HV71 - Djurgårdens IF, 1/12 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 1/12 2011

Inlägg av -daniel- »

Josefsson skrev:Wesslau efter landslagsuppehållet: 21 insläppta mål på 7 matcher. GAA 3,27. SVS% 87,43.

Är det en nivå som ingen tror att Tim Sandberg kan nå upp till? Wesslau har varit helt kass efter Karjala Cup, spelat långt under den nivå han höll innan uppehållet. Även om Sandberg kommer in och är 87%-ig så är det alltså för stunden inget större nedköp för Djurgården mot den nivå som finns i kassen för tillfället.
Bedrövlig statistik faktiskt. Men jag har inte upplevt att han varit så dålig som siffrorna säger...

Helt övertygad om att Wesslau har ett enormt större förtroende hos spelarna. Börjar vi spela med Tim så finns det risk att det slår tillbaka än mer på våran redan nu praktusla backlinje...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Förstår tyvärr inte heller hur Tim lyckas se så liten ut. Han är väl längre än exempelvis Tellqvist (eller runt samma längd i varje fall) men det känns fan som ett skämt i jämförelse. Han har någon slags stil att krypa ihop, och ser så sjukt tanig ut i buren.

Det känns som varenda puck skall trilla in...jag kan tyvärr inte hjälpa det men det är min stående känsla av Tim. Sen VET jag också att han har gjort det jäkligt bra både i J20 och när han stått i Almtuna (samt att han gjorde det helt OK i tisdags).
Jag tror det är svårt att få en bättre målvakt som accepterar rollen som uttalad tvåa med cirka 4-5 matcher speltid per säsong. Framför allt lika billig som jag tror Tim är.
Visst är det så, men det förklarar inte varför Sandberg ser ut som en dvärgpygmé i buren. :|
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Josefsson skrev:Wesslau efter landslagsuppehållet: 21 insläppta mål på 7 matcher. GAA 3,27. SVS% 87,43.

Är det en nivå som ingen tror att Tim Sandberg kan nå upp till? Wesslau har varit helt kass efter Karjala Cup, spelat långt under den nivå han höll innan uppehållet. Även om Sandberg kommer in och är 87%-ig så är det alltså för stunden inget större nedköp för Djurgården mot den nivå som finns i kassen för tillfället.
Wesslau har INTE varit kass efter uppehållet. Sedan är räddningsprocent och annat långt ifrån den enda sanningen.
Wesslau är största anledningen till att vi inte ligger på en klar kvalserieplats.

Wesslau helt kass efter uppehållet? Nej, dags att tackla kudden.....

Gonatt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Jag tror att han ar trott. Punkt slut. Han har varit okej men orken racker inte till riktigt just nu.

Och jag tror inte att att Tim ar sa dalig som ni vill paskina. Han kan gott sta nagon match ibland.

Sorry for inlagg utan prickar.
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

swallat skrev:altså, har da coches ens funtat på att KANSKE vila Wesslan lite
Wessalu spelade i AHL förra säsongen, jag tvivlar på att detta är problemet. Dessutom så spelade han inte hela förra matchen.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Inledningen på dagens match var lite komisk, när Tjärna(#17) i sitt första byte ska försöka skicka ut pucken ur den egna zonen, men pucken glider långsamt till en Hv back som står på blå och kan skjuta direkt.
Då får Kyle tag i pucken och försöker att valla ut pucken ur den egna zonen, men det blir en alldeles försvag "vallning" så Hv-backen på blå kan lugnt ta emot pucken och skjuta.

I Nästa byte kommer Cehlin in, han har bra fart på åkningen, han har ingen motståndare i närheten av sig, men helt plötsligt så tappar han puckkontrollen utan att en motståndare är på honom, samtidigt så faller Brodin nere vid sarghörnan utan att någon motståndare var i närheten.

"Vad fan pysslar dom med?"

(Daniel Larsson måste vara en av dom sämsta målvakterna i Elitserien,........)
Användarvisningsbild
Amadeus

Inlägg av Amadeus »

Känns lite lågt att döma ut Wesslan så pass som vissa gör. Han har räddat oss kvar många gånger i flertalet matcher. Man kan inte köra honom match efter metch utan att räkna med att han får en svacka.
Nog fan borde utespelarna ha avgjort långt innan det kom sig till straffar
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
henka83

Inlägg av henka83 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:

Wesslau har INTE varit kass efter uppehållet. Sedan är räddningsprocent och annat långt ifrån den enda sanningen.
Wesslau är största anledningen till att vi inte ligger på en klar kvalserieplats.

Gonatt.
Ska sanningen fram så har han väl varit indirekt kass efter uppehållet? Du kan väl knappast påstå nåt annat? Mot AIK är han bedrövlig, mot Brynäs är han långt ifrån bra, förutom straffarba, mot Modo ger han oss inte en chans, idag är båda målen långt ifrån otagbara om man kan positionsspel.

För mig har han varit lika dålig som han varit bra inledningsvis. Men då är vi där igen att jag hellre ser en jämn målvakt än en som gör enkla misstag (som kanske inte alla gånger ser ut som misstag, men som är positionsspel) och nästa match står på huvudet.

Sen kommer jag återkomma till D.Tjärnqvist, spelar man 27 minuter / match och ska vara Elitseriens bästa back ska man inte ha den relativt dåliga +- som han har. Frågan är om vi får ut mer om han gör 22-23min ist, vilket är ganska stor skillnad även fast man inte tror det. Han tar många klumpiga beslut när han transporterar puck in i anfallszon stundtals. Dessutom tjuvrusar han ofta på blå....

Printz, Jimmy och Otto får guldhatt efter uppehållet, T.Eriksson förtjänar mer istid. Resten kan bättre men är långt ifrån dåliga. Sen finns det givetvis ett par bananskal i laget, men jag orkar inte negga mer. :)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

henka83 skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

Gonatt.
Ska sanningen fram så har han väl varit indirekt kass efter uppehållet? Du kan väl knappast påstå nåt annat? Mot AIK är han bedrövlig, mot Brynäs är han långt ifrån bra, förutom straffarba, mot Modo ger han oss inte en chans, idag är båda målen långt ifrån otagbara om man kan positionsspel.

För mig har han varit lika dålig som han varit bra inledningsvis. Men då är vi där igen att jag hellre ser en jämn målvakt än en som gör enkla misstag (som kanske inte alla gånger ser ut som misstag, men som är positionsspel) och nästa match står på huvudet.

Sen kommer jag återkomma till D.Tjärnqvist, spelar man 27 minuter / match och ska vara Elitseriens bästa back ska man inte ha den relativt dåliga +- som han har. Frågan är om vi får ut mer om han gör 22-23min ist, vilket är ganska stor skillnad även fast man inte tror det. Han tar många klumpiga beslut när han transporterar puck in i anfallszon stundtals. Dessutom tjuvrusar han ofta på blå....

Printz, Jimmy och Otto får guldhatt efter uppehållet, T.Eriksson förtjänar mer istid. Resten kan bättre men är långt ifrån dåliga. Sen finns det givetvis ett par bananskal i laget, men jag orkar inte negga mer. :)
Kommer du ihåg Ragges +/- under 08/09? Jag tror inte vi får ut mer av DT på det viset.

För övrigt måste väl "tjuvrusning" var ett av de största felen som folk säger? Man hör det hela tiden. Verkar vara sjukt få som vet att det heter "tjurrusning" det vill säga som när en tjur springer mot en töntigt kläd kille och han precis hoppar undan...
Expert.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Caveman skrev: Inledningen på dagens match var lite komisk, när Tjärna(#17) i sitt första byte ska försöka skicka ut pucken ur den egna zonen, men pucken glider långsamt till en Hv back som står på blå och kan skjuta direkt.
Då får Kyle tag i pucken och försöker att valla ut pucken ur den egna zonen, men det blir en alldeles försvag "vallning" så Hv-backen på blå kan lugnt ta emot pucken och skjuta.

I Nästa byte kommer Cehlin in, han har bra fart på åkningen, han har ingen motståndare i närheten av sig, men helt plötsligt så tappar han puckkontrollen utan att en motståndare är på honom, samtidigt så faller Brodin nere vid sarghörnan utan att någon motståndare var i närheten.

"Vad fan pysslar dom med?"

(Daniel Larsson måste vara en av dom sämsta målvakterna i Elitserien,........)
Haha :lol: jag minns den sekvensen väldigt väl.
DIF når ibland en nivå som är så usel så skrattet ligger närmast till hands.
Då det är match varannan dag orkar jag varken bli upprörd eller arg längre, bättre att skratta högt åt eländet.
Att vi inte ligger klart sist med detta icke-spel är en rejäl känga åt ES som serie, är den ens 4:e bästa ligan i Europa?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Wesslau kass? Vad fan är det frågan om?

Han spelar bakom ett av Elitseriens mest omständiga och slarviga försvar och har räddat det här laget från en fullständig katastrof, säsongen igenom. Att han då är någorlunda mänsklig, utan att vara kass, några matcher så är fullt naturligt.

Angående plus/minus så är den ofta oerhört missvisande. Ett exempel är Ragge från 08/09-säsongen där han troligtvis stod för den enskilt bästa insatsen någonsin i Elitserien (har ärligt talat aldrig sett en back ens vara i närheten av hans nivå), men ändå hade typ minus 10 i statistiken. Claessons plus/minus ljuger åt andra hållet.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:Wesslau kass? Vad fan är det frågan om?

Han spelar bakom ett av Elitseriens mest omständiga och slarviga försvar och har räddat det här laget från en fullständig katastrof, säsongen igenom. Att han då är någorlunda mänsklig, utan att vara kass, några matcher så är fullt naturligt.

Angående plus/minus så är den ofta oerhört missvisande. Ett exempel är Ragge från 08/09-säsongen där han troligtvis stod för den enskilt bästa insatsen någonsin i Elitserien (har ärligt talat aldrig sett en back ens vara i närheten av hans nivå), men ändå hade typ minus 10 i statistiken. Claessons plus/minus ljuger åt andra hållet.
Instämmer till fullo.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Undra varför Åberg bara fick spela 4:36 på hela matchen... skadad?
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... forklaring

Som vanligt är det riktig brist på kommunikation mellan ledare & spelare.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:Undra varför Åberg bara fick spela 4:36 på hela matchen... skadad?

Vi skrev lite om detta innan och det ska kanske inte ältas till leda men han kan faktiskt själv fråga varför om han själv inte förstår vad beslutet grundar sig på. Framförallt ska han göra det dagen efter för att då kunna ta till sig. Jag har hört att Hardy till vissa spelare helt sonika sagt att "vi har 14 forwards och idag får du sitta". Får man inte ens den förklaringen ja då är det bara att ta bladet från munnen och fråga. Visst är det skönt med en chef som är väldigt kommunikativ och förklarar sina beslut väldigt väl men i verkligheten så ser det väldigt sällan ut så (tyvärr) och Hardy är definitivt inte den typen. Näe jag pallar inte med en massa junisgnäll. Är dom missnöjda så får dom kräva ett möte med tränarna och fråga vad dom kan göra bättre för att få mer speltid...precis som alla andra också ska göra.

Gällande gårdagens match så tycker jag att domedagsorden här inne är lite överdriva. Jag orkar inte bry mig om hur spelet ser ut då det är alldeles för mycket upp och ner. Nu räknas det bara poäng och på förhand var 1p från kristiborg helt ok så det kvarstår jag vid.

Vad som dock tåls att säga igen är hur jäkla bra vår fjärdekedja gör det i match efter match...i jämförelse med de övriga som pendlar från riktigt kass till mindre bra.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

crike skrev:
-daniel- skrev:

Vi skrev lite om detta innan och det ska kanske inte ältas till leda men han kan faktiskt själv fråga varför om han själv inte förstår vad beslutet grundar sig på. Framförallt ska han göra det dagen efter för att då kunna ta till sig. Jag har hört att Hardy till vissa spelare helt sonika sagt att "vi har 14 forwards och idag får du sitta". Får man inte ens den förklaringen ja då är det bara att ta bladet från munnen och fråga. Visst är det skönt med en chef som är väldigt kommunikativ och förklarar sina beslut väldigt väl men i verkligheten så ser det väldigt sällan ut så (tyvärr) och Hardy är definitivt inte den typen. Näe jag pallar inte med en massa junisgnäll. Är dom missnöjda så får dom kräva ett möte med tränarna och fråga vad dom kan göra bättre för att få mer speltid...precis som alla andra också ska göra.

Gällande gårdagens match så tycker jag att domedagsorden här inne är lite överdriva. Jag orkar inte bry mig om hur spelet ser ut då det är alldeles för mycket upp och ner. Nu räknas det bara poäng och på förhand var 1p från kristiborg helt ok så det kvarstår jag vid.

Vad som dock tåls att säga igen är hur jäkla bra vår fjärdekedja gör det i match efter match...i jämförelse med de övriga som pendlar från riktigt kass till mindre bra.
Jag håller ju delvis med dig, menar faktiskt också att man som spelar kan fråga varför man inte får speltid.

Angående 4:e linan så håller jag definitivt med dig där; skrev det i en annan tråd alldeles nyligen också. Enda linan som presterat, och hållt en hög lägstanivå match efter match.
Skriv svar