Matte Carlsson Frälsaren från SSK för inte hellre glömmasChallen skrev:Och bombom?Bjurre skrev:Vad ska vi med Bremberg till när vi har Tjärna jr?
Elitserien 2011/2012
Re: Elitserien 2011/2012
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Rätt mysig hockeykväll, trots allt.
Viktigt att LHC fortsätter sin kräftgång, och kanske trevligast av allt att Växjö torskade igen (välkommen tillbaka till verkligheten efter vinsten i GBG). Onödigt dock att Modo vann men man kan ju inte få allt.
Nu har vi verkligen chansen i morgon att kliva upp i något säkrare territorium.
Viktigt att LHC fortsätter sin kräftgång, och kanske trevligast av allt att Växjö torskade igen (välkommen tillbaka till verkligheten efter vinsten i GBG). Onödigt dock att Modo vann men man kan ju inte få allt.
Nu har vi verkligen chansen i morgon att kliva upp i något säkrare territorium.
Modo är riktigt vassa när det verkligen klaffar, tror att de kan hota på allvar till våren. Till skillnad från DIF så har de ett kreativt lag.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- -daniel-
Ja, de är fortfarande för ojämna men slipar de på just den detaljen tror jag också Modo kan klättra. Tycker för första gången på ett par säsonger att de börjar få i hop ett lag. Lite oroväckande är det, helt klart.
Av lagen på slutspelsplats (just nu) är det väl bara DIF & Solna som kan tänkas sjunka; om de här två slutspelsplatserna fightas framförallt LHC & Modo med oss & Solna. Känns som det kan gå lite hursomhelst med det...
Fruktansvärt pinsam match av Timrå förresten, helt OK första period följs upp av den lojaste hockeyn jag sett på bra länge. Whaaat?
Av lagen på slutspelsplats (just nu) är det väl bara DIF & Solna som kan tänkas sjunka; om de här två slutspelsplatserna fightas framförallt LHC & Modo med oss & Solna. Känns som det kan gå lite hursomhelst med det...
Fruktansvärt pinsam match av Timrå förresten, helt OK första period följs upp av den lojaste hockeyn jag sett på bra länge. Whaaat?
Jo, att man tex. har Schremp i en tredjelina säger en hel del om Modos potential. Vad har vi i vår tredjekedja? Matte Carlsson?Mäklaren skrev:Modo är riktigt vassa när det verkligen klaffar, tror att de kan hota på allvar till våren. Till skillnad från DIF så har de ett kreativt lag.

Modo har en riktigt bra trupp, med sjukt mycket mer spets än oss. De kommer klättra.
Tror fuleå kan dala en del. Vi får nog sikta på platserna 7-8.
Timrå, Växjö och gnaget SKA vi ha bakom oss. Risk att plastklubben kommer igång, och då är niondeplatsen onekligen nära.
Skellefteå, HV, Färjestad och Brynäs känns som topp-4. Fiskrensarna lider av sina skadeproblem.
Tror fuleå kan dala en del. Vi får nog sikta på platserna 7-8.
Timrå, Växjö och gnaget SKA vi ha bakom oss. Risk att plastklubben kommer igång, och då är niondeplatsen onekligen nära.
Skellefteå, HV, Färjestad och Brynäs känns som topp-4. Fiskrensarna lider av sina skadeproblem.
-
Vi ska inte dra för stora växlar av gårdagens match. DIF slog också Timrå med tre mål...Mäklaren skrev:Modo är riktigt vassa när det verkligen klaffar, tror att de kan hota på allvar till våren. Till skillnad från DIF så har de ett kreativt lag.
- Lee Harvey Oswald
Om du såg den matchen skulle du inte skrivit det därMetal Machine skrev:Vi ska inte dra för stora växlar av gårdagens match. DIF slog också Timrå med tre mål...Mäklaren skrev:Modo är riktigt vassa när det verkligen klaffar, tror att de kan hota på allvar till våren. Till skillnad från DIF så har de ett kreativt lag.
DIF kom undan med blotta förskräckelsen hemma mot TIK.
Modo neutraliserade Tik helt och var skickligt sylvassa när lägena väl dök upp.
Modo har helt enkelt klart tydligare & bättre spets än oss, det gör att man nu när defensiven är i ordning kommer klättra i tabellen.
Har i dagsläget svårt att se vad det är i DIFs spel som ska få oss att avancera högre upp mot säkrare mark.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
Vilket jävla getingbo det är i tabellen under oss, kommande matcherna innan uppehållet blir ju helt galna...
Alla bottenlag möter varandra känns det som. Dessutom har de flesta 3 matcher, och vi har bara 1. Kan bli jobbigt att behålla slutspelsplatsen, trots vinsten idag.
Jag skall ge mig på att tippa kommande omgångar:
Växjö - Luleå X
SAIK - TIK 1
Modo - LHC 2 (ja, faktiskt)
FBK - Solna 1 (snälla?)
Frölunda - HV X
Brynäs - Frölunda 1
Solna - Luleå 1
SAIK - DIF X
Växjö - Modo 2
HV - LHC 1
Frölunda - Luleå 2
TIK - Växjö 1
Modo - SAIK 1
Alla bottenlag möter varandra känns det som. Dessutom har de flesta 3 matcher, och vi har bara 1. Kan bli jobbigt att behålla slutspelsplatsen, trots vinsten idag.
Jag skall ge mig på att tippa kommande omgångar:
Växjö - Luleå X
SAIK - TIK 1
Modo - LHC 2 (ja, faktiskt)
FBK - Solna 1 (snälla?)
Frölunda - HV X
Brynäs - Frölunda 1
Solna - Luleå 1
SAIK - DIF X
Växjö - Modo 2
HV - LHC 1
Frölunda - Luleå 2
TIK - Växjö 1
Modo - SAIK 1
- SkönaDjurgårn
1.81 i odds på FBK-vinst mot AIK ikväll. Funderar på att gå allin, vad tror ni??
Spara ett par slantar till toapapper, det kan visas vara ovärdeligt i slutändan.SkönaDjurgårn skrev:1.81 i odds på FBK-vinst mot AIK ikväll. Funderar på att gå allin, vad tror ni??
Jag är inte arg, och inte besviken.
- SkönaDjurgårn
Borde sparat allting, har mest otur i världen på sportsbetting!Stulle skrev:Spara ett par slantar till toapapper, det kan visas vara ovärdeligt i slutändan.SkönaDjurgårn skrev:1.81 i odds på FBK-vinst mot AIK ikväll. Funderar på att gå allin, vad tror ni??

- Lee Harvey Oswald
Fbk ser tyvärr bara måttligt intresserade ut, hade hoppats på 0p till solna här
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- SkönaDjurgårn
Mmm, men de har sett battre ut i andraperioden. Det ar jag tacksam for. Tryck in ett par kassar till nu, tack.Lee Harvey Oswald skrev:Fbk ser tyvärr bara måttligt intresserade ut, hade hoppats på 0p till solna här

- Lee Harvey Oswald
yes, nu är kaffePacket mer fokuserade, det tackar vi för.SkönaDjurgårn skrev:Mmm, men de har sett battre ut i andraperioden. Det ar jag tacksam for. Tryck in ett par kassar till nu, tack.Lee Harvey Oswald skrev:Fbk ser tyvärr bara måttligt intresserade ut, hade hoppats på 0p till solna här