, briljant idé faktiskt. Fortsätt så tack.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Tycker Widing visar respekt vi sitt 4-2 mål.

I varje fall ser det då ut så även om han kanske inte medvetet menar det.
Men jag gillade Widing som person och detta gör inte saken sämre.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Tycker Widing visar respekt vi sitt 4-2 mål.

Håller helt med och tänkte faktiskt också på det (dock inte när jag såg matchen på plats men i sammandraget efteråt).
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Tycker att Claesson har spelat upp sig på slutet. Dock tycker jag snarare att han är som sämst när han har som mest tid på sig. I går hämtade han pucken i hörnet, såg ut att ha för avsikt att leverera en passning upp i planen alt. chippa ut eller dyl., men upptäckte att "fan, ingen pressar, låt oss ta ett varv i egen zon" - Brynäs sätter press, Claesson hamnar i tidsnöd, står plötsligt utan alternativ... och ger bort pucken. Det är f-n han i ett nötskal.

Men att Holm är bättre konstaterade jag redan under försäsongen. Skandal att Claesson går före honom.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev:

Håller helt med och tänkte faktiskt också på det (dock inte när jag såg matchen på plats men i sammandraget efteråt).
Jag tänkte samma sak - sedan mindes jag Widings 2-0 mot oss den 3/11 då han blev överlycklig.
Iofs spelades matchen i Gävle då, men...
Säg den glädje som varar
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

DIF_Soldier skrev:
-daniel- skrev:

Jag tänkte samma sak - sedan mindes jag Widings 2-0 mot oss den 3/11 då han blev överlycklig.
Iofs spelades matchen i Gävle då, men...
Precis. Kempe hoppade inte direkt heller upp och ner av glädje när han reducerade till 4-2 mot Luleå tidigare i år.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

BomBom är min nya favorit, när han spelar bra så är han ruskigt tuff, stabil och säker. OBS: ingen ironi i detta uttalande.

Äntligen fick vi en bra start och tänk så enkelt allt blev. Kan vi bara tweaka till de flesta svagheter vi har så kanske detta blir bra till slut ändå.

Brodin spelade inte någonting igår va? Fan att det har låst sig för honom och Sillen. :(

Norman var king.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SkönaDjurgårn skrev:BomBom är min nya favorit, när han spelar bra så är han ruskigt tuff, stabil och säker. OBS: ingen ironi i detta uttalande.
Det är ju just det som är grejen, när Boumedienne är som bäst håller han nästintill NHL-klass, och som sämst knappt Div3-klass. Nu tycker jag iofs att han som laget i övrigt höjt sig rejält senaste låt oss säga 10 omgångarna och formkurvan fortsätter att peka uppåt. Ifall det vänder nedåt för honom tänker jag skylla på avsaknaden av mustasch...
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

sensei skrev:
Struten skrev:...och där kliver Jimmie in och står upp för sin lagkamrat. Granström slänger handskarna medan Jimmie står där och njuter av en fin Djurgårdskväll när idioten får åka av banan.
Märklig slutsats, idioten? Om du själv hade vart Granström, hur hade du då sett på saken? En 3:e person ger sig plötsligt in i en duell mellan två? Nej, tänk om. Granström är den som går av banan med äran i behåll i detta fall. Nu är det bara en petitess i en i övrigt härlig kväll men rätt ska vara rätt.
Slutsatsen drogs väl mer på den erfarenheten man har från Granström genom tidigare år. Men jag medger att när jag läser texten igen så känner jag mig något supporterblind :wink:
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

-daniel- skrev:
SkönaDjurgårn skrev:BomBom är min nya favorit, när han spelar bra så är han ruskigt tuff, stabil och säker. OBS: ingen ironi i detta uttalande.
Det är ju just det som är grejen, när Boumedienne är som bäst håller han nästintill NHL-klass, och som sämst knappt Div3-klass. Nu tycker jag iofs att han som laget i övrigt höjt sig rejält senaste låt oss säga 10 omgångarna och formkurvan fortsätter att peka uppåt. Ifall det vänder nedåt för honom tänker jag skylla på avsaknaden av mustasch...
Håller med, han har rätt stort glapp mellan lägsta- och högstanivå, om man säger så! :)

Jag skyller också på avsaknad av musche om han börjar spela dåligt nu. Tyckte han såg cool ut i den, haha... :lol: Pondusmusche!
Skriv svar