Säsongen 2011/2012
- Ja-ke den andre
Re: Säsongen 2011/2012
Jävligt rolig tröja att äga iof!
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Jim Morrison
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... ismodellen
Tänk om vi hade yngre spelare som typ, Silfverberg, Järnkrok, Larsson eller Ekholm som kunde producera för oss.
Eller vänta, det har vi ju, dom vägrar att producera bara.
Tänk om vi hade yngre spelare som typ, Silfverberg, Järnkrok, Larsson eller Ekholm som kunde producera för oss.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Oss för två år sedan. AB hade ju någon artikel om att våra juniorer hade gjort lika mycket poäng som alla de andra lagens tillsammans typ? Givetvis är det omöjligt att upprätthålla det och fortsätta producera lika bra juniorer. Brynäs kommer också få det tungt när Silfverberg, Ekholm, Järnkrok och Wännström lirar i NHL nästa år.Jim Morrison skrev:http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... ismodellen
Expert.
Våra juniorer har aldrig varit lika bra som Järnkrok, Silfverberg, Larsson och Ekholm, så mycket kan jag fastslå.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Säsongen 2011/2012
Vad surrar ni om? Bara Larsson som är junior där. Unga spelare visst. Våra drar till NHL. Hade vi haft kvar Kruger, Josefsson etc tillsammans med zibby och ev Åberg så.
Född till sportchef.
Förstaårsseniorer då.android skrev:Vad surrar ni om? Bara Larsson som är junior där. Unga spelare visst. Våra drar till NHL. Hade vi haft kvar Kruger, Josefsson etc tillsammans med zibby och ev Åberg så.
Säsongen 2011/2012
Ekholm är inte förstaårs.Mäklaren skrev:Förstaårsseniorer då.android skrev:Vad surrar ni om? Bara Larsson som är junior där. Unga spelare visst. Våra drar till NHL. Hade vi haft kvar Kruger, Josefsson etc tillsammans med zibby och ev Åberg så.
Född till sportchef.
- DIF_Soldier
Känns oerhört olustigt att liksom inte bry sig längre. Oavsett om det är vinst eller förlust rycker jag på axlarna och känner "mjäh..." för att man nånstans fattar att det här ändå som absolut mest går till kvartsfinal och torsk 1-4 i matcher, och då ska vi vara "nöjda" med tanke på hur det har sett ut.
Nån mer än jag som också bara känner "mjäh"?
Säg den glädje som varar
Jag är också på väg dit. Även om jag blir lika förbannad efter varje usel insats så sjunker intresset mer och mer för varje match som går. Jag tror att förra säsongen och inledningen på denna har tagit död på mig något.DIF_Soldier skrev:Känns oerhört olustigt att liksom inte bry sig längre. Oavsett om det är vinst eller förlust rycker jag på axlarna och känner "mjäh..." för att man nånstans fattar att det här ändå som absolut mest går till kvartsfinal och torsk 1-4 i matcher, och då ska vi vara "nöjda" med tanke på hur det har sett ut.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Nä, jag känner någonstans att man är tillbaka till 06/07, 07/08 osv... där varje poäng är rent livsviktig. Hamnar vi i kvalserien med det här morallösa laget är vi totalrökta. Det får inte hända.DIF_Soldier skrev:Känns oerhört olustigt att liksom inte bry sig längre. Oavsett om det är vinst eller förlust rycker jag på axlarna och känner "mjäh..." för att man nånstans fattar att det här ändå som absolut mest går till kvartsfinal och torsk 1-4 i matcher, och då ska vi vara "nöjda" med tanke på hur det har sett ut.
-
Hela Djurgården Hockey lyser i sin brist på energi och pondus. Det smittar helt enkelt av sig. Man har tydligt visat att det här är inte roligt, och det här är inte intressant. Jag blir inte förbannad när jag sitter framför tvn, jag skrattar exempelvis när Daniel Tjärnqvist får skottläge, vurpar och kryper på alla fyra mot pucken som en hund jagar en pipande boll. Sen skäms jag när folk som är totalt ointresserade av hockey går förbi och frågar mig: "Va sysslar det där vita laget med"...
Förbannad blir jag när spelare och ledare är oförskämda mot supportrar i sin nonchalans. Detta har Micke Johansson blivit expert på och det är fan dags att någon drar honom i näsan. En respekt mot Sveriges bästa supportrar kräver jag tamefan, då det här laget i själva verket inte förtjänar det stödet de har.
Förbannad blir jag när spelare och ledare är oförskämda mot supportrar i sin nonchalans. Detta har Micke Johansson blivit expert på och det är fan dags att någon drar honom i näsan. En respekt mot Sveriges bästa supportrar kräver jag tamefan, då det här laget i själva verket inte förtjänar det stödet de har.
100% DJURGÅRDSJ***L
Jag känner samma sak. Jag har inte ens längre koll på hur många poäng vi har eller hur långt upp det är till slutspel...DIF_Soldier skrev:Känns oerhört olustigt att liksom inte bry sig längre. Oavsett om det är vinst eller förlust rycker jag på axlarna och känner "mjäh..." för att man nånstans fattar att det här ändå som absolut mest går till kvartsfinal och torsk 1-4 i matcher, och då ska vi vara "nöjda" med tanke på hur det har sett ut.
i
- BaronVonDif
-daniel- skrev:Nä, jag känner någonstans att man är tillbaka till 06/07, 07/08 osv... där varjepoäng är rent livsviktig. Hamnar vi i kvalserien med det här morallösa laget är vi totalrökta. Det får inte hända.DIF_Soldier skrev:Känns oerhört olustigt att liksom inte bry sig längre. Oavsett om det är vinst eller förlust rycker jag på axlarna och känner "mjäh..." för att man nånstans fattar att det här ändå som absolut mest går till kvartsfinal och torsk 1-4 i matcher, och då ska vi vara "nöjda" med tanke på hur det har sett ut.
Med tanke på hur jämn serien är så är tyvärr inte kvalserien en omöjlighet. Tror inte någon säsong tidigare kommer ha så liten poängskillnad mellan översta kvalplats och sista slutpelsplats och topplagen i allsvenskan är inte långt från elitserieklass. DIF i allsvenskan var kanske den apokalyps Maya indianerna förutspådde 2012.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
- DIF_Soldier
Någonstans inom mig finns ett hopp om kvalserien, för att verkligen få dessa överbetalda nollor att inse hur usla de är, ledning som spelare. De ska verkligen få känna Satans treudd i arslet. Järlan och Hardy ska inse hur dåligt de fördelat löner och coachat laget, så får vi se om gubben står där sen och hävdar att det är resten av världen som inte kan hockey...-daniel- skrev:Nä, jag känner någonstans att man är tillbaka till 06/07, 07/08 osv... där varje poäng är rent livsviktig. Hamnar vi i kvalserien med det här morallösa laget är vi totalrökta. Det får inte hända.DIF_Soldier skrev:Känns oerhört olustigt att liksom inte bry sig längre. Oavsett om det är vinst eller förlust rycker jag på axlarna och känner "mjäh..." för att man nånstans fattar att det här ändå som absolut mest går till kvartsfinal och torsk 1-4 i matcher, och då ska vi vara "nöjda" med tanke på hur det har sett ut.
Säg den glädje som varar