Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Heaty
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Heaty »

Väldigt tråkigt att Janne slutar, kommer saknas stort! Dock så vet jag inte hur mycket det kommer påverka i det långa loppet då jag inte har en jävla aning om hur rollerna fungerar i DIF Hockey...
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Har precis ögnat igenom de senaste fyra säsongernas värvningar. Ännu för tidigt att avgöra årets värvningar. Man kan lugnt konstatera att om det nog inte sett så snyggt ut om inte varit egna juniorverksamheten och spelarna som kommit därifrån...

10/11
Boumedienne - flopp
Kronwall - ok
Daniel Widing - flopp
Mario Kempe - ok
Nils Ekman - ok
Stefan Lassen - flopp
Mika Hannula - ok

09/10
Kyle Klubertanz - bra
Mike Zigomanis - ok
Mattias Tjärnqvist - bra
Marcus Nilson - bra

08/09
Michael Holmqvist – flopp/ok
Tim Eriksson - ok
David Schneider - flopp
Robin Figren - flopp
Tero Kottinen - flopp
Marcus Ragnarsson - bra
Andreas Holmqvist - bra

Lägg där till att man fepplat bort Nicklas Danielsson, Linkan och i viss mån Hannula/Dick Axelsson så är det inte direkt ett fantastiskt facit...
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Tycker nog inte man fepplat bort Hannula eller axelsson.

Den förstnämnde var inte värd priset och den andra inte mentalt redo att spela för DIF.

Danielsson vill jag låta vara osagt.

Däremot har ju långtifrån alla värvningar varit bra, inte minst inför denna säsong där det ser extremt dåligt ut och då skall man inte heller glömma bort att vi var nära att feppla bort DT dessutom.

Min personliga bedömning av de nya spelarna för i år just nu:

Wesslau - bra
DT - Tokbra
Almtorp - flopp
Carlsson - tokflopp
Kyle - flopp

Egna uppflyttade junisar bedöms ej här.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kom och tänka på en sak... Det vore riktigt tröttsamt att dänga upp ett urvattnat tränarnamn som varit runt i ES i 10-15 år. Inga nya influenser eller någonting.

Visserligen var det jävligt tråkigt att den här snubbe inte kom hem någon gång. Men borde han inte vara en bra kandidat till att bli vår headcoach nästa år?

http://www.eliteprospects.com/staff.php?staff=148

Faller egentligen in på allt jag vill ha. En som både varit i och känner till Djurgården samt har stor erfarenhet från både spelare och tränare i Nordamerika.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Inte så dåligt förslag kanske, men har för dålig koll på Tommy och vad hans tränarfilosofi egentligen går ut på. Vilken typ av hockey vill han spela? Han verkar ej heller ha varit headcoach i något lag vilket jag tycker känns "sådär".

EDIT: Jag tror det är 90% sannolikt att det är Challe som tar över efter Hardy. Det har ingenting med tröjhissningen att göra dock, men tror verkligen han vill det och tror DIF vill se honom också.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Inte så dåligt förslag kanske, men har för dålig koll på Tommy och vad hans tränarfilosofi egentligen går ut på. Vilken typ av hockey vill han spela? Han verkar ej heller ha varit headcoach i något lag vilket jag tycker känns "sådär".

EDIT: Jag tror det är 90% sannolikt att det är Challe som tar över efter Hardy. Det har ingenting med tröjhissningen att göra dock, men tror verkligen han vill det och tror DIF vill se honom också.
Mm, Uffe Samuelsson hade inte heller varit head coach. Men har ingen aning om vilken filosofi han förespråkar. Tyvärr.

Tror dessvärre att det blir Challe också. Är tyvärr långt ifrån imponerad av hans tränarkarriär. Hört att han ska vara en grymt bra matchcoach men nästan ett skämt när det kommer till den dagliga verksamheten. Men hänger väl mycket på vad han får inte för assisterande tränare.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag har lite känsla av att inte Uffe Samuelsson heller har någon riktig filosofi, när man hör intervjuer med honom så verkar det lite som "öh jo vi skall spela snabb och fartfylld hockey. Inte gå bort oss. Vara bra med när det blir kontring". Hoppas såfall Albelin har en något bättre bild och en egen spelidé.

När det gäller Challe så har jag ingen koll alls på hur han har skött träningar, men stämmer det så är det ju precis som du skriver extremt viktigt att ha en bra assisterande coach som styr upp träningar osv. Tror inte alls det är omöjligt att Micke blir kvar som åtminstone en av ass.tränarna.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Inte så dåligt förslag kanske, men har för dålig koll på Tommy och vad hans tränarfilosofi egentligen går ut på. Vilken typ av hockey vill han spela? Han verkar ej heller ha varit headcoach i något lag vilket jag tycker känns "sådär".

Mm, Uffe Samuelsson hade inte heller varit head coach. Men har ingen aning om vilken filosofi han förespråkar. Tyvärr.

Tror dessvärre att det blir Challe också. Är tyvärr långt ifrån imponerad av hans tränarkarriär. Hört att han ska vara en grymt bra matchcoach men nästan ett skämt när det kommer till den dagliga verksamheten. Men hänger väl mycket på vad han får inte för assisterande tränare.
Han får Falk så då löser nog det dagliga sig också.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Tror faktiskt både Montén och Micke J är två riktigt bra assisterande. Men Montén förtjänar nog att ta över något eget lag snart. Tror han går till något gäng i allsvenskan.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

crike skrev:
SirDIFalot skrev:

Han får Falk så då löser nog det dagliga sig också.
Jo, inte helt omöjligt. Kanske Micke också.

Challe, Micke & Falk. Rätt trevlig trio måste man säga.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Nichlas Falk saknas i laget. Tror definitivt han skulle behövas och göra det bra även i båset. Baserat på vad, undrar ni. Det känns bara som att Falken är ett bättre tränarmaterial än exempelvis Micke.

Jag vet hur jävla off det här låter, men personligen tycker jag att Perra vore en riktigt bra tränare. Och ja, jag vet att han har tränat en av våra största rivaler och att han känns så lite Stockholm det bara går, men ändå så gillar jag gubben. Tar "obekväma" beslut och ger fan i vad det står på tröjan, är väldigt tillmötesgående och kan säkert konststycket att svetsa ihop en grupp.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag gillar Perra starkt (framförallt för hans tuffhet mot egna spelare som inte gör sitt på isen eller har taskig attityd...tänker främst på Daniel Corso förra säsongen, eller Ilkka Pikkarainen den här säsongen) men NEJ TACK till honom i DIF. Det kommer aldrig fungera.

Men hans tränartyp gillar jag annars skarpt.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev:Jag gillar Perra starkt (framförallt för hans tuffhet mot egna spelare som inte gör sitt på isen eller har taskig attityd...tänker främst på Daniel Corso förra säsongen, eller Ilkka Pikkarainen den här säsongen) men NEJ TACK till honom i DIF. Det kommer aldrig fungera.

På vilka grunder?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
JohanPez

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av JohanPez »

Skulle absolut välkomna Perra till DIF. Hardy känns inte så jävla Stockholm heller så det känns som ett mindre bra argument.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:
-daniel- skrev:Jag gillar Perra starkt (framförallt för hans tuffhet mot egna spelare som inte gör sitt på isen eller har taskig attityd...tänker främst på Daniel Corso förra säsongen, eller Ilkka Pikkarainen den här säsongen) men NEJ TACK till honom i DIF. Det kommer aldrig fungera.

På vilka grunder?
Jag vet inte, men en värmlänning som är så starkt förankrad med värsta rivalerna från Karlstad kommer få sjukt svårt att få acceptans bland Djurgårdsfans. Jag vet att Hardy är en sur norrlänning som naturligtvis har ungefär likvärdiga band till Skellefteå som Perra till FBK men det känns ändå inte rätt.
Skriv svar