JVM

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Edin
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: JVM

Inlägg av Edin »

Bild
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Glory

Inlägg av Glory »

SÅ JÄVLA UNDERBART! :D

Höll faktist på Ryssland redan från början! :D

Hatar fansen i Kanada och deras ledare efter det dom gjorde. UNDERBART ATT DOM FICK SMAKA! :)

Och när man har läst på tsn.ca efter våran förlust mot ryssland, och hur säkra dom var på guld är det så jävla underbart! haha :D
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Haha vilken sjuk match, riktigt sweet! Tror de flesta hejade på Ryssland utom kanadensarna själva :D

Ja, nu hörde jag också att det var lugnt med Cehlin - skönt!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Förresten, smaka på den här gamla (ex-)klyschan: "Det finns inget svårare än att leda med 3-0 i hockey". :D :D :D
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Varför i helvete skulle jag/man hålla på Ryssland, tandlösa jävlar som filmar hela tiden..Tattare!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Där fick de där jävla skräntupparna en fet smäll.. Visst, att vinna är vad det handlar om men riktiga vinnare kan vara svin på isen och fina människor utanför den samma. Det verkar Canadickerna ha förjävligt svårt med... Nu gillar jag verkligen inte Ryssarna heller, men i valet mellan pest och kolera så...

FU** Canada!!!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mash

Inlägg av Mash »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8376912.ab
Det är sådär man ska fira ett guld :D
DIFHeNcE

Inlägg av DIFHeNcE »

Jag gillade verkligen inte att ryssarna vann, deras spelare är så jävla äckliga och kaxiga.
Personligen är de värre än Kanada, utan tvekan.
Mash

Inlägg av Mash »

Dags igen!

Fredrick Claesson (?) Mika Zibanejad och Pontus Åberg uttagna till truppen.
Truppen läckte ut på twitter ett dygn i förväg, åtminstone enligt aftonbladet.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4030418.ab

Jäkligt taggad inför detta, alltid kul att se engagerad och fartfylld hockey.
Användarvisningsbild
Jepe

JVM

Inlägg av Jepe »

Kul för killarna att de är uttagna MEN jag tycker att det är för j***** att lagen faktiskt straffas för att man har bra juniorer.

Matcherna som dessa tre kommer att missa är bl.a. derbyt den 22a lhc luleå mfl. Oerhört viktiga matcher.
2014-04-07, vad hände?
Mash

Inlägg av Mash »

Tuffa matcher dom missar, helt klart. Helt ärligt så ser jag det bara positivt att Claesson åker på JVM, han är inte kapabel att spela back i mina ögon. Dock blir det tungt att ha Mika och Åberg borde under dessa matcher, speciellt derbyt där jag personligen tror Åberg skulle ånga på som en ångvältare över isen.

Ska bli kul att se hur dom klarar sig i JVM, säker på att det kommer gå ganska bra men förstår inte varför Claesson får åka iväg...
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Fy fan, Granlund ska vara kapten i det finska laget. Det blir något för Claesson att bita i (om dom möts i ett ev. slutspel). Visst det är inte alltid så lätt att ta ett steg ner och bara dominera men Granlund lär kunna göra lite som han vill i VM.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Mash skrev:Tuffa matcher dom missar, helt klart. Helt ärligt så ser jag det bara positivt att Claesson åker på JVM, han är inte kapabel att spela back i mina ögon. Dock blir det tungt att ha Mika och Åberg borde under dessa matcher, speciellt derbyt där jag personligen tror Åberg skulle ånga på som en ångvältare över isen.

Ska bli kul att se hur dom klarar sig i JVM, säker på att det kommer gå ganska bra men förstår inte varför Claesson får åka iväg...
Claesson har väl +8 eller något liknande? Jag tycker också att han gör en del juniormisstag då och då, men ofta är dessa på rätt ställen (inte som mot Luleå förra säsongen). +8 i ett lag som DIF i år handlar inte om tur eller liknande, det är hårt jobb och hyfsat positionsspel som gäller.

Dock tror jag också att han kan få det lite tufft där borta då han har en tendens att överarbeta saker. Att tappa en puck i hörnet där jämfört med här kan straffa sig snabbare.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

För helvete Finland! Visa lite sisu nu, låt inte kanadickerna köra över er.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

SVT har det inte enkelt med sin sändning nu... :)
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Skriv svar