Caveman skrev:Det är inte för tidigt att såga Mårts, han var kass när han hade juniorerna också, dom vek alltid ner sig när det gällde som mest. Mårts är ingen vinnare och det smittar av sig till spelarna.
Skitsnack.
Det är väl för fan inget skitsnack, jag har följt varenda Jvm turnering och Sverige vek alltid ner sig när det gällde som mest. Precis som Tre Kronor gjorde i finalen mot Finland i VM. Skitsnack...? Släpp sargen för fan.
Metal M. kanske inte såg de matcherna heller.
(Påpekande: jag försöker inte vara spydig, men faktum är ju att Mårts alltid förlorade de viktiga matcherna i JVM.)
Lee Harvey Oswald skrev:Bort med dessa låtsasturneringar, lika upphetsande som DIF-Brage på Stadshagen en gråmulen dag i Mars.
Najs facit, 9 mål i arslet på 2 matcher
Blev säkert ett härligt minne att ta med sig, sånt man skryter om för barnbarnen på ålderns höst. -Ah..... ni förstår hösten 2011 stod jag 2 matcher i självaste Tre kronor, vi mötte då väldens 2 bästa hockeylag och jag släppte in mindre än 10mål!
Va! Där har du fel, DIF-Brage på Stadshagen är riktigt upphetsande, jag saknar matcherna på Stadshagen.
Kan bero på att vissa av oss inte är machoschister.
Lee Harvey Oswald skrev:Bort med dessa låtsasturneringar, lika upphetsande som DIF-Brage på Stadshagen en gråmulen dag i Mars.
Najs facit, 9 mål i arslet på 2 matcher
Blev säkert ett härligt minne att ta med sig, sånt man skryter om för barnbarnen på ålderns höst. -Ah..... ni förstår hösten 2011 stod jag 2 matcher i självaste Tre kronor, vi mötte då väldens 2 bästa hockeylag och jag släppte in mindre än 10mål!
Va! Där har du fel, DIF-Brage på Stadshagen är riktigt upphetsande, jag saknar matcherna på Stadshagen.
Kan bero på att vissa av oss inte är machoschister.
Det visar också hur ointressanta dessa s.k turneringar med landslagen är.
Jo, det som är mest roligt att se är att många av finnarna verkar liksom ha hela paketet; ruggig fysik, snabb på grillorna, bra spelsinne, bra skott...
En svensk "klass-lirare" är oftast begränsad till en av ovanstående. Nu är det iofs något orättvist att jämföra det brödgäng som Sverige har skickat jämfört med de finska spelarna ställde på banan.
-daniel- skrev:Jo, det som är mest roligt att se är att många av finnarna verkar liksom ha hela paketet; ruggig fysik, snabb på grillorna, bra spelsinne, bra skott...
En svensk "klass-lirare" är oftast begränsad till en av ovanstående. Nu är det iofs något orättvist att jämföra det brödgäng som Sverige har skickat jämfört med de finska spelarna ställde på banan.
Tyvärr är det väl så att i Sverige så är det viktigare med styrspel och att ligga rätt i banan.
Man hoppas ju att det ska komma fram nån talang som har allt det du nämner nån gång
-daniel- skrev:Jo, det som är mest roligt att se är att många av finnarna verkar liksom ha hela paketet; ruggig fysik, snabb på grillorna, bra spelsinne, bra skott...
Tyvärr är det väl så att i Sverige så är det viktigare med styrspel och att ligga rätt i banan.
Man hoppas ju att det ska komma fram nån talang som har allt det du nämner nån gång
Faktum är att Zibanejad har potential att vara en sådan spelare, åtminstone om några år...
Säsongens roligaste hockey närmar sig med stormsteg. Vilka spelare bör tas ut? Kan tänka mig följande:
Johan Gustafsson
Robin Lehner
Fredrik Pettersson Wentzel
De jag har koll på och det känns ganska bra så länge Sens släpper Lehner vilket jag tror tyvärr är föga troligt.
------
Klas Dahlbeck
Fredrik Claesson
Patrik Nemeth
Jonas Brodin
Simon Bertilsson
Mattias Bäckman
John Klingberg
Tog inte Adam Almqvist då han är lite för klen. Förvisso en powerplayback vi skulle behöva. Bäckman har imponerat i LHC och är given. Rundblad och Adam Larsson är väl tyvärr bara att glömma. Ett litet hopp för Tim Erixon finns nog även om det är litet.
Simon Bertilsson blir viktig mot tuffa Kanada.
Jag vet att Oscar Klefbom har varit aktuell i J20. Tyvärr har jag ingen koll på honom. Bör han platsa?
----------
Calle Järnkrok
Mika Zibanejad
Johan Larsson
Oscar Lindberg
Viktor Rask
Pontus Åberg
Rickard Rakell
Sebastian Wennström
Jesper Fasth
Jesper Thörnberg
Johan Sundström
Ludvig Rensfeldt
Max Friberg
Jeremy Boyce
------
Vet inte om det inte är så mycket att tjafsa om. Gillar det jag har sett av Boyce i Timrå så han får en plats av mig. Tuffa spelare krävs för att gå långt i den här turneringen och Rakell, Friberg och Rensfledt blir oerhört nyttiga, där offensiven såklart ska bäras av Fasth och Järnkrok.
Sebastian Collberg tycker jag också är och nosar på en plats. Har inte sett så mycket utanför Elitserien - är det någon nedifrån eller från juniorligan därborta som saknas?
DIF_Soldier skrev:Säsongens roligaste hockey närmar sig med stormsteg. Vilka spelare bör tas ut? Kan tänka mig följande:
Johan Gustafsson Robin Lehner
Fredrik Pettersson Wentzel
De jag har koll på och det känns ganska bra så länge Sens släpper Lehner vilket jag tror tyvärr är föga troligt.
------ Klas Dahlbeck
Fredrik Claesson
Patrik Nemeth
Jonas Brodin Simon Bertilsson
Mattias Bäckman
John Klingberg
Tog inte Adam Almqvist då han är lite för klen. Förvisso en powerplayback vi skulle behöva. Bäckman har imponerat i LHC och är given. Rundblad och Adam Larsson är väl tyvärr bara att glömma. Ett litet hopp för Tim Erixon finns nog även om det är litet.
Simon Bertilsson blir viktig mot tuffa Kanada.
Jag vet att Oscar Klefbom har varit aktuell i J20. Tyvärr har jag ingen koll på honom. Bör han platsa?
----------
Calle Järnkrok
Mika Zibanejad
Johan Larsson Oscar Lindberg
Viktor Rask
Pontus Åberg
Rickard Rakell Sebastian Wennström Jesper Fasth Jesper Thörnberg
Johan Sundström
Ludvig Rensfeldt
Max Friberg
Jeremy Boyce
------
Vet inte om det inte är så mycket att tjafsa om. Gillar det jag har sett av Boyce i Timrå så han får en plats av mig. Tuffa spelare krävs för att gå långt i den här turneringen och Rakell, Friberg och Rensfledt blir oerhört nyttiga, där offensiven såklart ska bäras av Fasth och Järnkrok.
Sebastian Collberg tycker jag också är och nosar på en plats. Har inte sett så mycket utanför Elitserien - är det någon nedifrån eller från juniorligan därborta som saknas?
Du får nog revidera ditt lag lite då markerade spelare ej är juniorer i år . Kommer med ett eget senare.
Sörensen blev väl knätacklad. Trodde att han skulle bli borta resten av säsongen, har inte hört något sedan dess. Hittade videon
Johan Mattsson har väl spelat bra där borta, men är ju omöjligt att säga om han bättre eller sämre än andra.
Av dom som inte nämnts tror jag att Filip Forsberg kan ta en plats. Imponerat i samlingarna med J20-landslaget. Trots sin ålder. Även Västerås William Karlsson lär ta en plats, varit bra i Vik. Tvillingarna Westerholm från Malmö lär också vara aktuella. Bland målvakterna borde Anton Forsberg från Modo ta en tröja. Gnagets Nordström borde också vara aktuell bland forwards. Tror även att Klefbom tar en backplats.
Från DIF, förutom Zibby, Åberg och Claesson, skulle Blomstrand och Gustafsson kunna vara aktuella. Synd att Gustafsson har varit så nervös och darrig i a-laget, annars hade han nog kunnat ta en plats. Blomstrand hade kunnat husera i en fjärdelina. Tror visserligen att chansen är i princip 0, men det brukar ju bli lite överraskningar varje år.
Men fan, är det inte till och med 20 år? En blunder av mig.
Isåfall tycker jag Sebastian Collberg är given för en plats. Gillar det jag sett av honom i Frölunda.
Hade helt glömt Filip Forsberg, tack för att ni nämnde honom.
Håller även med om Anton Forsberg.
Förvisso har jag bara sett en match, men det jag såg av Markus Kinisjärvi i Västerås imponerade på mig. Vad tror ni om honom?
DIF_Soldier skrev:Men fan, är det inte till och med 20 år? En blunder av mig.
Isåfall tycker jag Sebastian Collberg är given för en plats. Gillar det jag sett av honom i Frölunda.
Hade helt glömt Filip Forsberg, tack för att ni nämnde honom.
Håller även med om Anton Forsberg.
Förvisso har jag bara sett en match, men det jag såg av Markus Kinisjärvi i Västerås imponerade på mig. Vad tror ni om honom?
Ifjol hade 91:erna sitt sista år. I år är det 92:erna.. osv nästa år.
Så Holm är för gammal exempelvis. Annars tror jag han hade varit aktuell.