BOMBOM BOUCHARD skrev:Josefsson skrev:Wesslau efter landslagsuppehållet: 21 insläppta mål på 7 matcher. GAA 3,27. SVS% 87,43.
Är det en nivå som ingen tror att Tim Sandberg kan nå upp till? Wesslau har varit helt kass efter Karjala Cup, spelat långt under den nivå han höll innan uppehållet. Även om Sandberg kommer in och är 87%-ig så är det alltså för stunden inget större nedköp för Djurgården mot den nivå som finns i kassen för tillfället.
Wesslau har INTE varit kass efter uppehållet. Sedan är räddningsprocent och annat långt ifrån den enda sanningen.
Wesslau är största anledningen till att vi inte ligger på en klar kvalserieplats.
Wesslau helt kass efter uppehållet? Nej, dags att tackla kudden.....
Gonatt.
Ska sanningen fram så har han väl varit indirekt kass efter uppehållet? Du kan väl knappast påstå nåt annat? Mot AIK är han bedrövlig, mot Brynäs är han långt ifrån bra, förutom straffarba, mot Modo ger han oss inte en chans, idag är båda målen långt ifrån otagbara om man kan positionsspel.
För mig har han varit lika dålig som han varit bra inledningsvis. Men då är vi där igen att jag hellre ser en jämn målvakt än en som gör enkla misstag (som kanske inte alla gånger ser ut som misstag, men som är positionsspel) och nästa match står på huvudet.
Sen kommer jag återkomma till D.Tjärnqvist, spelar man 27 minuter / match och ska vara Elitseriens bästa back ska man inte ha den relativt dåliga +- som han har. Frågan är om vi får ut mer om han gör 22-23min ist, vilket är ganska stor skillnad även fast man inte tror det. Han tar många klumpiga beslut när han transporterar puck in i anfallszon stundtals. Dessutom tjuvrusar han ofta på blå....
Printz, Jimmy och Otto får guldhatt efter uppehållet, T.Eriksson förtjänar mer istid. Resten kan bättre men är långt ifrån dåliga. Sen finns det givetvis ett par bananskal i laget, men jag orkar inte negga mer.