Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Allsvenskan blir det vi gör den till.
Just därför Janne är en sån jävla skön VD, vem annars som sitter på en sån position skulle göra något liknande? Så härligt!ozzle skrev: Visste inte att Janne var en sådan klackräv.
Nej, det var ingen höjdare från klacken idag. Kanske gick det för lätt. Med en 4-0 ledning efter halva första så "dog" det lite. Man kan ju tro att när DIF samba-lirar så ska ljudvolymen vara på max men det blev ingen match riktigt av det hela.lajjnus skrev:http://www.youtube.com/watch?v=yyPr8Q8llVw
Sedan är det så dumt när det ska dras igång "Heeey, Djurgården tjalala...". Fungerar lite så att om en ramsa gör sig bra en match så är det flera tajmingslösa personer som tvunget måste dra dem direkt på nästa match i förhoppning om att känslan från förra matchen ska bli den samma bara på grund av låtvalet.
"Den som inte hoppar" är väl ett annat exempel som inte behöver dras upp.
Önskas: Klackledare med känsla!
Helt ärligt, vad är det för fel på vår klack? När vi ligger under med 0-3 mot Modo så sjungs det som i ett derby, 4*-0 mot Brynäs så sjungs det som det vore 200 man i klacken. Eller kanske var det vanliga klackfolket tillbaka? Förväntade mig en jävla drag idag, icke sa nicke, smått besviken...
Fan ta den som inte sjunger den tjugoandra, sjunger du inte ställer du dig inte i klacken, står du inte så köper du inte klackplåt. Sjung för Djurgår'n eller köp på långsidan.
Personerna som drar igång ''Vi hatar aik'' ''Den som inte hoppar'' borde helt ärligt hänvisas bort. Ge ut faktablad, ge ut vad fan som helst men se till så att detta personer förstår att dom står i klacken och vad man ska göra och inte göra i vår klack.
Patetisk insats i mina ögon.
Fan ta den som inte sjunger den tjugoandra, sjunger du inte ställer du dig inte i klacken, står du inte så köper du inte klackplåt. Sjung för Djurgår'n eller köp på långsidan.
Personerna som drar igång ''Vi hatar aik'' ''Den som inte hoppar'' borde helt ärligt hänvisas bort. Ge ut faktablad, ge ut vad fan som helst men se till så att detta personer förstår att dom står i klacken och vad man ska göra och inte göra i vår klack.
Senast redigerad av Mash den 2011-12-07 23:36:24, redigerad totalt 1 gånger.
Ja, idag var det som vanligt igen. Fjortistjejerna som sitter hela matchen, ostbågskäkande P11or, "familjer", osv. var på plats återigen. Fan, trodde det skulle bli bättre igen efter vad som hände förra matchen..Mash skrev:Helt ärligt, vad är det för fel på vår klack? När vi ligger under med 0-3 mot Modo så sjungs det som i ett derby, 5-0 mot Brynäs så sjungs det som det vore 200 man i klacken. Eller kanske var det vanliga klackfolket tillbaka? Förväntade mig en jävla drag idag, icke sa nicke, smått besviken...
Klacktråden - Järnkaminerna
Behöver ju inte vara alltför negativt. Att ha ett högre tryck i underläge är ju helt fantastiskt. Men tror nog alla i klacken satte i halsen igår 

New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Som jag skrev i matchtråden då det berörde just gårdagens match men detta är vanlig syn på de flesta matcher.
Vad hände med publiken denna match?
Första 10 i första var det OK det var inte jättebra.. Efter det så gick alla hem eller nynnade lite på låtarna som sjöngs.
Flera gånger började folk sjunga låtar men slutade sjunga lika fort vilket gjorde att folk högst upp började sjunga när det hördes dit men då hade nedre redan slutat sjunga.
En match som denna framförallt i första så borde taket på hovet flyga iväg av publikens sång.
I stället så beslutar vi oss för att sjunga begravningsramsor och den som inte hoppar...
Den som inte hoppar ramsan HÖR INTE HEMMA PÅ EN MATCH SOM INTE ÄR MOT GNIHET.
Sluta hata de mer än vad ni älskar Djurgården.. Ni sjunger alltid högst i den medans i andra ramsor är ni tysta..
Och jag är inte ensam om att tycka så.. Vi är drygt 6-8st som står tillsammans på samma ställe högst upp i klacken och det nämns ofta.
Det som var mod Modo senast under period 2 borde ha varit det som lät under stora delar utav denna match...
Det är pinsamt när det låter som 2-300 sjunger och ofta får man lyssna först 10-15sek för att ens höra vad folk sjunger för att de är så få.
Vad hände med publiken denna match?
Första 10 i första var det OK det var inte jättebra.. Efter det så gick alla hem eller nynnade lite på låtarna som sjöngs.
Flera gånger började folk sjunga låtar men slutade sjunga lika fort vilket gjorde att folk högst upp började sjunga när det hördes dit men då hade nedre redan slutat sjunga.
En match som denna framförallt i första så borde taket på hovet flyga iväg av publikens sång.
I stället så beslutar vi oss för att sjunga begravningsramsor och den som inte hoppar...
Den som inte hoppar ramsan HÖR INTE HEMMA PÅ EN MATCH SOM INTE ÄR MOT GNIHET.
Sluta hata de mer än vad ni älskar Djurgården.. Ni sjunger alltid högst i den medans i andra ramsor är ni tysta..
Och jag är inte ensam om att tycka så.. Vi är drygt 6-8st som står tillsammans på samma ställe högst upp i klacken och det nämns ofta.
Det som var mod Modo senast under period 2 borde ha varit det som lät under stora delar utav denna match...
Det är pinsamt när det låter som 2-300 sjunger och ofta får man lyssna först 10-15sek för att ens höra vad folk sjunger för att de är så få.
Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.
Personligen så är halsen fortfarande hes idag, skippade att sjunga sista åtta då jag helt enkelt inte kunde få fram ett ljud, blev lite för mycket hets och målfirande på korttidseppuko skrev:Behöver ju inte vara alltför negativt. Att ha ett högre tryck i underläge är ju helt fantastiskt. Men tror nog alla i klacken satte i halsen igår

Dock jävligt dålig insats vid en ledning med 4-0 efter 10 minuter - vilka jävla nötter som stod med armarna i kors, med mobilen i högsta hugg istället för att sjunga. Förbättring mot gnaget, annars går jag fan av och kommer säga ett och annat.
Lika besviken jag. Gick dit sjuk som en jävla gnu med feber och what not. Man står där och skriker tills att jag måste gå ut för att jag håller på att brinna upp, men så kan inte fjortisarna ens sjunga med i växelramsorna.
Sen tycker jag att det logiskt sett borde jämna ut sig när det gäller att sjunga i med- och motgång. För när det är motgång så sjunger nog inte alla men dem tar i destu mer, sedan när det är medgång borde ju alla sjunga med fast kanske inte lika febrilt?
Nåväl, klack och aktiv är mer eller mindre slutsålt redan nu mot packet den 22, vi vår väl visa vad vi kan då!
Sen tycker jag att det logiskt sett borde jämna ut sig när det gäller att sjunga i med- och motgång. För när det är motgång så sjunger nog inte alla men dem tar i destu mer, sedan när det är medgång borde ju alla sjunga med fast kanske inte lika febrilt?
Nåväl, klack och aktiv är mer eller mindre slutsålt redan nu mot packet den 22, vi vår väl visa vad vi kan då!
Indeed... Är det likadan stämning den 22 som det var mot Brynäs så är det skandal.Heaty skrev:Lika besviken jag. Gick dit sjuk som en jävla gnu med feber och what not. Man står där och skriker tills att jag måste gå ut för att jag håller på att brinna upp, men så kan inte fjortisarna ens sjunga med i växelramsorna.
Bara ösa på för fullt, sjunga oss hesa och rensa ut ohyran på andra sidan för gott. Dags att visa vad vi kan!
Järnkaminerna verkar skita fullständigt i hockeyn den här säsongen. Allt fokus ligger på kommande fotbollssäsong. Som medlem i Järnkaminerna har jag svårt att acceptera att precis allt fokus ligger på fotbollen mitt under brinnande hockeysäsong.
Bedrövligt.
Tillbaka med den gamla styrelsen! De prioriterade rätt hela tiden. Hockey på vintern och fotboll på sommaren.
Bedrövligt.
Tillbaka med den gamla styrelsen! De prioriterade rätt hela tiden. Hockey på vintern och fotboll på sommaren.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Stod bredvid ett par tomtar som jag tror kallar sig "DIFanatics" eller liknande i onsdags varav en av dessa hade en sån OTROLIGT dålig tajming i ramsorna och satte gång på gång igång "Den som inte hoppar" och "Hardy Nilssons/Johanssons Järnkaminer" hörde jag honom skriva tre fyra gånger innan den fick fäste. Vid helt otroligt dåliga tillfällen. Visst, att sätta igång en ramsa ibland när det är tystnad kan vara bra, men att hela tiden ösa på med nya ramsor från en och samma gubbe med den otroligt dåliga tajmingen är bara fel.
Att jag inte tog mod till mig och sade till honom ångrar jag såhär i efterhand men å andra sidan. En femtonårig grabb har kanske inte så mycket att sätta emot ifall man får mothugg.
Kan lägga till att FBR såg riktigt taggade ut i början av matchen innan dessa herrar från "Fanatics" började härja på läktaren.
Att jag inte tog mod till mig och sade till honom ångrar jag såhär i efterhand men å andra sidan. En femtonårig grabb har kanske inte så mycket att sätta emot ifall man får mothugg.
Kan lägga till att FBR såg riktigt taggade ut i början av matchen innan dessa herrar från "Fanatics" började härja på läktaren.
Haha dom är ju störtsköna..!Byström skrev:Stod bredvid ett par tomtar som jag tror kallar sig "DIFanatics" eller liknande i onsdags varav en av dessa hade en sån OTROLIGT dålig tajming i ramsorna och satte gång på gång igång "Den som inte hoppar" och "Hardy Nilssons/Johanssons Järnkaminer" hörde jag honom skriva tre fyra gånger innan den fick fäste. Vid helt otroligt dåliga tillfällen. Visst, att sätta igång en ramsa ibland när det är tystnad kan vara bra, men att hela tiden ösa på med nya ramsor från en och samma gubbe med den otroligt dåliga tajmingen är bara fel.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Skämskudden åker fram direkt när det kommer till dem.Simon08 skrev:Haha dom är ju störtsköna..!Byström skrev:Stod bredvid ett par tomtar som jag tror kallar sig "DIFanatics" eller liknande i onsdags varav en av dessa hade en sån OTROLIGT dålig tajming i ramsorna och satte gång på gång igång "Den som inte hoppar" och "Hardy Nilssons/Johanssons Järnkaminer" hörde jag honom skriva tre fyra gånger innan den fick fäste. Vid helt otroligt dåliga tillfällen. Visst, att sätta igång en ramsa ibland när det är tystnad kan vara bra, men att hela tiden ösa på med nya ramsor från en och samma gubbe med den otroligt dåliga tajmingen är bara fel.
DIF!