Luleå HF - Djurgårdens IF, 3/12 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Edin
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF, 3/12 2011

Inlägg av Edin »

Kentta skrev:Honken och bröderna Tjärnqvist MÅSTE börja producera också, finns många poäng att hämta från dem tre.
Det finns ju även en viss jänkare som man hade räknat med några poäng ifrån...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Edin skrev:
Kentta skrev:Honken och bröderna Tjärnqvist MÅSTE börja producera också, finns många poäng att hämta från dem tre.
Det finns ju även en viss jänkare som man hade räknat med några poäng ifrån...
Juste, han ja. Helst skulle jag vilja skicka tillbaka honom över pölen, men det lär ju aldrig hända. Kan man inte göra någon deal med Montreal att dom får tillbaka Klubertanz och vi får Ante istället? Skulle ju vara klockrent.
Mash

Inlägg av Mash »

Salo-tabben är så klockren från Gustafsson :lol: Vi tackar Gustafsson för två poäng idag, utan den tabben hade vi inte ens tagit ett poäng.
Onsdagsmatchen blir ett helvete...
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

I dessa tider, när spelet ser ut som det gör, så får man vara jäkligt nöjd att DIF tar poäng. Så ikväll är humöret ändå hyfsat.
Rix

Inlägg av Rix »

Buford skrev:I dessa tider, när spelet ser ut som det gör, så får man vara jäkligt nöjd att DIF tar poäng. Så ikväll är humöret ändå hyfsat.
Kan inte göra annat än hålla med.
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

tomten skrev:
Caveman skrev:
tomten skrev:
Rirre skrev:
Bigge skrev:Precis hemkommen från jobbet. Cyklade hem å såg det va 3-4 när Bom-Boms utvisning kom.

Skiter fullständigt fan i, om det va en horribel utvisning. Tydligen va han där å petade annars hade han ju inte åkt för tripping.

Ser jag han ombytt nästa match så vet jag att Hardy skiter fullständigt i detta lag. Trodde man spelade med de spelare som kändes heta och va stabila för stunden.

Är det bara vi fans som ser att Bom-Bom och Kyle m.fl är säkerhets risker bakåt under slutminuterna.

Så jävla nära 3 p borta mot Luleå.
Skiter fullständigt i om vi får med oss en eller två poäng. Det skulle varit 3 fucking poäng
Uttala dig inte förrän du sett matchen... Bombom bästa spelare i DIF idag, spelat upp sig på sistone.
Även om han spelat upp sig och såg okej ut idag bör han ALDRIG få lira när det är mindre än 3 min kvar av matchen.
Men, det borde inte vart en utvisning på Boumedienne idag.
Nej det borde det inte vart. Likförbannat är det han som åker.
Och?
Han kan ju inte få ta skit för att blivit utsatt för ett felaktigt domslut.
Att det gnälls på Josef när det är befogat köper jag men att systematiskt gnälla på honom för sakens skull är bara fånigt.

Jag är av den åsikten att man ska prisa i samma proportioner som man sågar..
gurra

Inlägg av gurra »

Mattias Tjärnqvist är bäst när hela laget är bra. Han är helt jävla otroligt stört bra på att störa, skymma och styra puckar framför mål. Finns ingen som kan styra som honom, det sa till och med Ankan efter hans mål i kvarsfinal 6 mot luleå. Det målet är så jävla fint. Ryser när tänker på det. Jag tror det är först när laget börjar lira bra då alla kommer förstå hur bra han är att ha med.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

gurra skrev:
Mattias Tjärnqvist är bäst när hela laget är bra. Han är helt jävla otroligt stört bra på att störa, skymma och styra puckar framför mål. Finns ingen som kan styra som honom, det sa till och med Ankan efter hans mål i kvarsfinal 6 mot luleå. Det målet är så jävla fint. Ryser när tänker på det. Jag tror det är först när laget börjar lira bra då alla kommer förstå hur bra han är att ha med.
Äh, han råkade få klubban på pucken ett par gånger förra säsongen, och det berodde inte på att laget var bra. Den här säsongen orkar han inte ens ta sig in framför mål, svårt för Mathias att göra mål då..
Användarvisningsbild
roj

Inlägg av roj »

Wesslau han blir bara dåligare & dåligare nere på 90,99% nu !

Innan karjala cup var han på 92,62% sen efter det då har han spela sämre...

Kanske dax att vila !?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Sorry I'm a bit late, men...

* Otroligt skönt att Gustavsson i Luleå-kassen spelar tokuselt, annars hade vi naturligtvis kammat noll pinnar den här matchen

* Oerhört förbannad jag vart vid Luleås kvittering, dampade rejält hemma i TV-soffan. Grejerna flög åt alla jävla håll.

* Boumedienne är fruktansvärt bra hela matchen, utan tvekan vår bästa back i dagens match. Fortsätt så, tack.

* Klubertanz fortsätter att vara ofattbart dålig i egen zon. Varför?

Skönt att Modo förlorade, totalt uruselt att Växjö spottade upp sig och manglade sönder Frölunda dock, och att Timrå vann känns också "sådär"...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Sorry I'm a bit late, men...

* Otroligt skönt att Gustavsson i Luleå-kassen spelar tokuselt, annars hade vi naturligtvis kammat noll pinnar den här matchen

* Oerhört förbannad jag vart vid Luleås kvittering, dampade rejält hemma i TV-soffan. Grejerna flög åt alla jävla håll.

* Boumedienne är fruktansvärt bra hela matchen, utan tvekan vår bästa back i dagens match. Fortsätt så, tack.

* Klubertanz fortsätter att vara ofattbart dålig i egen zon. Varför?

Skönt att Modo förlorade, totalt uruselt att Växjö spottade upp sig och manglade sönder Frölunda dock, och att Timrå vann känns också "sådär"...
Är det fel att man föreställer dig i typ cykelhjälm och sån där cykeldräkt? Slänger vattenflaskor och cykelpumpar och skit?
Expert.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Såg matchen i efterhand då jag spelade in den. Var en ganska konstig match med misstag överallt. Men mål ska göras för att vinna och för en gångs skull gör motståndarlaget lite tabbar och Djurgården vinner. Men vissa på det här forumet vborde ju söka terapi och gå några kurser. Är ju så otroligt trist att sida efter sida läsa allt ni spottar ut om vissa spelare när dom faktiskt är bra. Lev i nuet istället.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev: Är det fel att man föreställer dig i typ cykelhjälm och sån där cykeldräkt? Slänger vattenflaskor och cykelpumpar och skit?
Haha... det är vinter nu; den här årstiden är jag ett lika stort chipsfetto som Honken är och undviker helst cykelkläder. :wink:
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

gurra skrev:
M.Tjärnqvist är en fruktansvärt dålig hockeyspelare nuförtiden. Tyvärr. Det kändes lite som han var hyfsat på gång igen för några matcher sen men sen har han sjunkit tillbaka till sitt sirapslir igen.

Som flera varit inne på gäller det att man grottar sig in i smeten framför mål och verkligen krigar sig till lägen HELA TIDEN men nu verkar han mer eller mindre för bekväm för att ta sig in dit. Ofattbart när man sitter på ett utgående kontrakt.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

seppuko skrev:Såg matchen i efterhand då jag spelade in den. Var en ganska konstig match med misstag överallt. Men mål ska göras för att vinna och för en gångs skull gör motståndarlaget lite tabbar och Djurgården vinner. Men vissa på det här forumet vborde ju söka terapi och gå några kurser. Är ju så otroligt trist att sida efter sida läsa allt ni spottar ut om vissa spelare när dom faktiskt är bra. Lev i nuet istället.
Kolla Klubertanz på 1-0 och 3-3. Det är två pojklags tabbar. Printz är ute och tjuvar på 4-4.

Så det var inte bara Gustavsson som var givmild i juletider.
Skriv svar