-daniel- skrev:
Jag tyckte också Kyle lämnade en del övrigt att önska i defensiven 09/10 men han var betydligt bättre att positionera sig själv och gick inte alls bort sig (med typ juniormisstag) gång på gång. Dessutom såg han starkare ut på försäsongen i defensiven (må hända att det inte är riktigt samma hockey då som när allt drar igång).
Att du inte nämner Claesson som en säkerhetsrisk är dock tokfel; han är ofta lika dålig som Klubertanz i egen zon.
Han gjorde en del jättetabbar redan då, om än inte i lika stor omfattning.
Försäsong är en annan grej, precis som ett slutspel. Kyles brister syns ännu mer i ett slutspel, senast var han den som drog på sig mest utv. minuter och futtiga fem poäng (Timmy P gjorde 9p som jämförelse). Verkar inte ha psyket att vara bäst när det gäller. En gubbe som Josef höjer sig istället. Stor skillnad.
Att säga att Claesson står i paritet med Kyle och Josef tycker jag är "tokfel". Visst han gör samma juniorfel som Kyle ibland men det tycker jag man får ha förståelse för. +/- säger inte allt, visst, men inte en chans att han skulle vara lika dålig generellt.
Jag håller med dig om Kyle, men när det gäller Claesson så tycker jag att statistiken visar en ganska skev bild av verkligheten. Fredrik är dålig med puck, urusel att placera sig rätt utan puck, stöter upp i fel ögonblick.
Som du säger kan väl en hel del skrivas av på junis-kontot men jag tycker han tagit steg bakåt den här säsongen jämfört med förra...
Jag skulle väl säga att han ligger på ungefär samma nivå som förra säsongen. Nu kommer jag inte åt hockeyligans stats så kan inte se om hans fina +- beror på att han haft "tur" och varit inne på många baljor framåt. Men att statsen skulle vara sååå skeva har jag lite svårt att se.
Hursom, ska hålla ett extra vakande öga på han i kommande matcher innan han drar på JVM (och även då så klart).
Edit: Kom åt statsen nu. 13 baklänges, 21 framåt vilket borde ge en ganska sann bild om verkligheten.
Nicklas Danielsson leder +- ligan, vem hade trott det för några år sen.
Senast redigerad av Henkos den 2011-12-05 11:35:22, redigerad totalt 2 gång.
Jag kanske har högre krav på Fredrik den här säsongen, vet inte riktigt, men jag tyckte han skötte sig betydligt bättre förra säsongen. Han gjorde definitivt misstag (har sista matchen mot Luleå i K7 på näthinnan) men tycker totalt han kändes mer stabil i egen zon.
Vi tar vidare diskussioner i den andra (Silly-tråden) dit du själv förflyttade dig.