Det är ett helvete. Minns i somras när man tyckte vi hade rätt bra grundtrupp. Väntade bara på de 2-3 spetsnamnen som skulle komma in på forwardssidan. Med fyra platser kvar. Inlåning av Mika på en av dom? Fine.. Förlängning med Tjärnqvist? OK, men då måste de komma in nån riktig spets som kan ersätta bland annat Krüger i PP. Så blir det Mattias Carlsson och Jonas Almtorp. När vi redan hade en hel drös med "hårt arbetande spelare" men saknade helt playmaker eller några som kan hålla i pucken i ett PP. I vår forwardsuppsättning är det väl typ EN spelare som har kapacitet att göra 30-35 poäng? Det håller aldrig.Caveman skrev:
Den kedjan kommer att vara fastnaglad i den egna zonen varenda byte, det ser du nu när Norman & Zibanejad spelar i hop, dom är helt förvirrade i den egna zonen, dom bara sjunker & sjunker längre ner i banan samtidigt som dom är som yra höns.
Claesson har vart DIFs solklart sämsta back dom 10 senaste omgångarna, Kyle, Honken är också några som varit svagare än Boumedienne.
Det är svårt att sätta ihop några topplinor i dagens DIF, då det känns som vi bara har spelare för 3:dje & 4:de linor.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Expert.
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nån mer som reagerat på hur handlingsförlamad Wesslau blir varje gång han ramlar omkull som vid 2-1 målet, det tar ju två minuter för han att resa sig, t.o.m min farmor är snabbare att komma upp på benen sen lämnar han ju returer på allt.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Mika Zibanejad har gjort 14 poäng i karriären för DIF. På 41 matcher.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
1.5 år kvar som junior också.pulverapa skrev:Mika Zibanejad har gjort 14 poäng i karriären för DIF. På 41 matcher.
Född till sportchef.
- SirDIFalot
Vet inte hur mycket mer man ska kräva av en sån ung kille, inte riktigt hans fel att DIF förlitade sig så mycket på honom.android skrev:1.5 år kvar som junior också.pulverapa skrev:Mika Zibanejad har gjort 14 poäng i karriären för DIF. På 41 matcher.
Expert.
Nej jag vet, jag syftade mer på att det var ledningens fel att förvänta sig mycket av honom. Ottawa också. "We send him back to Elitserien where he will flourish". Jo tjena.SirDIFalot skrev:Vet inte hur mycket mer man ska kräva av en sån ung kille, inte riktigt hans fel att DIF förlitade sig så mycket på honom.android skrev:1.5 år kvar som junior också.pulverapa skrev:Mika Zibanejad har gjort 14 poäng i karriären för DIF. På 41 matcher.
DIF borde kunna förstå bättre än att satsa så oerhört hårt på Mika. Jag och många med mig sa redan när han kom att han inte är någon producerande spelare. Det har han väl knappt varit på J20-nivå ännu? Han skulle passa som gjutet in i en tredjekedja men en stabil center och ett till yrväder på andra kanten.SirDIFalot skrev:Vet inte hur mycket mer man ska kräva av en sån ung kille, inte riktigt hans fel att DIF förlitade sig så mycket på honom.android skrev:1.5 år kvar som junior också.pulverapa skrev:Mika Zibanejad har gjort 14 poäng i karriären för DIF. På 41 matcher.
Vi måste värva om vi ska ha en endaste liten chans att komma hyfsat bra i tabellen och sedan vara framgångsrika i ett slutspel. Som truppen ser ut nu så är vi som bäst ett lag för sjunde/åttonde placeringarna och respass i kvarten.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
En annan sak som hindrar honom är det faktum att igår gick han nog inte in i en enda närkamp utan bromsade in. Det kan ju omöjligen NHL coacherna tycka vara en bra egenskap. Om man nu ska vara lite egoistisk och spela till sig själv en plats i ett NHL lag bör man väl åtminstone spela på det sättet man förväntas spela. Han är ju en storvuxen kille och bör inte redan fått massa respekt för andra spelare. Jämför man han i år med tex Åberg så går ju Åberg före alla dagar i veckan om jag hade varit en NHL coach.
Spela mer fysiskt och mer snabbt och rappt Zibbe, och inte försöka få in årets drömpass i varje byte.
Spela mer fysiskt och mer snabbt och rappt Zibbe, och inte försöka få in årets drömpass i varje byte.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- -daniel-
Är ju så extremt tydligt att Mika spelar under en enorm press, han lyckas ju knappt med en enda grej ute på isen som läget är nu.... sitter väl mentalt fullt ut skulle jag vilja säga.
Tror framförallt pressen kommer från honom själv. Han skulle nog behöva hamna i en omgivning som kan föregå med gott exempel och liksom "hjälpa" honom på traven med att komma igång. Varför inte testa Jimmie - Otto - Zibanejad en sväng? Mackan sänker tyvärr vår förstalina som det är just nu genom att i precis vartenda byte försöka sig på samma sak ("hålla i från motståndarna med ena armen och trycka ifrån", när han är i form lyckas detta men tror jag såg 20 sådana försök igår som renderade i precis ingenting). Nilson kanske skulle må bra av ett litet miljöombyte också och spela med andra gubbar, vet dock inte hur man skulle formera resten av laget... en stor grå massa känns det som.
Tror framförallt pressen kommer från honom själv. Han skulle nog behöva hamna i en omgivning som kan föregå med gott exempel och liksom "hjälpa" honom på traven med att komma igång. Varför inte testa Jimmie - Otto - Zibanejad en sväng? Mackan sänker tyvärr vår förstalina som det är just nu genom att i precis vartenda byte försöka sig på samma sak ("hålla i från motståndarna med ena armen och trycka ifrån", när han är i form lyckas detta men tror jag såg 20 sådana försök igår som renderade i precis ingenting). Nilson kanske skulle må bra av ett litet miljöombyte också och spela med andra gubbar, vet dock inte hur man skulle formera resten av laget... en stor grå massa känns det som.

Att Mika har en så stor press på sig är enbart DIF:s fel. Förstår egentligen inte hetsen kring Zibanejad. Han var helt onsynlig stora delar av förra säsongen. Några matcher glimtade han till rejält och skickade folk över sargen och sköt slagskott i krysset, men annars förstår jag inte riktigt var alla får ifrån att han skulle vara så jättebra?-daniel- skrev:Är ju så extremt tydligt att Mika spelar under en enorm press, han lyckas ju knappt med en enda grej ute på isen som läget är nu.... sitter väl mentalt fullt ut skulle jag vilja säga.
Sen, nej, vi ska inte sära på förstalinan. Trots att Mackan är extremt dålig och har varit det nästan hela säsongen, så är han den enda spelaren som tillsammans med Jimpa och Otto kan utgöra något större hot mot motståndarna kväll efter kväll.
- -daniel-
Jag pratar om pressen från honom själv, och från omgivningen. Det har inget med DIF att göra. Mika tycker helt enkelt själv att han skall vara en klasslirare och det är precis det han inte varit sen återkomsten.Mäklaren skrev:Att Mika har en så stor press på sig är enbart DIF:s fel. Förstår egentligen inte hetsen kring Zibanejad. Han var helt onsynlig stora delar av förra säsongen. Några matcher glimtade han till rejält och skickade folk över sargen och sköt slagskott i krysset, men annars förstår jag inte riktigt var alla får ifrån att han skulle vara så jättebra?-daniel- skrev:Är ju så extremt tydligt att Mika spelar under en enorm press, han lyckas ju knappt med en enda grej ute på isen som läget är nu.... sitter väl mentalt fullt ut skulle jag vilja säga.
Sen, nej, vi ska inte sära på förstalinan. Trots att Mackan är extremt dålig och har varit det nästan hela säsongen, så är han den enda spelaren som tillsammans med Jimpa och Otto kan utgöra något större hot mot motståndarna.
Problemet med Nilson är bara att han inte lyckas med ett skit på isen...blir bara frustrerande att se på. Tycker inte i nuläget han utgör något hot överhuvudtaget faktiskt.
Ja, jo, men hans press på sig själv kommer ifrån att DIF indirekt har målat upp honom som en frälsare. Man har utåt sett tonat ned hans betydelse, men att exempelvis slänga in honom i andrakedjan och i PP det första man gör var inte så smart. Fast å andra sidan, vad har vi att välja på?-daniel- skrev:Jag pratar om pressen från honom själv, och från omgivningen. Det har inget med DIF att göra. Mika tycker helt enkelt själv att han skall vara en klasslirare och det är precis det han inte varit sen återkomsten.Mäklaren skrev:Att Mika har en så stor press på sig är enbart DIF:s fel. Förstår egentligen inte hetsen kring Zibanejad. Han var helt onsynlig stora delar av förra säsongen. Några matcher glimtade han till rejält och skickade folk över sargen och sköt slagskott i krysset, men annars förstår jag inte riktigt var alla får ifrån att han skulle vara så jättebra?-daniel- skrev:Är ju så extremt tydligt att Mika spelar under en enorm press, han lyckas ju knappt med en enda grej ute på isen som läget är nu.... sitter väl mentalt fullt ut skulle jag vilja säga.
Sen, nej, vi ska inte sära på förstalinan. Trots att Mackan är extremt dålig och har varit det nästan hela säsongen, så är han den enda spelaren som tillsammans med Jimpa och Otto kan utgöra något större hot mot motståndarna.
Problemet med Nilson är bara att han inte lyckas med ett skit på isen...blir bara frustrerande att se på. Tycker inte i nuläget han utgör något hot överhuvudtaget faktiskt.
- -daniel-
Njae, pressen kommer från omvärlden..... top 10:a i draften sätter nog rätt rejäla grillor i huvudet på en ung spelare. Tycker inte det har ett dyft med Djurgården att göra. Möjligtvis att man väntade, suktade & trånade efter att Mika skulle komma hem och att man genom det gett signaler om att det var en "frälsare" på ingång, men det är ju inget man officiellt gått ut och sagt.Mäklaren skrev: Ja, jo, men hans press på sig själv kommer ifrån att DIF indirekt har målat upp honom som en frälsare. Man har utåt sett tonat ned hans betydelse, men att exempelvis slänga in honom i andrakedjan och i PP det första man gör var inte så smart. Fast å andra sidan, vad har vi att välja på?
Har alltid sagt att jag inte tror Mika skulle komma in och totaldominera i ES; man saknar den jämnheten per automatik som ung spelare. Men som nu, när han bevisligen inte ens är i närheten av att vara i toppform (främst mentalt) så är han verkligen inte en spelare som lyfter vårt dyngtråkiga lag. Man måste göra något för att försöka släppa lite på den här pressen att han skall vara en lirare som självmant kan bära en kedja, därför tycker jag personligen att det KAN vara ett sätt att låta honom komma igång lite genom att spela med de enda heta spelarna vi har i laget för tillfället; Jimmie & Otto.
Tim och Kempe är också riktigt heta. De skapar alltid målchanser. Å andra sidan vill man inte lyfta bort Fimpen från den linan och förstöra kemin som de har byggt upp, för den formationen har fungerat riktigt bra hela tiden.-daniel- skrev:Njae, pressen kommer från omvärlden..... top 10:a i draften sätter nog rätt rejäla grillor i huvudet på en ung spelare. Tycker inte det har ett dyft med Djurgården att göra. Möjligtvis att man väntade, suktade & trånade efter att Mika skulle komma hem och att man genom det gett signaler om att det var en "frälsare" på ingång, men det är ju inget man officiellt gått ut och sagt.Mäklaren skrev: Ja, jo, men hans press på sig själv kommer ifrån att DIF indirekt har målat upp honom som en frälsare. Man har utåt sett tonat ned hans betydelse, men att exempelvis slänga in honom i andrakedjan och i PP det första man gör var inte så smart. Fast å andra sidan, vad har vi att välja på?
Har alltid sagt att jag inte tror Mika skulle komma in och totaldominera i ES; man saknar den jämnheten per automatik som ung spelare. Men som nu, när han bevisligen inte ens är i närheten av att vara i toppform (främst mentalt) så är han verkligen inte en spelare som lyfter vårt dyngtråkiga lag. Man måste göra något för att försöka släppa lite på den här pressen att han skall vara en lirare som självmant kan bära en kedja, därför tycker jag personligen att det KAN vara ett sätt att låta honom komma igång lite genom att spela med de enda heta spelarna vi har i laget för tillfället; Jimmie & Otto.
- -daniel-
Håller med, tycker den linan har varit vår bästa genomgående genom hela säsongen. Kempe kan jag tycka skulle kunna passa i annan omgivning men samtidigt är det en riktigt bra mix av spelartyper i den formationen och den enda som verkligen klaffar.Mäklaren skrev: Tim och Kempe är också riktigt heta. De skapar alltid målchanser. Å andra sidan vill man inte lyfta bort Fimpen från den linan och förstöra kemin som de har byggt upp, för den formationen har fungerat riktigt bra hela tiden.